{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  blå sbt
  • #1   3. nov 2012 Hvis du føler de kan leverer en sund og rask blå SBT som lever op til dine ønsker og som har stambog - så er 12.000 vel ikke galt..
    Jeg ville være obs. på sundhedstjek og se papirer på de gængse SBT-problemer (spørg nogen der kender racen til hvilke) og gerne en Allergitest også.

• #2   3. nov 2012 En af mine venner er opdrætter ( i England), og ingen fra hans kuld har nogensinde haft problemer, og han har da avlet en del blå gennem tiderne. Ved ikke hvor længe han har avlet, men jeg har kendt ham i 14 år, og al den tid, har han avlet.
    Jeg har ikke selv haft racen, men min søster købte en hos ham for 7 år siden (blå) og det går super med den smiley
    Jeg ville selvfølgelig personligt købe fra England, men det er jo smag og behag smiley
    Min ven tager mellem 800-1000£ for hvalp, så 12.000 kr er som prisen er

• #3   3. nov 2012 nej jeg syntes ikke det var meget min 2 har kommenteret mig på face at det var overpris jeg gav

• #4   3. nov 2012 Det kommerjo an på "produktet". Hellere give 12 for en gennemtjekket hvalp med bog og fra et godt sted, end 6 for en fra et useriøst sted. (Og begge er så bedre end at give 12 for en hund fra et skidt opdræt)...

• #5   3. nov 2012 ja nemlig smiley

• #6   3. nov 2012 hvem siger det er uden tavle?? kunne aldrig finde på at købe en uden tavle, de 12000 er med fci tavle

• #7   3. nov 2012 de 12000kr er for en blå staff med fci stamtavle

• #8   3. nov 2012 Hvorfor ikke købe en SBT i DK? Jeg har en fornemmelse af at de er rimelig godt med, også mht. sundheden.

• My
    My Tilmeldt:
    jul 2012

Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 9 Svar: 556
    #9   3. nov 2012 Fordi det hun søger måske ikke findes i Danmark..

• My
    My Tilmeldt:
    jul 2012

Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 9 Svar: 556
    #10   3. nov 2012 Jas syntes det lyder som et helt almendeligt pris. Eftersom dem "blå" ofta har helbredsproblemer så håber jag du har efterforskat ordentligt inden køb, Men de har du nok smiley

• #11   3. nov 2012 ja det med hud er der jo meget forskellig meninger med smiley

• #12   3. nov 2012 i dk er der ikke rigtig nogen blå

• #13   3. nov 2012 Men hvorfor er det så vigtig at få en blå? Især med tanke for deres tendens til hudproblemer...

• #14   3. nov 2012 Anja: Hvilken kennel har du bestilt fra i Polen... du kan bare skrive i en pb?

Jeg kender en del opdrættere i udlandet af både amstaff og sbt... også i Polen, så måske kan de give thumbs up for denne opdrætter af blå sbt´er.

12.000 er en helt normal pris for racen både herhjemme og i udlandet smiley

• #15   3. nov 2012 jeg har altid gerne ville have en blå, syntes det er en rigtig flot farve men self tænker jeg også på det folk siger med huden, men høre lige så meget at der ikke er.

• #16   3. nov 2012 http://www.dkk.dk/files/pdf/Genetisk_farve.pdf

http://www.bulldogklubben.dk/images/stories/pdf/sjldne%20farver%20hos%20fransk%20bulldog%20web.pdf

Citat: "Nogle af disse diskvalificerende og/eller uønskede farver er forbundet med
    sundhedsmæssige problemer. Specielt den Blå farve, som har en tilstand kaldet
    farvefortynding alopeci. Denne lidelse er almindelig hos blå hunde af alle racer og omtales
    ”Color Dilution Alopecia, ”Colour Mutant Alopecia” og ”Blue Dobermann Syndrome”). CDA
    kan resultere i hårtab og kronisk betændelse i huden. Denne betændelse kan føre til
    revner, sprækker og infektioner i huden (se dyrlæge Flemming Kristensens artikel fra
    ”Hunden” nr.12 december 2007 - Genetisk Farve"

• #17   4. nov 2012 Jeg har den holdning at mon ikke der er en grund til at man ikke finder de blå herhjemme endnu. Der er ikke nok viden om dem, så opdrætterne ved ikke hvem der har de gode, sunde linier. Jeg ville holde mig fra de blå så længe der er tvivl om sundhedsproblemerne i farven.
    Men 12.000 er en ganske normal pris for en sund hvalp med FCI tavle.

• #18   4. nov 2012 (link fjernet)

Hvad er follikulært dysplasi?

