{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.337 visninger | Oprettet:

Ny nabo med evt. kamphund {{forumTopicSubject}}

He Hundegalleri, jeg har forleden mødt min nye underbo. Han er førtidspensionist og bor lige pt. i den blå oase (et sted hvor alkoholikere kan komme). Han ringede på min dør i sidste uge for at få nummeret til min udlejer. Da jeg åbnede døren gøede Molly, min Cavalier, som hun plejer lige når jeg åbner for gæster. Han snakkede så lidt med hende og jeg fandt nummeret frem til ham. Da han så skulle gå var han imellem Molly og døren ind til min lejlighed. Og da Molly ville forbi han stillede han sig op foran hende og spærrede vejen på en "legende måde" som en målmand står når han skal blokere en bold. Molly blev meget utryg og jeg bad ham lade være med at skræmme hende, så grinede han og gik væk.

I fredags havde jeg så lige været hende og købe ind da jeg nede af gaden så en mand komme gående, han var så fuld at han væltede ind i husene han gik forbi. Da han så kom tættere på kunne jeg se at det var ham der ville flytte ind neden under. Han fortalte at han havde set på lejligheden og han fortalte mig også at han plejer at, jeg citere ; "at have de der hunde der skal have mundkurv på". jeg spurgte så om han havde en nu og dertil svarede han "nej, ikke lige nu, men nu må vi jo se".

Her er så det jeg gerne vil finde ud af ved at skrive dette. Hvad kan jeg gøre? jeg frygter at han får fat i en af de racer. Ikke fordi de er ulovlige. men fordi en mand som ham er en af dem som kan fremprovokere det aggressive i en hverhund. Hvad skal jeg gøre hvis han anskaffer sig sådan en hund?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny nabo med evt. kamphund
  • #1   22. jan 2013 Ved du noget omkring om han bruger sin hund til kamp? Nej godt så, så er det ikke en kamphund!
    Kamphund = en hund der er blevet pint og mishandlet hele sit liv, til at slås mod andre hunde i en blodig kamp om penge.

• #2   22. jan 2013 Er det overhovedet lovligt at anskaffe sig en af de ulovlige racer? Og jeg KAN ikke lade det være. At gøre en hund agressiv er for mig det samme som misrøgt. Nu siger jeg ikke at det er sikkert at han vil gøre en hund agressiv, men jeg frygter det meget

• #3   22. jan 2013 jeg bruger ordet kamphund for så ved i hvad jeg mener. Jeg ved ikke hvad jeg ellers skal kalde dem. muskelhunde er jo også ukorrekt. og bare at kalde dem hunde fortæller ikke særligmeget om denne specifikke sag

• #4   22. jan 2013 Nej men fordi den er en af de ULOVLIGE racer, er det ikke ensbetydende med at det er en kamphund -___-

Og du ved jo ikke om han gør hunden aggressiv? Men når/hvis han får hunden, s må du first of all finde ud af hvad race det er. For det ER ulovligt at sæleg/købe/videregive/avle listehunde..
    Du kan ike gøre noget, før han har hunden..

• #5   22. jan 2013 så kald dem dog liste hunde hvis det er fordi det er de ulovlige hunde,

• #6   22. jan 2013 jo det er ulovligt at anskaffe sig en listehund. de fleste boligselskaber tillader heller ikke man har hund som bare minder om en muskel hund.. og mange andre.
    Er der ikke husdyr regler hvor du bor?

Sidespring. Så kan jeg kun have medlidenhed med enhver som har en alkoholiker som nabo, eller under/over bo. Langt fra altid en sjov oplevelse.

• #8   22. jan 2013 Hvis jeg var dig ville jeg kontakte udlejer og fortælle ham om dine bekymringer..Udlejer er sikkert heller ikke intra. i at få en alkoholiker som lejer, hvis der er andre bud på lejligheden...
    Og så må det vel være frit for om man vil kalde en hund for kamp eller???

• #9   22. jan 2013 Manden bliver MÅSKE din nabo
    Manden anskaffer sig MÅSKE en hund.
    Hunden er MÅSKE af en ulovlig hund.
    En ulovlig hund er MÅSKE farlig.

