{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  kontanthjælp
  • #1   26. nov 2012 (link fjernet)

der er et punkt der hedder indtægt og formue, der står det

• #2   26. nov 2012 tjaaa:

ja måske, men kommunen skal have kontoudskrifter, så tror man skal være påpasselig med det.

• #3   26. nov 2012 dårligt råd i tilfælde af indbrud dækker forsikringen ikke kontanter

• #4   26. nov 2012 Ikke noget navn:: det er bedrageri du opfordre til, og dét forager i hvert fald mig, kan man klare sig selv, skal man da ikke have kontanthjælp. Det er sku sådan nogen som dig, der er skyld i at det er blevet så svært at få hjælp, hvis man virkelig er på spanden. øv altså!!

• #5   26. nov 2012 Karin

Lige præcis. Så vil til enhver tid opfordre til, at man følger reglerne, for det kan bare ramme mange mennesker i fremtiden pga stramninger osv

• #7   26. nov 2012 tjaa:
    synes bare at socialt bedrageri som det jo er, er noget af det laveste, da de folk der er afhængige af kommunens hjælp, i mange tilfælde har det svært, og det er så dem man rammer...

• #8   26. nov 2012 Det er vel ikke bedrageri, så længe, man ikke har mere end de 10.000 kr. i alt.
    At det er dumt, hvis man får indbrud, er så en anden sag.

• #9   26. nov 2012 det er rigtigt smiley

men vil da på ingen måde håbe du følger det råd med at hæve penge og gemme dem. Altså at prøve at snyde.
    hvis det bliver opdaget, som det nok gør.
    kan du blive dømt for at svindle.. og blive stemplet på kommunen som økonomisk uansvarlig.

• #10   26. nov 2012 hakkebakkeskoven

kommunen skal jo også havde kontoudskrifter fra alle kontoer de seneste tre måneder, så hvis der er hævet meget store beløb, ville der nok blive spurgt ind til dette

• #11   26. nov 2012 Det er jo altså ikke at snyde, så længe beløbet ikke overstiger 10.000. Det er ikke mere snyd at have pengene hjemme end i banken.

• #12   26. nov 2012 ... i øvrigt burde emnet nok ha' været under Off Topic ...

• #13   26. nov 2012 den måde det er skrevet på og efterfølgende kommentar, opfatter jeg bestemt som bedrageri, hvorfor gøre det, hvis ikke der er er 'grund' til det??

• #14   26. nov 2012 Jeg kan nu godt leve med, at en på kontanthjælp har lidt mere end 10.000 kr. derhjemme, hvis vedkommende eksempelvis har sparet op til en konfirmation eller en større fest gennem længere tid, også inden vedkommende kom på kh.

Alt med måde.

Men har man 100.000 kr. til at ligge, så er det noget andet.

• #15   26. nov 2012 susanne
    Der er selvfølgelig forskel på om der er tale om 2000 kr ekstra, eller 10.000, for hvis man har mange penge ekstra ud over de 10.000 man må have, så vil jeg emne at det er direkte snyd at hæve dem så man kan sikre sig kontanthjælpen

• #16   26. nov 2012 Man skal lige huske på at de kigger et stykke tid tilbage for at se om man har uberettet fjernet penge på ens egen konto.

Jeg er blevet fyret på grund af langtidssygemeldning og har modtaget et feriekort på et pænt stort beløv. Påkortet står der at kommunen bliver oplyst om ,når pengene udbetales

• #17   26. nov 2012 Man kan ikke bare lige snyde. Det er ikke kun hvad man har på kontoen nu og her, der tæller. Er pengene hævet lige op til, så er det klart, de tæller med.

Men ja - 10.000 må man have uden det bliver modregnet kontanthjælpsydelsen.

Og nej, man skal ikke snyde. Det er at tage røven på folk, der ikke har noget at gøre godt med, det er for lavt.

• #18   26. nov 2012 Feriepenge, oversyden skat, arv osv. er noget helt andet. hvis udbetalt mens man er på kontanthjælp beholder kommunen alle skattepengene, og for ferie pengenes vedkommede trækker de for det antal dages kontant hjælp som feriedagene gælder. De må IKKE trække de antal dage som BELØBET svare til. kun de dage man er beregnet ferie for. Dette er prøvet i retten. Arv a et større beløb end de 10.000 man må have bliver regnet ud efter bistands sats. Og så bliver kassen lukket i den tid arven skal kunne holde. Har man allerede 10K stående i forvejen bliver disse naturligvis ikke fratrukket arven.

• #19   26. nov 2012 GAGnam'fan.
    det er jeg godt klar over..
    derfor jeg skriver det er en dum ide.. for det vil blive opdaget..

