{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
9.111 visninger | Oprettet:

Nyt gulv - hvad er mest holdbart til hunde? {{forumTopicSubject}}

Efter 3 hvalpe og yderligere 3 hvalpekuld er vores gulvtæppe ret slidt.

Og da vi påtænker (i 2013) at vælte en væg fra stuen til køkken og lægge ens gulv over det hele, skal vi jo nok vælge materiale med omhu. Især da vi også for fremtiden har til hensigt at lave et kuld hvalpe af og til.

Derfor søger jeg erfaringer (gode som dårlige) med de forskellige slags gulvbelægninger. Gulvtæppe er udelukket. Fliser vel nok det mest egnede? Men personligt ville jeg helst have haft noget laminat eller træ, som kan holde - også til en tissetår af og til.

Jeg håber, at i kan byde ind, med gode og dårlige erfaringer.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nyt gulv - hvad er mest holdbart til hunde?
  • #1   21. nov 2012 Alloc laminatgulv! Fantastisk godt - kan bare holde til lidt af hvert. Efter 4år med 3 hunde står det stadig som nyt...

• #4   21. nov 2012 vi har selv haft gulvtæppe.
    men det fjernede vi da det bare blev for ulækkert med hunde der løber ind og ud.
    nu har vi vinyl / laminat gulv (kan ik lige huske hvilken).
    det er nemt at rengøre og det holder bare.
    man kan ikke se at det er det, da det ligner et flot træ gulv. smiley
    det har vi i alle rum, undtaget køkken, badeværelse og hoved indgangen.

• #5   21. nov 2012 Black Beauty´s - Alloc ser rigtig godt ud!!!
    Birgitta L - jeg ved godt, at man kan få det i mange smukke udgaver, meeen syntes ikke, at det hører til i en stue:-)

Tak for buddene!

• #6   21. nov 2012 har kan det ses.

profilbillede
  • #7   21. nov 2012 Efter 20 år med hunde på trægulve, var vi ikke i tvivl da vi købte nyt hus og skulle renovere. Vi har lagt klinker i det hele og har ikke fortrudt. Men man skal lægge varme i, for ellers er det ikke rart om vinteren.

Det er fedt, aldrig at skulle tænke på om det bliver ødelagt eller ridset...af noget! Skidt med om folk vader ind med sko på eller om hundene skøjter afsted og nødbremser foran havedøren, eller om de har mudder med ind. Støvsugeren kører alligevel næste hver dag....

Minus er, at det er 99% sikkert, at det køkkenservice du taber, går i 1000 stykker!

• #8   21. nov 2012 Alloc er det også blevet her. Matlak og der ses aldrig en rids på trods af 3-4 hunde. Kan sagtens tåle en tissetår eller 15 når det er lagt godt og omhyggeligt. Valget faldt bla fordi sælgeren fortalte at det blev brugt i Heathrow lufthavn, og der skal det jo holde til noget mere...

• #9   21. nov 2012 Hvordan står hundene fast på Alloc?

Vi skal skifte gulve i stueetagen næste år og jeg kigger efter noget, der er ikke kræver den store vedligeholdelse.
    Pt. har vi lakeret kork og er glade for det, men det er grimt efter 20 års slid af børn og hunde + det er et bøvl, når det skal lakeres, så det er blevet gjort sjældnere end det burde.

• #10   21. nov 2012 Jeg følger også med smiley
    Vi skal også have nyt gulv til foråret.
    Vi har fyrretræsgulve nu, men de er ikke særlig pæne efter mange år med store hunde.

• #11   21. nov 2012 Jeg har desværre parket, i lejet bolig, og det holdt kun ca 1 1/2 år med hund. Dårlig løsning! Pergo eller andre kunstlaminatgulve er til gengæld yderst holdbare og rengøringsvenlige og billige i.f.t. klinker, som efter min overbevidning SKAL installeres med gulvvarme.

Jeg ville elske at have et hus dækket med gulvklinker, gulvvarme og så nogle dejlige løse tæpper hist og pist.
    Sarte trægulve eller tæpper kan jeg ikke anbefale, når man har dyr.

• #12   21. nov 2012 Jeg vil mene klinker nok er det optimale.

Vi har haft lidt forskelligt. Både laminat og hårdt træ, og det synes jeg bare heller ikke er optimalt.

Laminat tager enormt let skade af fugt.
    Råt træ var godt til neglemærker, da det kan rejse sig igen, men jeg synes det suger pletter til sig,.
    Nu har vi noget massivt, lakeret træ - og det bliver så frygteligt grimt med neglemærker.

• #13   22. nov 2012 Tak for alle jeres svar:-) Der må selvfølgelig gerne komme flere:-)

• #15   16. mar 2018 Nikoline, super med lidt slet skjult reklame. Betal nu bare hvad reklamer koster, i stedet for at skrive latterlige indlæg på 6 år gamle tråde smiley smiley smiley

• #17   16. mar 2018 Samme reklame ligger på hunde-forum smiley smiley smiley

• #18   16. mar 2018 Trustpilot.dk og send dårlige anmeldelser på firmaerne.

Kommentér på:
Nyt gulv - hvad er mest holdbart til hunde?

Annonce