{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.146 visninger | Oprettet:

Første møde med tæve i løbetid {{forumTopicSubject}}

Ja så har Hubert altså endelig haft sit første "officielle" møde med en tæve i løbetid og må ærlig talt indrømme at jeg er en smule overrasket over situationen.
Der hvor jeg luftede min gamle hund, var tæver i løbetid altid i snor, ellers så kom de det lige så snart de fik øje på andre hunde, men det gælder åbenbart ikke, der hvor jeg lufter Hubert.
I morges var vi ovre i en lille park, hvor vi mødte en rigtig fin lille hund, som Hubert gerne ville lege med - den var ikke i snor, og jeg spurgte om jeg måtte sætte Hubert fri så de kunne lege sammen, det måtte jeg gerne, og de leger nok i 5 minutters tid. Hubert er rigtig glad og nyder at lege med en hund på sin egen størrelse.
Pludselig begyndte den anden hund at snerre ad ham, og hundeejer foreslår mig at tage ham i snor, tæven er nemlig i løbetid, så hun frygter, at hun måske vil bide Hubert.
Nu er problemet jo så for det første, at hun dufter lidt for spændende til, at jeg "bare" kan kalde ham til mig, så jeg har et større hyr med at få ham fanget, for det andet, så tager hun ikke sin tæve i snor, men lader hende løbe fristende rundt om Hubert, alt imens han bliver mere og mere frustreret. Jeg afslutter turen, siger farvel og går - eller prøver på det, for Hubert han synes ikke ligefrem at være enig med mig i den beslutning... Det lykkes os dog at komme hjem, og han virker heldigvis til at have glemt alt om hele episoden, men jeg kan ikke lade være at undre mig:
Er det mig der er galt på den, når jeg synes det er mærkelig opførsel fra tæveejers side? Eller er det almindelig opfattelse, at hanhunden skal holdes i snor for egen sikkerheds skyld?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Første møde med tæve i løbetid
  • #1   7. feb 2013 Det er da en genial måde at få en gratis parring på...

    Nej, du er ikke gal på den. Efter min mening er det dybt godnat at tage en løs hunhund i løb med på lufte-steder med mange andre hunde.


  • #2   7. feb 2013 Hehe ja det kan man sige;)
    Ja det var nemlig også min tanke!


  • #3   7. feb 2013 Min tæve er kun løs til agility eller på åben marker, når hun er i løb, og jeg er altid den først til at få hende i snor eller under armen, hvis der kommer en løs hund mød os.

    Frygter at møde en som tæve ejeren, bare med en han hund.


  • #4   7. feb 2013 Tæveejeren er et uansvarligt fjols, så kort kan det siges.

  • #6   7. feb 2013 Hanhunden er 7 måneder gammel, og jeg spurgte hende jo netop om jeg kunne slippe ham fri inden, havde jeg aldrig gjort hvis jeg vidste hun var i løbetid, for jeg er udmærket klar over at jeg ikke vil kunne kalde ham til mig, hvis han har leget med en tæve i løbetid... Det er jo som sagt hans første møde med en af slagsen.
    Kalder ham generelt altid til mig og sætter ham i snor, hvis der kommer andre hunde, da jeg gerne vil være sikker på at have nogenlunde styr på situationen, det her var første gang han fik lov til at lege med en fremmed hund uden snor:( Det er bestemt ikke fordi jeg ikke sørger for at tage mine forholdsregler..


  • #8   7. feb 2013 Jo selvfølgelig - derfor at jeg netop altid har ham i snor når han møder andre hunde...

  • #9   7. feb 2013 Tæver i løb skal være i snor - slut prut. For de kan også finde på at stikke af for at opsøge en mage.
    Man skal tage ansvar som tæveejer.


  • #11   7. feb 2013 Hehe ja det er jo det, og derfor jeg er så forsigtig med ham indtil han lige har fået rystet de værste unghundehormoner af sig;) bare svært når tæveejer ikke er det samme;)
    Men er glad for at det ikke lyder til at jeg er helt hysterisk hehe, for mig er sundhed og avl to sder af samme sag og jeg ville som tæveejer ikke turde risikere et kuld hvalpe hvis sundhed jeg ikke kunne stå indefor, når man ikke kender hanhundens gener og generelle sundhed...


Kommentér på:
Første møde med tæve i løbetid

Annonce