854 visninger
|
Oprettet:
For hvis skyld er det? {{forumTopicSubject}}
Ved at emnet er oppe af og til herinde. Kan huske en tråd for noget tid siden der syntes det var ok at hunde fik "kørestole" så længe det var små hunde og hunde der ikke var så aktive.
Her er så en video af en border collie i "kørestol":
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=Cd7XlljHjXY
Den grænse er så ujævn, og kan man overhovedet vide på forhånd om hunden vil trives med sådan et handicap?
Jeg ved ærlig talt ikke hvor jeg selv står. Man kæmper jo nok til det sidste for sin elskede hund og håber den kommer til at trives, men det ville altid spøge i baghovedet: "For hvis skyld er det?":
feb 2005
Følger: 5 Følgere: 5 Hunde: 3 Svar: 15
Hunden har ikke et værdig liv sådan.
Jeg er meget imod det.
aug 2012
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 142 Svar: 1.552
Har det som dig. Jeg ville nok også vælge at aflive. Synes heller ikke livet for hunden er fuldendt med så stort et handicap, omvendt kan man jo se at det fungerer for nogen. Dog svært at vurdere ud fra en video HVOR godt det fungerer.
jul 2007
Følger: 1 Følgere: 22 Hunde: 3 Emner: 92 Svar: 10.986
Selvfølgelig er det for ejerens skyld...... men synes det er ok her...da hunden ikke har smerter
Derimod er jeg meget imod , at holde liv i en hund . der skal have stærke smertestillende piller hele resten af dens liv.... og kun kan leve med store begrænsninger.....
aug 2012
Netop. Det er svært ud fra denne video at vurdere HVOR godt det fungerer
aug 2012
Er enig i at de 2 ting godt kan sidestilles
mar 2008
Følger: 35 Følgere: 939 Hunde: 8 Emner: 350 Svar: 8.210
Meget rørende..
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 133 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 158 Svar: 12.844
En slædehund er ikke glad når den ikke kan arbejde.
aug 2012
Dejligt de gør noget for deres hund! Hunde konsekvenstænker jo heller ikke som sådan. Hvis den har det godt i nuet har den det godt, men igen er det svært ud fra en video at vurdere hvor godt det fungerer. Der er jeg helt enig med NTTIB om at der må være en grænse hvis hunden konstant skal have medicin for evt. smerter.
aug 2012
Men ville man ikke også kunne sige det om en border collie?
Og kommer vel også an på hvor gammel hunden er. Hvis der alligevel ikke er mange år tilbage er man måske mere tilbøjelig til at vælge at aflive end hvis hunden er 2 år eller yngre.
aug 2012
Videoen med genoptræningshunden, synes jeg bestemt faktoren med alder vil spille ind.
mar 2011
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 32 Svar: 1.375
Skal den bæres op på og ud fra sin soveplads? Hvad, når den skal tisse eller blive tørstig? Og har den fantomsmerter i de fjernede led?
aug 2012
dec 2012
Følger: 27 Følgere: 20 Hunde: 8 Emner: 42 Svar: 301
feb 2013
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 19
sep 2008
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 70 Svar: 617
Jeg bliver faktisk ret støt over din udtalelse....
jul 2006
Følger: 34 Følgere: 966 Hunde: 8 Annoncer: 2 Emner: 236 Svar: 9.475
Vi skulle holde hende i ro og så tage dag for dag. Vi var dog alle enige om at når vi nåede dertil var det slut. Det skulle hun ikke igennem.
Vi valgte så det modsatte af at holde hende i ro og har en hund idag (8 mdr senere) der igår var ude og rondere og for en time siden er kommet hjem fra en times tid i skoven i fuld galop. Vi fandt en løsning som indtil videre overrasker alle dyrlæger der ser hende. Men vi er enige om den dag vi (Måske) når til det der scenarie så er vi nået endestationen. Det vil jeg ikke byde hende.
feb 2013
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 19
kender selv en der er i kørestol, og kan være med til en del, men stædig, man får aldrig chancen for at løbe rundt- og så tænker jeg jo på hunde, de har brug for det. derfor er jeg imod
For hvis skyld er det?