• #20   26. nov 2012 Beskæftigelsesministeren har faktisk lige svaret på et spørgsmål, der handler om det her.
    En kvinde havde fået at vide, at hun kunne beholde sine efterlønspenge når hun kom på kontanthjælp.
    Det have man lovet, da det blev vedtaget at den kunne betales ud.

Man lukkede så ikke et lille hul, der handler om at hvis man fik udbetalt pengene FØR man kom på hjælpen, så blev de modregnet.

Den omtalte kvinde brugte sine penge på at betale sin gæld ud, og røg kort tid efter fra sygedagpenge på kontanthjælp. Og kunne så - selvom pengene var brugt fornuftigt og at hensigten med loven (eller ihvertfald retorikken dengang) bød noget andet.
    Hun skal nu leve af de penge, hun ikke længere har.

Og dette med ministerens velsignelse.

Så lav ikke eksperimenter med den slags, det kan koste dyrt.

• Karen K
    Karen K Tilmeldt:
    feb 2010

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 21
    #23   26. nov 2012 Jeg vil så lige sige st da jeg kom på kommunen for at søge kontanthjælp opfordrede sagsbehandleren selv til at jeg lige brugte nogle af de penge jeg havde for meget på en computer eller noget andet. så jeg kom ned under de 10.000kr. menjeg har erfaret med tiden at der er meget stor forskel på sagsbehandlere. og man skal altså virkelig passe på med socialt bedrageri. selvom det virker uskyldigt at hæve pengene inden. så er det rigtig træls at komme til at sidde i klemme i. og de har eece seneste år ansat flere til at undersøge og opklare socialt bedrageri. så pas på for din egen skyld.

• #24   26. nov 2012 Jo og 20.000 hvis man er gift. Men det jo også i værdier som ex bil så det jo ikke særligt meget bil man kan få.

• #25   26. nov 2012 Man skal ikke nødvendigvis sælge sin bil fordi man kan få mere end 10.000 kr. for den.
    Har man båd, sommerhus eller anden "luksus", som ikke er en del af at almindeligt gennemsnitligt liv, så må man af med det.

Har man luksusbil eller et uforholdsmæssigt stort og dyrt hus/ejerlejlighed gælder det samme.

Kommunerne forvalter loven lidt forskelligt, så der er rum for fortolkninger. Desværre for nogen.

• #26   26. nov 2012 Det handler ikke om pris ved køb, men ved salg. Man kan også have hest på kontanthjælp, men kan den indbringe en betragtelig sum ved salg kan man tvinges til det.
    En almindelig familiehund vil aldrig blive forlangt solgt.

• #27   26. nov 2012 Hvis måden man er endt på kontanthjælp indgår i vurderinger er det ganske ulovligt, så det håber jeg ikke nogen gør i

• #28   26. nov 2012 Det kommer også helt an på hestens værdi.. Jeg havde en hest med stamtavle med en købspris på 7.000 (Fjordhest) og en uden stamtavle med en købspris på 1000 kr Shetlandspony) ingen af dem ville kunne indtjene 10.000 kr..

Desuden skal man ingen steder skrive man har hest (hund, kat, fugl eller andet) på ansøgningssedlen..

Jeg har solgt begge heste nu, da jeg ikke havde råd til dem..

• #29   26. nov 2012 Det skal du godt stykke over de 10.000 før der vil forlanges noget solgt inden udbetaling. Men de kan gøre det, hvis de er sparevillige nok...

• #30   26. nov 2012 Hvis de ikke aner man har det, så kan de ikke forlange det.. Ingen af mine sagsbehandlere har vidst jeg havde hest.. Og de ved heller ikke jeg har tamrotter, katte og en hamster...

• #31   26. nov 2012 hej alle tusind talk for hjælpen ,,det handler om jeg er kommet til at give min søn nogen aktier de har en værdi af 5100 ...Først sage svendborg de ikke skulle bruges nu har de så lavet det om til at han skal leve for dem ...

han skal have en månedes kontanthjælp mellem et udannelsskift det er jo ikke den store formue ,,men det er det for ham smiley men nu har jeg fået sendt loven til svendborg så tager min søster med op og snakker med dem smiley

• #33   26. nov 2012 isabella nej han er ikke syg men der er ikke noget job at få i den månede ,,,tja self kan han da leve for sin fødslesdags gave han har fået mig ...Men ved da han har arbejdet ved milli siden han var 18 så mon ikke at der godt kunne blive en månedes hjælp til ham eller ???

• #34   26. nov 2012 Man kan ikke få kontant hjælp mellem 2 uddannelser. Formue eller ej.
    Det er en åndsvag regel som også ramte min søn for 2 år siden.

Den måned skal man selv klare på en eller anden måde

• #35   26. nov 2012 calles moar ,,ved du om man kan læse den lov et eller andet sted ???

