Bange for selen?? {{forumTopicSubject}}
Min hvalp på 5 mdr. vil ikke have sele på
Han elsker at gå tur, men hader at få selen på. Nu har jeg 3 hunde som jeg går tur med. Førhen flygtede han fra mig når jeg tog selerne frem, men nu lader jeg som om at jeg vil gå uden ham. Altså når jeg har givet de to andre sele og snor på, og mig selv jakke og sko, kommer han lige så stille og roligt luskende hen til mig og står helt stift når jeg så ganske roligt tager selen på ham. Jeg synes ikke at det er rart at giver ham sele på når han står så stift
Men når han så har fået den på, kan han slet ikke vente på at komme ud og gå tur ..
Mit spørgsmål er, hvad skal jeg gøre for at han ikke løber væk mens jeg giver de andre sele på og hvordan får jeg ham til ikke at stå så stift?
Ps. Det skal også lige siges at jeg har et problem når hvalpene til træning får frikvarter, da de ikke må lege med sele på. Jeg kan nemlig ikke få ham hen til mig, da han ved at han så skal have sele på ..
aug 2012
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 56
Vi løsnede selen lidt og begyndte at give hende godbidder når hun fik selen på, og hurtigt var hun ikke bange for selen mere
Jeg var ikke sikker på om det var selen, som var problemet, eller om hun bare var lidt rebelsk.
Vi overvejede at købe ny sele, men hun fungerer fint på den hun var bange for nu
nov 2005
Følger: 41 Følgere: 55 Hunde: 6 Emner: 431 Svar: 5.947
maj 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 116 Svar: 1.393
Vi bruger også julius k9 sele som tager ca 5 sekunder at tage på
sep 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 2 Emner: 29 Svar: 189
nov 2012
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 5
sep 2011
Følger: 1 Emner: 26 Svar: 145
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 67 Hunde: 5 Emner: 907 Svar: 17.377
Jeg har prøvet begge dele til mine hunde, og jeg foretrækker helt klart halsbånd
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.129
jun 2007
Følger: 6 Følgere: 6 Hunde: 3 Emner: 27 Svar: 185
ellers ville jeg også bruge den med at have selen omkring armen og en godbid i hånden.....
Min forrige hund kunne ikke finde ud af at gå tur i halsbånd, fordi han ALTID havde brugt sele (fik ham da han var 14 mdr) Så da jeg fik trunte besluttede jeg at hun skulle kunne begge dele, derfor begyndte jeg først på sele da hun var 4 mdr.
Bange for selen??