{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.836 visninger | Oprettet:

Ny Hund - Hvor stor ? Hvilken race? {{forumTopicSubject}}

Hej Hunde folk smiley

nu har jeg spurgt heste folket om deres mening og råd så vil osse lige høre om jeres smiley

vi skal ha ny hund.. Vi har kigget men vi er i tvivl hvilken passer bedst til os..

vi er mor, far og barn på to år. Vi har en rimelig have og et alm hus.
vi bor tæt på parken og andre gode steder at lufte hund.

Vi vil gerne have en hund der god til børn og andre hunde da vi har en chihuahua ( dog er vi ikke klar over om hun skal ligges til ro snart) og den skal med på rideskole hvor der mange andre hunde så det MEGET vigtigt den kan med andre hunde.. min datter har også to marsvin. Den skal kunne tages med i skoven når jeg ude med hesten men osse kunne holde til man ikke går en lang tur hverdag men den vil blive gået med hverdag mindst 30 minutter,
vi har en Hyundai i30 så den skal osse kunne være i den da der er 15 km ud til mine heste.

mine forældre har haft husky og lab så har haft hund hele livet og har også arbejdet på dyrehospital, min kæreste har ingen erfaring med dyr udover det han har lært efter han begyndte at se mig:)

vi snakket om SBT og irsk ulvehund. kender i nogen med disse racer ? og nogen der har anden erfaring med hundene sammen med heste og andre hunde? hvilken hunde racer har i og hvorfor valgte i som i gjorde?

Jeg har læst og læst og læst igen men nogen gange er det bare rart at hører hvad andre oplever i hverdagen.. og hører hva andre synes ..

vi er ikke så vilde med lab og Golden ..
håber i vil svare smiley HA EN SKØØØN DAG! smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny Hund - Hvor stor ? Hvilken race?
  • #2   9. jan 2013 Irsk ulvehund er ihvertfald en stor fætter. Bare hvis nu din bil er lille og den skal kunne være i den smiley

• #4   9. jan 2013 Jeg er nysgerrig efter at høre hvad hestefolket siger *GG*

SBT er jo en lille hund - og Irsk ulvehund en ekstremt stor. Jeg synes ikke rigtig nogen af dem passer til det, du beskriver.

En mellemstørrelse, som er førefikseret, ikke strejfende, uden tendens til aggression mod andre og en, der kan holde til kun at blive luftet 30 minutter om dagen i perioder?

Det er en svær en - du ønsker en aktiv hund og en ikke alt for aktiv hund på en gang smiley

De færreste større hunde kan nøjes med en gåtur om dagen, hvis vi snakker flere dage i træk.

Hvad har du tænkt, at du vil lægge ind som regulær hundeaktivitet? Altså hvor det er hunden, der er i centrum?

• #6   9. jan 2013 Hvor meget tid har i til aktivering?

• #7   9. jan 2013 Tror du får svært ved at finde en hund der kun kan nøjes med 30 min. gåtur om dagen..

• #8   9. jan 2013 Jeg har intet job.. jeg går i skole og min kæreste er tømmer..
    Og de fleste hunde kan godt være hjemme fra kl 7 til 2-3 stykker..

Ja ulvehunden er en stor en smiley Også derfor vi er meget i tvivl om den overhoved ville kunne være i vore bil..;P

Vores chi er kun 4år men lider af betændelse i bygspytkirten og kan desværre ikke blive rask igen,.. Hun jagter mine forældres store lab rundt i haven så er ikke bange for str på ny hund for chien tror bestemt hun er større..
    ja loven harjeg også i baghoved men da en sbt ikke er på listen skulle der ingen ko på isen være:) Det eneste er sbt jagt indstikt nu når vores pige har marsvin som er ude af buret hverdag..

• #10   9. jan 2013 Jeg tænker at lige meget hvilken race du vælger vil der være en chance for hunden ikke kan med andre hunde . . jeg synes måske heller ikke nogen hund egner sig til 30 min gå tur hverdag kun .

• #11   9. jan 2013 Maria, SBT'eren er jo en fabelagtig menneskerace, men jeg synes ikke det eneste problem er loven - den er jo ikke pr. definition en fabelagtig race til at lade løbe frit blandt andre hunde og dyr.

• #12   9. jan 2013 En sbt er på obs listen så den rissikerer at blive forbudt

• #13   9. jan 2013 30 minutter som i en gang i ugen ... ikke flere dage i træk..
    vi vil gerne gå til hunde træning osv..

