{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.051 visninger | Oprettet:

Hende med snor på fik skæld ud {{forumTopicSubject}}

Ja så så man lige mig .. (måske lidt langt, er lettere frustreret)

Jeg kommer gående i byen jeg bor i, med hundende <b>i snor</b> (naturligvis) ..
Vi kommer så rundt om nogle huse hvor der er et større åbent areal, der står pludselig en mindre blandings hund af en art. Uden snor, og ret alene!

Kan hører en ejer kalder, så vi stopper op, og mine hunde for besked på at sætte sig.

Ejerne kommer så omkring hjørnet og jeg står stadig der "og glor" med hundende pænt siddende tæt på mig. Og venter på han får sin hund i snor.

Ejeren ser os så, og begynder at kalde på den her hund der også ser os, i samme øjeblik ejerne kommer rundt om hjørnet, om hunden lyste, nej sgu da!

Den kommer lige så stille hen imod os, og ejeren kalder og kalder.
Pixel begynder så at brumme (hun er ikke tryg ved fremmede hunde, også derfor hun altid er i snor, i by områder) jeg stopper hende hurtigt i hendes forkerte adfærd. Hun sætter sig pænt igen, uden en lyd. Ejeren er stadig 15 meter fra os, hunden omkring 10 meter.

Men den fremmede hund sætter farten op, knurre, viser tænder og gør af os, og hopper rundt som en hund med en raket i røven, jeg prøver at holde så godt styr jeg nu kan på mine. Samtidig med jeg prøver at trække længere væk fra den arrige satan. Har aldrig før set hunden, så aner ikke om den kan finde på at gøre alvor af sine "trusler"

Prøver at få mine hunde om bag mig, da Morgan har været ret uheldige med fremmede hunde før, er blandt andet blevet syet pga. et bid fra en rottweiler. Så han skulle bestemt ikke have flere dårlige oplevelser. Pixel giver igen og begynder at hidse sig op, tror muligvis hun kan mærke min frustration over denne her hund, der ikke er i snor og tilsyneladende også ret frembrusende imod fremmede hunde.

Ejeren for endelig fat i sin hund, og tager den så op på armen, og begynder at skælde ud, om at jeg vel nok havde en sur hund?!
Og jeg burde få mere styr på den lille der, og pegede! På Pixel .. .. Jeg burde slet ikke gå hvor der var mennesker fordi de var jo tilsyneladende ondskabsfulde hunde, siden jeg trak dem om bag mig!

Ehmmm!?!?!

Svarede så også bare noget med at han burde have sin arrige køter i snor, når han hverken kan kalde den til sig, og den så også viser aggressiv adfærd over for andre hunde.

Så svarede han igen med at hans hund aldrig gjorde noget..
<i>Nej det kan vi se når den både viser tænder, rejser børster og knurre!</i>

Jeg svarede igen, at hvis den kommer farene sådan der imod os igen en anden gang, så får den et spark af mig!

Så blev han vidst sur, for så vendte ham og sønnen(?!) om og gik!

Men for fanden! Hvis han bare havde haft sin hund i snor, var dette her jo aldrig sket!
Der skete dog ikke noget hverken fysisk eller psykisk .. Men for hunan det burde da ikke være nødvendigt at komme op og skændes. For det kræver bare hunden er i snor, så er der jo ingen problemer!

*suk*

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hende med snor på fik skæld ud
  • #1   2. nov 2012 Jeg kan kun ryste på hovedet, og jeg håber du gør det samme.
    Rigtig rigtig øv oplevelse. Godt der ikke skete noget!

• #2   2. nov 2012 Jeg ryster også på hovedet af sådan en spade!

Og er glad for der ikke skete noget, det er bare så surt at man skal have de oplevelser, hvis bare folk havde deres hund i snor, var problemet med de mange øv oplevelser der slet ikke ! smiley

• #3   2. nov 2012 Ja det er jo det jeg tænker!

En snor løser jo stort set alle konflikter imellem hundejere (ikke løse flexi liner, men det er en anden snak) ..

Men det er sådan en hundeejer man ikke kan trænge igennem til, så håber aldrig vi møder dem igen!

• #4   2. nov 2012 Sikke en træls situation, der på ingen måde kan være din skyld. Den anden ejer har ikke styr på sin hund - ergo skal den ikke være løs. Utroligt som nogle hundeejere straks begynder at bebrejde andre i stedet for at lytte efter og tænke: "Hov! Hun har sq ret - det er mig, der er et kvaj". Men sådan er det desværre ikke smiley

Stod selv i morges med to hunde i snor, da der kommer en løs Schæfer hen til os. Ikke det smarteste i verden, da Cody absolut IKKE vil hilse på andre hanhunde, når han er i snor. Så Cody blev sur. Viktor blev bange (for "storebror" knurrede jo!). Og den her vagtmand var åbenbart ligeglad. Han sagde noget om, at der ikke skete noget, for hans gik bare væk, hvis mine blev sure. Jeg var så frustreret, at jeg kun kunne sige til ham, at der altså var påbud om snor lige her!
    Det er så frustrerende at stå med to hunde, når der så kommer en løs hund hen til én. Gid andre ville tænke sig lidt mere om.

Så jeg stemmer i dit suk smiley

• #6   2. nov 2012 Haha og med dit temperament VED jeg at han fik så hatten passede;)

• #7   2. nov 2012 griner og ryster på hovedet . Håber jeg også at du gør smiley

• #8   2. nov 2012 Tak for svar alle sammen!

Det er bare rigtig træls sådanne situationer.
    Hvis han kunne styre sin hund, var jeg da ærlig talt ligeglad med om den var i snor eller ej, så længe den blev hos ham.

Men denne her var jo helt oppe at ringe, og jeg kunne ikke tyde den, om det "kun" var trusler, eller om den reelt havde tænkt sig at gøre noget! ..

Kommentér på:
Hende med snor på fik skæld ud

Annonce