• #11   22. jan 2013 pia k: Hun behøver da ikke bevise at hunden er noget som helst? smiley Hvis du er utryg ved situationen, så synes jeg da bare du skal som en start kontakte udlejer, hvis altså han anskaffer sig sådan en hund, og så derefter politiet.

• #13   22. jan 2013 mange tak for jeres svar smiley nu skriver jeg ikke lige konkret tilbage til alle af jer da nogle af beskederne er mit spørgsmål irrelevant. ordet listehunde er godt smiley det har jeg aldrig hørt dem omtalt som før, men det har jeg helt bestemt tænkt mig at kalde dem fremover.
    hvis han anskaffer sig en, hvad sker der så med hunden? bliver den aflivet eller hvordan forgår sådan noget? nu er jeg bare nysgerrig for jeg kender ikke personligt nogen der har været med i en sag om listehunde

• #14   22. jan 2013 Katrine så slap dog af, vi har sq da lige så ret til at blive trætte af det (muskel/kamp lort) som du har af det vi skriver, -_- jesus

Louise, super jeg håber selvfølgelig ikke for dig at du får hverken en nabo der er alkoholiker, eller med en agressiv listehund (agressiv hund i det hele taget)

• #15   22. jan 2013 Altså jeg vil mene at du sagtens kan - osse selvom der er en masse måske'er - kontakte udlejer/boligselskab og høre helt neutralt om der egentligt er nogen regler for hvilke hunde der må være i bebyggelsen. Det er jo et helt uskyldigt spørgsmål.

• #16   22. jan 2013 Næste gang jeg oplever en uvidende tosse der tydeligvis aldrig har mødt sådan en hund brækker JEG mig!

• #17   22. jan 2013 Kathrine: Du opfordrer TS til at ringe 114, hvis der flytter en listehund ind.
    Hvordan skal hun kunne bedømme det. Der er jo faktisk ingen som kan se forskel.

I bund og grund kunne du jo selv være indehaver af en listehund. Tænk over det, istedet for at himle op om Kamphund og du kaster op.
    Din "hyrdehund" kan i prinsippet være blanding af hvad som helst, så længe du ikke har tavle.
    Er bare træt af alle de fordomme .. Alle hunde kan trænes til næsten alt. Også angreb. Og alle hunde kan være de mest fantastiske familie medlemmer.

• #18   22. jan 2013 Kan nogen af jer se forskel på disse hunde, så er i sgu dygtige :
    http://ekstrabladet.dk/nationen/article1383355.ece

• #19   22. jan 2013 jeg ville nok starte med at kontakte udlejer og fortælle hvad du har oplevet med ham, og du måske ikke er helt tryg ved at han skal evt flytte ind...og fortælle hvad han har af planer.... så skal de nok se på det.

• #20   22. jan 2013 Jeg kan godt forstå du allerede bekymre dig, men alt sammen er et måske... Du kan jo læse op på ejendommens regler om hold af hund og så må du bare vente...

• #21   22. jan 2013 Jeg ville helt klart også være bekymret hvis jeg havde udsigt til at få en alkoholiker som nabo. Naturligvis skal man ikke skære alle over en kam, men jeg har haft en alkoholiker til nabo og det var meget belastende. Han havde så "kun" en labrador, som han elskede overalt på jorden, men nok ikke var så god til at sørge for blev luftet på nær at den blev lukket ud i haven, men her var en anden nabo heldigvis flink nok til at gå ture med hunden og sørge for at den fik den motion og aktivering den skulle have når ejeren lå og sumpede.

Jeg ville også være bekymret hvis jeg havde udsigt til at få en nabo, der ville anskaffe sig en ulovlig hund - og inden nogen farer i flæsket på mig, så ville jeg være lige så bekymret hvis min alkoholiserede nabo gik ud og anskaffede sig en Groenendael som min egen eller en anden "vanskelig" race, fordi langt de fleste alkoholikere ikke har overskuddet til at håndtere en sådan.

• #22   22. jan 2013 det er belastende nok med en hundeløs alkoholikernabo....

Kommentér på:
Ny nabo med evt. kamphund

Annonce