{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.889 visninger | Oprettet:

Så gik den ikke længere... {{forumTopicSubject}}

Vi har været så heldige at vores skønne Mini bull aldrig har ødelagt noget når han har været alene hjemme. Siden han var helt lille hat han bare ligget roligt og sovet når han var alene. Nu er han så 10 mdr. og idag så der sådan ud da jeg kom hjem....Hva sker der lige for det?? håber ikke han begynder at få alt for gode ideer til hvordan man kan bruge tiden når man er alene... smiley
Hvordan gør i når jeres hund skal være alene - har i nogen gode "ritualer"?? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Så gik den ikke længere...
  • #1   21. nov 2012 Kender det alt for godt smiley vores lå også bare og sov indtil for 1½ måned siden.. Nu væder vi om hvad der er ødelagt smiley - Man kan jo ikke skælde ud eller noget smiley

    Igår blev det til 10 stk cd'er i plastik indpakning samt en hårbørste smiley


  • #3   21. nov 2012 af dyre ting er der blevet spist et computerbatteri og en wii remote

    I dag havde hun spist noget af vores topmadras samt gjort et ihærdigt forsøg på at splitte selve madrassen ad hvilket også lykkedes til en vis grad smiley


  • #5   21. nov 2012 hahaha mp det lyder sku hyggeligt.. det værste 'rod' vi har prøvet er nok 2 x toiletpapir ruller splittet i atomer smiley

  • #6   21. nov 2012 Hehe vores smadrede også wc ruller så lukkede vi bare for det rum, og nu laver han intet når han er alene, han er så dygtig smiley

  • #7   21. nov 2012 Ohhh nej Kim S, lyder som om jeres hund har godt gang i den når i ikk er hjemme...!! Alene hjemme træning er nok ikk det jeg har brugt mest tidd på da det jo bare har været SÅ problemfrit - indtil i dag...!! smiley og ja, puberteten er god nok!! jeg må nok igeng med at "rydte lidt op" inden vi forlader huset. Han får normalt et godt gnaveben når vi går.... en aktivitetsbold ku vi sagtens prøve...!!! smiley

  • #9   21. nov 2012 vores skal ikke ha for meget plads så bliver han urenlig

  • #10   21. nov 2012 evt begræns det område han har adgang til, bare indtil han er ovre det værste hormonræs.
    For 10 mdr. passer perfekt med lømmelalderen smiley Og alene træning er nok unødvendigt - det lyder ikke som om han er bange eller noget, han har bare lidt ekstra energi+hormoner end før.
    Vores sad i buret til han knap var 1½ år, og så kunne han være uden igen, da han ligesom var faldet ned igen smiley

    Bare for at advare: så lige om lidt undre I jer nok over at kræet aldrig kommer når i kalder, den kan ikk længere gå pænt i snor, den snuser meeeeeeget til en lille gren som han ellers tit er gået forbi smiley Det er også bare hormoner :b


  • #11   21. nov 2012 Vi lægger fristende ting frem, som det ikke gør noget, bliver ødelagt :o) Et gammel katalog der alligevel skal smides ud, på sofabordet. En bog hun allerede har skamferet, står mest tilgængelig for hende i bogreolen. Tomme toiletpapirsruller kan stilles, der hvor hun normalt tager ting fra.

  • #12   21. nov 2012 Velkommen til teenage alderen smiley

    Evt indskærpe det område han har at være på. Luna kunne ikke magte at have hele lejligheden, så hun fik gangen og badeværelset og så klarede hun sig meget bedre smiley


  • #13   21. nov 2012 Han har temmeligt meget plads..!! De sidste 3 mdr. har han haft hele vores stueplan hvor han kan være (Gang, stue, køkken og et have-værelse) før det var han i vores beboelige kældergang (kun et rum) hvor han også sover om natten..... Kunne da godt ske jeg skulle vende tilbage til den løsning i en periode. Det fungerede dengang helt fint!!

