{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.954 visninger | Oprettet:

Hund på prøve!? {{forumTopicSubject}}

Jeg har jo min dejlige basse-dreng til salg, og er i dag blevet kontaktet af en som godt kunne være interesseret i ham...
Hun har så skrevet til mig, om det er muligt at de kunne få ham på prøve, for at se om han passer ind i deres familie....

Jeg må nok indrømme, at jeg faktisk ikke helt ved, hvordan jeg skal tackle det.

For Anton er altså ikke et tv, eller sådan noget. Som man lige skal se om er pænt nok, til ens stue....
Jeg kan et eller andet sted, godt se at det ville bare være meget ærgeligt, både for mig, Anton og den familie, hvis ikke det kunne fungere..... Og de så havde købt ham..

Men alligevel, har jeg det også meget mærkeligt med, hvis jeg skulle sende ham på den her prøve. For ville det ikke også bare forvirre ham helt vildt?

Håber at nogen kan komme med et godt råd, er virkelig forvirret over det spørgsmål....

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hund på prøve!?
  • #1   29. okt 2012 Jeg tror måske du skal forstå på den måde, om der er kemi imellem Anton og den nye familie. Hvis det var mig, ville jeg da hellere have at han kom på prøve i noget tid, end at de køber ham og at det så ikke fungere overhovedet. smiley

Ved ikke om det ville forvirre ham, det er jo svært at sige og kommer vel også lidt an på hundens psyke. Er han glad for nye mennesker?

• #2   29. okt 2012 Ville du kunne finde på, at sende ham hen til en veninde for at blive passet nogle dage? Et sted, hvor han ikke havde været før? Så kan han også sagtens komme på prøve. Og på prøve er han jo uanset hvad, for hvad vil du gøre, hvis den nye ejer ringer en uge efter hun har fået ham og siger, at det ikke går? Så vil du selvfølgelig tage ham tilbage - præcis som hvis han var på prøve. Du kan jo evt starte ud med, at du sammen med hunden besøger køber et par gange før hun får ham på prøve.

• #3   29. okt 2012 Det er da en udemærket idé - Så er du sikker på, at han kommer det rette sted hen.
    Stakkels hund hvis du sælger ham til nogle han ikke fungere ved - Og han derfor bliver solgt videre endnu engang..
    Så hellere tage ham retur hvis det ikke fungere.
    Man kunne fx lade dem have ham i 1-2 uger (de betaler naturligvis for ham inden de får ham, men fungere det ikke får de pengene retur) smiley

• #5   29. okt 2012 Jeg stemmer i med Kathrine - kunne I ikke arrangere nogle heldags besøg og ture evt., så kunne I se hinanden an - du dem, og de hunden?

• #8   29. okt 2012 Kathrine og Isabelle skriver hvad jeg også tænker smiley

• #9   29. okt 2012 Hvis det er en almindeligt fungerende hund synes jeg godt den kan komme på prøve, men er det en hund der skal omplaceres fordi den har en masse problemer, synes jeg ikke den skal på prøve, da de nye ejere bør vide hvad der venter dem, og bør være forberedte på at lægge meget arbejde i det.

• #10   30. okt 2012 Jeg vil foreslå, at de evt. købere :kommer på besøg nogle gange, får tid sammen med og går tur med hunden. Ligeledes kan du og hunden komme op besøg his dem, så du også kan se, hvordan hunden reagerer, og hvilket hjem, den skal bo i.
    Hvis alt virker ok, sælger du hunden med kontrakt og klausul på, at se ikke må sælge ham videre, før de spørger dig, og du har ret til at købe ham tilbage.

• #11   30. okt 2012 Det er en fin idé med hund på prøve. Mine forældre fik en hund på prøve, ejeren kom med hunden, blev 2 timer og bestemte sig så for at alting var ok og kørte så fra hunden mens vi gik en tur med ham.

Efter 1 uge kunne vi se det ikke gik, men gav det yderlig 1 uge i samråd med ejeren.

Men hunden røg tilbage, KUN fordi han jagtede staldkattene og nåede at bide den ene da den kom rundt om hjørnet og ikke havde set hunden. Hunden var i snor, men nåede at bide katten. Her var vi MEGET glade for han kun var på prøve, både for vores skyld, men os for hundens.

