{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.271 visninger | Oprettet:

Kristoffer B
Kristoffer B
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 9

Hvilken er god som start hund {{forumTopicSubject}}

Hejsa..

Jeg har længe gået og overvejet at tage en hund ind i mit liv igen. Bor alene i hus med stor have. Har min søn en gang om ugen og hver anden weekend. Han er 2 år..

Ting der er vigtige for mig er at det skal være en race som kan med børn og som er rimelig nem at opdrage.. Vil helst undgå en masse pels.. Behøver ikke være den mest aktive hund men skal da med både til skov og strand og måske små løbeture og ellers så almindelig med i haven og normale gå ture..

Har kigget på Shar Pei og Staffordshire Terrier men hvad er der for og imod og hvad er der ellers af muligheder i den størrelse??
Har haft med hunde at gøre hele livet. Schæffer, puddel, newfoundlænder og border collie så det ikke nyt for mig med træning..

Men kom gerne med forslag smiley

Mvh Kristoffer

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilken er god som start hund
  • #1   18. dec 2012 Der er vist ingen, der vil hævde at en Shar Pei er nem at opdrage smiley

Hvis du har haft puddel før, og var glad for racen, så synes jeg faktisk den er et rigtigt godt på, på det du søger?

• #3   18. dec 2012 Hvad med en cavalier king charles spaniel? Det er en rigtig dejlig ”nem” hund fordi de både er meget lærenemme og glade for mennesker. De er som regel også ret glade for børn. Man skal dog passe på fordi hundens størrelse gør at små børn kan komme til at skade dem smiley

• #4   18. dec 2012 Whippet.
    Har en rimelig størrelse ( 50 cm - 14 kg )
    Super nem pels.
    Utrolig børnevenlig
    Kræver ikke meget træning.
    Nem at opdrage ( men er en tyv af natur )
    Er rolig indendøre.
    Glad for gåture.... Og frit løb

• #5   18. dec 2012 Tak for de hurtige svar og ideer..

Jeg havde efter en del læsning fået den opfattelse at Shar Pei var en ret "let" hund at have med at gøre. Den er selvstændig ja men lyder som om folk er meget begejstret for den..

Jeg ved ikke om det er muligt men kan rigtig godt lide hunde som er en smule maskuline at se til men samtidig være noget som min søn kan have glæde af og egentlig derfor jeg havde tænkt staffordshire også men kan godt ske jeg er i en lidt forkert boldgade og skal kigge efter nogle af de andre gode muligheder hvad racer angår..

Men kom endelig med forslag.. smiley

• #6   18. dec 2012 en staffordshire terrier er så ulovlig og har været det de sidste 2 1/2 år

jeg ville også forslå en Whippet, en skøøøøn race som helt sikkert skal være en del af mit hjem i fremtiden

• #7   18. dec 2012 Nu har jeg kigget en del på gipote og der står at amerikansk staffordshire terrier er ulovlig. Jeg snakker om den engelske udgave.. Den er ikke nævnt som ulovlig. Om de ikke har opdateret skal jeg ikke kunne sige..
    Men de sælges da og de sælges også på denne side kan jeg se..

• #8   18. dec 2012 http://www.dr.dk/Nyheder/Billedserier/2011/08/03111006.htm

Her er der vist 13 ulovlige og ja Amerikansk Staffordshire Terrier er nævnt..

• #9   18. dec 2012 En staffordshirre bullterier er IKKE ulovlig, men på OBS listen, som er til revidering i starten af det nye år.
    -har dog ingen personlig erfaring med nogle af racerne, så kan ikke besvare dine kriteriespørgsmål(:

• #10   18. dec 2012 Den engelske hedder Staffordshire Bullterrier smiley

• #12   18. dec 2012 Hvad med en fransk? Det vil jeg betegne som en god start hund - har det ihvertfald været for os :o)

Lille/mellem hund, eeeelsker børn, er aktiv når vi er det, men kræver som sådan ikke særlig meget, maskulin i udseende og ingen pelspleje smiley Dog kommer den ikke med på løbeture..

Derudover synes jeg faktisk at de er lette nok at træne med selvom folk sige de er stædig bæster. Joey er ihvertfald meget lærenem og opmærksom..

• #13   18. dec 2012 Hvis du skal have noget som helst nær en staffordshire så HUSK at køb dem med tavle, ellers kan du ende i din hund bliver aflivet.

• #14   18. dec 2012 Hvis du ikke gider pelspleje skal du holde dig fra en cavalier! Jeg indrømmer gerne, at der fulgte mere pelspleje med til Silje, end jeg lige regnede med.

Hvad med en fransk bulldog? Eller måske en mops? De er korte i pelsen, og børnevenlige. Har et godt aktivitetsniveau, og er super skønne hunde. smiley

• #18   19. dec 2012 Det er den første hund som jeg står alene med ja. Har hele min opvækst haft hunde i hjemmet men var jo mine forældre som tog det ansvar..

Der er mange ting som stadig skal overvejes da det både er fordel og ulempe ved at være "alenefar" til den da ja arbejde skal passes og den skal være alene hjemme. Jeg arbejder pt aften så det er ikke alt for smart lige nu. Men forventer at komme til at arbejde dag indenfor en overkommelig fremtid så vil vente til det sker.

Jeg ser det som en kæmpe fordel at være alene om opdragelsen af den da man jo får det som man selv vælger..

Men kan godt være det skal overvejes en ekstra gang og så se om det er en smart ide for skal ikke være kun for min skyld men både hunden samt min søn. Han knytter sig jo lyn hurtigt så ville være meget kedeligt at tage det forkerte valg..

Takker for alle jeres forslag og svar smiley

• #20   19. dec 2012 Vil også sige en labrador, det er en typisk familie/starter hund smiley og de sku også være ret så lærenemme, eftersom det jo tit er dem som blir udannet til service hunde smiley

• #21   19. dec 2012 Hvad med en rottweiler??

• #22   19. dec 2012 Jeg tror man gør klogt i at sætte sig ned og tænke godt igennem hvad man egentlig vil med en hund:), dvs bortset fra at den skal være der når dit barn kommer hvad så? Hvad forestiller du dig du vil lave med hunden hver dag også når det regner, sner pg der er fodbolds i fjernsynet? Når man har helt på det rene hvor meget tid og energi man vil bruge på dyret og hvorfor man vil have hund så vælger man en race som passer til det man kan og vil, ikke bare fordi den ser godt ud men fordi den passer til det man kan tilbyde de:)

• #23   19. dec 2012 En rottweiler??? Anbefales som start hund, til en der vil have en hund der ikke er så aktiv, og nem at opdrage?
    Det samme med en lab....folk glemmer vist at, ja det er en fin familie hund men dælme stadig en jagthund der skal bruges.

• #24   19. dec 2012 100% enig med La vær!

• #25   19. dec 2012 Jeg kender massere af rotter der fungere fint med at komme afsted til træning 1 gange om ugen og ellers agere som fantastiske familie hunde med daglige gode gåture. Så vidt jeg kan forstå har TS erfaring med hunde og ved hvad det går ud på og er ikke afskrækket overfor træning..

Kommentér på:
Hvilken er god som start hund

Annonce