HJÆLP GODE RÅDE SØGES {{forumTopicSubject}}
jeg fik for 2år siden hvalpe, som selvfølig blev solgt ud til nogle dejlig familier, eller det troede vi....
jeg blev for 3 måneder kontaktet af en af familierne, at den var helt galt, hunde havde bidt deres barn....
og de ville bestemt ikke ha ham i huset mere.... (forståligt)
hun spørg om hun om jeg kan tage ham ind, hvilket jeg siger ja til....
og nu kommer problemet så, jeg vil ikke ha ham! så spørg efter papirene på ham så han evt kan komme til en anden familie....
nu vil de havde at jeg skal betale 7000kr for en hund der bider, gør, ikke er renlig og jeg kunne blive ved.....
har sagt at vi ikke gir dem 7000 for ham og de gerne må komme og hente ham...
men hvad i al verden gør jeg når de ikke henter ham?
kan jo ikke bare smide ham ud, men jeg er heller ikke intreseret i at ha ham her...
sep 2017
Følgere: 523 Emner: 137 Svar: 10.204
Glæden ved at sælge hvalpe er jo, at man har fornøjelsen af hvalpekøbere i mange, mange år.
nov 2014
Følger: 1 Følgere: 4 Hunde: 3 Emner: 1 Svar: 14
vi har selvfølig lavet kontrakt mm, som jeg nu har nærlæst. hvor der står
OM MANGLER I ØVRIGT
Opdrætter hæfter for mangler, der er arveligt betingede eller medfødte eller betinget af forhold hos opdrætter. Mangler, der skyldes
købers egne forhold herunder vanrøgt, utilstrækkelig eller forkert
pasning, jf. også en eventuel af sælger udleveret brugervejledning,
kan sælger ikke gøres ansvarlig for
jeg fik en alt for tyd hund tilbage, det virker ikke som om der er blevet trænet og passet tilstrækeligt... så kan jeg vel ikke hæfte for hunden?
nov 2014
det hele var meget hægtisk da han blev sat af her. så nej intet om pris eller noget... troede enlig i første omgang bare jeg at jeg skulle passe ham.. hvor til det så viser sig at de ikke vil ha ham....
nu har han så være her i små 3 måeneder.... og jeg er ved at være godt træt af den hund....
nov 2014
nov 2014
jeg vil ikke mene det er en dyrværnssag, han var tynd, for tynd men ikke så tynd at jeg syntes det kræver en anmeldes.
hmm ved ikke om jeg har før billeder af ham.... var så pinlig over ham på det tidspunkt.... men set i bakspejlet så burde jeg nok havde taget nogle...
nov 2008
Følger: 14 Følgere: 37 Hunde: 5 Emner: 126 Svar: 1.725
Det er din fejl til en anden gang!
Er hunden registreret i dit navn nu?
Hvis ikke - så er den deres. De vil have 7000 kroner for den, men det skal du da ikke give.
De kan hente hunden indenfor 7 dage eller acceptere en pris på 2000 kroner (eller hvad du nu vil give).
Og så får du enten rettet op på den hund i en fart, og videresolgt den eller aflivet den.
Jeg har gennem mine år som opdrætter taget flere hunde tilbage som havde adfærdsvanskeligheder.
Alle er rettet op og enten blevet her eller sendt videre ud i gode hjem.
sep 2017
Følgere: 523 Emner: 137 Svar: 10.204
Hvis ikke, så må du lave en tro-love i DHR og så få hunden afhændet eller aflivet. Skriv til køber at det er sådan det kommer til at gå, og så er det det. Hvis hunden efter 3 måneder ikke har rettet sig, så kræver det jo temmelig meget af et nyt hjem. Så du må gøre op med dig selv hvor ansvarlig du vil være over for både hund og eventuelle fremtidige ejere.
nov 2014
problemet er at jeg slet ikke vil ha hunden.... det hele er lidt noget rod, men sage enlig bare ja til at passe den mens de var på ferie... og ligepluslig er det min hund....
