{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
616 visninger | Oprettet:

Afsavn?? {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen

Er der nogen som har prøvet at ens, normale glade hund, bliver "ked af det" utryg? Han gør det kun når jeg ikke er der, men bliver passet af "bedsteforældre", som han normal elsker at komme om til..
Det han gør er at han smider sig et sted, hvor han ryster, ikke vil noget hverken lege eller noget - han lægger der bare.
Han gør detogså hjemme, hvor kæresten er hjemme. Han bliver glad igen når jeg er hjemme. Kan det være afsavn til mig?? Eller?? Han er tre år og først gjort det indenfor den sidste måneds tid..
Håber nogen har en ide til hvad man kan gøre...

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Afsavn??
  • #1   12. nov 2012 Min Chili gør det (er dog blevet bedre).. Hvis jeg ikke er hjemme vil han hverken spise, snakke eller noget som helst.. Nogle gange vil han heller ik med kæresten ud og gå tur hvis ik jeg skal med, det er dog blevet bedre.. Ligger bare ude foran døren eller på gulvet til jeg kommer hjem igen... Han er meget morsyg, men det har været MEGET værre.. Har heldigvis fået det trænet nogenlunde ud af ham...

• #2   13. nov 2012 Det lyder nøjagtig som vores.. Hvad har du gjort for at træne det lidt væk?

• #4   13. nov 2012 Det vil jeg ikke mene.. Kan ikke se, hvad det skulle være.. han er jo som han plejer, bare kun når jeg er der.. Så det synes jeg nu ikke det kan være.

• #5   13. nov 2012 Jeg ville prøve at ignorere hunden lidt, når både du og kæresten er hjemme.... Så han er en lille smule tvunget til at gå til din kæreste hvis han vil kæles. og lade kæresten fodre ham. lade kæresten give godbidderne, gå med kæreste og hund ud og gå, men lade kæresten have snoren og stadig ignorere hunden lidt....

Jeg havde et problem med min forrige hund, han var bange for min kæreste og løb altid hen til mig når min kæreste kaldte på ham.
    der gav jeg min kæreste en skål med godbidder foran computeren. så satte jeg mig på køkkenbordet med fødderne oppe og sagde ikke noget (ignorerede) og så fik min dejlige hund ellers godbidder hver gang han gik hen til min kæreste..... jeg tror du kan bruge lidt det samme her smiley

i mine ører lyder det som om din hund er FOR knyttet til dig....

• #6   13. nov 2012 I starten da det var værst, "gav" jeg ham videre til andre i familien, så ku de sidde med ham.. Han skulle lære at det var okay at være ved andre end mig.. Så de tog ham på skift..

Man skal lade være med at pylre, hunden kan godt mærke hvis man er utryg/ængstelig, så husk at tænk på hvilke signaler du udsender smiley Prøv evt at ignorere ham lidt mere, lade kæresten fodre ham, lufte ham osv... Det tror jeg ville kunne hjælpe lidt smiley

• #7   13. nov 2012 Min gamle hund var på præcis samme måde - men kun når jeg var på ferie..

Han blev helt nedtrykt, når han vidste, at jeg var ude at rejse, og stoppede med at spise, ville ikke snakke med nogen, men lå bare i sin kurv og ventede på min hjemkomst..

Mine forældre fandt heldigvis ud af at ekstra lækker mad med råt kød eller leverpostej alligevel godt kunne lokke ham hen til madskålen til et enkelt måltid eller to smiley

Så jeg er ikke det mindste i tvivl om, at hunde savner deres nærmeste, når de er væk smiley

Kommentér på:
Afsavn??

Annonce