{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælper den medicin ??
  • #1   17. dec 2012 Plegaciler og stesolid som man har givet hunde mod nytårsangst, er taget af market.
    Det medicin man kan få mod nytårsangst nu, er medicin til eppelesi (kan bare slet ikke stave idag- håber det er til at forstå alligevel) og hvis det skal have nogen virkning, skal man starte med det i september
    jeg spurgte min mand (dyrlæge) hvad han så ville forslå folk der kom og skulle have piller mod nytårsangst " de må blive ved deres hunde.........."

• #2   17. dec 2012 Er det fenemal man giver? Her i nordjylland deler de stadig ud af plegacil+stesolid (altså i kombinationen).
    Hvorfor er det taget af markedet?

• #3   17. dec 2012 Hvis det stadig gives i Nordjylland, er det fordi de har haft et lager af pillerne. Allerede sidste år, var de taget af market og Dyrehospitalet brugte deres lager.
    Jeg kan ikke huske grunden til at de er taget af market- det var i går vi talte om det (fordi min veninde ville ha nogle piller til sin hund), men jeg havde/har feber, og halvdelen af det min mand forklarede røg ud i det sorte intet....................

• #4   17. dec 2012 Hvis du får den fulde forklaring, så gengiv den endelig herinde smiley

• #5   17. dec 2012 Skal jeg nok................ smiley
    Men det ændre ikke, at medicinen ikke længere kan fås

• #6   17. dec 2012 Baldrian kan jo købes i håndkøb, og som skrevet, så jeg haft en god oplevelse med det.
    Nu har jeg i stedet for fundet ud af at gå ud i haven når der skydes, og hver gang der kommer en raket så sig i meget opmuntrende tone som jeg ellers bruger nåpr bjæfferne har noget godt i vente, dyyyyygtig... Det virkede sidste år helt fantastisk, på mine...Nu er der jo igen en ny hund i flokken som skal opleve sin første nytårsaften...Må tiden vise hvordan den går..

• #8   17. dec 2012 Jeg har også kun brugt baldrian i forbindelse med nytår.

Vi har i forbindelse med nervøsitet forbundet med kørsel i bil, også prøvet Bach's nødhjælpsdråber og kan ikke huske om det var Serene-Um eller Zylkene. Men baldrian så ud til at virke bedst og så har vi holdt os til det.

• #9   17. dec 2012 Jeg har hørt fra nogle der har haft god effekt af at give hunden(labrador størrelse) en halv øl omkring kl 17 og igen omkring kl 22-23, med rigtig god effekt, hunden blev ikke bare træt. De har snakket med en dyrlæge om det og han sagde at det ikke skadede at gøre det, den ene gang om året, frem for at proppe hunden med at mulig medicin som nogle hunde bliver mere nervøse af.

• #11   17. dec 2012 Baldrian skal da bruges i fire ugers tid, inden det har nogen virkning på kroppen- det var hvad jeg har hørt i en naturbutik.
    det der med netop at gå ud i haven og vise hunden, at det ikke er noget farligt, vil jeg bestemt også hellere sværge til- med mindre hunden er ved at gå ud af sit gode skind, når det barger løs.
    For mange år siden (inden jeg fik børn) passede jeg en skudræd hund. den var så bange for lyde, så bare når der faldt noget ned på gulvet, gik hun i panik......
    Anyway: Nytårsaften passer jeg hende så- dengang boede jeg på Østerbro, midt inde i Kbh..............
    Min hund og min, daværende, kærestes hund var på ingen måde bange for høje lyde. De to hanhunde lagde sig på hver sin side af tæven da hun begyndte at ryste af skræk og der blev de læggende indtil det var morgen.

• #12   17. dec 2012 Lea...Jeg ved godt at det er det som man siger omkring brug af Baldrian...Men det er mennesker...På mine hunde har det bestemt haft en effekt der var positiv...Men dosis er så 7 piller.

• #13   17. dec 2012 Jeg startede op med baldrian lige efter juledagene var overstået sidste år. Jeg bruger ikke pillerne, men baldrian som dråber.

Mener han skal have hver 3. time for at bebeholde effekten.

Mht kørsel i bil. Der får han baldrian fra morgenstunden og til vi skal køre. Skal vi køre om morgenen, ville jeg give ham fra eftermiddagen dagen før og så om morgenen inden vi starter bilen.

• #14   17. dec 2012 Sarah, Hvor mange dråber ad gangen og hvad vejer han???

• #15   17. dec 2012 Snow

Har opbrugt mine baldriandråber, så kan ikke dobbelttjekke doseringen... Men jeg mener, jeg brugte 5 dråber. Buddy vejer 20 kg,

Jeg købte dråberne i Matas. Har brugt dem en del her siden sommerferien, da vi havde et mindre uheld på autobahnen i Tyskland i sommer. Det hjalp jo ikke på Buddy's nervøsitet i forhold til at køre i bil smiley Men man kan nu ikke mærke på ham mere, at han har været med i et uheld smiley

• #16   17. dec 2012 Sarah...Ja hunde glemmer godt hvis man fortsætter med at gøre det samme bare kun positivt...
    Så passer dossering nok meget godt med 7 piller pr. hund. her.

• #17   17. dec 2012 Jeg talte med en dyrlæge om det i dag, og hun rådet os til at bruge sådan en spray som man sprøjter ud i rummet om dagen nytåsaften. Den får hunden til at slappe af (dog kun ved en hund der ikke er helt væk fra vinduet pga. angst - og det er vores trods alt ikke).
    Jeg ved så ikke om det virker.. Men det var noget mildere end at bedøve den med piller.

• #19   18. dec 2012 Jytte: Det skal jo lige siges at den halve øl kommer jo an på hundens størrelse. smiley

Kommentér på:
Hjælper den medicin ??

Annonce