{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Avl - Græske hunde??
  • #1   13. aug 2009 Nej, det må man absolut ikke!!

• #3   13. aug 2009 Hmmm Synes det er mystisk, at vi har græske hunde-hvalpe i klubben!

• #5   13. aug 2009 Jeg siger min mening: er det en, der har fået en hund igennem foreningen?

• #6   13. aug 2009 Der har været enkelte tilfælde af "avl" på græske hunde, men det har været hvis tæven er blevet parret i Grækenland og det så først er blevet opdaget i DK.

• #7   13. aug 2009 Den ene er jeg 100 % sikker på, er født i DK

• #8   13. aug 2009 Nu ER der jo osse græske hunde der IKKE er kommet herop gennem en af foreningerne;o)

Og så kan man jo osse vælge at se stort på kontrakten, og blot håbe det ikke får konsekvenser..

• Anne R
    Anne R Tilmeldt:
    aug 2007

Følger: 1 Emner: 29 Svar: 1.101
    #9   13. aug 2009 NEJ

Det er en hund man har reddet som ofte har en kummerlig historie man ik kender. En hund der har brug for tryghed.

Ligeledes kender man ik dens aner

Hvorfor skulle den dog ha hvalpe?

Jeg troede egentlig at alle disse hunde blev neutraliserede før overdragelse....???

• #10   13. aug 2009 Det kan også være hvalpe der er kommet her op?

• #12   13. aug 2009 Troede de blev neutraliseret inden formidling..

• #13   13. aug 2009 Tina -en del af hundene er jo hvalpe eller unghunde. For sådan nogen er det nok ikke altid muligt at de er neutraliseret.

Jeg synes så tilgengæld der burde være krav om at de blev det inden en eller anden fastsat dato.

• Anne R
    Anne R Tilmeldt:
    aug 2007

#14   13. aug 2009 Hvorfor skulle de ik blive neutraliseret tidligt som sent?

Disse hunde SKAL neutraliseresn før salg. Det er da slet ik til diskution *S*

En mulighed for avl på disse hunde er da helt utænkelig

• #16   13. aug 2009 Hvis du avler på en hund (et dyr) du ikke ved hvad der er i kan det jo gå super galt!
    Og du har jo ingen garanti for at dens forældre har været sunde og raske osv ! tænk hvis man (for sin egen skyld) bringer hvalpe til verden som skal aflives pga div sygdomme som man ville have kendt hvis man kendte hundens baggrund!
    Synes det er dybt uansvarligt at avle på en græker!
    De fleste foreninger skal også have ens underskrift på at man ikke bruger hunden i avl

• #17   13. aug 2009 Iøvrig er det at få hvalpe en ret stor belasting, både fysisk og psykisk, for alle hunde. Men hos en græsk hund ,der ofte har levet en kummerlig tilværelse, kan dette ganske enkelt være med en den kan klare.

• Anne R
    Anne R Tilmeldt:
    aug 2007

#18   13. aug 2009 Bekkistan

Hvorfor skal disse hund avles på?

• #20   13. aug 2009 Fordi en græsk hund bliver neutraliseret ... er der jo ingen garanti for , at den ikke overfalder andre hunde og små børn......

Og man aner ikke hvad disse græske hunde er blandet med..... der smutter måske sommetider en hund med som har " Kamphunde-gener ".... og så er vi lige vidt..... selvom den er neutraliseret.

Så måske skulle man helt forbyde hunde ... ( uansert hvor de kommer fra ) ......at komme over grænsen......det ville da udelukke en hel del.

• Anne R
    Anne R Tilmeldt:
    aug 2007

#21   13. aug 2009 Bekkisan

Så er vi jo heldigvis enige *S*

Det fremgik bare ik af dit tidligere indlæg.....

• Anne R
    Anne R Tilmeldt:
    aug 2007

#22   13. aug 2009 Hunde kan som katte sagtens neutraliseres tidligt

• #23   13. aug 2009 NITTIB -det er slet ikke derfor jeg synes avl på disse hunde er et problem.

Men de fleste af disse hunde har jo ikke just haft en god start på livet. Mange af dem har levet under kummerlige forhold, og jeg synes egentlig de skal skånes for det hårde "job" det er at få hvalpe.
    Derudover, ja så ved man self ikke hvad de har med i bagagen

• #24   13. aug 2009 Jamen altså det strider jo også grundlæggende mod hele idéen med at hjælpe de græske hunde. Foreningen neturaliserer hunde, styrer dem i fodergrupper og forsøger konstant at regulere bestanden af hunde. Så det virker helt forrykt at producere endnu flere hunde.

• #25   13. aug 2009 Michelle -strid kælling og med i tavlemafiaen !

Nu tænker jeg ikke kun på de Græske gade-hunde...... jeg tænker også på alle de hunde , der kommer illegalt over grænsen.... ( hundehandlere og andre lysky personer , der henter hunde af omtalte racer ( " kamphunde " )...... som så sælges her i landet... :O)

• #26   13. aug 2009 Nittib, og hvorfor er det relevant i en debat om reproduktion af græske gadehunde herhjemme?

Jeg er ganske enig med Siri. At lave hvalpe på en gadehund skriger til himlen af tåbelighed...

• #27   13. aug 2009 Mie * med grækeren og GD'en *

Fordi .... man ved lige så lidt om , hvad der er af racer i en gadehund..... som man ved , hvad der er i de hunde der bliver smuglet ind over grænsen af hunde-handlere.... :O)

• #28   13. aug 2009 Nittib, og?

Du starter med at skrive:
    "Fordi en græsk hund bliver neutraliseret ... er der jo ingen garanti for , at den ikke overfalder andre hunde og små børn......"

Hvorfor er de relevant for om man må avle på de individer der er her i landet?

• #29   13. aug 2009 Fordi.... jeg læste det som Bekkasin skrev..........* man aner ikke hvad de har med i baggagen *...... fordi man ikke må avle på en græsk gade-hund...... ved man jo stadig ikke hvad racer den indførte græker indeholder...... den kan måske indeholde gener af " kamphund " og blive "sur ".......her hjælper det jo ikke at den er neutraliseret.... :O)

• #30   13. aug 2009 Hvordan blev en debat om avl på græske hunde lige pludselig til en muskelhunde debat? Nu er muskelhunde slet ikke udbredt i Grækenland, som det er herhjemme. Det er som regel blandinger af forskellige selskabshunde, eller blandinger af forskelligejagthunde-typer, der lever der.

• #31   13. aug 2009 Nittib, nej men i en debat om avl på de her gadehunde, er det da også evigt ligegyldigt om den kan blive "sur"?

Men en neutralisering må siges at afholde folk fra at avle på hunden, hvilket jo var det debatten drejede sig om.

Kommentér på:
Avl - Græske hunde??

Annonce