#jaric så hvis jeg ikke har tilbage kødsret, så skal jeg vel ikke skrive en pris? eller er det bare noget man altid gør?
nej hunden er ikke i mit navn, det er først nu da jeg vil ha ham over i mit navn de begynder at vil ha penge for ham.
jeg arbejder alt hvad jeg kan for at rette de fejl han har. og det går frem ad med langt de fleste af dem, men problemet er at jeg jo ikke rigtig kan gøre n oget som helst når han ikke er i mit navn...
ønske tænkning så kom han ud i nyt hjem, men jeg får ikke 7000 for en "gammel" hund...
#anne
må indrømme at jeg ikke kan huske alt det med små fra da vi lavet den for 2år siden
vi valgt ikke at ha tilbage købsret på hunden, og har derfor ikke skrevet en pris for evt tilbage køb.
nej hunden er ikke defekt, men passet meget forkert. jeg kan vel ikke hævft for forkert pasning af hunden?
i den tid han har været her er det bestemt gået den rigtige vej, men der er vej i nu.
maj 2009
Følger: 2 Følgere: 31 Annoncer: 16 Emner: 186 Svar: 10.470
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 133 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 157 Svar: 12.758
Tilbyd familien 2000 kr for hunden, som er en rimelig pris for en voksen hund uden stambog og særlig træning. Skriv en tidsfrist for svar, og skriv at du herefter er i din ret til at ejerskifte hunden til dig, fordi den nu har opholdt sig x-antal dage i din varetægt.
Send det skriftligt og anbefalet med posten, så du kan dokumentere forløbet i tilfælde af en sag.
Svarer de, betaler du, eller de kan tage hunden tilbage.
Svarer de ikke, ejerskifter du hunden på en tro og love erklæring.
Herefter kan den finde et nyt hjem eller overdrages til et internat, som vil påtage sig sagen.
nov 2006
Følgere: 49 Hunde: 8 Emner: 131 Svar: 7.609
Det resterende beløb op til de 7000,- som ejer vil have er et passende beløb for at have passet hunde i 3 måneder.
nov 2006
Opdrætteren gør det rigtige: tager hunden til sig og vil sørge for at hunden får et godt fremtidigt hjem
nov 2006
Hun har da hunden og har nu passet den i 3 måneder....
Hvalpekøber vil ha' penge og vil ikke overdrage papirene så han kan komme til en anden familie - det hele kan læses i 1ste indlæg
nov 2006
nu vil de havde at jeg skal betale 7000kr for en hund der bider, gør, ikke er renlig og jeg kunne blive ved.....
har sagt at vi ikke gir dem 7000 for ham og de gerne må komme og hente ham...
men hvad i al verden gør jeg når de ikke henter ham?
Ja det skulle man tro - men denne hvalpekøber synes åbenbart at de skal bestemme hvad hunden skal koste at tilbagekøbe - jeg ville heller ikke lade mig presse på den måde .
De gange jeg har omplaceret har jeg dog (heldigvis) været forudseende nok til at få ejerskiftet med det samme og min tilbagekøbspris er angivet i mine kontrakter.
Jeg tænker at folk er presset økonomisk og det kan spille ind
Jeg ville , som skrevet, tage en snak med hvalpekøberen og få det plads men jeg ville under ingen omstændigheder passe en hund gratis i 3 måneder og ej heller betale den pris for en 2 årig hund. Jeg ville bede dem afhente deres hund indenfor 24 timer eller overdrage hunden til den pris JEG ville give - og jeg ville sørge for at kravet foregår på skrift så alt kan bevises.
jul 2020
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 48
Forstår måske godt den bider... Det virker ikke som om den har haft det særlig spændende de første år. Når man som ejer, efter 2 år, bare kan aflevere hunden, og det hele ender i spørgsmål om penge, tjaa så har hunden nok ikke haft stor værdi i hjemmet.
Når man som avler (tænker ikke du er opdrætter?) først sælger en hvalp og ikke kan huske købsaftalen, og derefter, efter 2 år, bare tager imod hunden, uden at lave en fast aftale om det videre forløb, så ligger man som man har redt.