• #12   30. okt 2012 Jer, der ikke vil sende en hund på prøve - hvad ville I gøre, hvis den nye ejer kontaktede jer efter 10 dage, fordi det alligevel ikke gik? Sige "bare ærgerligt"? et tror jeg ikke I ville. I ville forhåbentligt tage hunden tilbage og så var den jo alligevel på en slags prøve, eller?

Jeg synes desuden ikke man kan være bekendt, at omplacere en hund, der skal have 8 uger om, at tilpasse sig.

• #13   30. okt 2012 Jeg ville personligt hellere sælge med fuld returret. Så undgår man papirmæssige problemer med feks. Forsikringen.

• #14   30. okt 2012 jeg hendter altid de hunde hjem som jeg har solgt hvis de gammle ejer ikke kan havde dem merre ,derfra tager jeg så den beslutning om de skal havde et nyt hjem eller blive her ,nogle gange må man sige farvel så de får fred ,,folk der skal havde hund her hvalp som voksen hund ,kommer altid på besøg flerre gange ,så jeg kan se om det nogle jeg vil overlade en af mine hunde til.

• #16   30. okt 2012 Nu tænker jeg en helt almindelig velfungerende hund, og IKKE en problemhund.
    Og så synes jeg prøvetid er en rigtig fin idé, for at sikre hunden.
    I sidste ende er det jo kun hunden der er taberen hvis det nye hjem ikke kan have den - Så ryger den igen på markedet og ud til endnu et nyt hjem. Og så er det at den stakkels hund pludselig kan ende som kastebold - Og til sidst er den ikke længere velfungerende, men dybt frustreret.
    Og 8 uger tager det altså ikke for en voksen og velfungerende hund at tilpasse sig og falde til et nyt hjem - Hvis hjemmet altså er det rigtige?
    Jeg kender til 3 voksne omplaceringshunde i min familie, og det har spillet hver gang i løbet af 1-2 uger. Selvfølgelig falder hunden mere og mere til efterhånden som tiden går - Men i løbet af 2 uger var hundene trygge i deres nye hjem, havde accepteret børnene og kendte hjemmet rutiner forholdsvis godt.

• #18   30. okt 2012 Mine forældre lavede en forsikring på hunden i de 14 dage.

• #19   30. okt 2012 Hvad nu hvis dem der har haft din hund på prøve har både har slåde og været rigtig grove ved din hund,det høre vi jo tit at folk er ,vil man stadikvæk syndtes det er ok at lade folk få hunden på prøve,man skal tænke sig godt om .ved at DKK Juristen siger at når man har ladt folk fådet en hund udleveret ,så er der mange problemer i at få den tilbage,,

• #20   30. okt 2012 Ingen problemrr her. Hverken med os eller med ejer. Det gik efter bogen. Bortset fra at hunden jo blev sendt tilbage.

• #21   30. okt 2012 Det lyder som om at et dyr bliver en genstand, når men siger hun på prøve smiley

Men man kan vil aftale at hunde kommer på weekend, så kan man jo finde us af det den vej;)

Altså du aflevere hunden fredag og henter søndag smiley sådan vil jeg gøre hvis folk spurte om de måtte få min hund på prøve smiley

Fc hosianna, min hund, har vært prøve hund. Min gode veninde ville gerne have hund, men hendes mand var ikke sikke på det ville gå.
    Hosianna var ved dem i 2 dage, de fandt så ud af at de godt ville have hund, smiley

• #22   30. okt 2012 Nej det er nemlig IKKE en genstand når man går op i at finde det rigtige hjem og derfor gerne går med til en prøveperiode.

• #23   30. okt 2012 Netop - En hund er nemlig et levende væsen og ikke en genstand.
    Og derfor fungere den enkelte hund ikke alle steder, men skal matche hjemmet.
    Man skal jo finde det rette hjem med de rette mennesker - derfor er det jo en super idé med prøvetid smiley

• #24   30. okt 2012 Helt enig smiley

• #25   30. okt 2012 Jeg synes det er en glimrende ide!
    Jeg vil langt hellere sende en hund på prøve, og så vide at den kommer tilbage, hvis det ikke går, end jeg vil sælge en hund, som så risikerer at blive solgt videre til en tredje efter en uge, fordi det alligevel ikke gik.

Det viser da netop forståelse for, at hunde er individer med forskellige behov - og derfor ikke nødvendigvis fungerer alle steder.

Kommentér på:
Hund på prøve!?

Annonce