• #15   9. jan 2013 Du vil altid - Ja det er jeg godt klar over.

• #16   9. jan 2013 Jeg tror du skal kigge til hyrdehunde eller retrievere.

Eller en dsg... den vil måske i sidste ende være den bedste. En nervefast en af slagsen.

• #18   9. jan 2013 De er helt deres egne smiley

En aktiv hund, der er robust og når den kommer fra et fornuftigt opdræt også har et rigtig stærkt sind og godt temperament. Fungerer godt i familien, når den er velstimuleret.
    Den er klog, den er trænbar, den er god til andre dyr (dog skal den nok ikke have lov til at være alene med marsvinene, den er opdrættet til at slå rotter ihjel), selskabelig fætter.

• #20   9. jan 2013 Min søster har faktisk en, som har lært at være sammen med deres undulat - men de får altså heller ikke lov til at være alene sammen *GG*

• #25   9. jan 2013 Hvis i er oppe i de store racer så er der jo newfoundlænderen...
    De skulle være aldeles gode "barnepiger".. Behøver ikke det vilde med motion, og er en stor lækker Bjørn. Dem jeg har mødt har alle været søde og imødekommende og haft der godt med andre hunde, jeg ved ikke hvordan standarden er med dem og andre hunde, eller om den blir for stor :).

• #26   9. jan 2013 Jeg må indrømme at Newferen den ville jeg ikke putte ind i den ligning der.

Den bliver ikke ret gammel og racen er voldsomt plaget af HD. Dertil kommer at det nok ikke lige er den, man kan se løbe en hyggelig tur ved siden af en hest, ej heller tudse rundt på en gård en eftermiddag, mens moar tager sig af hestene smiley

Temperamentet. Det er jeg ikke nok inde i til at udtale mig om, men min personlige erfaring er, at jeg ikke har oplevet dem som en udpræget børnehund.

• #31   9. jan 2013 Ch.

du har nok ret mht løbeturene..*GG*
    Men det skulle da være en af de mest børne venlige hunde?
    http://www.kennel-guiden.dk/newfoundlaender.aspx

• #32   9. jan 2013 Tag et kig på leonbergeren. Den er rigtig god med børn og hviler meget i sig selv. Den elsker selvskab og andre dyr, og tilpasser sig jeres hverdag. Dog kræver den stadigmotion og aktivering, men kan godt tåle en dag med en kort gåtur smiley

• #33   9. jan 2013 Men hvis den skal med på lange rideture, tror jeg ikke den vil passe ind....

• #34   9. jan 2013 Ang SBTén selvf. er der undtagelser, lige så vel som jeg havde min PitBull med ved hestene hver dag, i fin omgang med mennesker, heste og andre hunde og det var han til den dag han døde som 15 års.....

MEN, det kunne ligeså vel ha´ været én af dem der ikke kunne, og spørgsmål er om du tør løbe den risiko, for så vil du stå med en understimuleret hund, der ikke kommer med ud, når du skal til hestene, efter den i forvejen har været alene hele din skoledag, så kommer du hjem og skal være mor og Kæreste.... Og vupiti har vi endnu en hund der søger nyt hjem...

Forstår jeg dig rigtig når du skriver 30 min. i ugen ?? For det er der altså ingen hund der er tjent med..

• #35   9. jan 2013 En Irsk ulvehund får du ALDRIG til at følge dig ved siden af hesten i skoven.
    De er meget egenrådige og gør kun hvad de selv vil.
    Med hensyn til at kunne med andre hunde er den fantastisk... Men det er så også det eneste der passer til din beskrivelse.

Har ikke læst alle kommentarer, men hvad med en lab af udstillingslinier?

• #37   9. jan 2013 du skriver "<i>30 minutter som i en gang i ugen ... ikke flere dage i træk.."
    </i>

Vil den komme ud og gå ca. 30 minutter en gang i ugen, eller?

• #38   9. jan 2013 "En Irsk ulvehund får du ALDRIG til at følge dig ved siden af hesten i skoven.
    De er meget egenrådige og gør kun hvad de selv vil."

Hold da op, det må jeg hellere lige huske at fortælle min flok næste gang de lystre smiley

• #42   9. jan 2013 Hehe

• #43   9. jan 2013 Tanja og Bine
    Må jeg spørge hvad du bygger din udtale på?