  • #14   21. nov 2012 Tak Line, det oplever vi allerede... og hvor vi "hygger" os smiley

  • #15   21. nov 2012 Hvis det der er det værste, så er du heldig sluppet smiley

    Asti har både ødelagt en sofa (hun mente vel at vi skulle have en ny smiley ) og taget hul på forsædet i bilen (på trods af at hun sidder i bur...) Dejlig hund smiley :D smiley
    Dette foruden de 4 senge hendes negle har kradset hul i (heraf tre sækkesenge....) og andet småtteri..

    Sørg for at fjern dine mest dyrebare ting, og væben dig med tålmodighed smiley På et tidspunkt er han ik længere en lille teenager med fluer i hovedet - så er han bare en mini bull med fluer i hovedet smiley


  • #16   21. nov 2012 Nyd det Christina... smiley

  • #17   21. nov 2012 Ups ja michelle, så har jeg vidst været heldig.... smiley hihi....

  • #18   21. nov 2012 Vores ødelagde også fjernbetjening og alt hvad han ellers kunne få fat i i en overgang. Det er heldigvis ovre nu. Det eneste der skal dø nu er pantflasker der kan spottes. Det skal man lige huske, for det gælder uanset indhold.
    Tror du skal bare vente og se og så er det værste forhåbentlig snart overstået smiley
    En Kong hjalp os også en del!


  • #19   21. nov 2012 Haha.... De kære hunde.... Lidt svært at finde en rigtig grimasse når man kommer hjem til en gang ødelagte briketter el. ja- en dræbt fjernbetjæning.... Uuuups...!!!

  • #20   21. nov 2012 Og Pia s, hvilken slags Kong...??

  • #21   21. nov 2012 Nemlig rigtig TrustNoOne smiley beløn adfærden med at stille ting frem som godt må blive spist.. smiley i stedet for og arbejde på at få udryddet adfærden.. smiley
    Ironi kan forekomme.. smiley
    ved ikke hvorfor, men jeg har altså en idé om at disse problemer opstår tit og ofte grundet for lidt motion/for meget energi samt kedsomhed..? men skal ikke gøre mig klog på det, for der kan være mange forklaringer, og alt der ville blive skrevet herinde er jo kun gætterier.. smiley
    Men held og lykke med det.. smiley


  • #22   21. nov 2012 Vi har en gang som er lukket af, hvor der kun er hundens ting smiley Så der bliver hun lukket ud smiley

  • #23   21. nov 2012 Tak Klaus, tja... måske har du ret. Min hund er i hvert tilfælde rigeligt frisk om morgenen og syntes bestemt det er kedeligt når vi går hjemmefra og på job...!!! smiley

  • #24   21. nov 2012 Jeg har åbenbart været heldig, for min har kun tygget i den ene ende af en fjernbetjening og hun er 6 år nu smiley
    Er stadig overbevist om, at det var det rå foder, hun altid fik, lige inden jeg gik ud af døren. Hun blev nemlig altid så træt, når hun havde spist det gg


  • #25   21. nov 2012 Måske hunden mangler et "job" ??? ved ikke hvordan i udfordrer jeres hunds psyke.. smiley
    Men kedsomhed bliver ved med at opbygge sig, og bliver til sidst frustationer som eventuelt ender ud med at gå ud over boligens inventar.. smiley
    frustationerne kunne også være aggressiv adfærd, bid, knurren, gøende osv.. smiley


  • #26   21. nov 2012 Kender det sørme også her smiley Vi begrænsede ham fra at have stue, køkken, gang og badeværelse til kun gang og badeværelse. Her har han adgang til mad, hans lille hule (bur med tæppe over) og pude hvor der ligger guf (tyggepind, kalveøre, gulerod, dentastick). Ud over det har han radio og får et frossent marvben (bare sådan et fra Maxi Zoo der har været fyld i) med en lille skefuld leverpostej (det er det eneste der fanger interessen lige i øjeblikket). Og siden har der ikke været nogle problemer. Han var lidt utilfreds i starten men nu er han helt ok med det smiley

    Ellers kom vi hjem til ødelagte magasinkurve, en ødelagt mus til computeren, ødelagt anennestik (næsten det værste ;-)), han har ædt hans kurv, tæpper, paneler, væghøjrner...og før det var der stort set ingen problemer.

