{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.876 visninger | Oprettet:

Lamelparket eller laminat gulv til hund? {{forumTopicSubject}}

Vi står og skal have nyt gulv, og har pt. lamelparket, og havde tænkt os at købe det igen.
Nu har vi så tilfældigvis talt med en gulvmand i dag, som anbefalede at vi tog laminatgulv i stedet, da det er mere slidstærkt, vedligeholdelsesfrit og kan tåle vand. Olli savler jo vand ovaralt nu, så der spidsede jeg ører smiley

Men hvad tænker i? Lamelparket vil være billigere, men er det penge givet godt ud?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lamelparket eller laminat gulv til hund?
  • #1   1. apr 2016 Laminat gulv giver en enorm dårlig lyd og et rigtig dårligt indeklima, jeg har et gulv i oliebehandlet eg, det kan anbefales, det er ikke at se at her er hunde og det giver et fantastisk indeklima og jeg syntes det er minimum lige så nemt at holde;)

• #2   2. apr 2016 Vi har et pergo, dont worry gulv. Slidmæssigt klarer gulvet super, på trods af Tikos 70 kg.
    Eneste fejl ved vores gulv er, at det er mørkt! - og hunden lys...
    Det er derved svært t holde rent. Gulvet lå allerede i huset da vi købte det. Skulle vi på et tidspunkt skifte, bliver det nok en ¨mellemfarve¨, sådan ovre alla varm eg men stadig laminat. Tror ikke trægulv vil kunne klare mosten her hjemme smiley

• #3   2. apr 2016 Laminatgulv behøver ikke at give en dårlig lyd, det skal bare lægges på det korrekte underlag.
    Og ja tror pengene er givet godt ud - det er i hvert fald det vi efter flere undersøgelser har i planerne at få lagt. Har set det lagt flere steder, hvor det netop er udsat for stort slid, vand etc. og er det i en ordentlig kvalitet, så holder det sig så fint.
    Vores gulvmand råder os også til dette valg.

• #4   2. apr 2016 Super tak for svar. Jeg tror også at lyden handler og underlaget, det skal være godt nok. Mine svigerforældre har faktisk Pergo laminatgulv, og det troede jeg sku ikke. Det har jeg slet ikke lagt mærke til, jeg troede det var træ.
    Så det må næsten blive det, hvis vi kan få det til en fornuftig pris smiley

• #5   2. apr 2016 Et laminatgulv kan vel også godt være udført i ægte træ, eller hvad?

• #6   2. apr 2016 Narj det tror jeg ikke. Ikke så vidt jeg kan høre og læse mig til. Men 100% sikker er jeg ikke. Men det er jo overfladen der er laminat, og det er vel altid "plastic" eller hvad det nu er...

• #7   2. apr 2016 Måske du har ret. Sådan, som jeg en gang fik det forklaret, så betyder laminat sammenlimet af flere lag i modsætning til massivt træ. Man kan ved laminat altså bruge billigt fyrretræ som base og så dyrt ex. eg som slidflade.
    Hele mit hus er fyldt med massiv egeparket, som jeg møjsommeligt har tildækket med tykke tæpper smiley

Jeg ville stadig gå efter ægte træ. Det nogle kalder slid, kalder jeg patina smiley

• #8   2. apr 2016 Jeg ville vælge det der ikke giver statisk elektricitet. (Det ved jeg ikke om nogen af dem gør..)

