{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.671 visninger | Oprettet:

Hjælp til gode hunderacer til mig :) {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg er en ung pige (næsten 18 år) som har haft hund hele livet (en lab blanding og en terrier blanding)
Min kæreste er 22 år og har aldrig haft hund, dog elsker han hunde og vil rigtig gerne have en.

Vi skal ikke have hund foreløbig, da hverken bolig eller økonomi er til det pt. Men jeg drømmer stadig om når jeg skal have hund igen, og vil også gerne være godt forberedt på racer der passer til mig.

Min situation kan selvfølgelig ændre sig, men skriver ud fra hvad der er realistisk lige nu.

Vi vil gerne have en lille hund, fra 1-15 kg.
Den skal ikke have for meget pelspleje, dog kan jeg godt børste den et par gange i ugen og sådan.
Den skal kunne med andre dyr.
Om den er selvstændig eller pleaser er ikke så vigtigt, da jeg ikke vil gå til træning på højere plan, og jeg elsker forskellige hunde, og deres individuelle personligheder.

Vi kan tilbyde:
at den ikke er alene i mere end 6 timer om dagen.
at den får mindst 3 daglige gå turer, hvor den ene vil være på ca. en time.
At den bliver mental stimuleret af lege, foder søg osv.
At den kommer til hvalpe/hunde træning
At den kommer ud og leger med andre hunde.

Både min kæreste og jeg elsker at hygge på sofaen med en god film, og bare generel hjemmehygge, så det må gerne være en rolig race som også kan lide bare at slappe af på sofaen.

Ingen af os går i byen i weekenderne, og vi er begge meget hjemme mennesker, og så vidt muligt vil vi have den med når vi skal noget, så den vil sjældent være alene udover i hverdagen.

Vi er vilde med fransk bulldog, men pga sygdommene i racen, vil jeg gerne se om der er andre der er gode til os.

Hvis der er mere må i meget gerne spørge. smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til gode hunderacer til mig :)
  • #1   8. jan 2013 Whippet...? Men det er nok en race som skiller vandende.

Eller tibetanske spaniel. Der er godt nok pelspleje, men det skulle ikke være mere end end gennembørstning når pelsen trænger.

• #2   8. jan 2013 Whippet.

Dog en noget anden type end en fransk bulldog, men den passer storartet på resten smiley

• #3   8. jan 2013 Whippet er lidt blandet. tvivler på min kæreste vil kunne lide den. og jeg er ikke helt vild med de helt tynde hunde, dog ender jeg en som var rigtig sød. men er da værd at kigge på smiley

tibetanske spaniel kender jeg ikke, så må jeg også læse noget om.

Mange tak for svarende.

• #4   8. jan 2013 Tibben er skøn, hvis ellers ikke at mine kæreste har nedlagt veto så ville jeg gerne have en.
    Desuden er det en ret sund race. Det samme gælder Whippet. FB´en der imod er disponeret for rigtig mange arvelige sygdomme.

profilbillede
  • #5   8. jan 2013 kan lige sige at min kæreste som ikke har forstand på hunde elsker: husky, fransk bulldog, spids hundene, og chihuahua.

han kigger kun på udseende, og jeg er så den der vælger dem fra hvis de ikke passer ind. Men han lærer da også lidt undervejs om hvilke hunde der passer til ham. smiley

Jeg kan udover de ovennævnte godt li Coton de tulear (staves) og pomeranien

• #6   8. jan 2013 hvor er den sød smiley må hellere læse om den

• #8   8. jan 2013 Jeg tænkte også en japansk spids. Eller måske en af de tyske spidser. Keeshond er måske lige i toppen af vægten- men for pokker en lækker og skøn hund

• #9   8. jan 2013 VENGES hvis jeg kan vælger jeg jo dine franske smiley så nu skal du jo ikke sælge mig alle de andre racer smiley selvom de nu også er flotte..

• #10   8. jan 2013 Hvis I kan lide fransk bulldog så kig på boston terrieren

• #11   8. jan 2013 Hvad med en cavalier kings charles spaniel, Boston terrieren, japansk spids?