Det hele munder ud i et spørgsmål om penge, og taberen er hunden, som ingen ønsker, og som ingen tager ansvar for.
Jeg gentager: Stakkels - stakkels hund!
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 552 Svar: 31.054
Nu er den så hos dig. Skriv da til dem, at du ikke ønsker at købe hunden for den pris, men at den, mod betaling på x kr pr. dag, kan være hos dig til de har fundet et hjem til den (evt. med en tidsramme), alternativt at du vil overtage den for xxxx kr, så må de jo beslutte, om de vil gå ned i pris eller tror de kan sælge til anden side.
Du er vel juridisk ikke mere forpligtet til at købe den end enhver anden ville være.
jan 2007
feb 2013
Følger: 10 Følgere: 23 Hunde: 3 Emner: 79 Svar: 7.339
Du er formegentlig i din gode ret til at overfører den til dig selv i DHR med en tro og love erklæring. Og så enten selv finde et nyt hjem eller aflive den. Glem da alt om papirene; det lyder ikke som en hund, hvor det primærer for en evt ny ejer er om der er papire på den. Den lyder som lidt af en opgave og du skal nok som opdrætter stille dig selv det spørgsmål om du virkelig vil sende aben videre og om du virkelig vil kunne finde en ny ejer, der kan og vil lægge energi i at få rettet hunden op. Eller om det mest barmhjertige er at aflive den.
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 133 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 157 Svar: 12.758
sep 2020
Følgere: 20 Annoncer: 1 Emner: 38 Svar: 831
maj 2015
Følger: 54 Følgere: 1011 Emner: 210 Svar: 5.571
Hvilken race, blanding er der tale om? Ikke at det er det vigtigste, men der er jo forskel på om det f.eks er en utrænet husky/-mix, eller en lille hund.
Kan du evt opsummere sagen?
For i starten lød det til at de kom lidt akut med hunden fordi den har bidt, men længere nede, i svarene, skriver du at den har været passet hos dig i længere tid?
nov 2014
ja må indrømmer efter han har over pisset min lejlighed i 3måneder, så er han altså ikke super ønsket her... han bliver selvfølig passet så godt som overhovede muligt og med lige så meget kærlighed som de 2 andre der er her
jeg kan og vil ikke beholde ham fordi jeg bor i en lejlighed, der er ikke plads til 3 hund. og mit oversku er heller ikke til at ha 3.... havde jeg haft en større lejlighed hvor det var forsvarligt at ha 3 hund så var han blevet her (og blevet kastreret)
familien der har ham eller har haft ham, ved ikke helt hvad jeg skal sige der... spurte mig tiilbage i arpil om jeg kunne passe han mens de var på sommerferie, og selvfølig kan jeg det, også uden at få en krone for det. det gør jeg gerne med alle "hvalpene".
få dag før de skal komme med ham spørg de om det er muligt at komme med ham før tid, igen ja selvfølig, intet problem. i det de står her med ham (hvilket bare var en hektisk dag for mig da min hest havde besluttet sig at stikke af mm) fortæller de at han dagen før har bidt datteren... det spørg jeg selvfølig ind til men får ikke rigtig noget afvide om det... nå nå men han får selvfølig lov at være her.
han bruger de første mange timer på at side stiv af skræk i et hjørne under en bor og gør så snart jeg overhovede kommer ind i rummet.... han spiser ikke, jeg kan ikke få snor eller noget på ham. jeg gir ham plads og i løbet af aften begynder han først at opsøge mine hund, og der efter mig. jeg findder de lækkertste godbider frem jeg har, han vil stadig ikke spise.... men vi får gået en aftens tur alle 4 og vi gå i seng, han sover i sengen (det må hunde nemlig godt her, for så meget hader jeg dem
for hverdag der går bliver han beder og beder. han begynder at blive glad når han ser mig, vi begynder at besøge folk ovs.
tror jeg når at ha ham i 1 uge 14dag før ejer faktisk melder ud at de ikke vil ha ham igen..... der er de stadig på ferie....
jeg bestemmer mig for at kontakte dem når de kommer hjem, for ikke at ødelægge deres ferie...