    Så er godt tilfreds med løsningen. Ingen bekymringer når man kommer hjem...og så det bedste er at blive mødt af en meget meget glad vuffi smiley

    Svende er 9 måneder smiley


  • #27   21. nov 2012 Vi havde bolden til at starte med - den er forholdsvis nem. Efterhånden har vi flere og der er ingen af dem jeg synes er dårlige smiley

  • #28   21. nov 2012 Se eventuelt the dog whisperer s06e05 ca. i midten med hunden sara..
    handler om en hund som smadrer inventar.. Ved godt den er et ekstremt tilfælde, og ikke er helt lignende det i har med at gøre, men ting eskalere jo smiley Fang det mens i kan, så kan i måske slippe af med det.. smiley men måske det kunne give jer nogle gode idéer til at komme af med problemet.. smiley
    men måske find nogle flere afsnit for flere idéer..


  • #29   21. nov 2012 Tja altså.... Hans dag ser nogenlunde sådan ud: Morgenmaden indtages på græsplænen spredt ud som "søg" derefter morgentur (Ca 30 min.) så er det tid til lidt alene tid her får han som regel et godt tyggeben når vi går.... Kl. ca. 12 bliver han hentet af vores dejlige nabo og hendes schæfer som passer ham indtil jeg kommer hjem... smiley så plejer han at sove en times tid hvorefter vi tager en tur i kvarteret el. strand- el. skovtur... alt efter energiniveau(mit) Aftensmad-tid bare i en skål smiley og så ellers lidt afslapning og hygge inden aftenturen inden sengetid.... smiley

  • #30   21. nov 2012 Øjjj Linda, en aktiv lille herre i har, dejligt i har fundet en løsning der fungerer for jer- og jeres hund...!!!!

  • #31   21. nov 2012 Ha ha ja det må man sige smiley Og derfor er det så skønt der intet er nu smiley Vi glæder os til at komme hjem til lille fisen smiley

    Lige en lille rettelse...han har ikke adgang til mad (det har han spist inden) i hans lille indelukke men selvfølgelig vand smiley


  • #32   21. nov 2012 Katos mor har kun haft ødelagt mit pandebånd - Kato selv synes det er skide sjovt at bide i min fars stole af træ, måtten på badeværelset skal også gerne have en tur og ja sko kan han heller ikke altid lade være.

    Han har ikke ødelagt måtten eller nogen sko, men han har fået gnasket noget af stolene imens jeg fx er i bad eller laver mad. smiley


  • #33   21. nov 2012 Nogle gange kan hunden have en tendens til at finde på flere ting hvis den lige har været ude og løbe og oplever verden. Eventuelt kan I bytte om på fodersøg og gåtur, så der er noget tid fra hunden har været ude til den skal være alene.
    Normalt skal man stile efter en god time efter gåturen, til man efterlader hunden. Ofte kan mindre gøre det, og nogle gange er det slet ikke nødvendigt smiley


  • #34   21. nov 2012 ellers kan I jo prøve at integrerer et regulært søg, læg det om aftenen, og gå det om morgenen. Så bliver hunden også godt brugt smiley Der skal lige være en lille start fase hvor hunden lærer at gå spor - men så skulle det ikke være noget problem smiley

    Jeg skal faktisk selv til at starte noget ligne op! smiley


  • #35   21. nov 2012 Efter dette skete købte vi en indendørs hvalpegård smiley

    profilbillede
  • #36   21. nov 2012 HAHAHAHAHAHAHAHAH Ditte og frederik smiley
    Minder mig total om Felix's lømmelalders indtræden, hvor jeg kom hjem til en seng hvor topmadrassen var ædt, undervejs må han ha' fået det dårlig - så han brækkede sig. Så spiste han vist lidt mere, og brækkede sig lidt mere smiley Og rodet lidt rundt i værelset :b


  • #37   21. nov 2012 Vores har altid haft afgrænset plads. Da Disen var hvalp havde hun et lille køkken og en forholdsvis stor gang og badeværelse med sin seng. Hun fik hver dag en Kong med leverpostej når vi gik og der var ingen løse sager eller møbler, hun kunne få fat i. Vi flyttede da hun var seks måneder og jeg mener, hun der begyndte også at være i soveværelset.

