{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.579 visninger | Oprettet:

Øv , det var urinvejssten Mailo har :-( {{forumTopicSubject}}

Lige en lille Update . Mailo er blevet scannet og røntgen fotograferet , og han har 2 store sten i urinrøret og grus i blæren , og så er der desværre også en i nyren , men den er så lille de ikke tror den vil give problemer .
Nu er de igang med at operere ham , så jeg sidder bare her og venter og har dårlige nerver , lille pus altså smiley

Jeg er SÅ glad for jeg ringede til Østergaards som vi normalt bruger , ( er også her vi er nu ) , for ham i Tilst tog hverken røgten eller scanning, og ville bare kastrere Mailo , fordi hans prostata er for stor . De har også tjekket prostata i dag , og ja den er lidt stor i forhold til Mailos størrelse , men ikke i forhold til alderen , og de tror ikke på den giver gener , så ingen kastration af min lille basse .

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Øv , det var urinvejssten Mailo har :-(
  • #1   10. feb 2017 God bedring med ham.

• #2   10. feb 2017 Tak Sanne . Sidder og er både ked og rasende på den dyrlæge der tjekkede ham igår , det kunne i værste fald have kostet Mailo livet hvis jeg havde lyttet til ham !

• #4   10. feb 2017 Jeg er så glad for jeg lyttede til min mavefornemmelse , og kontaktede den dyrlæge vi plejer at bruge . Kan godt være der er langt herud i bus , me det er virkelig det værd

• #5   10. feb 2017 Det er så vigtigt at lytte til ens intuition når det kommer til vores dyr ... og i livet generelt.

• #6   10. feb 2017 Præcis Sanne , jeg ringede til Østergaards lige efter jeg havde forladt den anden dyrlæge igår , og så ringede dyrlægen tilbage og vi fik en god snak . Lille basse altså smiley

• #8   10. feb 2017 Det er jo lige vores historie om igen. De dyrlæger vil så gerne kappe kugler de gladeligt ser bort fra andre diagnoser for at få lov...

Godt du fik tjekket for sten yderligere! Hold ved den dyrlæge!

Der burde simpelthen være en mulighed for at klage over dårligt dyrlægearbejde. Man betaler det hvide ud af øjnene og ikke en gang en "undskyld vi tog fejl" får man når man informerer dem at de overså en diagnose der lå lige til højrebenet..

• #9   10. feb 2017 Tig til den i Tilst fordi jeg også selv skulle til læge igår , ikke vidste hvornår min mand var hjemme , og ikke havde sovet om natten , så af logistiske og praktiske årsager . Men det blev så første og sidste gang jeg gjorde det !! Tør slet ikke tænke på hvis jeg nu bare havde fået Mailo kastreret i dag , han kunne jo være endt med at dø eller MEGET akut skulle til dyrlæge , frygteligt at tænke på . Næ du jeg holder mig til Østergaards , dygtige dyrlæger og sygeplejersker , og alt personale er simpelthen så søde , og så får man altid personlig betjening og sludder , også selvom det er et stort sted .

• #10   10. feb 2017 Men rigtig god bedring! Han skal nok blive fit igen nu smiley

• #11   10. feb 2017 Ginne : Det er fandeme skræmmende , og især når det er noget så alvorligt der kan koste hunden livet !! Jeg sidder her og er RASENDE , og selvfølgelig også bekymret fordi min lille baby er på operationsbordet .

• #12   10. feb 2017 Hurra for Østergaards!! smiley
    Det skal nok gå godt med den bette. De er så dygtige derude

• #13   10. feb 2017 Tak Ginne , sådan en ventetid er bare lang , godt med sødt personale man kan sludre lidt med smiley

• #14   10. feb 2017 Rigtig god bedring til lille Mailo. Min hund med blæresten kom sig hurtigt og fik et normalt hundeliv på specialfoder og med sine favoritgodbidder (der var lidt fy fy i forhold til hans cystinuria) reserveret til træning.

• #15   10. feb 2017 Ja Julie de er fantastiske , og så er det bare rart at komme et sted man kender , og et sted der kender hundene . Det kan godt være vi har meget længere nu , men det er dælme det værd .

• #16   10. feb 2017 Kæmpe kram!

Og ja, hvis 2 diagnoser er mulige og den ene er træls og den anden er potentielt dødelig så skal man fandme starte med at udelukke den værste diagnose!

Vi stod ved en vagtdyrlæge der en lørdag aften lige kunne ringe efter en sygeplejerske og så var det ordnet..
    Jeg sagde nej tak, fordi jeg skulle undersøge om DKK skulle have papire på operationen. Havde jeg ikke været nørd på det punkt, så havde jeg da sagt skynd jer at sæt igang...

• #17   10. feb 2017 Tak Mette Marie . Har fået et tip om at købe vådfoder altså special , og tørre i ovnen til godbidder , og så alt efter hvilke sten det er , kan han måske med tiden få lov at få lidt almindelige godbidder .

