{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hunde avl
  • #1   29. jul 2006 jonas a
    ja det tror jeg godt man kan hvis man har goe sunde hvalpe sunde og testet forældre plus et start kabital og et godt ry


  • #2   29. jul 2006 Så skal du vist godt nok have mange hunde - tænk på der også er udgifter til foder, dyrlæge, forsikringer, pleje, hvalpeanmeldelser, hvalpevaccinationer, chipning/øremærkning, hvalpefoder, rigtige faciliteter til så mange hunde osv.

    Vi har haft hundekennel for mange år tilbage, men der arbejdede min far da ved siden af.

    Har regnet på det for sjov skyld, at hvis jeg havde 9 hanhunde, der lavede 3 kuld hvert år, så kunne jeg ca. tjene 130.000 pr. år, forudsat at alle "leverede" varen. Her har jeg ikke indkalkueret evt. tæver. Men der skal trækkes skat, for når det er ens levevej, så slipper man ikke uden at betale skat.

    Har nogle andre meninger, så hører jeg gerne, ikke fordi jeg har planer om at kvitte mit job - men også fordi der jo skal være et marked for aftagelse af alle de hvalpe der kommer hvert år - hvis der ikke er det, tja, så er det nytteløst at satse på det. Det er faktisk det vigtigste der skal med i overvejelserne inden man går ind i det som en levevej.

    Hilsen Gitte


  • #3   29. jul 2006 tror bestemt ikke man kan leve af at opdrætte hunde, men avle hunde og have hvalpe hele tiden måske,
    og så skal man have rigtig mange avlsdyr i den rigtigt mode race.


  • #4   29. jul 2006 Ja, det kan man godt, hvis man avler "modehunde" i store mængder med lave omkostninger.

    Der er jo desværre en del som godt vil betale 10.000 for en mops, fransk bulldog eller lignende uanset hvor den kommer fra og hvilken afstamning den har.

    Så jo, hvis du har en hundefabrik med modehunde, så tror jeg faktisk godt at du kan leve af det.

    MEN, seriøse avlere kan ikke. Seriøse avlere har jo kun et begrænset antal hunde (og dermed kun et begrænset antal hunde og dermed en meget begrænset indkomst) og bruger mange penge på pasning og pleje og ikke mindst tjeck af hundene (f.eks. udstillinger og helbredstjeck).

    Så nej, man kan ikke leve af at avle hunde, hvis man gør det ordentligt. I bedste fald kan man tjene en anelse penge på det, men det skal man heller ikke regne med (der er jo ofte mange udgifter i forbindelse med et hvalpekuld) og det bør i hvert fald aldrig være begrundelsen for at avle.


  • #5   29. jul 2006 Jeg tror ikke man kan leve af det. Ud over de udgifter der allerede er nævne skal man jo også huske at man ikke bare kan bruge de penge man har tjent på hvalpene med det samme for kommer der reklamationer kan man jo riscikere at nogle af pengene skal betales tilbage til køber/eller at de skal have en ny hund. De folk jeg kender der har kennel arbejder ved siden af.

  • #6   29. jul 2006 tro da de her kenneler lever af det.

    www.skywalker.dk
    www.kennel-vicky.dk
    (link fjernet)

    de har da nok racer til at de burde kunne ?????


  • #7   29. jul 2006 men det kan jo godt være de ikke gør hvad ved jeg smiley

  • #8   29. jul 2006 Hmmm håber da ikke det første link tjener penge på at avle hunde!!!!!! LOOL

  • #9   29. jul 2006 ups forket link smiley www.skyewalker.dk

    nej det håber jeg heller ikke smiley



    mvh
    D



  • #10   29. jul 2006 Hej da H

    Tænkte nok det var dem du mente istedet smiley
    Men som du selv skriver så kan det godt være de ikke gør.....
    Så med mindre man er sikker i sin sag synes jeg ikke du skal lægge link op til nogen som du ikke kender, eller ved noget om....
    Lidt forkert synes jeg...


  • #11   29. jul 2006 det er et spørgsmål om hvor mange hunde og om det er stald opdræt eller køkken opdræt, og med eller uden stantavle ægte eller uægte hvilken race jeg tror der er mange ting der spiller ind der

Kommentér på:
Hunde avl

Annonce