{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
944 visninger | Oprettet:

TeeP
TeeP
Følger: 1 Hunde: 2 Emner: 16 Svar: 107

Unghund der skal være alene {{forumTopicSubject}}

Hejsa. Min kæreste og jeg har fået os en unghund på ca. 1 år. I går smiley Den er fra et internat, og man kender ikke dens baggrund. Den er ufattelig sød og tillidsfuld og umiddelbart ingen ko på isen.

Men da dens plads om natten og når den er alene hjemme er i køkkenet og gangen, blev der lukket ind til vores soveværelse. Som ligger opad køkkenet. Det brød den sig ikke helt om, så den peb lidt og vandrede rastløs rundt. Jeg gik ud med den, da jeg troede den skulle tisse, og da det ikke hjalp, sov jeg på sofaen, så den kunne være inde i stuen med mig. Så faldt den til ro.

Men hvis det nu er samme problem i aften, er der så nogle gode råd? Vi har forsøgt i dag med at begge gå ind i soveværelset og komme ud igen 1 min efter og gentage nogle gange.
Den er selvfølgelig ikke faldet til endnu, men vi ved ikke om den bare skal "lære det", ved at man ignorer den, men synes jeg har hørt, at den får flere problemer med at være alene hjemme?

Håber der er nogen der gider komme med et godt råd smiley

VH

TF

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Unghund der skal være alene
  • #1   22. jan 2013 Dens plads om natten skal være ved flokken = jer. En hund er nok alene om dagen.

• #2   22. jan 2013 Hvorfor kan den ikke være i soveværelset sammen med jer om natten? Og du skriver at dens plads " er i gangen når den er alene hjemme? Er den allerede alene hjemme nu? I fik den i går?

• #3   22. jan 2013 Mine hunde har altid været som Malene skriver ved flokken = mig om natten til de er faldet til i hjemmet og kender det godt, den er jo endnu ikke tryg ved de nye omgivelser og den føler sig ene og isoleret, det er i en flok = straf/udstødelse, det er ikke fair når hunden lige er omplaceret, det uanset om det er en voksen eller en hvalp...

• #4   22. jan 2013 Nej, den er ikke alene hjemme allerede. Min kæreste går hjemme med ham. Hele dagen.

Det er helt ok, at der bliver skrevet den skal være med flokken, men det er et valg, vi har taget indtil videre, at den ikke skal sove i soveværelset. Så dette er ikke en løsning.

• #5   22. jan 2013 Jeg har ikke andet råd end at sove sammen med den. Beklager.

• #7   22. jan 2013 Det bliver taget med i overvejelserne. Det lyder fornuftigt nok.

• #8   22. jan 2013 sæt dørgitter mellem køkken og soveværelse, så den i det mindste kan se jeg, jeg kan godt forstå den piver

• #9   22. jan 2013 At i ikke vil have hunden i soveværelset behøver ikke være et problem. Men det kan måske være en god ide hvis du til at begynde med kan flytte ud til hunden. Sove på sofaen som du skriver du gjorde sidste nat. Eller på en madras i gangen hvor hunden skal lære at opholde sig. Bare indtil den er fladet godt til.

• #10   22. jan 2013 Jeg har hørt at nogle hundejere gør det at de starter med at sove sammen med hunden på gulvet, hvis den er utryg og så senere hen rykker sig op i sengen.... Måske i skal gøre noget af det samme?

starte med at sove sammen med hunden i stuen/gangen og senere i soveværelset med gitter for, så hunden kan se jer og igen senere med lukket dør.....?

• #11   22. jan 2013 Synes i skal bruge den første tid på at lære hunden at kende og sørge for at den er tryg før i "efterlader" den alene - også om natten smiley

Hvis den vitterligt ikke må komme i soveværelset, så havde jeg nok valgt at sove ude ved den i stedet...

• #12   22. jan 2013 ja rådene er jo ret entydige . .. tror at idet den er voksen, så vil det ikke være et problem ret længe....

• #13   22. jan 2013 Ind med en madrs der hvor hunden skal lære at være og sov med den.

• #15   22. jan 2013 vi startede med at have vores hund i soveværelset og det gik rigtig godt smiley så åbnede vi ud i gangen så den selv kunne vælge smiley

• #16   22. jan 2013 Hvis i ikke vil have den sovende med jer skal i vænne den til at sove alene. Gør som man ville med en hvalp. Sov med den hvor i ønsker den skal sove i fremtiden. Ryk gradvist tættere på soveværelset, hvor dens kurv stadig står hvor den plejer. Giv det lidt tid, den har muligvis haft en rigtig skidt tilværelse og er utryg

• #17   23. jan 2013 Tak for hjælpen smiley Han får lov, at sove i soveværelset, med mulighed for køkkenet. Så en rolig nat blev det smiley

• #18   23. jan 2013 dejligt at høre at det blev en rolig nat, se der skal ikke så meget til at nye hunde føler sig trygge... : ) og vil I ikke have den der i længden så skal I såmænd nok med tiden få den til at sove hvor I ønsker det...

Kommentér på:
Unghund der skal være alene

Annonce