• #19   10. feb 2017 Tak Cecilie smiley

• #22   10. feb 2017 Det gør jeg helt sikkert også , altså ringer og fortæller det til dem i Tilst .

Mailo er ved at vågne nu , men vi skal blive her et par timer mere , han havde desværre hjertestop under narkosen . Jeg har hylet helt vildt , min lille baby altså smiley

• #23   10. feb 2017 God bedring til Mailo smiley

• #24   10. feb 2017 Rigtig god bedring til Mailo smiley

• #25   10. feb 2017 puha, hjertestop ... håber virkelig I kommer ovenpå hurtigt ... godt du tog derud, som jeg også skrev til dig, så bruger jeg ham kun til helt standard normale ting ... som fx vaccination ...

jeg har haft både gode oplevelser med ham, fx omkring Ipsens flåtlidelse, og mindre gode erfaringer fx omkring en tidligere hund der endte med at dø af blærekræft, men det var nu ikke alene hans skyld at den rigtige diagnose ikke blev stillet i tide, for han sendte hende til scanning , men den dyrlæge der scannede var et fjols og overså blærekræften ...

jeg vil også fremover foretrække dyrlæger der så at sige er så store at de har udstyret til de grunddige undersøgelser, der er Tilst bare for småt ...

god bedring med ham ..

• #28   10. feb 2017 Åhhhhh smiley God bedring

• #29   10. feb 2017 Tusinde tak allesammen, vi er næsten lige kommet hjem. Mailo er okay, men meget træt. Men det er der sgu ikke noget at sige til med narkose OG hjertestop. Hold nu op jeg har hylet, og begyndte også at hyle igen med det samme vi kom hjem.

Jeg har glemt halvdelen af det dyrlægen har sagt til mig, fordi jeg har været SÅ meget rundt på gulvet og overvældet af følelser. Og min mand er total pylder og er vil ikke gå tur med Mailo, for tænk hvis det sprænger op, han var ligeså pylder da jeg havde de der clips i maven, haha.

Vi har skruet benene af sengen så Mailo ikke hopper, sofaen hopper han kun op i hvis vi er her, så der kan vi nå at stoppe ham . Og så har han fået en fin bodystocking i stedet for en krave som han HADER at have på, og som vi har måtte opgive de gange det har været nødvendigt. Tænker også at en body er smartest, for så kan Ozzy heller ikke komme til at slikke i det.

• #32   10. feb 2017 Ej for satan! Puhha en omgang!
    Godt I er kommet hele hjem

• #33   10. feb 2017 Hold op hvor er det synd for jer. Giv hinanden et kæmpe kram.

• #35   10. feb 2017 Zarah: Jeps hans hjerte var pludselig stoppet under narkosen, så var det igang med hjertemassage, adrenalin, kunstig åndedræt og atropin.

De havde taget blodprøver først for at tjekke bla. nyretal, og alt så fint ud, hans hjerte fejler heller intet. Så de ved ikke hvorfor han fik hjertestop, men den ene dyrlæge sagde at han måske havde været mere syg end vi var klar over. Fandeme utroligt han ikke har vist nogen som helst ændret adfærd, andet end det med at have svært ved at tisse!

Der var 2 dyrlæger på ham under hele operationen, en til at holde øje med narkose og en til at operere, og så der jo også en sygeplejerske. Jeg er SÅ glad for vi var derude ved så dygtige mennesker, og så meget nyt udstyr. Tør slet ikke tænke på hvad der var sket, hvis han var blevet lagt i narkose her i byen!!!

Mailo ligger under min dyne her på sofaen og putter, og min mand har nu også skruet benene af vores sofa, pyldrefar er han virkelig i stor grad, det er lige før han tror Mailo går i stykker bare han kigger på ham, ahahahaha smiley

• #36   10. feb 2017 @ isabelle ... tilst burde have sendt han videre, stedet er et lille dyrehospital og de har ikke meget teknisk udstyr ... røntgen måske, men scanne kan de ikke, da min sidste afdøde skulle scannes blev vi henvist til Horsens

• #37   10. feb 2017 Åh altså han er godt nok pjevset, har i samråd med dyrlægen lige givet ham en halv dosis smertestillende, og så skal vi snakkes ved i morgen, for der burde narkosen ikke gøre ham pjevset, og er han stadig ynkelig skal vi nok forsøge med noget stærkere smertestillende.

Er simpelthen SÅ taknemlig for de dygtige dyrlæger, de har jo reddet min lille basses liv smiley

I får lige et billede fra da jeg lige havde fået ham i armene i dag smiley

profilbillede
  • #38   10. feb 2017 det er jo også en ordentlig omgang han har været igennem, så ikke noget at sige til han er pjevset ,,, håber smertestillende og en god nats søvn hjælper på det

• #40   10. feb 2017 Føj hvor en omgang for jer alle smiley Rigtig god bedring med Mailo, håber han snart er frisk igen smiley

• #41   11. feb 2017 Mailo er mere sig selv i dag, da han opdagede jeg var med at vågne blev jeg mulet, og måtte bede ham slappe lidt af, hvilket han ikke rigtig ville høre på smiley Han må jo ikke være vild pga. såret.

