{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
17.942 visninger | Oprettet:

Hvilken hund er en god vagthund? {{forumTopicSubject}}

Ja kald mig bare småtosset, men jeg er blevet påvirket af alt det snak i radioen om overfald indbrud osv. Jeg vil gerne have en hund, der kan passe på, og sige lyd højt, hvis der kommer nogen. Men hvilken? Den hund vi har nu (en blanding) han siger intet. Min kæreste drømmer om en labrador og jeg om en sennen. Hvad hund mener i er bedst? Vi bor på landet - der er hunde på nabogårdene, samt vi har vores egen. Hundene går meget ude i løbet af dagen.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilken hund er en god vagthund?
  • #1   31. okt 2008 En labrador er IKKE en vagthund!! Den vil måske nok sige vov, men det er også det..

Samtidig får du ikke en vagthund uden træning.. slet ikke hvis det er en hvalp

• #2   31. okt 2008 Ja Luna er da ellevild når der kommer "gæster".. om de så er ventede eller uventede..

Jo hun gø'er da, når de ringer på.. Meeen vagthund.. nej de to racer er ikke nogen jeg ville tænke på, når jeg tænker ordet vagthund

• #3   31. okt 2008 Sort Russisk terrier, Hovawart, Riesen, det er nogle skarpe vagthunde.

• #4   31. okt 2008 en vagt hund ligger meget i opdragelsen. den skal lære at gøre opmærksom på at nu kommer der nogen.
    den skal også lære at den gerne må se farlig ud og gø/knurre men uden at gøre skade. (det kan man blive sagsøgt for)

Mvh Tanja

• #5   31. okt 2008 belgisk hyrdehund,,,super god...

• #6   31. okt 2008 Rottweiler er en fantastisk vagt hund, måske ikke pga. at den "forsvarer" huset og menneskerne, men hvis jeg kom til et hus og så en tor rottweiler gø på den anden side af døren tror jeg bare jeg ville daffe af. Det samme med schæfer.

• #7   31. okt 2008 konge pudel er også en yders efektiv vagthund.. den skal man ikke tage fejl af..
    men hvad skal du bruge den til ud over.. en hund bliver jo ikke tilfreds ved bare at gå og passe på jer..
    og at anskaffe sig den kun for at blive passede på synes jeg er forkert..

• #8   31. okt 2008 Vores Oscar vrikker nærmest ikke engang med ørerne , når der kommer gæster. Men sådan er han kun når min kæreste er hjemme vel og mærke.

Hvis kæresten ikke er hjemme en aften sku jeg lige hilse og sige at der går vagthund i den.
    Ikke at han står og gør vildt og voldsomt, men der blir brummet så gulvene gynger.
    Der skal dælme ikke komme nogen og løbe med Oscars moar og "søskende" ;o)

En grand danois lader oftest fremmede komme ind uden problemer, men de får ikke lov til at gå igen.
    Ikke noget med at hunden angriber...den sætter sig foran døren og nedstirrer dig, og dét kan få de fleste til at forholde sig MEGET roligt!!!

I langt de fleste tilfælde tror jeg ikke det er racen eller størrelsen der er afgørende.
    Bare det at der er en hund der kan gøre opmærksom på, at der kommer nogen og tiltrække opmærksomhed kan vist afskrække de fleste lirkelømler.

Ofte syns jeg de små racer er "bedst" til at gi hals og "råbe GI AGT"!!!!!...og de kan blive ved og ved og ved..........

Det er da sket at Oscar gir lyd, men så er det et enkelt WROOOUUUF-brøl...og så blir det ikke til mere. Derefter står han bare og venter bag døren.
    Hurra for glasdør, for der er INGEN fremmede der nogensinde er gået ind hos os. De står pænt og venter til vi kommer og åbner.
    Venner og bekendte kan sagtens gå ind, og i det øjeblik de hilser på Oscar med fimse-glad-skinger stemme, så blir de taget imod med "skønsang"!! ;o)

• #9   31. okt 2008 En schæfer er en rigtig god forebygger ;o)
    Jeg oplever det samme med racer som Rottweiler og dobermann.

For ihvertfald schæferens og rottens vedkommende behøver man ikke at lære dem så meget - schæferen har en udpræget flokfølelse og er beskyttende fra naturens side. Den siger en masse lyde, når den hører noget "ureglementeret". Udfordringen er her, at få den til at holde bøtte igen ;o)
    En rotte har et fantastisk vogterinstinkt - og så er dens udseende alene respektindgydende.

