Hvilken er god som start hund {{forumTopicSubject}}
Hejsa..
Jeg har længe gået og overvejet at tage en hund ind i mit liv igen. Bor alene i hus med stor have. Har min søn en gang om ugen og hver anden weekend. Han er 2 år..
Ting der er vigtige for mig er at det skal være en race som kan med børn og som er rimelig nem at opdrage.. Vil helst undgå en masse pels.. Behøver ikke være den mest aktive hund men skal da med både til skov og strand og måske små løbeture og ellers så almindelig med i haven og normale gå ture..
Har kigget på Shar Pei og Staffordshire Terrier men hvad er der for og imod og hvad er der ellers af muligheder i den størrelse??
Har haft med hunde at gøre hele livet. Schæffer, puddel, newfoundlænder og border collie så det ikke nyt for mig med træning..
Men kom gerne med forslag
Mvh Kristoffer
aug 2007
Følger: 41 Følgere: 78 Hunde: 8 Emner: 513 Svar: 12.427
Hvis du har haft puddel før, og var glad for racen, så synes jeg faktisk den er et rigtigt godt på, på det du søger?
nov 2007
Følger: 14 Følgere: 12 Hunde: 1 Emner: 82 Svar: 1.955
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 67 Hunde: 5 Emner: 906 Svar: 17.432
Har en rimelig størrelse ( 50 cm - 14 kg )
Super nem pels.
Utrolig børnevenlig
Kræver ikke meget træning.
Nem at opdrage ( men er en tyv af natur )
Er rolig indendøre.
Glad for gåture.... Og frit løb
aug 2009
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 9
Jeg havde efter en del læsning fået den opfattelse at Shar Pei var en ret "let" hund at have med at gøre. Den er selvstændig ja men lyder som om folk er meget begejstret for den..
Jeg ved ikke om det er muligt men kan rigtig godt lide hunde som er en smule maskuline at se til men samtidig være noget som min søn kan have glæde af og egentlig derfor jeg havde tænkt staffordshire også men kan godt ske jeg er i en lidt forkert boldgade og skal kigge efter nogle af de andre gode muligheder hvad racer angår..
Men kom endelig med forslag..
jan 2007
Følger: 52 Følgere: 53 Hunde: 5 Emner: 90 Svar: 1.360
jeg ville også forslå en Whippet, en skøøøøn race som helt sikkert skal være en del af mit hjem i fremtiden
aug 2009
Men de sælges da og de sælges også på denne side kan jeg se..
aug 2009
Her er der vist 13 ulovlige og ja Amerikansk Staffordshire Terrier er nævnt..
okt 2011
Følger: 10 Følgere: 35 Hunde: 1 Emner: 92 Svar: 2.091
-har dog ingen personlig erfaring med nogle af racerne, så kan ikke besvare dine kriteriespørgsmål(:
aug 2007
Følger: 41 Følgere: 78 Hunde: 8 Emner: 513 Svar: 12.427
dec 2006
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 39 Svar: 486
Lille/mellem hund, eeeelsker børn, er aktiv når vi er det, men kræver som sådan ikke særlig meget, maskulin i udseende og ingen pelspleje Dog kommer den ikke med på løbeture..
Derudover synes jeg faktisk at de er lette nok at træne med selvom folk sige de er stædig bæster. Joey er ihvertfald meget lærenem og opmærksom..
jul 2011
Følger: 13 Følgere: 11 Hunde: 1 Emner: 60 Svar: 663
jun 2011
Følger: 15 Følgere: 37 Hunde: 1 Emner: 134 Svar: 3.626
Hvad med en fransk bulldog? Eller måske en mops? De er korte i pelsen, og børnevenlige. Har et godt aktivitetsniveau, og er super skønne hunde.
aug 2009
Der er mange ting som stadig skal overvejes da det både er fordel og ulempe ved at være "alenefar" til den da ja arbejde skal passes og den skal være alene hjemme. Jeg arbejder pt aften så det er ikke alt for smart lige nu. Men forventer at komme til at arbejde dag indenfor en overkommelig fremtid så vil vente til det sker.
Jeg ser det som en kæmpe fordel at være alene om opdragelsen af den da man jo får det som man selv vælger..
Men kan godt være det skal overvejes en ekstra gang og så se om det er en smart ide for skal ikke være kun for min skyld men både hunden samt min søn. Han knytter sig jo lyn hurtigt så ville være meget kedeligt at tage det forkerte valg..
Takker for alle jeres forslag og svar
aug 2011
Følger: 20 Følgere: 22 Hunde: 2 Emner: 3 Svar: 79
jan 2009
Følger: 10 Følgere: 10 Hunde: 3 Emner: 93 Svar: 1.624
dec 2012
Følgere: 21 Emner: 49 Svar: 3.682
jul 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 95 Svar: 2.496
Det samme med en lab....folk glemmer vist at, ja det er en fin familie hund men dælme stadig en jagthund der skal bruges.
jun 2011
Følger: 15 Følgere: 37 Hunde: 1 Emner: 134 Svar: 3.626
jan 2009
Følger: 10 Følgere: 10 Hunde: 3 Emner: 93 Svar: 1.624
Hvilken er god som start hund