Er det svært at lære bestemte racer ikke at gø? {{forumTopicSubject}}
Jeg har over længere tid ledt efter en hund nr to - eller dvs. ledt nettet tyndt over hvilke race det skal være. Jeg skal ikke have en til før om minimum et halvt/til et helt år.
Mit største krav til hunden er at den ikke må gø særlig meget, men synes desværre ikke rigtig jeg kan blive klog på det for det ene sted står der at så at den race jeg læser om er en meget gøende hund, andre steder står der den næsten ikke gøer.
Hende jeg har nu, en snart to årige tæve (labrador/samojede blanding) har aldrig gøet særlig meget men når hun så har gjort det har hun fået et nej og er så stoppet igen, så det har været ret nemt. Det ikke fordi de ikke må sige vov hvis det ringer på, men da jeg bor i rækkehus med mange andre mennesker omkring mig så går det bare ikke at jeg har en hund som gøer en hel del.
Så altså - kan man lære alle hunderacer ikke at gø?
jun 2012
Følger: 6 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 4 Svar: 40
feb 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 14 Svar: 246
Men tror nu bare at det bare og lære den nej fra første gang den siger vov, altså min rotte ved næsten ikke hun kan sige vov, men hun får også "skæld" ud hvis jeg ikke mener det okay hun gør det
Dog er der vidst nogle racer som bare generelt "snakker" meget mere end andre men hvilke kan jeg heller ikke blive klog på
jul 2006
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 4 Emner: 141 Svar: 788
feb 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 14 Svar: 246
Men tror nu godt man kan lære dem det, og så alligevel er jeg ikke sikker, det handler vel også meget om lige DEN hunds temperament og sind
Så kan man jo altid læse sig fra "sans og samling"
aug 2012
Følger: 13 Følgere: 29 Hunde: 3 Emner: 112 Svar: 2.013
Jeg har fravalgt at have spidshund, da jeg ved de gør meget og jeg bor i en meget lydt lejlighed
Men det er jo meget forskelligt fra hund til hund Har da mødt spids-hunde der ikke gøer sønderligt meget, men også dem der står og bjæffer af ingenting i timer..
nov 2008
Følger: 13 Følgere: 11 Hunde: 3 Emner: 237 Svar: 3.147
jul 2006
Stella: Corgien har jeg faktisk også haft kigget på, synes den er noget så sød men ja den skulle eftersigende også være ret larmende ;o)
jul 2006
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 134 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 157 Svar: 12.767
Man kan ikke pille de instinkter ud, som gør at bestemte racer gør/vogter. Man kan træne et vis stykke, og man kan forhindre træls adfærd, men man kan ikke fjerne det. Der er kun få racer, der ikke gør meget.
Huskien er en af dem. De hyler bare i stedet, hvis de fx stimuleres for lidt, er alene hjemme, keder sig mv.
jul 2006
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 67 Hunde: 5 Emner: 906 Svar: 17.432
Er det svært at lære bestemte racer ikke at gø?