• #45   9. jan 2013 Det er desværre hverken mig på billedet eller min hest... Men det er min gode veninde der også opdrætter ulvehunde. Men ja, det var en fin hest

• #46   9. jan 2013 Hmm.. Nu har jeg ikke kendt så mange ulvehunde, men dem jeg har kendt har da været fuldt ud dresser bare... Den ene gik løst på egen matrikel

• #47   9. jan 2013 Det kan de sagtens lære, især hvis man kun har en.

• #49   9. jan 2013 Jeg tænker også lidt henad de europæiske spidshunde f.eks. Finsk Lapphund, Keeshond, Grossspitz, Norsk Buhund, Skipperke....

Eller evt. en spaniel (springer eller cocker) men ikke jagtlinjer.

• #51   9. jan 2013 Finkaninus
    jeg tænker præcis det samme!

Jeg har selv en Aussie og en border blandet med Aussie, og de bliver ihvertfald motioneret mere end 30 minutter om dagen, ... Ellers ved jeg at de finder på sjove ting selv at lave..

• #52   9. jan 2013 En Broholmer skal ikke have overdrevent meget motion - den kan sagtens gå løs med i stalden, men egner sig ikke til lange ture ved siden af hesten dog... Jeg tror de færreste meget tunge racer egner sig til lange rideture..

• #53   10. jan 2013 Tina Tulls Town: Jeg bygger den ud på dem jeg træner sammen med. De har slet ikke det gen der hedder "jeg må hellere følge med".
    Ejeren træner for at være en af de første der får en færdselsprøve på en ulvehund, og hun siger alle folk kigger mærkeligt på hende på udstillingerne når hun fortæller hun træner til færdselsprøve med en Ulvehund smiley
    Det er en lang sej kamp, da de har deres egen vilje, men med masser af tålmodighed og godbidder skal hun nok nå det med en af dem en dag.

• #54   10. jan 2013 Hun må have været enormt uheldig, det kan de altså sagtens lære, hvis blot man fra de er små får en god kontakt.

• #55   10. jan 2013 Det skal jeg så ikke kunne sige smiley
    Hun har rigtig fin kontakt med dem, men "plads" "sit" og "dæk" det er ikke lige altid man gider det... Så er det meget sjovere bare at smide sig om på ryggen for at blive kløet på maven smiley
    Og hun kan kun have dem løs på indhegnede områder, da de ellers jagter ALT!
    Hun kan godt have dem løs på træningsbanen, og lade dem snuse rundt, og de kommer også (for det meste) når hun kalder, men det er i deres eget tempo smiley

• #56   21. jan 2013 jeg vi forslå en stabijhaun. det er en god børne race.

har selv en. og vi er tre børn og har den med ude på vores gård tit hvor vi har hest.

men den skal luftes længer tid.

profilbillede
  • #57   21. jan 2013 vores er 53 cm høj og 25 kilo

• Lise K
    Lise K Tilmeldt:
    jan 2013

Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 4
    #59   28. jan 2013 Jeg har en Tamaskan (slædehunde/hyrdehunde-blanding), som jeg har med på rideture - han kan dog godt finde på at stikke af, hvis han ser et rådyr, så han er altid i longe, når vi er uden for gården.

En rideveninde havde en Hovawart, det er en hyrdehund, og han var megagod i stalden og fin at have med ud på rideture.

Min underviser har den smukkeste Weimaraner, som hun altid har med sig hos hestene, men den er jo jagthund, så uden snor går det måske ikke i længden.

Er det ikke noget med at finde en race uden for meget jagtinstinkt og som heller ikke hyrder for meget, men som har en god fysik til at kunne løbe langt? Jeg har mødt border collier, der ikke kunne lade hestenes bagben være, fordi de altid lige skulle hyrdes.

Man kan aldrig researche for meget - vi researchede hunderacer i to år, før vi besluttede os for, at vi skulle have en Tamaskan og ikke en Rhodesian Ridgeback, som vi ellers også drømte om - vi har også snakket Broholmer, men de holder bare ikke til så meget tur som de andre to racer.

Pøj pøj med at finde drømmehunden smiley

profilbillede
  • #60   24. feb 2013 En dansk spids smiley den blev i gamle dage brugt til at passe børn.

• #61   24. feb 2013 Tina. Nu kender jeg mest til whippet i mynde kategorien..

hvad gør en irsk ulvehund, hvis der springer vildt ud foran den ?

Kommentér på:
Ny Hund - Hvor stor ? Hvilken race?

Annonce