{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
594 visninger | Oprettet:

Unghund {{forumTopicSubject}}

Hej alle!!
Vil bare lige høre om nogle kan give os nogle gode/forebyggende råd?
Ganto er en stor blanding(Rottweiler/Amstaff) og derfor også "robust" i sindet!
Han er den dejligste hund over for oz og alle mennesker og hunde han kender!
Det som bekymre mig lidt er nye mennesker, og nye hunde!
Han kan lege med de fleste hunde, men er det han hunde skal han helst lige op og markere sig inden de kan lege! Kommer der fremmede mennsker forbi vores hus gør og knurre han også helt vildt!
Er bange for at det med tiden udvikler sig til et problem efter som han bliver ældre!
Er der nogle som har råd så vi kan forebygge at det bliver værre??

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Unghund
  • #1   29. apr 2007 Sådan er Hector også og han er kun 5 mdr..

Har fået afvide af min dyrelæge at det er bare og tage ham væk sige at det må han ikke også sætte sig ned og snakke med den anden hund og lade din hund komme hen og snakke os mens du sidder på hug..

Vis det ikke dur så gå videre uden at sige noget til din hund..

Det har vi prøvet i lidt tid og jeg kan mærke han er blevet bedere smiley

• #2   29. apr 2007 Okay det må vi prøve at arbejde lidt med så!! vil simpelthen ikke acceptere at han gør det, og slet ikke når han er så stor!! han er oppe og veje omkrng de 45 kg nu, og han vokser jo stadig!! han er et rigtig lege barn ud over det der lille minus, og til tider kan han desværre godt glemme sin størrelse;-)

• #3   29. apr 2007 Jamen han lyder helt vild som Hector han er jo også allerede oppe på 21 kg og når han gør det der pis så plejer jeg at tage fat i selen og rykke ham væk (ikke vildt bare ligeså stille) og så sige nej og så sætter jeg mig og hector kommer så ind i samtalen ligesom jeg skrev før ..

Håber det kan hjælpe jer os smiley

• #4   29. apr 2007 Det må vi prøve, det er jo med at være efter dem fra starten så det ikke udvikler sig til et problem! Jeg VIL have lov at bestemme, det andet duer simpelthen bare ikke:-) Det er også trælst at have en lille hund som vil bestemme, men en lille hund kan ikke på samme måde lave skade ved at spille smart på den måde!! vi må jo tage ansvar for de skøre kræ vi anskaffer oz:-)

• #5   29. apr 2007 Hehe Ja det er rigtig nok..

Jeg kan da bare mærke det på mine fire hunde de to små skal trænes på en måde
    Hector på en anden og så Noah på en trejde..

• #6   29. apr 2007 Nu er det jo langtfra alle kønsmodne hunde der kan med hunde af samme køn......det tror jeg lige du skal have i baghovedet, også for de andres skyld.

• #7   29. apr 2007 Ja men vis man kommer tidlig igang med træning kan man godt påvirke dem lidt til det omvendte det har jeg fået afvide og oplevet med min egen han som allerede nu skal vise han er størst selvom han er en lille skid på 5 mdr

• #8   29. apr 2007 Happy: Det er jeg skam helt klar over, og ved også godt at han er en magtfuld blanding! mit ønske er bare at forebygge det bedst mulig så jeg kan sige at jeg iværtifald gør, og har gjort mit til, at det skulle blive godt:-)

• #9   29. apr 2007 Med den blanding er det vel hvad man kan forvente...

• #10   29. apr 2007 Ja muligvis! men det er ikke en nødvendighed! ved godt det er en skrap blanding, men syntes stadig jeg bør gøre mit for at alle kan indfinde sig med det! Men du bør ikke dømme ham, og det lyder det som om du gør!!

• #11   29. apr 2007 Øhm hector er ligesådan er han så også en skrab bla ?
    Han er eng bulldog og presa..

Kikki & Rasmus <
    Bakker dig op for du har fat i det rigtige smiley
    Man skal nemlig gøre sit for det og vis man så ikke kan så har man prøvet!

