Lille hund overaldet af 2 schæferhunde {{forumTopicSubject}}
(link fjernet)
"Overfaldet af schäfere"
Grim oplevelse. To schäferhunde sprang over hegn og gik til angreb på lille hund og lille pige.
Af Kim Larsen, kil@berlingskemedia.dk
Fredag den 7. oktober 2011, 17:10
Tags:
Ugeblad
FREDERIKSVÆRK: En mor med sin 2-årige datter i den ene hånd og familiens lille chihuahua-hund, Bella, i snor blev onsdag eftermiddag den 28. september overfaldet af to hunde i Vinderød Enghave.
Moderen, som ikke ønsker sit navn i avisen, fortæller:
»Vi går forbi et hegn, hvor der står to schäferhunde, som gør. Den ene hund hopper over hegnet og går til angreb på min hund, Bella, som bliver kastet rundt i luften, som var den en kastebold. Den anden hund hopper også over hegnet, og ejeren kommer ud og forsøger at få styr på hundene. Men hun har slet ikke styr på dem.«
»Den ene hund går til angreb på min datter og springer op af hende og vælter hende omkuld. Hun skriger op. Hun bliver heldigvis ikke bidt, men får et kradsemærke på brystet.«
»Jeg er ved at gå helt i panik, men får hende til at gå væk fra stedet, mens de to schäfere har travlt med Bella. Så får jeg taget Bella op til mig, men bliver nappet i fingeren: Jeg har stadig ondt i den.«
Kunne være gået helt galt
Bella bliver bidt tre steder og må på operationsbordet hos dyrlægen. Et sår på maven er 7-8 cm langt - og det er meget på sådan en lille hund.
Det er slemt, at familiens hund har lidt skade, men det er tankerne om, hvad der kunne være sket med Celina, der er det værste:
»Det kunne være gået grueligt galt med min datter. Jeg har det ikke godt - jeg kan ikke koncentrere mig, bliver ved med at tænke på det og ligger søvnløs om natten.«
»Hvis det var mig, der havde sådanne hunde, der havde overfaldet et barn, så ville jeg få dem aflivet. Det er 100%. For hvad bliver det næste?«
Det er ikke første gang, at de to schäferhunde har vist sig fra deres bidske side:
»For nogle uger siden blev min venindes hund bidt i læben, da den stak snuden hen til hegnet, og for ca. tre måneder siden var der en anden hund, der blev bidt i halen,« fortæller Bellas ejer.
Overfaldet den 28. september blev straks meldt til politiet. Det er ikke lykkedes at få en kommentar fra Nordsjællands Politi, da betjenten, der har sagen, har ferie.
okt 2008
Følger: 10 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 8.174
Tror jeg vil stoppe med at børn får lov og snakke med mine hunde. Tænk hvis de af glæde glemte man ikke hopper op, så står de til aflivning.
Men en grim oplevelse med den lille hund.
okt 2010
Følger: 12 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 54 Svar: 2.496
Men må være en forfærdelig situation at have stået i :-((
okt 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 11 Svar: 85
Men selvfølgelig han hopper dog ikke op af dem i fuld størrelse, men sætter sig på rumpen og sætter begge forben op på dem, men det er jo stadig at hoppe op og nogen gange kommer han også til at rive dem...
Eller deres fars labrador på 1 år, ja han burde aflives for han hopper rigtigt op og får tit væltet dem så de slår sig og græder og når han leger med dem får de da nogen mærker. Måske jeg lige burde ringe til ham og sige vores hunde skal aflives og måske dyrlægen giver søskende rabat når vi kommer med to til aflivning på samme tid
Det er da selvfølgelig rigtig øv at endnu en hund bliver angrabet og at ejeren ikke havde højt nok hægn, men at skive at barnet blev angrabet er helt ærlig lige at gøre det hele lidt for drabligt til mig...
aug 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Emner: 416 Svar: 5.184
Ud mod vejen til den ene side har jeg et plankeværk som er 3 meter, med en port som ingen hunde kan lukke op. Mod den anden vej har jeg et hegn på 250cm. men der er så en hældning på grunden, så hvis hundene skulle springe over, skulle de være i stand til at springe lodret op i luften i hele hegnes højde, og det kan de ikke.......De elsker selvfølgelig at løbe langs med hegnet og skælde ud, men det er så det eneste de kan....
okt 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 11 Svar: 85
jul 2008
Følger: 34 Følgere: 37 Hunde: 4 Emner: 124 Svar: 2.800
Jeg ville aldrig gå så tæt på at hundene kan nå hinanden og desuden stopper jeg aldrig op foran et hegn hvor der er andre hunde.
jeg bliver selv fanden i voldsk når folk gør det hos mine hunde og til trods for de gør så blir folk stående.
jun 2011
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 1 Svar: 90
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1463 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 29 Svar: 30.417
Men enig i at barnet ikke blev overfaldet, men det er grusomt nok alligevel ! Og selvfølgelig skal hundene ikke bide den stakkels chi, føj!
aug 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Emner: 416 Svar: 5.184
Og han kommer alrid når jeg ber ham om det....
Jeg har så i de sidste 10 år gået på dkk hvalpemotivation, så lære mine bjæffer fra start, at der er mange forskellige racer....
apr 2005
Følger: 64 Følgere: 61 Hunde: 12 Emner: 85 Svar: 4.033
Og der må da falde noget af til ejeren af overfaldshundene!!! desværre er det jo nok hundene igen igen der bliver straffet:o/
Er dog enig i at jeg ikke ser det som hunden har angrebet barnet, for så er det sikkert hun ikke var sluppet med kradsemærker på brystet...
At en hund bliver bidt i læben fordi den stikker næsen hen til hegnet... Tjahh deres teritorium,Og det ville kunne ske for mange hunde, som udenfor hegnet ikke ville ha´ bidt og det er bestemt ejeren af den bidte hund der har fejlet....!!!
Min niece har desværre også sat fingeren igennem et hegn til en hund, og blev bid/napptt, vi har efterfølgende holdt flere møder med ejer og hund, og den er så sød, og den elsker at lege med hende, men noget skete da der pludselig kom nogle til dens teritorium..
feb 2009
Følger: 39 Følgere: 30 Hunde: 3 Emner: 205 Svar: 3.353
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 48.133
aug 2006
Til gengæld er moderen til barnet ikke helt realistisk i forhold til det beskrevne overfald på barnet. Sådan ser et schæferoverfald bestemt ikke ud - så det synes jeg ikke hundene bør bøde det mindste for.
aug 2006
Et overfald er et overfald - det handler ikke om, hvorvidt nogen morer sig eller ikke morer sig.. Eller finder noget ubehageligt eller ej.
Det ville jo blive fuldstændig anarkistisk.
aug 2006
Et barn, der er blevet angrebet af en schæferhund går ikke derfra med et par ridser på brystkassen.
feb 2009
feb 2009
aug 2006
feb 2009
jul 2008
Jamen hun blev jo ikke kastet til jorden og skambidt, så hun var vel i bund og grund fri hele tiden.
aug 2006
Der står ikke noget om, at hun ikke har været fri...
jul 2008
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1463 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 29 Svar: 30.417
Mine hunde har os væltet mine små søskende mange mange gange da de var mindre fordi hundene er nogle buldrerøve.
Lille hund overaldet af 2 schæferhunde