{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
902 visninger | Oprettet:

Grand Danois ejere! {{forumTopicSubject}}

Hej Grand Danois ejere smiley

Jeg har lige nu en labrador blanding på 10 mdr., og jeg elsker ham smiley men jeg har en drøm, som jeg længe har drømt om - nemlig at blive ejer af en Grand Danois! Jeg elsker deres kæmpe størrelse og elsker deres temperament - virkelig en hund for mig.
Og mine naboer ejer en grand danois på 1 år. Jeg kan se den fra vores have, og får mere og mere lyst til selv at få en - en dag!

Det er ikke en drøm jeg tænker bliver realiseret lige nu eller om nogle år. Men en dag smiley

Men for at forberede mig lidt og tænke grundigt over det, vil jeg gerne hører hvad I derude, som allerede har en grand danois, hvad udgifter i har? Hvor dyrt er det egentlig at have en SÅ stor hund? Bare så man er forberedt, og har en idé om hvor mange penge man ligesom skal have tilovers for at der er råd til sådan en hund smiley
Og har i ellers nogle gode råd eller ting man skal overveje når man gerne vil have sådan en hund? Og evt. træning osv osv.
Som sagt er dette ikke noget jeg går ud og gør i morgen eller noget. Det er en drøm som jeg ønsker at realisere en dag, og vil gerne være så forberedt i mine ønsker som muligt. Hvis i forstår? smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Grand Danois ejere!
  • #2   8. nov 2012 Det med trapperne, er det kun de første 2 år af dens liv eller hele den liv? smiley

• #4   8. nov 2012 Ja ved at de ikke må belastes for meget i ledene, de vokser jo også ekstremt på kort tid smiley
    Men hvis det skal være et 100% no go, for trapper, så må jeg ændre min holdning med at hunden skal sove i soveværelset - da vores hus er i 2 etager, og soveværelset er ovenpå.

Nu er jeg allerede i den mening at billigt foder aldrig er vejen frem, uanset smiley det er jo også derfor jeg har det i tankerne at det koster en del at fodre sådan en kæmpe smiley

• #6   8. nov 2012 Ja det der HD er dælme skabt af fanden. Jeg bar min nuværende hund op af trapperne så længe jeg kunne, nu kan jeg ikke mere. Men vi har gitter op, så vi styrer det til at han går kun på trapperne 2 gange dagligt. Det er det bedste jeg kan gøre som det er lige nu.

Jeg er begyndt at gå mere og mere op i det der BARF, synes bare det er lidt svært på nogle punkter, og er ikke så godt inde i det endnu. Ville gerne fodre min nuværende hund sådan nemlig, men som det er lige nu er det tørfoder og så lidt råt engang imellem. smiley

Jeg siger da mange tak for tilbudet om svar på spørgsmål og hjælp smiley

Jeg sorterer altid i de informationer jeg får smiley Er uddannet landmand, med svin som speciale og drømmer er at blive dyrlæge som jeg går efter nu. Så er vant til at der med at nogen mener én ting og andre en anden - og så må man jo selv finde sin "egen" mening og løsning smiley

• LiSAOGEDDiE
    LiSAOGEDDiE Tilmeldt:
    okt 2012

Følger: 1 Emner: 7 Svar: 62
    #8   8. nov 2012 Hej jeg har en veninde, som har en Grand Danois tæve på 2,5 år og hun køber sit foder ved dyrlægen det hedder ekanuba som er testen på GDs med gode resulter det koster 535 kr for en sæk og holder ca 30 dage smiley .

• #10   8. nov 2012 DKK tilhænger
    Ja uden tvivl, de gode avlere plejer at være gode om sig med råd - skulle også 110% have en ren DKK Grand, hvis/når det skulle være smiley

• #12   14. feb 2013 DKK tilhænger : hvordan er en grand, mht motion? Har en gravhund der får 1 time i frit løb hver dag, og mere om sommeren. Hvor meget motion kræver sådan et stort brød? smiley

• #13   14. feb 2013 Nina - Kodeordet er "sofa kartoffel" smiley deres motionsbehov er ikke kæmpe stort, og slet ikke de første 2 år smiley

• #15   14. feb 2013 Men altså jeg synes bare jeg har en hund nu, som gerne hele tiden vil ud og løbe smiley hvor megt kommer din ud? Men indtil nu, kan jeg godt lige kodeordet smiley

Kommentér på:
Grand Danois ejere!

Annonce