{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.004 visninger | Oprettet:

sara l
sara l
Følger: 1 Emner: 29 Svar: 87

hund på ``prøve´´ {{forumTopicSubject}}

Ja kort og godt, ville I turde og købe en hund, uden en garati for og kunne levere den tilbage, hvis den ikke passede ind i ens hjem??
Forelskede mig pladsak for en hund, men da den kun har gået i hundegård hele sit liv, ville jeg have krav på og kunne levere den tilbage inden for de første 14 dage, hvis den ikke kunne finde ro indendørs, dette gik ejeren ikke med til.
Er det store krav og stille?
Ville mene det kun er for ejers interesse, så de også ved hunden for et blivende hjem, og ikke bliver solgt videre

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hund på ``prøve´´
  • #1   27. jan 2008 enig vi havde da vores på prøve først trode det var ret normalt

• #2   27. jan 2008 Synd for hunden..

• sara l
    sara l Tilmeldt:
    jan 2008

#4   27. jan 2008 Ja Mente også det var meget normalt. Min nuværende hund havde jeg også på prøve.
    Ville også mene det var i ejers interesse. Faldt ellers pladask for en border collie herinde, gode evner for det jeg ville bruge den til ØV ØV smiley

• #5   27. jan 2008 Jeg har lige købt Oskar, uden speciel returret. Men han var også almindelig familie hund. Ville ikke købe en der kun havde gået i hundegård, men så på den anden side den kunne jo være helt ok inde, man ved det aldrig, kan du ikke få lov til at besøge den og gå ture med den og se hvordan Jeres kemi er sammen?

• sara l
    sara l Tilmeldt:
    jan 2008

#6   27. jan 2008 Er svært og beherske sig når det lige så ud til og være den.
    Problemet er også at jeg har en anden han hund, så det gik meget an på om de kunne sammen, og det ville jeg ikke kunne se ved og besøge dem, jeg ville blive nødt til og have den hjem og gå med min nogen dage. Jeg ville ikke have været så nervøs hvis det var en hund som havde gået inde og havde fungeret som familie hund, men det har den her ikke. Så jeg ville ikke vide om den ville være renlig, bide i ting, finde ro indendørs og mange osv

• #7   27. jan 2008 du kan da vel tage din egen hund med ud og besøge den og se om de kan sammen.... mine forældre har 2 hunde der begge går i hunde gård, de har ingen problemer med at være inde heller.....

• sara l
    sara l Tilmeldt:
    jan 2008

#8   27. jan 2008 Det er en hund med stambog og det hele, så den koster jo lidt, så det ville jo være nogen sure penge og miste smiley

• sara l
    sara l Tilmeldt:
    jan 2008

#9   27. jan 2008 Kan bare ikke regne med om de kan sammen når jeg besøger dem, der ville de muligvis godt, men jeg ved ikke om de ville når de kom på min hunds grund.
    Den her hund har ALDRIG været inde, kun gået i løbegård to år. Så jeg ville ikke have nogen anelse om hvordan den ville være indendørs

• sara l
    sara l Tilmeldt:
    jan 2008

#10   27. jan 2008 Det er ikke en hvalp. Hunden er 2 år, og er ikke fra en kennel. Hunden sælges på grund af ejers manglende interesse

• #11   27. jan 2008 Hej.
    Jeg ville ikke gøre det,når man har en han iforvejen hvor man skal vide sig sikker på om den og den nye kan sammen uden garanti for at man kan komme med den igen,hvis det ikke gik.
    Ville nok finde en anden,et andet sted hvor man kan retunere,hvis det blir nødvendigt.
    Det er bare min mening.

• #12   27. jan 2008 Lyt til din egen tvivl, der har du svaret, selv om dit hjerte banker for hunden.

• sara l
    sara l Tilmeldt:
    jan 2008

#13   27. jan 2008 Har også sagt til dem jeg ikke var interesseret uden en garanti. Jeg er bare godt irriteret over det, da jeg tror det lige kunne være en hund for mig. Men vil ikke stå i den situation og blive nødt til og sælge hunden igen, eller udsætte min anden han hund for en hund han måske slet ikek ville kunne med

• #14   27. jan 2008 Ville også være synd for din nuværende hund.

• #16   27. jan 2008 Jeg ville nok blive lidt mistroisk, hvis jeg ikke kunne få en hund på, som ejeren ikke havde nogen interesse i. Virker lidt, som ejeren har noget at skjule...

• #17   27. jan 2008 Der kan nu også være nogle andre faktorer i det med at sende en hund på prøve. Har selv prøvet at sende en hund ud på prøve, hvorefter jeg dagen efter fik hunden retur, med udsagnet om, at den ikke kunne med deres anden hund. Med det samme hunden kom ud af bilen, kunne jeg se, at der var noget galt med det ene bagben....sprængt korsbånd....så måtte jeg lige punge ud til en operation. Så man skal i hvert fald have aftaler på plads på skrift, i tilfælde af at der sker hunden noget i prøvetiden. For som sagt er det altså surt at stå med en ødelagt hund, uden at vide, hvad der er foregået. Nu er det dog sådan med korsbånd, at det kan være arveligt med svage ledbånd, så det kunne i princippet være sket hos mig, men som sagt havde jeg ikke set, hvad der var foregået.

Jeg har det nu sådan, at en hund er ikke bare en vare, men et levende dyr, så har det egentlig lidt svært med at kalde det "at få en hund på prøve".

Og egentlig må det vel egentlig være lige så godt for hunden, at den kommer fra ny køber videre til en anden køber, frem for at komme tilbage til vante omgivelser for så at blive solgt igen...sikke en masse flytninger. Men ja, tit vil opdrætter jo gerne følge med i hvad der bliver af hunden.

Hvad gør i så i det tilfælde hvor hunden bliver kørt over mens den er på prøve?

• #18   27. jan 2008 Bryder mig ikke, om "på prøve konceptet" som sådan. Men lige i nævnte tilfælde, synes jeg, det ville være rimeligt.

• #19   27. jan 2008 Ja, kan helt sikkert godt forstå det, det kan jo være en stor mundfuld at overtage en hund, der har gået i hundegård hele sit liv, men det kommer jo også an på hvad den har oplevet. For er det den type, der ikke har oplevet noget, og er bange for alting, så vil jeg sige at man skal holde sig langt væk, for det er et stort arbejde at bygge sådan en hund op, og man kan aldrig gøre det fuldstændig. Men en hund, der er vant til at komme med ud, men bare ikke er renlig, ser jeg ingen problemer i.

Kommentér på:
hund på ``prøve´´

Annonce