Er hvad jeg tænker .. smiley

• #12   8. jan 2013 Keeshond kender jeg kun på udseendet, men den er også lækker smiley

• #14   8. jan 2013 Hvis du og din kæreste er aktive så køb en aktiv hund er i rolig så køb en hund med et rolig temperament.
    Køb eller lån en hundebog hvori diverse hunderacer beskrives og vælg en hund der passer til jeres liv.

• #15   8. jan 2013 Boston terrier kommer nok ikke så meget op, da jeg så hellere vil gå hele vejen med den franske som klart er nr 1.

Cavalier bryder jeg min kæreste sig ikke om, hvorfor ved jeg ikke.

• #16   8. jan 2013 Venges jeg tror ikke du finder nogen som blev mere glade for en fransk end min kæreste (og mig, men jeg elsker alle hunde) Den eneste grund til jeg kigger en anden race er fordi jeg ikke er sikker på om vi har råd til at have hund til sommer, selvom jeg ville elske det smiley

• #17   8. jan 2013 Solvej: du skulle tage at møde nogle. De er fantastiske smiley men nu er jeg også forelsket i spidshundesindet, selvom de ikke er ret spidse. Dejlige nussevenlige hunde.

• #18   8. jan 2013 Kig her
    http://www.hunderacer.dk/index.html

• #19   8. jan 2013 tak der vil jeg kigge smiley
    Jeg har læst rimelig meget om mange racer allerede, men jeg synes ikke altid man får den helt rigtige oplevelse om racen. f.eks. troede jeg inden jeg fandt Venges at franske var dovne smiley så vil også gerne høre hvilke racer folk vil synes lyder gode, også selvom de tydeligvis er ret enige. hehe

• #20   8. jan 2013 Julie kan se du har en pom.. Hvordan er den i forhold til mine krav? ved godt den har pelspleje, men ellers smiley

• #21   8. jan 2013 Din kæreste må jo kunne komme med nogle begrundelser hvorfor han ikke kan lide den ene eller den anden hund smiley

• #22   8. jan 2013 Den ville passe fint ind. Klog og dejlig hund, men min er ikke en sofaputter. Han vil helst ligge for sig selv et køligt sted. Pelspleje- tja han får en gang om ugen, tror jeg, dog mere i fældeperiode to gange om året.
    Min er dog alt for stor ifht racestandarden, men det kan jeg nu godt lide. Lidt mere hund end ellers smiley
    Man skal være opmærksom på patella med racen, men ellers en sund race.

• #23   8. jan 2013 han kan primært komme med udseendet, for han kender ikke så mange racer udover hvad jeg har vist ham.

Men fransk bulldog er han helt vild med, både udseendet og personligheden. Og da jeg også elsker den, bliver det nok den vi går efter til at starte med, men det er rart at kigge på andre racer så vi har lidt at vælge imellem, så vi får den der passer allerbedst. smiley

• #24   8. jan 2013 Papillonen kunne også sagtens passe smiley her er et billede af mine to

profilbillede
  • #25   8. jan 2013 Engelsk toy terrier, dejlig hund som gerne vil lege og aktiveres men som elsker at ligge og flyde i sofaen. Ingen pelspleje og en venlig terrier

• #26   8. jan 2013 Tak for svarende allesammen, vil tjekke alle de racer i har sendt.
    Synes det er nogle rigtig gode bud i er kommet med smiley

• #27   8. jan 2013 Hvis i vælger en FB så sæt brug tid på at finde en opdrætter der tester for alle arvelige sygdomme. De opdrættere er få, men de findes. Og husk tavlen.
    FB´en er en moderace, hvilket desværre betyder at den skamavles på det groveste, og det går ud over sundheden.
    Desuden er der en del hunde der ikke er ret vilde med FB´en. Det skyldes de store sirrende øjne, de mærkelige lyde og den lidt stive gang.

• #28   8. jan 2013 Tak Anne Julie, hvis det bliver en FB tager jeg mig en god snak med VENGES som også har kommenteret tråden, da hun tester for de forskellige ting og som jeg har meget tiltro til, så hvis hun ikke selv venter hvalpe til den tid, kan det være hun kender nogle som gør smiley Men tak for at gøre mig opmærksom på det, for det er som du siger et stort problem.

• #29   8. jan 2013 Selv tak. smiley

• #30   8. jan 2013 Nu ved jeg nok der er flere der vil sige at den er for aktiv og at jeg kun skriver den på fordi jeg selv har den. Men hvad med en dansk/svensk gårdhund, den kan sagtens gå ind under det i tilbyder... Og den har minimal pelspleje.

