{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.511 visninger | Oprettet:

Er det svært at lære bestemte racer ikke at gø? {{forumTopicSubject}}

Jeg har over længere tid ledt efter en hund nr to - eller dvs. ledt nettet tyndt over hvilke race det skal være. Jeg skal ikke have en til før om minimum et halvt/til et helt år.

Mit største krav til hunden er at den ikke må gø særlig meget, men synes desværre ikke rigtig jeg kan blive klog på det for det ene sted står der at så at den race jeg læser om er en meget gøende hund, andre steder står der den næsten ikke gøer.

Hende jeg har nu, en snart to årige tæve (labrador/samojede blanding) har aldrig gøet særlig meget men når hun så har gjort det har hun fået et nej og er så stoppet igen, så det har været ret nemt. Det ikke fordi de ikke må sige vov hvis det ringer på, men da jeg bor i rækkehus med mange andre mennesker omkring mig så går det bare ikke at jeg har en hund som gøer en hel del.

Så altså - kan man lære alle hunderacer ikke at gø?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er det svært at lære bestemte racer ikke at gø?
  • #1   3. dec 2012 Det skulle jeg mene; ja det kan man.:)

• #2   3. dec 2012 Jeg leder selv lidt efter en lille hund, men syntes også det rigtig svært, fordi jeg høre tit og ser tit at det er dem der gøer aller mest, og jeg bor i lejlighed så det ikke så fedt med en der galper konstant ...

Men tror nu bare at det bare og lære den nej fra første gang den siger vov, altså min rotte ved næsten ikke hun kan sige vov, men hun får også "skæld" ud hvis jeg ikke mener det okay hun gør det smiley

Dog er der vidst nogle racer som bare generelt "snakker" meget mere end andre smiley men hvilke kan jeg heller ikke blive klog på smiley

• #3   3. dec 2012 Nej synes godt nok også det svært. Og synes det så surt at sidde og have læst en hel smøre om en bestemt race hvor man tænker at den ville passe ret godt til mig og hvad jeg kan tilbyde en hund - til sidst kan man så læse at hunden kan være ret gøende! ØV smiley

• #4   3. dec 2012 Ja, det vildt forvirrende! smiley

Men tror nu godt man kan lære dem det, og så alligevel er jeg ikke sikker, det handler vel også meget om lige DEN hunds temperament og sind smiley
    Så kan man jo altid læse sig fra "sans og samling" smiley

• #6   3. dec 2012 Nej, det synes jeg ikke man kan. Jo man kan lære den kun at gø hvis der er folk på dens territorium eller det ringer på. Men ligesom hyrdeadfærden ligger i generne hos en hyrdehund, ligger det at alarmere jo også til en alarm hund.
    Jeg har fravalgt at have spidshund, da jeg ved de gør meget og jeg bor i en meget lydt lejlighed smiley

Men det er jo meget forskelligt fra hund til hund smiley Har da mødt spids-hunde der ikke gøer sønderligt meget, men også dem der står og bjæffer af ingenting i timer..

• #7   3. dec 2012 NEJ!!! Min corgi svare sgu igen hvis man vil have hende til at tie stille smiley Hun er meget (læs næsten umulig) at få til at stoppe med at gø når først hun er startet.

• #8   3. dec 2012 Nej jeg tænkte det desværre nok! Men ja selvfølgelig hvis man lære den det fra lille af kan man >forhåbentlig< begrænse dens gøen. Jeg ved ikke om vi bare har været heldige med hende vi har nu men hun fik det afvide helt fra lille af, men det er så heller ikke det store hun i det hele taget har gøet. Men ville bare være bange for at få en hund man når at blive glad for og man så enten er nød til at finde et andet sted at bo eller skille sig af med den fordi folk klager over den larmer for meget.

Stella: Corgien har jeg faktisk også haft kigget på, synes den er noget så sød men ja den skulle eftersigende også være ret larmende ;o)

• #9   3. dec 2012 Ja det rigtigt smiley Altså det PERFEKTE (drømmen :o)) ville jo også være hvis den lille kunne lære fra den store da hun jo netop aldrig gøer. Hun er også den som nærmest laver et lille spjæt hvis der kommer et vov ud af hende - som om "hvad søren skete der lige der?" :o) Men omvendt frygter jeg også lidt af den store istedet vil lære af den lille og jeg så lige pludselig har to gøende hunde.....

• #10   4. dec 2012 Du er meget heldig at din hunds labradorside har skinnet igennem, for samojeder gør helt vildt meget!
    Man kan ikke pille de instinkter ud, som gør at bestemte racer gør/vogter. Man kan træne et vis stykke, og man kan forhindre træls adfærd, men man kan ikke fjerne det. Der er kun få racer, der ikke gør meget.
    Huskien er en af dem. De hyler bare i stedet, hvis de fx stimuleres for lidt, er alene hjemme, keder sig mv.

• #11   4. dec 2012 Malene: Ja lige præcis smiley Og nej tænkte det nok. Men ja, samojeden skulle netop være en hund som gøer utrolig meget, men går jeg så ind på andre sider og læser om den står der den sjældent gøer..... Synes samojeder er interesante, men er dog i tvivl om jeg vil have hvad det kræver for at opdrage en REN samojede. Synes også en sheltie er ret interessant, men de skulle eftersigede også være ret larmende. Og de hunde som ikke er særlig larmende synes jeg på nogle af de andre ting ikke passer til mig og hvad jeg ellers kan tilbyde en hund - jo cavalieren, men som jeg også tror det var dig der skrev da jeg lavede et emne om den så vil den og hende jeg har nu ikke kunne få helt det samme ud af hinanden som hvis det var en hund på samme størrrelse - de vil da helt sikkert blive gode venner, ingen tvivl om det men synes jo også det kunne være fantastisk hvis de virkelig kunne få gavn af hinanden.

• #13   4. dec 2012 Nogle racer er nemmere at få til at forså at de ikke behøver at gø hele tiden.

Kommentér på:
Er det svært at lære bestemte racer ikke at gø?

Annonce