{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
624 visninger | Oprettet:

Bange for at få selen på {{forumTopicSubject}}

Hej.

Hvad skal man gøre hvis en hund er bange for at få selen på? Hvordan får vi det vendt så hun forbinder det med noget godt?
Vi har prøvet at rose hende, give massere af godbidder for netop at forbinde den med noget godt, men hun gider slet ikke tage i mod godbidderne når hun ved hun skal til at have selen på. .

Hun elsker sine gå ture og lige så snart selen er kommet på er hun sig selv igen hvis man kan sige det sådan og så kan det bare ikke gå hurtigt nok med at komme ud og gå og løbe og lege. Hun prøver ikke at få selen af, men selve det at få den på bryder hun sig ikke om - hun havde en da hun var helt lille og selvom vi ikke mener at have kommet til at få noget hud i klemme når vi lukker den, tænker vi om det måske er derfor. Men nu krybber hun altså helt sammen hvergang hun skal have den på - og hun får det altså på 3 gange om dagen hver evig eneste dag, men bryder sig stadig ikke om at få den på.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bange for at få selen på
  • #1   24. feb 2012 det lyder præcis som min bamse Jeg kan så se han gerne vil men ikke tør. Jeg har lige fra start af holdt selen i min venstre og godbidder i min højre hånd og dem får han så når han har taget hovedet igennem. han er så ikke bange men bare utryg og så snart den er på er der intet smiley jeg har gjort det lige siden vi købte selen og det tror jeg han bliver ved med.
    Men lyder til at dt er det samme du gør. Så har ike andre fif desværre

• #2   24. feb 2012 Hej.
    Hvad med at bruge halsbånd i en periode, og så vende tilbage til selen når der er gået en rum tid

• #4   24. feb 2012 er enig med tina og cvr, bobby lagde sig på ryggen hver gang jeg tog selen frem, og ville ikke gå når den kom på, han gik med halsbånd i 14 dage og nu får han sele på uden problemef smiley

• #5   24. feb 2012 Ved os er halsbåndet heller intet problem overhovedet - der står hun også bare stille og venter lige så pænt på at vi giver hende den på. Grunden til at vi skiftede til sele er fordi hun trækker en del, hun er jo halvt trækhund (samojede ;-)) så hvis vi prøver kun med halsbånd vil hun istedet begynde at trække en hel del igen. Og jeg tænker også - når vi så finder selen frem igen om noget tid, mon hun så ikke stadig vil ku huske den og stadig huske den som noget dårligt...

• #8   25. feb 2012 Nu ved jeg jo ikke hvad det er for en sele din hund har. Jeg gætter på det er en der skal over hovedet?

Er det ikke en mulighed at lære hunden - på kommando at stikke hovedet igennem diverse "ringe", det kunne være halstørklæde-løkker, halsbåndet, løkker af snor osv.. (Fenris tager selv halsbånd eller sele på når man holder det foran ham..)

Når hunden har lært det tager du selen og snøre tørklædet omkring, så hunden forbinder det med den samme Løkke og træner den på den måde med at selen er mere og mere synlig. Uden at spænde selen fast indtil hunden kan stikke hovedet igennem uden problemer, herefter kan du begynde at bruge selen igen..

Ellers måske en ny/anden sele, som hunden ikke forbinder med noget ubehageligt. Tag den med ned i butikken og se om der er en den ikke er bange for at få på..?

Kommentér på:
Bange for at få selen på

Annonce