I mine øjne skal ingen af disse racer opdrages til at være vogtende - de har rigeligt fra naturens side. Og selvom de er nogle kradsbørstige fætre at se på, så kan de også ødelægges og så kan der blive skabt et utilregneligt vilddyr.

• #10   31. okt 2008 jeg vil mene at enhver hund af en vis størrelse vil virke afskrækkende på de fleste indbrudstyve.
    skal hunden passe på huset når ingen er hjemme, skal den trænes til det.
    men jeg vil tro at 99,9% af alle hunde passer på helt af sig selv hvis familien er truet

• #11   31. okt 2008 Jeg tvivler på at en hund, der står og logrer med hele kroppen virker afskrækkende..

• #12   31. okt 2008 Jeanette.. Jo..
    Chanti som burde ha en anden tavle,samt farve kan faktisk skræmme folk,selvom hun bare er glad,men hun kan finde på at små gø af iver,når der kommer nogen og står i ruden på døren og glor ud..

Folk vil sgutte komme over til døren.. GG

Zeuz derimod siger "røvhul" ,når han lurer ud og så afventer at jeg kommer og overtager.. Han bakker pænt og er back up..

Chanti derimod moser bare frem og skal da være den første der siger go dav..

Men gerelt er min race ret god præventivt,alene et skilt ved vejen med et billed og advarsel om løse hunde,er nok til at folk ikke kommer ind på grunden

• #13   31. okt 2008 En boerboel, det er den eneste race i verden der udelukkende er fremavlet til vagt og beskyttelse.

• #14   31. okt 2008 "Jeg tvivler på at en hund, der står og logrer med hele kroppen virker afskrækkende.. "

Jeanette...........Det kan jeg love dig for nogle er.

Der er ingen der er tryggee ved Carlos selv om han står og får rygskade af at logrer med halen
    De er sikre på han bare er lykkelig over der kommer aftensmad :o)

• #15   31. okt 2008 Jeg har haft en Berner Sennen..... det er IKKE en særlig god vagthund.... hi hi..... den stod også og logrede med hele kroppen , hvis der kom nogen..(En fremmed ville bare blive slikket ihjel )...

Derimod havde jeg en gang blanding af en New Foundlænder og Labrador.....En lige så rolig og glad hund som Berneren...... men der kom dælme ikke nogen ubudne gæster ind hos os... det skulle den nok sørge for...... sååå jeg ved ikke om man kan sige . at den eller den race ...er en " vagthund "....:O)

• #16   31. okt 2008 Ja et rottweiler skilt er framragende at have, vi har været ude for at hverken vvs-manden og skorstensfejeren ikke turde komme ind og lagde en seddel i postkassen. De ved jo ikke at Cæsar er godheden selv og blid som et lam, han er så pylret og ELSKER når der kommer gæster. Så en super vagthund er han ikke i sig selv endnu, men skiltet er smiley

• #17   31. okt 2008 Mine er enorme gode vagt hunde... Der kan ikke kør nogen ind i vores indkørelse før de hurtigt bliver skræmt væk igen!! smiley

• #18   31. okt 2008 Stine: ja men Chanti er også en rottweiler, der ville selv jeg, der godt kan lide rotter, holde mig tilbage *S*

Janie: Ja men nu er Carlos også en stoooor vuffer:-)

Men jo I kan måske have ret. Luna skræmmer nu ikke livet af mange *S*
    Hun måtte nu godt være lidt mere "rå", når vi er ude på nattetur i området..

Vores gamle labber kunne smile, se DET kunne få folk til at bakke væk.

• #19   31. okt 2008 De hunde der går under vagt og gårdhunde, samt de store hyrdehunde..

Rottweiler
    dobermann
    amerikansk bulldog
    Bullmastiff
    hovawart
    schæfer
    belgisk hyrdehund ( min går man ihvertfald ikke ind til frivilligt og hun har jaget uønskede gæster væk)

Du skal dog ikke forvente at have en "vagthund" før hunden er noget over 1 år og tættere på 2 år.. Hunden skal være voksen før den begynder at vogte

• #20   31. okt 2008 He he he
    Vores hvalpe på 16 uger vogter da nå der kommer nogle ind af lågen, så giver de hals så det halve kan være nok ;O)

• #21   31. okt 2008 hvad skal den bruges til ud over vagt? og hvilke forhold er det i vil tilbyde den som vagthund?....vil som udgangspunkt sige at en Bullmastiff er en udemærket vagthund...men for at være en velfungerende vagthund og en familiehund kræver det en hel del af ejeren også...

