659 visninger
|
Oprettet:
{{ group.groupName }}
Medlemmer: {{group.memberCount}}Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Andre forumemner med "Hunde avl"
Avl - Græske hunde??
Må man avle på sin græske hund, som man har købt igennem foreneingen??
Må man avle på sin græske hund, som man har købt igennem foreneingen??
Skrevet af: Så kommer min nye Loppe på Torsdag :-)) :-) - 13. aug 2009
Avl på unge hunde.
Nu er der IGEN et kuld hvalpe på en alt alt for ung tæve. Stor kraftig race. Mor er født i 2015 og har fået 9 hvalpe. Mon vi skal lave en tråd med gode råd til hvad man skal være opmærksom på, når...
Nu er der IGEN et kuld hvalpe på en alt alt for ung tæve. Stor kraftig race. Mor er født i 2015 og har fået 9 hvalpe. Mon vi skal lave en tråd med gode råd til hvad man skal være opmærksom på, når...
Skrevet af: Mette med den sorte lig-slæber. - 31. jan 2016
Spar penge på din forsikring
okt 2005
Følger: 18 Følgere: 19 Hunde: 1 Emner: 40 Svar: 411
ja det tror jeg godt man kan hvis man har goe sunde hvalpe sunde og testet forældre plus et start kabital og et godt ry
maj 2006
Følger: 105 Følgere: 99 Hunde: 6 Emner: 704 Svar: 8.242
Vi har haft hundekennel for mange år tilbage, men der arbejdede min far da ved siden af.
Har regnet på det for sjov skyld, at hvis jeg havde 9 hanhunde, der lavede 3 kuld hvert år, så kunne jeg ca. tjene 130.000 pr. år, forudsat at alle "leverede" varen. Her har jeg ikke indkalkueret evt. tæver. Men der skal trækkes skat, for når det er ens levevej, så slipper man ikke uden at betale skat.
Har nogle andre meninger, så hører jeg gerne, ikke fordi jeg har planer om at kvitte mit job - men også fordi der jo skal være et marked for aftagelse af alle de hvalpe der kommer hvert år - hvis der ikke er det, tja, så er det nytteløst at satse på det. Det er faktisk det vigtigste der skal med i overvejelserne inden man går ind i det som en levevej.
Hilsen Gitte
sep 2005
Følger: 52 Følgere: 50 Hunde: 7 Emner: 63 Svar: 1.468
og så skal man have rigtig mange avlsdyr i den rigtigt mode race.
jun 2005
Følger: 33 Følgere: 32 Hunde: 6 Emner: 70 Svar: 1.122
Der er jo desværre en del som godt vil betale 10.000 for en mops, fransk bulldog eller lignende uanset hvor den kommer fra og hvilken afstamning den har.
Så jo, hvis du har en hundefabrik med modehunde, så tror jeg faktisk godt at du kan leve af det.
MEN, seriøse avlere kan ikke. Seriøse avlere har jo kun et begrænset antal hunde (og dermed kun et begrænset antal hunde og dermed en meget begrænset indkomst) og bruger mange penge på pasning og pleje og ikke mindst tjeck af hundene (f.eks. udstillinger og helbredstjeck).
Så nej, man kan ikke leve af at avle hunde, hvis man gør det ordentligt. I bedste fald kan man tjene en anelse penge på det, men det skal man heller ikke regne med (der er jo ofte mange udgifter i forbindelse med et hvalpekuld) og det bør i hvert fald aldrig være begrundelsen for at avle.
nov 2005
Følger: 26 Følgere: 24 Hunde: 2 Emner: 68 Svar: 2.540
mar 2006
Følger: 8 Følgere: 8 Emner: 3 Svar: 55
www.skywalker.dk
www.kennel-vicky.dk
(link fjernet)
de har da nok racer til at de burde kunne ?????
mar 2006
jan 2005
Følger: 47 Følgere: 51 Hunde: 3 Emner: 18 Svar: 296
mar 2006
nej det håber jeg heller ikke
mvh
D
jan 2005
Følger: 47 Følgere: 51 Hunde: 3 Emner: 18 Svar: 296
Tænkte nok det var dem du mente istedet
Men som du selv skriver så kan det godt være de ikke gør.....
Så med mindre man er sikker i sin sag synes jeg ikke du skal lægge link op til nogen som du ikke kender, eller ved noget om....
Lidt forkert synes jeg...
mar 2006
Følger: 41 Følgere: 42 Hunde: 5 Emner: 14 Svar: 208
Hunde avl