Men køb en med stamtavle hvis det er, så er i sikre på at i får en der svare til racestandarden og standardens temperment.

• #31   8. jan 2013 Vores elsker at ligge og hygge i sofaen...

• #32   8. jan 2013 Her er en af vores tæver...

profilbillede
  • #33   8. jan 2013 tak for forslaget, men dsg er bare ikke lige mig.. de er nogle dejlige hunde, men vi klikker bare ikke sammen. smiley

• #34   8. jan 2013 ok

• #35   9. jan 2013 Vi er begyndt at kigge rimelig meget på de små spidshunde. Min kæreste elsker spidshundene og generelt "vildhundene",hans yndlings hund er husky, han elsker alt ved den, men udseendet har fra start været en stor del af det.

Jeg elsker selv huskyen og ved vi ikke har hvad der skal til pt for at få sådan en hund. men jeg elsker dens udseende, dens personlighed og måde at være på. synes den ser så stolt ud og er "kongen" af hunde. virkelig min helt store drøm..

MEN MEN MEN.. Jeg vil gerne have en lille hund, som går under de betingelser jeg har skrevet. Og der er flere af jer der har anbefalet spidserne, men synes de virker ret aktive, er det bare mig eller kan det give "problemer" vi er jo ikke vildt aktive?

hvilke spidshunde, gerne nogle der har lidt af husky'en over sig kan i anbefale? (hvis det findes) smiley

• #36   9. jan 2013 Jeg vi anbefale jer en lille eller mellem str. hund på det grundlag at den er nemmere at have med rundt og at i har alderen til at der muligvis vil komme børn i huset mens hunden lever og så fylder en stor hund rigtig meget, når der skal være baby-udstyr samt det kan være bøvlet med barnevogn og stor hund.

D/S gårdhund eller CKC er gode begynderhunde smiley

Har i kigget på sheltien?

• #37   9. jan 2013 tak.. vi regner ikke med der kommer børn i huset, da ingen af os vil ha børn og sådan har vi begge altid haft det. jeg er ikke særlig glad for børn, elsker dem, men kun når jeg kan sende dem hjem efter et par timer, og min kæreste er slet ikke børne menneske.. men jeg er STORT hundemenneske, og for mig er hunden mit "barn" den bliver behandlet som en hund, men kærligheden er for mig nærmest den samme, håber i forstår hvad jeg mener smiley

Tak for forslagene, vi har ikke kigget på sheltien da jeg altid har set den som en ret aktiv race, er det forkert? smiley

• #38   9. jan 2013 vores første hund bliver ikke større end allerhøjest mellem stor, da vi skal bo i lejlighed, den skal med bus og tog for vi får ikke bil de første år, og min familie bor i syd/sønderjylland så der kommer nogle rejser engang imellem.

• #39   9. jan 2013 min kæreste ønsker: en hund som gerne vil lege engang imellem og putte. den skal ikke være for selvstændig, og må gerne ville være hvor vi er.

Jeg ønsker primært det samme, en glad og venlig hund som kan med de fleste, som gerne vil være i vores selskab, men også kan være alene, den må gerne være rimelig lille, har altid været vild med chihuahua, men min kæreste er bange for at den bliver en anelse for lille og "skrøbelig"

• #41   9. jan 2013 Tak, både tibben og poms er også pt noget vi kigger på smiley
    jeg er især vild med poms, synes de er så søde og milde at se på og udfra hvad jeg har læst har de også en dejlig personlighed.

• #43   9. jan 2013 det synes jeg der er mange små racer der gør, og det vil selvfølgelig være en ting vi vil arbejde på fra den er helt lille smiley

• #44   9. jan 2013 Pomser er fantastiske og man kan sikkert også godt være (heldig i dit tilfælde) at finde en rolig en af slagsen. Men det er en aktiv race, som er meget intelligent og derfor trives bedst med at blive leget og udfordret, så det er nok lettere for jer hvis i vælger en race der er kendt som sofahygger fremfor at satse på at finde en sofahygger fra en ellers aktiv race:)
    Held og lykke