• #36   26. nov 2012 Hmm jeg fandt den et eller andet sted den gang men kan ikke lige huske hvor. skal prøve

Får lige at vide af min søn den står et eller andet sted på www.SU.dk

• #37   26. nov 2012 calles mor har fundet den smiley

• #38   26. nov 2012 calles mor den jeg kan finde glæder ikke her vist for han har ikke afsluttet sin udannelse ..de har bare sagt han skal på vuc i stedet for handelskolen

• #39   26. nov 2012 Så vidt jeg ved er grunden til at man ikke kan få kontanthjælp mellem to uddannelser, er fordi kontanthjælp er bagud-betalt og man vil få SU igen pr. 1. august - går jeg ud fra?

Det er røv og nøgler, jeg går og sparer op allerede nu da jeg har samme problem næste år.

• #40   26. nov 2012 Tror nu stadig han har misforstået dem lidt.
    Mon ikke de blot har prøvet at hjælpe ved at foreslå ham en mulighed for at overleve?

Uanset om det er den regel din søn på en eller anden måde er omfattet af er det en møg regel som burde laves om ASAP 8(
    Håber i finder en løsning

• #41   26. nov 2012 josefine ja det ved jeg så ikke hans sidste er su er fra november månede ...og ja det er lidt dum regel syntes jeg nu nok

• #42   26. nov 2012 calles mor ,,,ja det håber jeg da også den gør ,,,altså self kan han da leve af de 5000 men som sagt så er det en gave noget aktier jeg har givet ham åbenbart ...

men er reglerne han skal leve af dem så er det han skal ,,men er de ikke sådan så skal da heller ikke....

han har jo også meldt sig ledig den månede og tager gere hvad der er af job der er bare ikke så meget i svendborg så der er rift om de jobs der er

• #43   26. nov 2012 Man er ikke berettiget til kontanthjælp når man er tilmeldt en uddannelse. Og bor man i Svendborg kan man være sikker på at man ikke får en øre mere end hvad de er tvunget til at udbetale.

• #44   26. nov 2012 mine børn har altid kunne få kontanthjælp, selv om de var tilmeldt en uddannelse, indtil de ville få SU, eller mellem 2 uddannelser har de også fået engangshjæp-overlevelseshjælp, det er så ikke særligt meget, men bedre end ingenting.
    Beltane: Du har selv skulle ydfylde og skrive under på, hvad du har af værdi, så det er dig selv, der har snydt med ikke at oplyse, at du ejer en hest, hvis den da har nogen værdi.

• #45   27. nov 2012 Det afhænger af, hvilken kommune, man bor i. Nogle kommuner udbetaler, hvad der svarer til 1 måneds KH, det er bare under en anden §. Ihvertfald kan man altid søge om en enkeltydelse i den måned, hvor man ikke får nogen udbetaling.

• #46   27. nov 2012 Man kan ikke både få SU og Kontanhjælp, så kan man ricikere at skulle betale kontanthjælpen tilbage

• #47   27. nov 2012 Da su er forudbetalt og KH er bagudbetalt betyder det, at man kommer til at gå uden indtægt i en måned, hvis ikke, det er en af de fornuftige kommuner, der udbetaler, hvad de svarer til KH beløbet.

• #48   27. nov 2012 altså han stoppede på hg den 1-11 han fik su i november ,,,men har ingen intægt i december til at betale husleje osv ....

• #49   27. nov 2012 CH nej jeg ved det for jeg er et produkt af deres skvalten og valten rundt med love'ne ...,Og de har op til flere gange snydt mig for jeg havde jo ikke engang så mange kræfter jeg kunne klage over dem ...

Men det har jeg nu og de skal ikke snyde jonas hvis jeg kan forhindre det altså

• #50   27. nov 2012 SU er forudbetalt han har derfor fået for hele November, hvis han skulle have bistand for december som er bagudbetalt ville han først få dem d 1/1. Der får han jo formodentlig sin SU også.
    Derfor får han IKKE bistand med mindre kommunen er flink.

• #51   27. nov 2012 Men pudsigt nok, er kommunen hurtigt ude, når man går fra KH og til su.

Men din søn kan altså søge om en enkeltydelse, så han kan betale sine udgifter.

• #52   27. nov 2012 calles ja det er da en mærkværdig regel ,,men de vil åbenbart gerne have folk står uden tag over hovedet eller noget _(

• #53   27. nov 2012 helle jamen så må han prøve om han kan få til det så

• #54   27. nov 2012 Han skal nok søge nu, for de er jo lidt længe om at behandle den smiley

• #55   27. nov 2012 Ellers kan du prøve at kontakte SR-Bistand og høre, hvad han har ret til.

http://www.sr-bistand.dk/kontaktinfo.asp

Kommentér på:
kontanthjælp

Annonce