Snor {{forumTopicSubject}}
Jeg har lagt mærke til når folk snakker om Amerkansk Staffordshire Terrier vil man gerne have man holder dem konstant i snor når man går tur med dem, men jeg synes det begrænser dem for meget leg og barndom i deres liv. Da jeg læste det valgte jeg så at gøre et forsøg i at ligemeget hvor vi gik så var det i snor. Forsøget har noget stået på i en uges tid og jeg ved det er kort tid at kunne konstatere noget, men Kuno vælger straks at stoppe op og halen mellem benene. Det resulterer så i at hvis vi skal fremad overhovedet bliver jeg nød til at trække i snoren - Hvilket jeg ikke bryder mig om. Men så snart jeg slipper hende løs igen er hun klar til leg og vil gerne tisse og skide. Ingen af dele forgår når Kuno er i snor. Så er der nogle gode tips til hvordan man kan få lært sin hund virkelig at gå i snor så hun forstår det også er sjovt?
aug 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 94 Svar: 1.190
sep 2007
Følger: 3 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 19 Svar: 46
aug 2006
Følger: 29 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 898 Svar: 11.896
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 72 Hunde: 3 Emner: 356 Svar: 4.433
Det gjorde vi med min brors franske bulldog. Jeg gik med min ved siden af og den fandt hurtig ud af at det slet ikke var så farligt..
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 552 Svar: 31.069
Men masser af ros og godbidder, og undgå at slæbe hende afsted så skulle det gerne blive bedre.
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 48.131
Det vil sige, at når Cassius er løs, så er det på stranden, hvor vi ikke kan se andre eller på marken, hvor der heller ikke er en mors sjæl at få øje på.
Hvis han er løs når der er andre, så er det efter mundtlig aftale med dem, vi eventuelt har mødt på turen.
Der er mange gode måder at lære hunden at det er fedt at gå tur i snor. Det er i sin enkelthed "bare" at rose og belønne fra snoren kommer frem til den kommer af igen. At have god kontakt med hunden, når I går, at lege lidt undervejs og gøre det hele lidt sjovt.
Det er ingen modsætning mellem at have det sjovt på en gåtur og være i snor - når du bliver sjovere at være sammen med, så synes hunden det er sjovere at gå tur...
Snor