{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.895 visninger | Oprettet:

øv jeg var en hård person i dag :( {{forumTopicSubject}}

nøøj hvor er man altså nogle gange til at være hård og sige nej, selvom ens hjælpsomme hjerte skriger ja.
Det er nemlig sådan at en af mine naboer har en rigtig rigtig skøn, hund som går rigtig godt i spænd med min søn, naboen har altid haft problemer med denne hund, den har altid stukket af fra dem og de har aldrig fundet melodien sammen, den gider ikke hendes børn og lystre ikke hende, selvom de har prøvet mange forskellige metoder og hjælp fra professionelle, men uden held, det var deres drømmehund, men de var ikke vovses drømmehjem.
Der er så sket det at efter jeg er flyttet til byen med min søn har hunden altid søgt over til os og især min søn, jeg har oprettet nogle indlæg om den før.
det er sågar blevet til at når ejeren og hendes mænd har aller deres sammenbragte børn hjemme, har hunden nogle dage i weekender været i pleje hos mig, hvilket har været mere end dejligt, jeg har virkelig været glad for at have den herovre.
I dag kom ejeren så over og spurgte mig om jeg ikke ville have skønne vovse kvit og frit sammen med hans udstyr.
Hele mit følelsesregister skreg ja, kom over med ham, det skal da være min hund, men nej den fornuftige del af mig nåede heldigvis at sætte en stopper for det.
Jeg har ikke overskud til en hund, jeg er igang med at flyttetil lejlighed, jeg har ikke en mønt på lommen pga problemer med banken, jeg er sygemeldt med ondt i ryggen hvor jeg får nogle smerteanfald der får mig til at knække sammen hvilket ikke er praktisk hvis jeg er ude og lufte vuffer. Samtidig ved jeg at hunden hverken er chippet, registreret og aldrig set en dyrlæge eller ormekur eller loppekur, selvom den virker rask og fyrrig, så er jeg bare i tvivl om hvor dyrt det vil være at starte sådan en hund op så den er dækket ind med det hele.
Øv hvor ville jeg bare gerne have sagt ja til denne hund især fordi jeg ved hvor glad min søn er for den og hvor glad den er for min søn og jeg for den, men jeg var fornuftig

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  øv jeg var en hård person i dag :(
  • #1   7. dec 2012 Det var det klogeste valg men kan ikke lade være med og side med en følelse af at hunden kunne have fået det helt rigtige hjem. Håber der er et godt hjem til vuffen

• #2   7. dec 2012 det er virkelig irreterende, for var jeg flyttet og ikke haft disse økonomiske problemer havde jeg sagt ja uden at blinke, men vil ikke byde en hund mit liv lige nu

• #3   7. dec 2012 "Lad være" - sagde fornuften
    "Det er uklogt" - sagde hjernen
    "Det går nok ikke" - sagde tvivlen
    "Gør det alligevel - hviskede hjertet

profilbillede
  • #4   7. dec 2012 Så meget kræver en hund ikke, og du behøver jo ikke få alt mht. den ordnet lige nu og på een gang.

Når jeres tilværelse er lidt svær lige nu, kunne det måske gøre hverdagen gladere, især for din søn.

• #5   7. dec 2012 NatRavnen: du lyder pudsigt nok meget som mit hjerte, men jeg vil ikke tilbyde en hund at skulle flytte herover for så om en måned at skulle flytte igen og bo i flytterod, og der måske ikke lige kommer til at være så meget overskud til den lige i den tid, når det bliver min og søn og jeg alene

• #6   7. dec 2012 Jeg vil sige det samme som ravnen, kan de gamle ejere passe den til du er flyttet måske??

• #7   7. dec 2012 Jeanette - Hunden vil sikkert være ligeglad med flytning og flytterod, bare den har jer.
    At der i den periode heller ikke er det store overskud til den, affinder den sig også med.

Hunden har for længst valgt jer - og du har gradvist hen ad vejen allerede valgt den.

Jeg tror, at du fremover vil have et blåt mærke i dit hjerte, hvis du ikke siger ja.

• #8   7. dec 2012 jeg må nok lige prøve at genoverveje sagen, kan hunde virkelig godt vælge mennesker ?

• #9   7. dec 2012 Synes også du skal vælge med dit hjerte:)

• #10   7. dec 2012 Og ja:) det kan de

• #11   7. dec 2012 men problemet er jo bare at den er jo vant til at have hus og have og bo på landet og jeg flytter til en 3 værelses lejlighed i Roskilde by ? kan hunde godt forlige sig med det ?
    den kan jo godt nok komme med mig på arbejde ude hos hestene og jeg ville hvis den ikke stikker af, nok også kunne have den med ude hos kunder, men den får jo aldrig nogensinde sin have eller sit rolige landliv

• #12   7. dec 2012 Det er ikke altid, at hus, have og landliv = med en indholdsrig og god tilværelse for en hund. Folk mener bare tit, at når hunden har haven, så er det OK.

Jeg tror faktisk at en del byhunde har det mere spændende og også meget mere kontakt med sine mennesker end mange landhunde.

Det du kan tilbyde den lyder da optimalt smiley

• #13   7. dec 2012 Tænk dig nu godt om! Hvad er bedst for hunden? Det ville være synd hvis du om 1-2-3 måneder indser at det måske var en fejl, og så skal hunden omplaceres endnu engang smiley

Er godt klar over at det ikke er en nem situation, men tænk det nu heeeelt igennem, også 10 år ud i fremtiden... Lav evt en for/imod liste.. Overvej hvilke ting du frasiger ved at få hund, og hvilket ansvar du får... Hunden kan blive syg og skal være på specialfoder/medicin resten af sine dage, har du råd til det?