Follikulære dysplasier er en gruppe syndromer, der er fælles unormale hårtab og ændringer i pels kvalitet. Hårtab starter i en tidlig alder og skrider meget langsomt. Ændringerne er i overensstemmelse med de forskellige racer påvirkes (se nedenfor), hvilket tyder på en genetisk forbindelse.

Sort hår follikulært dysplasi er en sjælden arvelig sygdom, der er set i blandet race og racerene hunde. Hårtab forekommer i en meget tidlig alder i sorte områder på sort, eller sort og hvid hunde.

Hvordan follikulært dysplasi arvelig?

Sort hår follikulært dysplasi menes at være nedarvet som en autosomal recessivt træk. De former for arv til andre follikulære dysplasias er ukendte.

Hvilke racer er ramt af follikulært dysplasi?

Follikulært dysplasi:

Doberman Pinscher - Hårtab starter langsomt i flanken områder på 1 til 2 år gammel, og skrider meget langsomt til ryg og sider.

Siberian Husky og malamute - Ved 3 til 4 måneders alderen er der et tab af primære hår på hundens krop, og underulden bliver krympede og rødlig i farven. Klippet hår ikke regrow.

Airedale terrier, boxer, engelsk bulldog, Staffordshire terrier - Hårtab starter ved 2 til 4 år gammel og optræder på bagsiden og siderne i en sadel-lignende mønster. Undertiden håret regrows og går tabt igen på en cyklisk måde.

Portugisisk vandhund, irske vand spaniel, krøllet-belagt retriever - Hårtab er først bemærket ved 2 til 4 år over ryggen, og spreder sig langsomt til det meste af stammen.

Andre racer er ramt af follikulært dysplasi omfatter Chesapeake Bay Retriever, engelsk springer spaniel, tysk korthåret og ruhåret hønsehund, og rottweiler.

Sort hår follikulært dysplasi: blandet race hunde, og racerene hunde af følgende racer: Amerikansk cocker spaniel, Basset Hound, skæggede collie, beagle, gravhund, Gordon setter, papillon, pointer, Saluki, Schipperke. Pelsen er normale ved fødslen, men efter 4 uger eller deromkring, begynder hvalpe at have abnormaliteter i de sorte dele af deres hårlaget. Der er tiltagende hårtab, indtil alle sorte hår er tabt.

For mange racer og mange lidelser, at de undersøgelser bestemme arvegang eller frekvensen i racen ikke er blevet gennemført, eller er inkonklusive.

Hvad betyder follikulært dysplasi betyder for din hund & dig?

I de fleste tilfælde er pelsen ændrer sig meget langsomt fremadskridende og permanent, og har ringe effekt på din hunds helbred. Der kan være en forøget modtagelighed for bakterieinfektioner. Tørhed og scaliness af pelsen kan behandles symptomatisk (se nedenfor).

Hvordan follikulært dysplasi diagnosticeres?

I sort hår follikulært dysplasi, får tidlig debut og typiske mønster af hårtab (sorte områder kun) diagnose ligetil. For andre follikulære dysplasier, skal endokrine årsager til hårtab overvejes. Din dyrlæge vil tage en hud biopsi fra din hund, som vil vise forandringer typiske for follikulært dysplasi. Dette er en simpel procedure udført med lokalbedøvelse, hvor din dyrlæge fjerner en lille udsnit af din hunds hud til undersøgelse af en dyrlæge patolog. Den biopsi vil vise forandringer i huden i overensstemmelse med denne betingelse.

Hvordan follikulært dysplasi behandles?

Generelt pelsen ændringer er permanente. Dyrlægen vil sandsynligvis foreslå symptomatisk behandling, såsom shampooer og fedtsyrer kosttilskud, til tør skællet hud. Hudinfektioner, der kan udvikle behandles med antibiotika.

Avl råd

Det er bedst ikke at avle inficerede dyr.

For mere information om denne lidelse, skal du kontakte din dyrlæge.

Ressourcer

• #19   14. dec 2012 Min søster har købt en blå tæve i Polen, hun er her på HG Chevy:)

• #20   14. dec 2012 jep er også den samme kennel )

• #21   14. dec 2012 Hvornår får i jeres?

• #22   14. dec 2012 var meningen at vi skulle hente en, men vi har valgt at beholde en af chanels egne hvalpe smiley syntes turen der ned ville blive lidt lang smiley

• #23   14. dec 2012 Okay:) har i hvalpe nu?

• #24   16. dec 2012 Nej hun kommer i løb 1 feb så vi har nok hvalpe i april hvis alt går som planlagt

Kommentér på:
blå sbt

Annonce