når de kommer hjem høre jeg næsten ikke fra dem, til tros for opkald og beskeder...
for 14 dage siden spurte jeg så første gang efter papir på ham så han kan komme vider.... 14 dag uden noget respons.... for så at få afvide at jeg har solgt dem en ødelagt hund, jeg afleveret en lille tyk glad hvalp der ikke var bange for noget.
jeg har ikke en guld ske i numsen, jeg har ikke råd til at købe en hund jeg ikke vil ha/har mulighed for at ha.
i min drøme verden, så var han her indtil han fandt et nyt hjem, men jeg kan ikke finde et nyt hjem til en hund der ikke er papir på, en hund hvis ejer vil ha urealistisk mange penge for... ;(
ja måske det kom lidt hårdt ud i gå at jeg ikke vil ha ham, jeg ønsker ham alt det bedste, men det bedste er ikke hos mig.
så frem nogle i den her tråede er intresseret i en misforståede hund uden papir eller med papir for 7000 så er de mere en velkommen til at kontakte mig.
men lige nu står jeg med en hund jeg intet kan med, en ejer der kun er intreseret i penge...... og en bank konto der siger at jeg ikke har 7000 til en hund...
så hvad i al verden gør man så?
nov 2014
maj 2009
jun 2009
Følger: 1 Følgere: 37 Hunde: 2 Emner: 1 Svar: 4.357
feb 2013
Følger: 10 Følgere: 23 Hunde: 3 Emner: 79 Svar: 7.339
Folk henter da gladeligt gadehunde fra udlandet med tonsvis af issues og ikke skyggen af en stamtavle
I din forklaring fremgår det jo tydeligt at familien overhovedet ikke vil have hunden. Som du fremstiller det kan jeg ikke se de har nogensomhelst krav på noget som helst. Du har passet hunden gratis i flere måneder og de vil ikke have den. Det lyder ikke somom de overhovedet har tænkt sig at hente hunden selvom du ikke betaler dem 7000 kr - eller har jeg misforstået?
Papire eller ej så skal en voksen hund med problemer ikke koste en rød reje. Hvis han får et nyt hjem så er der nogle mennesker, der får sig lidt af en opgave. Som også kan komme til at koste dem en masse penge til fx trænere eller adfærdsbehandlere. Skal du finde nyt hjem til ham så skal du være hudløst ærlig og fortælle at han vil kræve en indsats for at kommer til at fungere.
nov 2014
vi fik kun hvalpe da jeg virkelig gerne ville ha en zita nr 2.... det fik jeg så ikke måtte nøges med en lidt tabt maze nr 1
det jeg tror i forhold til det at han tisser inde er, at hans søster var i løbetid da de kom med ham..... så han har ikke sikkert skulle makere sig.... og nu lugter alt selvfølig lidt af tis, så hvorfor ikke forsætte... jeg har gjord rent med rodalon, diverse rengørings midler mod tis, men intet hjælper, der skal tisses indenfor...
i folhold til det at finde et hjem til han når jeg ikke har nogle somhelst papir på ham tænker jeg er et kæmpe problem.. hvis gammel eger melder han stjællet.... et eller andet sted fuck stamtavlen... jeg skal bare ha et ejer bevis så er jeg glad.
vi har skrevet til dem om at hente ham, og vi får intet svar... vi har bestemt os for at give det til søndag også prøver vi igen at kontakte dem igen...
håber virkelig at vi fået fundet en løsning alle ikke mindst prins er glad for
jan 2007
Man jan godt ejerskifte en hund uden at have hundens papirer, men sørg for at kunne dokumentere, at I har gjort hvad i kunne for at få tidl ejer i tale
maj 2009
Det er det vist det eneste som også opløser urinstenene som er i urinen.
maj 2009
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 87 Hunde: 4 Emner: 946 Svar: 17.581
synes mere du skal sige at du ikke vil betale en øre men du vil gerne påtage dig at finde andetsted til hunden ... eller hvis det ikke lykkes så må du få den aflivet ...
HJÆLP GODE RÅDE SØGES