Han er dog også stadig lidt pjevset, og beklager sig når jeg skal rulle hans body op når han skal ud i haven, men tænker han vel nok også er lidt øm efter hjertemassage.

profilbillede
  • #42   11. feb 2017 smiley

• #43   11. feb 2017 dejlig opdate....

• #44   11. feb 2017 Har lige snakket med dyrlægen, havde lovet at ringe og give en update i dag. Hun sagde også at han helt sikkert sagtens kunne være om efter hjertemassagen, så hun tror også det er derfor han piver når han får rullet bodyen op .

Han er så dygtig til at spise hans medicin, han er jo både på smertestillende og antibiotika lige pt.

Det kræver noget omstilling mht kost, og det er altså bare lidt mere besværligt når man har to hunde. Men det nemmeste for os er at de begge køre på specialkosten, for så er vi sikre på der ikke sker svipsere. Så det må Ozzy også bare leve med. Og så skal vi måle phèn i hans urin en gang om ugen.

Når der er gået et stykke tid, har vi fået at vide vi måske kan prøve med nogle godbider en sjælden gang imellem, men så skal det være nogen med lavt salt og proteinindhold, så alt det med vi tidligere er gået efter højt kødindhold, eller ja tørret kød, det er slut. Selv grøntsager må han ikke få, fik dog at vide at når han er kommet sig over operationen osv, så kan vi prøve med agurk og så holde øje med phèn, for agurk er jo næsten kun vand.

Heldigivs er vores hunde ikke kræsne, og ELSKER f.eks agurk.

Så nu har jeg pludselig en masse foder og godbider jeg ikke kan bruge, må se om jeg kan få solgt noget af det.

• #45   11. feb 2017 Sikke en omgang smiley Rigtig god bedring med Malio smiley

• #46   11. feb 2017 Øv en barsk omgang smiley Men dejligt at den lille fyr overlevede operationen, og er i bedring. Forsat god bedring med ham smiley

• #48   11. feb 2017 Tusinde tak allesammen, vi har lige været et smut til dyrlæge igen, Mailo har meget ondt. Alt er heldigvis som det skal være, han er dog noget hævet hvilket er normalt, men det gør jo så også han har ondt. Så han har fået et skud smertestillende, og så har vi fået piller med hjem. Han er i forvejen på loxicom , så nu får han to slags.

Han har lige pevet HELT ekstremt, men nu er han stoppet, tror denne omgang var rent skab, fordi han ved han så får ekstra opmærksomhed, tror sgu den lilel tosse spiller lidt på det, ahahahahaha smiley

• #49   11. feb 2017 God bedring med den lille fyr smiley

• #51   11. feb 2017 Tak skal I have, han er vist ved at falde til ro nu , håber han bliver lidt døsig af sprøjten som de godt kan blive, så han kan få en ordentlig lur smiley

• #53   12. feb 2017 Mailo har heldigvis sovet hele natten, og i dag virker han mere frisk og ikke smerteplaget. Han har fået hans 2 slags smertestillende og antibiotika i lidt af hans specialvådfoder, og lige nu ligger han og snorker under min dyne i sofaen smiley

Så ja det var rigtig godt vi tog afsted igår, og jeg forstår også godt at dyrlægerne ville se ham og ikke tage nogle chancer, for som hun sagde var Mailo altså en meget kritisk patient, og så hellere gå med livrem og seler, og det er jeg HELT enig med dem i .

Kæft hvor er jeg glad for vi har sygeforsikring, og dyrlægen afregner direkte med dem!! Så får jeg bare en regning fra dyrlægen på det beløb jeg selv skal betale, når de har fået penge fra forsikringen, der er dælme smart! smiley

• #55   12. feb 2017 Birgitta: Han har altid været god til at sove, haha. Han ELSKER at putte under dynen på sofaen, og skaber sig helt vildt hvis der ikke er en dyne i sofaen, et tæppe er ikke nok til den herre smiley

Vi har Agria , det er også kun ved store regninger de kan gøre sådan, mener det er når de er over 5000.- Men det er skisme smart, for havde altså ikke kunne trylle lige knap 10.000 frem fra lommen i fredags smiley

• #57   12. feb 2017 Ahahahahaha, ja altså den her omgang har koster 11.000 ( inkl. besøget hos dyrlægen her i byen) + hvad det nu end kostede igår, det ved jeg ikke for de skrev det bare på vores konto. Plus at jeg så også har skulle købe specialfoder, og med taxa hjem i fredags, og med taxa derud og hjem igår.

Og så har han jo også fået opereret øjet da han havde hornhindesår. Vi er vist nogle af de gode kunder derude, for vi har kun brugt dem et par år, men har altså lagt ret mange penge, Ozzy blev jo også opereret i halen , plus der så har været vacciner og sundhedstjek smiley

Kommentér på:
Øv , det var urinvejssten Mailo har :-(

Annonce