• #45   9. jan 2013 jeg tænker stadig papillon. begge mine ELSKER sofahygge, men vil også rigtig gerne lege smiley de kan være gøende, jeg har en som ikke gøer ret meget og en som godt kan gø, men ikke overdrevet. De vil allerhelst være hvor du er og er nemme at have med, men kan også sagtens være alene. De elsker opmærksomhed, om det er i form af træning, sofahygge, gåtur osv. er sådan set ligemeget. De er intelligente og er nemme at træne smiley du skal være velkommen til at spørge om mere

• #46   9. jan 2013 Tak, synes dine ser vildt søde ud og personligheden lyder ligesom noget for os. Er lidt bange for om min kæreste vil synes den var lidt for lille måske, den er ca på str med chihuahua ikke? smiley

Hvordan er de med pelsen? synes nogle er mere langhårede end andre, og nogle er mere pjuskede, og hvor meget pelspleje er der? smiley

• #47   9. jan 2013 Amalie, troede faktisk ikke de var så aktive, tak for dit indlæg, det vil jeg helt sikkert tage til mig og tage det med i overvejelserne

• #48   9. jan 2013 En racetypisk pomoranian (staveplade) ser sådan her ud, og der er en del pelspleje. :

profilbillede
  • #49   9. jan 2013 tak, men det var papillionen jeg spurgte ind til smiley

• #50   9. jan 2013 Haha, godt så. Nå men, så smutter jeg igen. smiley

• #51   9. jan 2013 Men jo en papillon er ikke meget større end en chihuahua

• #52   9. jan 2013 altså mht størrelsen, nogle er større, andre er ca samme størrelse. de fås fra 1,5 kg -5 kg. Jeg var også bange for jeg ville synes de var for små, men det synes jeg slet ikke, der er massere af hund selvom de ikke er blandt de største. Pelsplejen er nem! de har nærmest en silkepels, jeg behøver kun børste mine 1 gang om ugen, nogle gange mere, andre gange mindre. De har ikke underuld, så det er egentligt mest fanerne man lige skal tjekke for filtre smiley Det er rigtig der er forskel på hvor meget pels de har, det kommer lidt an på forældrene også, hvor meget de har. Masons pels er kortere end Tacos, men de er lige nemme at holde fine smiley alt i alt en rigtig dejlig, enormt sjov og nem hund

• #53   9. jan 2013 tak for svar En Kælling og Lærke smiley

Vil lige vise kæresten racen.. Jeg regner med vi skal til en udstilling eller to i løbet af året så vi kan se og møde racerne, det er en del lettere end at vælge udfra billeder og tekst, men det er jo rart at vide hvilke racer man skal gå efter smiley

• #54   9. jan 2013 det lyder som en god idé, I kan også tage ud og besøge opdrættere og møde hundene i deres hjem og rigtig se hvordan de er osv smiley ja det rigtig, billeder og tekst kan man sortere dem fra som slet ikke dur, så kan man tage ud og se dem der har interesse smiley

• #55   9. jan 2013 Der er jo forskel på hunde, også indenfor racerne, og hvis den bliver luftet og leget med så kan den jo sagtens også være en puttehund;)
    Jeg er fuldstændig forelsket i pomeranian racen, synes simpelthen ikke at der findes en skønnere hunderace, men sæt dig ind i tingene så du kan frtælle opdrætteren, hvad dine ønsker til en hund er, så de kan se på deres hvalp og vurdere om i passer sammen:)
    Jeg elsker at min poms er så aktiv som han er (tror ikke jeg har siddet stile siden jeg fik ham hehe) men det er jo slet ikke alle indenfor racen der er det, og det kan opdrætteren jo hjælpe dig med:)

• #56   9. jan 2013 http://www.hunden.dk/Files/News/File/40265475-8116-448e-a527-5d0ccd07a18d.pdf

Synes jeg giver et kort men godt indblik i racen smiley

• #57   9. jan 2013 Der går nok mindst et år før vi skal have hvalp, da der er alt for meget der skal styr på, især økonomi og bolig er et stort problem pt. Men jeg tror vi starter med at finde de racer vi vil se nærmere på, så tager vi på udstilling og sådan og ser hunderacerne, når vi så har set hvilke vi synes virker til at passe til os, tager vi ud til opdrættere og møder de racer i deres hjem og finder et sted vi er trygge ved at få hvalp fra så vi kan blive skrevet op smiley

har altid selv kun haft blandinger, men der er rimelig mange sygdomme i flere af de små racer så ved ikke om jeg skal tage stamtavle.. mine blandinger har været nogle dejlige hunde,så har ingen dårlige oplevelser med det, men hvis jeg skulle have en blanding ville jeg vide hvad der var i dem og stadig kigge på sygdomme osv.

kom gerne med jeres mening, for er meget itvivl om om det er "værd" at betale 14.000 for en hund, når jeg kan få en der er ligeså dejlig til 4.500 f.eks.

