{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
845 visninger | Oprettet:

KD
KD
Tilmeldt:
18. aug 2012
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 142 Svar: 1.553

For hvis skyld er det? {{forumTopicSubject}}

Ved at emnet er oppe af og til herinde. Kan huske en tråd for noget tid siden der syntes det var ok at hunde fik "kørestole" så længe det var små hunde og hunde der ikke var så aktive.

Her er så en video af en border collie i "kørestol":

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=Cd7XlljHjXY


Den grænse er så ujævn, og kan man overhovedet vide på forhånd om hunden vil trives med sådan et handicap?

Jeg ved ærlig talt ikke hvor jeg selv står. Man kæmper jo nok til det sidste for sin elskede hund og håber den kommer til at trives, men det ville altid spøge i baghovedet: "For hvis skyld er det?":


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  For hvis skyld er det?
  • #1   3. feb 2013 Det er pga. ejeren..
    Hunden har ikke et værdig liv sådan.
    Jeg er meget imod det.


  • #3   3. feb 2013 Maiken

    Har det som dig. Jeg ville nok også vælge at aflive. Synes heller ikke livet for hunden er fuldendt med så stort et handicap, omvendt kan man jo se at det fungerer for nogen. Dog svært at vurdere ud fra en video HVOR godt det fungerer.


  • #5   3. feb 2013 Hmmm..... ved nu ikke rigtigt .... jeg tror hunden i dette tilfælde har et godt liv... den virker glad... kan gøre det den elsker .
    Selvfølgelig er det for ejerens skyld...... men synes det er ok her...da hunden ikke har smerter smiley

    Derimod er jeg meget imod , at holde liv i en hund . der skal have stærke smertestillende piller hele resten af dens liv.... og kun kan leve med store begrænsninger.....


  • #6   3. feb 2013 NITTIB

    Netop. Det er svært ud fra denne video at vurdere HVOR godt det fungerer smiley


  • #7   3. feb 2013 Stefano

    Er enig i at de 2 ting godt kan sidestilles


  • #8   3. feb 2013 Det er godt nok en livsbrækftende video!
    Meget rørende..


  • #10   3. feb 2013 Det er for ejers skyld. Hos os hedder det, at hvis en hund skades så meget at den skal stå stille og ikke må bevæge sig i lang tid, så afliver vi.
    En slædehund er ikke glad når den ikke kan arbejde.


  • #12   3. feb 2013 Stefano

    Dejligt de gør noget for deres hund! Hunde konsekvenstænker jo heller ikke som sådan. Hvis den har det godt i nuet har den det godt, men igen er det svært ud fra en video at vurdere hvor godt det fungerer. Der er jeg helt enig med NTTIB om at der må være en grænse hvis hunden konstant skal have medicin for evt. smerter.


  • #13   3. feb 2013 Malene

    Men ville man ikke også kunne sige det om en border collie?

    Og kommer vel også an på hvor gammel hunden er. Hvis der alligevel ikke er mange år tilbage er man måske mere tilbøjelig til at vælge at aflive end hvis hunden er 2 år eller yngre.


  • #15   3. feb 2013 Stefano

    Videoen med genoptræningshunden, synes jeg bestemt faktoren med alder vil spille ind.


  • #16   3. feb 2013 Det kan se rosenrødt ud på en video - men hvordan er hundens liv i dagligdagen uden for træningsbanen og uden kørestolen? Er den så lige så glad som på videoen?

    Skal den bæres op på og ud fra sin soveplads? Hvad, når den skal tisse eller blive tørstig? Og har den fantomsmerter i de fjernede led?


  • #17   3. feb 2013 Godt sagt Natravnen

  • #18   3. feb 2013 Jeg ville vælge at aflive min hund, hvis vi endte ud i den situation.



  • Cille
    Cille Tilmeldt:
    feb 2013

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 19
    #20   3. feb 2013 Jeg bryder mig ikke om det, godt nok er det smart og det der- men tænk på hvor hårdt det må være for hunden, den er bygget til at have lige vægt på alle fire fødder, når så dens bagben løftes op, skal den trækker sig selv + løfte jeg selv fortil. hunde trives ikke i sådan et hjulværk. de vil løbe frie rundt og lege- kunne ryste sig i vandet og springe. Hvis hunden skulle ende ud i sådan noget- ville jeg nok aflive. dog er det jo godt de kan leve videre- men stadig, at leve med at rende rundt i sådan en, ville være det samme som hvis en af os nu skulle ende i kørestol. så tror jeg ikke ens liv bliver mere kedeligt og trist.

  • #21   3. feb 2013 Cille, sikke en udtalelse at komme med, at man ikke kan få et mere kedeligt og trist liv end hvis man er kørestolsbruger.

    Jeg bliver faktisk ret støt over din udtalelse....


  • #22   3. feb 2013 ja her har vi haft debatten for ganske nyligt. For 8 mdr siden fik Nova en diagnose hvor hundene ender sådan indenfor 6 mdr-1 år efter diagnosen stilles.
    Vi skulle holde hende i ro og så tage dag for dag. Vi var dog alle enige om at når vi nåede dertil var det slut. Det skulle hun ikke igennem.

    Vi valgte så det modsatte af at holde hende i ro og har en hund idag (8 mdr senere) der igår var ude og rondere og for en time siden er kommet hjem fra en times tid i skoven i fuld galop. Vi fandt en løsning som indtil videre overrasker alle dyrlæger der ser hende. Men vi er enige om den dag vi (Måske) når til det der scenarie så er vi nået endestationen. Det vil jeg ikke byde hende.


  • Cille
    Cille Tilmeldt:
    feb 2013

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 19
    #23   3. feb 2013 Jeg mener det jo ikke på den hårde måde, du må jo også se det for hundens sind- en hund vil meget hellere kunne løbe frit omkring.
    kender selv en der er i kørestol, og kan være med til en del, men stædig, man får aldrig chancen for at løbe rundt- og så tænker jeg jo på hunde, de har brug for det. derfor er jeg imod smiley


Kommentér på:
For hvis skyld er det?

Annonce