{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
637 visninger | Oprettet:

Veronika B
Veronika B
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 5

Bange for selen?? {{forumTopicSubject}}

Min hvalp på 5 mdr. vil ikke have sele på smiley
Han elsker at gå tur, men hader at få selen på. Nu har jeg 3 hunde som jeg går tur med. Førhen flygtede han fra mig når jeg tog selerne frem, men nu lader jeg som om at jeg vil gå uden ham. Altså når jeg har givet de to andre sele og snor på, og mig selv jakke og sko, kommer han lige så stille og roligt luskende hen til mig og står helt stift når jeg så ganske roligt tager selen på ham. Jeg synes ikke at det er rart at giver ham sele på når han står så stift smiley Men når han så har fået den på, kan han slet ikke vente på at komme ud og gå tur ..
Mit spørgsmål er, hvad skal jeg gøre for at han ikke løber væk mens jeg giver de andre sele på og hvordan får jeg ham til ikke at stå så stift?
Ps. Det skal også lige siges at jeg har et problem når hvalpene til træning får frikvarter, da de ikke må lege med sele på. Jeg kan nemlig ikke få ham hen til mig, da han ved at han så skal have sele på ..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bange for selen??
  • #1   16. nov 2012 Reggae har også været bange for sin sele, det var da hun var omkring de 5 måneder. Hun havde haft selen fra hun var 10 uger så det var pludseligt hun fik andre tanker omkring den.
    Vi løsnede selen lidt og begyndte at give hende godbidder når hun fik selen på, og hurtigt var hun ikke bange for selen mere smiley
    Jeg var ikke sikker på om det var selen, som var problemet, eller om hun bare var lidt rebelsk.
    Vi overvejede at købe ny sele, men hun fungerer fint på den hun var bange for nu smiley

• #2   16. nov 2012 Jeg tænker også, at så havde jeg nok valgt at bruge halsbånd.

• #3   16. nov 2012 Vores var også bange for selen, eller det at få noget over hovedet.. vi gjorde det dog bare i et hurtigt smuttag hver gang og det er næsten helt væk nu, hun dukker kun lige hovedet et par cm nu smiley

Vi bruger også julius k9 sele som tager ca 5 sekunder at tage på smiley

• #4   16. nov 2012 min hund ville heller ikke have sele på ... han stod ved døren en dag da jeg så ville gå ned med ham og fandt selen frem rendte han lige ind under bordet og tisset der inden under... jeg fandt så ud af at spænden på selen faktisk sad og irriteret ham lige ved hans ben så nu bruger vi aldrig sele og kun halsbånd og det funger bare for os smiley

• Veronika B
    Veronika B Tilmeldt:
    nov 2012

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 5
    #5   16. nov 2012 Jeg har bare altid brugt sele, da jeg synes det er det mest optimale til en boxer smiley

• mette  j
    mette j Tilmeldt:
    sep 2011

Følger: 1 Emner: 26 Svar: 145
    #6   16. nov 2012 veronika vi har to franske bullere de er lige da timon er 22 mdr og pumba 16, vi kan kun blive ved da som du også mener kun sele. vi har prøvet at man skulle have sele på når man skulle noget godt mad spille boldt mm men nej

• #8   16. nov 2012 Har du nogensinde prøvet bare at bruge halsbånd ?
    Jeg har prøvet begge dele til mine hunde, og jeg foretrækker helt klart halsbånd

• #9   16. nov 2012 Jeg ville nok prøve en anden sele, som ikke skal sætte på på samme måde. Min ville heller ikke have sele på, da jeg skiftede fra ezy dog til Puppia men han stikker selv hovedet igennem hans k9.

• #10   16. nov 2012 nogle hunde kan ikke lide at man bukker sig ned over dem.... kan det evt være derfor? jeg sætter mig på hug når Trunte skal have sin sele på smiley
    ellers ville jeg også bruge den med at have selen omkring armen og en godbid i hånden.....

Min forrige hund kunne ikke finde ud af at gå tur i halsbånd, fordi han ALTID havde brugt sele (fik ham da han var 14 mdr) Så da jeg fik trunte besluttede jeg at hun skulle kunne begge dele, derfor begyndte jeg først på sele da hun var 4 mdr.

Kommentér på:
Bange for selen??

Annonce