• #58   9. jan 2013 lige en tilføjelse.. jeg har jo ikke alverdens penge, men ville godt kunne have 14.000 til hund, da jeg spare op.. Men vil nok hellere bruge pengene på ting til hunden.

• #59   9. jan 2013 De tibber jeg har set til salg har kostet omkring 8000kr med tavle.

• #60   9. jan 2013 Tak smiley måske skulle jeg kigge en del mere på dem, for hvad jeg har læst indtil videre passer de perfekt til det vi gerne vil have i en hund, og den er lille nok for mig og stor nok for min kæreste smiley

det eneste jeg ikke bryder mig om er at jeg synes de har det med at se lidt sure ud på billeder, men sådan er de nok ikke i virkeligheden, må ud og finde nogle smiley

• #61   10. jan 2013 Vi har en Japansk spids, og det er en helt igennem fantastisk hund smiley

• #62   10. jan 2013 papilloner ligger også på 7-8000 med tavle smiley

• #64   10. jan 2013 jeg har en med tavle jeg gav 5500 for ham, 6000 for den anden. men har også set dem til 12000, så det er lidt forskelligt smiley

• #65   10. jan 2013 hej tak for alle svarende, troede de var meget dyrere, men går helt klart efter stamtavle så smiley

Pt. kigger vi meget på tibetansk spaniel, den lyder som om den passer perfekt ind. Men andre bud er også velkommen.

Papillion er også et godt bud, har dog læst lidt om at den er lidt mere aktiv? smiley

• #66   10. jan 2013 nu ved jeg ikke noget om tibetansk spaniel, men ja de er aktive, men egentligt mest hvis du selv er det. de er gode til at tilpasse sig, de er aktive hvis de får lov, men begge mine snupper også gerne en hel dag på sofaen smiley igen, de vil egentligt bare gerne være hvor du er. Det vil selvfølgelig også være forskelligt fra hund til hund hvordan de er. Men jeg synes helt klart I skal ud og opleve begge racer. Men jeg synes ikke de er for aktive smiley

• #67   10. jan 2013 ud fra de ting I kan tilbyde bliver den ikke for aktiv kan jeg sige smiley det liv ville passe den perfekt, men ingen hunde er jo ens, så hvis I vælger en god opdrætter, vil h*n kunne udpege den hvalp som vil passe til jer smiley

• #68   10. jan 2013 Okay godt så udelukker jeg den ikke smiley

Vores kommende hund skal jo nok med os i bus og tog da vi ikke får bil før om mindst 3 år. Men er der nogle racer der egner sig bedre end andre til det? den bliver vænnet til det fra den er lille, og er ikke altid den skal med, men jeg har familie i syd og sønderjylland så vi vil jo nogle gange tage på weekend derned sammen. Min familie har ikke noget imod vi har hunden med, er mere tog turen er på lidt over 2 timer + bus, så vil helst ikke vælge en race der er kendt for at stresse meget f.eks. smiley den får en transporttaske, som er behagelig og stor for den at være i og vil selvfølgelig snakke og underholde den så meget som muligt så den føler sig tryg.

• #69   11. jan 2013 jeg kan sagtens have begge mine med i tog og bus uden problemer. De er nemme at have med fordi de ikke er større. Jeg tror ikke den vil stresse hvis I vænner den til det fra lille. Hvis den lærer til at transporttasken er er rart sted at være, så tror jeg ikke der bliver problemer med det smiley papillonen er i hvert fald ikke kendt for at stresse. men igen, hunde er forskellige smiley jeg har somme tider taget toget op til en veninde med mine, det er en tur i tog på 1,5 time. den har de klaret fint smiley

Kommentér på:
Hjælp til gode hunderacer til mig :)

Annonce