Grand Danois ejere...- et ? {{forumTopicSubject}}
Jeg er så i den lykkelige situation, at vi har været ude og kigge på den skønneste GD hvalp i dag, og vi kan hente ham hjem om 14 dage.
Egentlig var det slet ikke emningen, det skulle være lige nu, men pludselig var den skønneste mantel han til salg, og det er netop en sådan, min mand er vild med:0)
Jeg er lidt forvirret mht. foder, da jeg har fået tre forskellige udgaver af, hvad der er bedst:
1. De skal have hvalpefoder, indtil de er 2 år.
2. De skal have voksenfoder de første to år-RC maxi
3. De første 8 mdr. hvalpefoder-RC large breed, derfra indtil 2 år junior foder-RC junior large breed og efter 2 år, skal man gå over på RC Grand Danois.
Hvilke mærke bruger I?
Er der andre ting, jeg skal være opmærksom på, nu hvor jeg endelig får min lille GD?
Kom med alle jeres gode råd;-)
feb 2006
Følger: 19 Følgere: 29 Emner: 123 Svar: 5.525
Eller er det derfra du har fået tre forskellige muligheder?
Fodring er det allervigtigste i forhold til ordentlig vækst hos en GD og jeg kan da godt blive lidt bekymret, hvis der sidder en opdrætter og laver hvalpe og ikke kan finde ud af at råde sine hvalpekøbere?
aug 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 2 Emner: 24 Svar: 196
Jeg har bare hørt tre forskellige måder at gøre det på, og da man vil gøre det så godt som muligt, ville jeg gerne høre fra nogle af jer, der har erfaringen med netop GD i forvejen.
En af de beskrevne muligheder er fra en dyreforretning, de to andre er fra opdrættere....
feb 2006
Hold dig LANGT væk fra alle typer hvalpefoder - inkl. large breed.
En GD-hvalp duer ikke på hvalpefoder.
Hvad råder din opdrætter dig til?
Mine GD'ere er opfostret på enten RCs German Shepherd Adult 24 eller Franks Pro Gold fisk og ris. Begge fodertyper har det rette proteinindhold og sammensætning til vores race.
aug 2011
Hun foreslår RC maxi adult (vist nok 26-med en schæfer på, kan det ikke passe?) som hun har rigtigt god erfaring med, og som jeg vil fortsætte med.
Man bliver altså bare så forvirret, når der kommer så mange forskellige forslag, og når man så ved, hvor vigtigt det er, at det gøres rigtigt fra starten af, så er det meget rart at få afklaret. Man vil jo gøre det rigtigste og allerbedste for sin lille nye trold:0)
aug 2011
feb 2006
I både RCs giant puppy og RCs german spenherd voksenfoder er der 1 % calcium. Så ingen forskel lige på det punkt. Schæferfoderet har så et langt mere hensigtsmæssig sammensætning af protein og fedt i forhold til en GD i vækst end giantfoderet har.
Anne, jeg kender til flere der bruger RCs maxi adult og hvis du er tryg ved din opdrætters råd og vejledning, så synes jeg da at du skal lytte til det og overhøre alle de andre historier.
aug 2011
Hold nu fast, hvor jeg glæder mig, som et lille barn til juleaften, til at få lille Ludvig hjem....han er simpelthen det smukkeste lille væsen....ihhhh altså:0)
apr 2006
Følger: 28 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 22 Svar: 340
Dernæst som tidligere beskrevet.
Lyt altid til en erfaren opdrætter af racen.
Lyt aldrig til en ekspedient i en dyreforretning, medmindre vedkommende selv er opdrætter af racen.
Og til sidst skal du heller ikke altid tage dyrlægernes anbefalinger for gode varer, jeg har oplevet de er meget konservative mht. at følge producenternes foderprogrammer slavisk, men jeg har dog lukket munden på et par stykker, der måtte indrømme de ikke havde specielt forstand på fodring af vores race
Held og lykke med din hvalp.
Grand Danois ejere...- et ?