• #9   2. apr 2016 Gad vide om de der gulv forhandlere får procenter for at sælge plastik gulve? Det var også det de foreslog os smiley men ærlig talt indeklima betyder ret meget for mig og jeg er så glad for at vi valgte egetræ i stedet for plastik. Helt seriøst, et gulv i en ordentlig kvalitet og i hårdt træ som fx eg, det bliver ikke slidt og bliver bare kønnere med årene smiley

• #11   2. apr 2016 Må indrømme at uanset hvor meget jeg ellers ville indrette mig efter livet med hunde, så ville jeg aldrig ligge et laminat gulv .... for det første er de forholdsvise koldere at gå på ( hvis man ikke har gulvvarme) end rigtige trægulve, for det andet er rigtige trægulve bare smukkere ... huset her er født med bøgeparket i stueplan, på 1 sal har vi så selv lagt egeparket for nogle år siden ...
    Husets tidligere beboere havde 4 sønner og hund, vi har haft 3 hjemmeboende børn og 5 hunde her gennem tiden (købte det for 27 år siden)... Huset er knapt 40 år gammelt, og gulvene i grundplan er høvlet af og lakeret op 1 gang for ca. 6 år siden...

• #13   2. apr 2016 de er også væsentligt flottere, dem vi har lagt ovenpå, end den bøgeparket huset er født med .... så havde vi råd kom der også eg hele huset smiley

• #14   2. apr 2016 Jeg synes så kun at have oplevet, at laminat IKKE kan tåle vand. Vi har laminat i gangen, og det har rejst sig i samlingerne, der hvor hundenes vandskål har stået.

• #15   2. apr 2016 Det er da ikke nemt smiley

Jeg skal aldrig have massivt træ. Nogensinde. Vedligeholdelse, ellers tak smiley

Både mine forældre og bror har massive gulve, og det er ikke noget for os. Det skal være helt lyst, som ask, måske birk.

Jeg kan ikke se på mine svigerforældres at det er laminat, det ligner træ.

Årh jeg ved det ikke. Vi må prøve at tale med en gulvmand mere. Og vi bor her formentlig kun ca. 4 år mere, maks. Vi vil gerne bygge nyt, når den rigtige grund kommer.

• #16   2. apr 2016 Et lakeret massivt gulv er på ingen måde værre at vedligeholde en laminatgulve ... ubehandlede massive gulve kræver noget mere vedligeholdelse

• #17   2. apr 2016 Er der vedligeholdelse på et laminatgulv?

jeg vil til en hver tid heller få lagt et nyt gulv, end at skulle slibe osv smiley

• #19   2. apr 2016 Vi har oliebehandlet eg, det er nu 4 år gammelt, det bliver vasket med oliesæbe ca en gang ugentlig, der er ikke så meget som en ridse eller plet på gulvet og vi har selv 3 hunde plus skiftende pensionshunde;)
    Jeg har rigtig svært ved at forestille mig at noget er lettere at holde;)
    Vi havde laminat før og det tålte ikke vand, hundenes vandskål gjorde at gulvet bulede, det kan ikke redes når det først er sket ;(
    Et trægulv kan slibes hvis der skulle ske noget;) et plastgulv skal skiftes hvis der sker noget;)

• #20   2. apr 2016 Jeg elsker muligheden for at kunne skifte laminatgulvet ud uden at gå økonomisk i black out. Kan skifte fra en trævariant til en anden eller måske fliselook, hvis man bliver træt af det gamle.

Hundenes vandskål kan man jo stille i en pæn bakke eller lign., men iøvrigt så kan trægulve jo ligeså godt slå sig i.f.m. vand, det afhænger jo af kvaliteten...

Jeg hader det gamle mørke trægulv, der ligger her, det kan selvfølgelig slibes, men bliver aldrig lyst. Så vi har pt. lagt gulvtæppe på, det hader jeg næsten også, men af rengøringsmæssige årsager, suk!

Niecen fik laminatgulve af god kvalitet, da de købte hus for 5-6 år siden, det har holdt til stor hund og to raske drenge uden problemer. Absolut en af mine grunde til at vi forsøger os med det samme.

I køkkenet og kontoret har vi i øvrigt fået lagt et tykt vinylgulv med prægede fliser, det er så naturtro, at folk skal gå på det før de opdager at det er look-alike. Blødt, behageligt, vandtæt og nem at holde rent.

Kommentér på:
Lamelparket eller laminat gulv til hund?

Annonce