• #22   31. okt 2008 Min dober var 8 mdr. før han gad lette hovedet når der var nogen ved døren....

• #23   31. okt 2008 Ja et par Dobermann i baghaven så behøver du ikke spekulere over at træne dem til vagthunde, for det bliver aldrig aktuelt. Disse indbrud tyve og overfaldsmænd, de overvåger deres ofre. Og når de først ser at du har sådan en fætter, så tager de sku nabo gården. Altså den med en Lab;-)

Nej de typer er som regel pisse bange for hunde. Så en udsendelse i fjernern om alamer. Der sagde de at det første tyve kigger efter er alamer og hunde. Også går de i en stor bue uden om.

• #24   31. okt 2008 Jeg er helt enig i det CH, kvinde, 34 år . skriver. Vi har haft en dejlig rottedreng, men vagtinstinktet havde han stort set fra dag et vi fik ham. Vores nabo har endda haft indbrud for mange år siden, mens titan stadig var en lille hvalp, der husker jeg tydeligt hvor meget og længe han gøede. Og naboens hus lå alligevel nogen meter væk. Havde det ikke været for ham var tyven sluppet afsted med en masse ting.

Hans far var så også vagthund ved den amerikanske ambassade på daværende tidspunkt, så jeg ved ikke om man specielt kan avle dem til at have et meget skarpt vagtinstinkt.

Nu har jeg kun erfaring med rotten, men alle dem jeg har kendt har været fremragende vagthunde.

• #25   31. okt 2008 En Boxer.. Evo gør allerede hvis der kommer fremmede.. boxer er også tidligere blevet brugt som vagthunde...

• #26   31. okt 2008 Bullterrie smiley

• #27   31. okt 2008 Jeg har haft belgisk hyrdehund (Groendal) og hun gik nok så fornøjet rundt sammen med en indbrudstyv. Der tog hvad han ville have .

• #28   31. okt 2008 En hund der er trænet til det smiley Jeg har en papillon og der kommer ikke fremmede ind hvis ikke vi er hjemme!

• nenad B
    nenad B Tilmeldt:
    feb 2008

Følger: 1 Svar: 3
    #29   23. mar 2010 Af alle hunde så kan jeg garanterer at den kaukasiske hyrdehund er den bedste vagt hund der findes. Du kan roligt gå ind til den men du kommer ikke ud igen med mindre at ejern er der og siger god for at den person som vil ud kommer ud. Den er også en mega stærk hund. min vejer 74 kg. og er kun 9 mdr. Hvis du tager syd på vil de fortælle dig at det bedste vil være at skaffe sig en kaukasiske hyrdehund...

• #30   23. mar 2010 Nenad, men også en hund der på ingen måde passer ind i det danske samfund.

Sådan en er en vogter, der skal gå i bjergene. At have den i almindelige familier, hvor folk skal kunne gå til og fra er galimathias.

• nenad B
    nenad B Tilmeldt:
    feb 2008

#31   24. mar 2010 Ja Ja tænk i bare på det danske samfund.... Nu er det sådan at både mig og min kone har et job som skal passes og det vil sige at vi også er nød til at gå fra hvor vores hund går ude i haven... han har endnu ikke gjordt nogen nåde. men vi kan sove trygt og er der nogen som gerne vil ind slipper de ikke ud med mindre jeg er der... og det gøre mig og min familie trygge... indbrudstyvene vil nok være fuldstændige ligeglade med hvad i mener...

• nenad B
    nenad B Tilmeldt:
    feb 2008

#32   24. mar 2010 Og hvad ang. den liste så så er den endnu ikke forbudte og bliver det nok heller aldrig....

• Michael J
    Michael J Tilmeldt:
    nov 2013

Følger: 1 Svar: 1
    #33   9. nov 2013 Jeg ville bare spørge om der nogle der ved om en labrador er en vagthund?! Hvis en tyv kom ind i huset ville den så bide tyven.. Eller bare slikke ham. smiley

Kommentér på:
Hvilken hund er en god vagthund?

Annonce