• #12   29. apr 2007 Problemet opstår netop når man krydser Amstaff med de vagtsomme typer. Så kan du altså risikere at stå med en håndgranat, hvor splitten er halvt ude

• #13   29. apr 2007 ja syntes den var lidt spydig den kommentar, ved ikke om det var meningen, men sådan lød det desværre!!
    Ved ikke hvad en Presa er, men en engelskbulldog ved jeg hvad er, og den ser ikke særlig temperamentsfyldt ud:-)
    Ja, syntes, som sagt, at man bør tage ansvar for de hunde man anskaffer sig! og som du siger, hvis ikke det lykkes så har man prøvet, og man har været obs på det helevejen igennem!!
    At vi ser det i en tidelig alder er kun godt, så har vi en chance for at ændre det! Og lykkes det ikke, så ved vi det, og ved hvordan vi skal forholde os til det, så er chancen for de berømte ulykke langt mindre!!

• #14   29. apr 2007 Som sagt! ved godt det er en skrap blanding, men, jeg tror stadig på at opdragelse, og bevidsthed om hvilken hund man ejer, kan gøre rigtig meget! hjemme og med vandte mennesker og hunde er han mere legesyg og snaksagelig end min labrador blanding! Det er kun i nye situationer, og få minutter vi taler om, så er han nede på jorden igen!! Men din holdning ved jeg godt jeg ikke kan tage fra dig!!

• #15   29. apr 2007 Kikki- Dejligt at høre:o)

• #16   29. apr 2007 Jeg kan på den anden side bare ik helt forstå at folk mener at deres hunde skal snakke med alle hunde de møder på deres vej......
    Min hund har nogle faste legekammerater som jeg ved han fungerer godt sammen med.

• #17   29. apr 2007 Snakker vi om hvalpe, skal de selvfølgelig lære at omgåes andre hunde.....

• #18   29. apr 2007 Vi bor i en meget lille by, og der kommer der ikke så mange andre hunde end vores egne og familiens hunde! Dem er der ntet med! problemet er når vi tager til trænng, han puster sig noget op over for dem på holdet! kunne aldrig drømme om bare at vade over til en fremmet hund unden at vide noget om den, og vide om den lyder som en Ganto kan med!! Vil gerne at han møder noget forskelligt! og vil gerne at han kunne være lidt tolerant!!

• #19   29. apr 2007 Altså det er jo det, han er jo kun en stor hvalp!! han er ni mdr!

• #20   29. apr 2007 kikki- det var også bare generelt jeg mente....ik møntet på dig:o)

• #21   29. apr 2007 Ni måneder er altså ingen hvalp længere. Mange skiller sig af med hanhunde omkring 8 mdr. det er nemlig der eventuelle problemer og magtkampe starter...

• #22   29. apr 2007 Winther:Delte meninger om det! men har bestemt ikke tænkt mig at skaffe mig af med ham fordi han ikke kan med fremmede han hunde! og hvis det kun er negative holdninger du har behøver jeg dig ikke på denne tråd! var gode råd, og ikke kretik jeg søgte!!

• #23   29. apr 2007 Kan du da bruge, " det er kun en hvalp" til noget, bestemt ikke! Det er ikke en hvalpeting, din hund passer på jer fordi den ikke føler i magter opgaven. I har en hund, hvor de nedarvede talenter fra de to racer er en uheldig sammenblanding, jeg tænker her specielt på rotte /amstaff, endnu værre ville være schæfer amstaff, så opsøger man altså problemer når man ukritisk avler uden at tænke på, hvad der nedarves fra begge, og hvad konsekvenser det kan give.

• #24   29. apr 2007 Kikki
    Siger selvfølgelig ikke i skal skaffe jer af med hunden, men prøver at fortælle at kønsmodningen gør, at hanhunde kan forvandle sig fra en sød lille bamse til Godzilla i den alder. Kender flere, specielt rottweilere som måtte aflives fordi den vendte sig mod ejeren. Forvent ikke at en sådan hund kan blive ved med at lege med alle, det behøver den altså heller ikke. Men, vær opmærksom på dens territoriebevogtning, det kan give store problemer, hvis i gerne vil beholde familie og venner og ungernes kammerater. Find nogen der er specialicerede i disse ting i stedet for at forlade jer på andres meninger som som måske ikke kender til andet end fredelige klappehunde...

Kommentér på:
Unghund

Annonce