    Efter vi har fået Polly også har de soveværelse og entre ovenpå. Der er spærret af til trappen da Polly ikke selv går ned og hyler hvis Disen efterlader hende ovenpå. De får ikke længere Kong da jeg ikke vil risikere, de kommer op at slås om dem, så vi spreder lidt tørfoder på gulvet lige før vi går, som er væk på et par sekunder.

    Heldigvis kan de godt administrere ikke at ødelægge sengen og ellers er der normalt ikke løsdele, de kan komme til. Hvis man har glemt en strømpe på gulvet, skal man dog ikke regne med at kunne bruge den til så meget bagefter, men generelt sørger vi for, de ikke har adgang til spændende sager


  • #38   21. nov 2012 Vi brugte et afgrænset rum, og fjernede alt der ikke måtte komme i munden på hunden smiley

  • #39   21. nov 2012 Haha! Ditte og frederik, sikke en omgang, kan godt forstå i valgte en ny løsning! Tak til i andre for historier og gode råd smiley

  • #40   21. nov 2012 Hooold da op! Jeg må da have en engel ;D Han har aldrig ødelagt noget, hverken når vi er hjemme, eller når vi ikke er ;D Han er nu ca. 13½ måned ;D

  • #41   21. nov 2012 7-9-13 har min aldrig ødelagt noget..

    men jeg trådte i en høm høm idag på strømpesokker (jeg ikke kunne se pga. dårlig belysning i gangen) .. ad..


  • #42   22. nov 2012 Neej, men man har vel lov til at håbe smiley

  • #43   23. nov 2012 Jeg sørger altid for der er musik og gerne skruet halv-højt op smiley

    Det lyder til han bliver OK aktiveret til daglig smiley

    Da Trunte var 12 uger ødelagde hun et internet-kabel, vel og mærke mens "far" havde ansvaret for hende - og hun lå lige under hans skrivebord hvor han sag og brugte.... internettet smiley dér var hun vist ikke populær, men han blev så overrasket at han ikke skældte hende ud Hehe

    Jeg skal huske at fra-koble mine hovedtelefoner, ellers ødelægger hun dem, his der kommer lyd ud....
    hun tager skraldespanden, men den er også fristende, for det er bare en pedalspand midt i stuen.
    Ellers har Trunte ikke rigtig taget noget (heller ikke børnenes bamser/legetøj) hvilket jeg er umådeligt glad for....

    Men jeg har et hundebur stående der kan komme i brug, hvis det bliver nødvendigt


  • #44   23. nov 2012 hunden åd sko!! kun mine, og kun den ene.. lidt plastik skåle, pap og papir er der også røget i svinget smiley

    heldigvis ikke noget alvorligt.. hendes lømmel tid faldt så også sammen med at hun flyttede ned til os..
    men efter 2 mdr stoppede det fra den ene dag til den anden smiley .. nu ku hun ikke drømme om at ødelægge andet end hendes eget legetøj..

    aksel har stadig ikke lavet dumme ting, men han er så kun 17 uger så det kan nå at komme endnu smiley


  • #46   23. nov 2012 Det sys jeg nu ikke jeg er stødt på nogen steder når jeg har læst om Mini buller...?!
    Og ja,har ikke rigtigt været vant til at "passe på" netop fordi han altid har været så sød ikke at gnave i noget...(andet end hans tyggeben osv.) smiley De sidste dage har han været i kælderen hvor han også sover om natten så nu må vi prøve det igen en periode smiley


  • #47   23. nov 2012 Alvin er kun 16 uger, og er rigtig god til at tage sko, puder, hårbørster osv... men han ødelægger det heldigvis ikke! han ligger det bare i kurven, og så putter han med det smiley
    jeg frygter lidt han teenage periode! så der bliver hans sækkepude konfiskeret indtil han er ovre det skidt smiley


  • #48   23. nov 2012 Haha... Lille solstråle, det må være en ny form for udrensningskur din hund har været på med alt det kit...!! smiley

  • #49   23. nov 2012 Ja Den Danske.... Ja må sige jeg også frygter lidt for vores sækkepudes liv...!! smiley

Kommentér på:
Så gik den ikke længere...

Annonce