Beklager hvis mit indlæg lyder "sippet", er ikke min intention, vil bare nødig se endnu et impulskøb hvor hunden ender som taber..

• #14   8. dec 2012 Ja, hunde kan helt bestemt godt vælge sine mennesker, og jeg synes også, at du skulle overveje det en gang til.

Max valgte os i sin tid. Og det var så tydeligt selv for opdrætter. Hunde ved, hvem de vil bo ved, og hvor de har det godt.

• #15   8. dec 2012 nu får jeg det jo egentligt bare endnu dårligere med at have sagt nej smiley

• #16   8. dec 2012 Jeg vil helst heller ikke være lyseslukker men jeg er enig med "*Love is all around**

• #17   8. dec 2012 Jeanette, det er vel ikke værre, end at du kan sige til familien, at du "har sovet på det" og godt vil have ham.

Har du for resten et billede af ham?

• #18   8. dec 2012 Natteravnen: det er rigtigt... jeg har faktisk ikke lige noget kamera, men vuffer er på str med labrador, sort og har lang pels, den er vidst en rundkørsel af nogle forskellige racer, som jeg har forstået på ejerne

• #19   8. dec 2012 Jeanette: Den første beslutning du tog, lød meget meget fornuftig. Jeg har fulgt med i dine tråde herinde og tror faktisk, at du har ret i at du og din søn er bedre tjent med at vente med hund... Få nu lige lidt ro på Jeres liv...;0)

• #21   8. dec 2012 Lykke overtale hvad er det for noget fis?? Næ vi kommer bare med vores synspunkt og menig præcis som dig smiley

• #22   8. dec 2012 Lykke, ingen her kan overtale trådstarter kun komme med egne synspunkter. Og et dyr bringer meget glæde ind i ens liv.

• #24   8. dec 2012 Uhh.. Har været i en lignende situation.
    Blev tilbudt drømme hunden som udstationering, men måtte desværre også takke nej smiley

• #25   8. dec 2012 Sidste år fik jeg tilbudt den mest pragtfulde hvalp gratis. Men jeg måtte indse at selvom økonomien tillod det, så ville det være et alt for stort atbejde med hensyn til sikring af haven (racen var MEGET mindre end vores labber), så jeg måtte, med tårer i øjnene, sige nej. HVIS jeg havde sagt ja, ville det have været sådan at jeg ville skulle gøre forskel på hundene, så den lille ikke ville få samme mulighed for at boltre sig i haven som de store. Og det kunne jeg ikke byde den.

Så der er meget at tage hensyn til, hvis man siger ja til en hund.

• #26   8. dec 2012 Min gamle hund valgte helt klart også mig.
    Skulle jeg have været fornuftig havde jeg ikke taget den, det var jeg ikke og fik 11 fantastiske år med ham.
    Nu skal vi jo heller ikke gøre det til en hel videnskab at have hund.
    Jeg var enlig mor, havde ikke en krone, men klarede da alligevel, både at have job, hund, hest, barn og bil.
    Og så er der forskel på en hvalp og en voksen hund.
    Hvalpe kræver noget helt andet end en renlig, kan være alene osv. hund.
    Jeg går ud fra det ikke er en problemhund, men en sød og rar og helt normal hund smiley
    Det er blevet meget mere krævende at have hund nu, jeg har hund på en anden måde idag, men jeg ved da ikke om den har det bedre end den gamle.......

• #27   8. dec 2012 hey guys, så er der en lille opdatering, jeg har ikke sagt ja til Bamse som han hedder, men lavet en aftale om at passe ham frem til der er fundet nogle nye ejere, hans kurv og ene stykke legetøj og foder er dog derfor rykket over til mig, og han nyder lige nu selskabet med min søn i stuen.
    Jeg har lavet den aftale med familien at Bamse bor her indtil på mandag hvor de så enten kontakter dyrlægen eller det lokale internat for at finde et passende hjem til Bamse, og indtil den rette ejer har meldt sig er han i plejefamilie her, men de skal stadig stå for det økonomiske og sørge for at han bliver lovpligtigt registreret og bliver tilset af en dyrlæge.
    Men hold da op hvor skal man lige vende sig til at skulle lufte hund og passende motivere den og give den mad og vand uden sønnike sætter sig i vandskålen fordi det er mega morsomt med vand ud over det hele, gudske tak og lov for at Bamse er en meget tålmoddig hund hehe

• #28   8. dec 2012 Lyder som en fornuftig løsning for Jer alle... Tillykke med "plejebarnet"...;0)

• #29   8. dec 2012 Lyder fornuftigt :o) Ærgerligt tilværelsen ikke lige er til ham, for han lyder da dejlig... Men godt du er fornuftig :o) Når det trods alt handler om et levende dyr :o)

• #30   8. dec 2012 "Men hold da op hvor skal man lige vende sig til at skulle lufte hund og passende motivere den og give den mad og vand uden <b>sønnike sætter sig i vandskålen fordi det er mega morsomt med vand ud over det hele</b>, gudske tak og lov for at Bamse er en meget tålmoddig hund hehe"

Det syn ville jeg godt have set smiley
    Du kan nå at opleve mange tilsvarende situationer, men kan du lade være med at grine? smiley

• #31   9. dec 2012 de to er simpelhent som et komiker par, så de er grunden til mange grin hele dagen

Kommentér på:
øv jeg var en hård person i dag :(

Annonce