{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.325 visninger | Oprettet:

hopper over/vælter hegnet {{forumTopicSubject}}

Min hund er begyndt at bryde ud af hegnet. Han kravler over det ved at sætte poterne ind i lykken. ellers lægger han det ned ved at opppe op af det og bøje det.
Er det bare os der ikke har sat det godt nok op eller? er frustreret over han gør det.
Jeg går en lang tur med ham på en time hver dag og 1-2 små ture. men alligevel gør han det.
Så står han lige så lydig ved vores hoveddør lidt efter han er hoppet over.
Han har også løftet hegnet og kravlet under det.
Er der andre der har oplevet det problem?

Et andet er han gør helt vildt og uhemmet ude i haven og i hjemmet når der kommer mennesker. Vores have lægger på en hj'ørnegrund. så derfor er der flere stedet der er åbning i haven, da vi lige har plantet ny hæk i foråret.

Har i nogle forslag til hvad jeg kan gøre for at afhjælpe problemet. jeg prøver så vidt muligt at lukke ham minimalt ud i haven når han er alene, og gå ture med ham i stedet.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hopper over/vælter hegnet
  • #1   20. nov 2012 ikke at lade ham være alene derude, og/eller få sat et fast hegn op på 180 cm.

    Vores den ene nedlægger også trådhegn.. Han er aldrig alene ude i den del af haven hvor der er trådhegn. Vi har opdelt haven.


  • #2   20. nov 2012 Nu ved jeg ikke, hvor gammel din hund er, - men en gåtur på en time kan jo umiddelbart lyde fint.

    Men hvis man går med hunden i en kort line og det meste af turen foregår på fliser, fortorv eller lign., så kan selv en god lang tur synes ret indholdsløs.

    Når man ser på din hunds kuldsøskende, kunne man godt få den ide, at der er husky i dem.
    Visse hunderacer har bare i den grad behov for at få løbet igennem mindst én gang ugentligt.
    Men som sagt - nu hopper man jo ikke bare op på en cykel eller tager løbetøjet frem til en 10 km., hvis hunden ikke har alderen til det.

    Og ellers, - som der bliver sagt - højere og mere stabilt hegn!


  • #3   20. nov 2012 Vi er flere gange om ugen i hundeskov og i skovområder hvor han får lov til at rende løs og lege med andre hunde. men det med cykling har jeg også tænkt på når han har alderen til det. for han elsker at løbe og har nogle gode lange stænger. Kører selv mtb så det skulle ikke være et problem. Men han er kun 8 mdr. lige nu, så skal jo lige vente 4 endnu, Så det bliver lidt letter når han bliver gammel nok.
    Men ja højre og mere stabil hegn er nok vejen frem.

    f.eks. i går var han ude på en gårtur i flex i 1,5 time om formiddagen i skoven med en anden hund. senere på dagen kommer kæresten hjem og alligevel bryder han ud af hegnet. så tror ikke det er motion. har ikke døjet med det før. det kan også bare være hans alder?


  • #7   20. nov 2012 Det kan godt være det er vejen frem. Karin og Inge hvor højt er jeres hegn?


  • #10   21. nov 2012 Der er husky i din hund. Huskier er kendt for at tage hegn. Har du ikke læst op på racerne for at vide hvad du går ind til?
    Huskier kræver min. 180 cm hegn sat op på indersiden af faste stolper. Hegnet skal desuden graves et godt stykke ned i jorden.
    Blødt hegn er det sværeste at kravle i. Hundene giver ofte op når hegnet svinger lidt.
    Fast hegn kravler de over.


  • #11   21. nov 2012 Min hun kommer aldrig ud i haven alene. Prøv at være sammen med jeres hund i haven.....leg med den og distraher når der kommer nogen forbi.

  • #13   21. nov 2012 Marlene Jeg vil gerne være fri for bebretelser. Jeg ved ikke hvilken racer der er i hunden da den er fra romæmien. Så nej, har ikke læst op om husky racen, men jeg har mine ideer til at der måske kunne være det i.. men har også tænkt mynde. det er svært, når jeg ikke kender hans baggrund ud over han er blevet indleveret til et herreberg i romænien med sine kuldsøskende.
    Jeg er født og opvokset med hund, så ved hvad det vil sige at have hund, men er ikke så racespecifik. spørger til råds for netop at få svar på mine spørgsmål.
    Men han skal bare ikke være alene ude i haven.
    Hvis han f.eks. har råt ben, som tager lang tid, må han jo få det imens han er bundet i en lang snor udenfor for, så han ikke bryder ud.


  • #14   21. nov 2012 tak for jeres svar. ved ikke lige hvad vi gør med hegnet. er ikke interesseret i at have et 180 meter hegn om grunden. Og havde ikke regnet med at vi skulle sætte ekstra op, ud over normalt hegn i haven.
    Når han bliver lidt ældre kan han komme med ud og cykle mountainbike, så skal han trænes til at løbe foran.
    Ind til videre må vi ud på en masse gå ture i stedet for at lukke ham i haven.
    Når han er i haven alene bliver det med en lang line og i sele. æv for ham smiley ellers bliver det sammen med os.
    Og så må jeg til at træne ham i ikke at gø ved hegnet og ved døren når det kommer gæster.


  • #15   21. nov 2012 Er der mynde i, er det ikke sikkert, at han nogensinde lærer at blive bag hegnet, lige gyldigt, hvor meget du motionerer ham, konditionen bliver bare bedre.
    Motion er ofte ikke nok til at gøre en hund træt, han skal arbejde med hjernen også.

    Jeg har hegn på 2,20 omkring grunden for at holde mine whipper inde, den ene forcerer et hegn på 1,80 så let som ingenting.
    Det er yderligere gravet ½ meter i jorden.



Kommentér på:
hopper over/vælter hegnet

Annonce