Efter tids tanker omkring Bertil .... {{forumTopicSubject}}
Jeg havde ikke set jeres følelsesmæssige stærke reaktioner over Bertils skade og sygdomsforløb komme....
Dette har selvfølgelig tænkt meget over og stillet mig selv dette spørgsmål :
- hvorfor reagere så mange mennesker over Bertils sygdom og alt for tidligere afslutning på livet ??
Og jeg er kommet frem til , at grunden må være , at jeg har igennem mine historier givet ham en identitet.
Jeg har sat sjove ord på , hvad det vil sige at være hundeejer , men jeg har også sat ord på hvad hunden tænker , føler og mener ,på en måde så i blev fanget af det..
Selv om det langt fra er jer alle der har set Bertil i virkeligheden , så har i alle sammen følt , at i var venner med ham....
I har fulgt ham fra første til sidste minut , hans tossestreger , hans agillity og ikke mindst hans hverdag i dagplejen hos Fru Nielsen og i har taget ham til jeres hjerter...
Og jeg tror , at i har følt det lidt som at se en rigtig god kærligheds film , hvor hun bliver forelsket i en mand der havde haft et kummerligt liv hos en psykisk syg kvinde.
De kommer til at elske hinanden højt.
I dette kærlighedsforløb bliver manden uheldbredelig syg og opgivet af lægerne.
Men man sidder og venter , med tilbageholdt åndedrag og venter på et mirakel...
Til sidst kører kameraet tæt på de to , hvor i kan se , at hun holder om ham , da han ånder ud og bliver fri for yderligere smerte...
Og alle vores håb og drømme blev med et knust...
Men samtidig føler i nok også ( for det gør jeg ) , at det er ligesom hvis Walt Disney valgte at lade Pluto, som alle kender udgå af serien.....
Det kan man bare ikke , for han skal da leve evigt til glæde for os alle , der følger hans kejtet og fjummergøjsagtige livsførelse på sidelinjen ......
Da jeg kom frem til dette , kunne jeg meget bedre forstå alle jeres reationer , for sådan ville jeg jo også selv have følt , tænkt og reageret på Bertils liv set fra sidelinjen....
Hvis jeg har ret i dette , glæder det mig usigeligt , for så giver Bertils liv bare så meget mening , selvom det var alt for kort...
Tænk bare på , hvor mange menneskers tanker og følelser han har haft indflydelse på....
Det tror jeg kun er overgået af Lassie filmen ....
jul 2006
Følger: 34 Følgere: 966 Hunde: 8 Annoncer: 2 Emner: 236 Svar: 9.475
maj 2008
Følger: 10 Følgere: 8 Hunde: 2 Emner: 123 Svar: 1.135
har altid været imponeret over din måde at skrive historier om bertil på, du fangede altid vores fulde opmærksomhed og formåede gang på gang at skrive så man ligefrem kunne se bertil og alle andre i historierne for sig.
jun 2009
Følger: 1 Følgere: 37 Hunde: 2 Emner: 1 Svar: 4.357
apr 2008
Følger: 36 Følgere: 38 Hunde: 2 Emner: 273 Svar: 3.149
Man lever sig rigtig ind i det og du formår at forklare nogle ting jeg ikke selv har kunne
Har selv en syg hund og frygter for fremtiden - Så tror det jeres historie har gjort for mig har at være at sætte tingene lidt i perspektiv og måske få mig til at sørge for at få taget flere billeder, lave flere oplevelser osv.
jul 2010
Følger: 59 Følgere: 53 Emner: 215 Svar: 12.899
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 48.133
Vi kendte jeres forhold til hinanden og vi kan sikkert alle sætte os ind i den smerte det giver, når det forhold afbrydes.
jul 2010
Følger: 59 Følgere: 53 Emner: 215 Svar: 12.899
jan 2006
Følger: 19 Følgere: 59 Hunde: 2 Emner: 1.742 Svar: 21.787
http://www.hundegalleri.dk/for_messageDetail.aspx?msg_ID=477539
aug 2008
Følger: 37 Følgere: 36 Hunde: 3 Emner: 66 Svar: 10.367
jul 2012
Følger: 22 Følgere: 1420 Hunde: 1 Emner: 36 Svar: 7.496
Jeg ville bare ønske, at jeg kunne give dig en kæmpe krammer.
Jeg mistede selv min soulmate sidste år.
okt 2009
Følger: 4 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 56 Svar: 2.128
jul 2011
Følger: 9 Følgere: 30 Hunde: 3 Emner: 243 Svar: 5.823
Efter tids tanker omkring Bertil ....