{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.779 visninger | Oprettet:

Junior G
Junior G
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 6

Hvem Bestemmer? {{forumTopicSubject}}

Jeg vil gerne lære min hund at det er MIG der bestemmer, det er lige det at jeg ikke ved hvordan jeg skal vise det!? Min hund er også lidt legesyg, har også næsten lige fået den...
Nogle Ideer? smiley smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvem Bestemmer?
  • #1   20. okt 2012 Hvordan bestemmer? I hvilke situationer?

• #2   20. okt 2012 gå til træning med den knyt et bånd med den
    og jeg tænker det er vel egentlig dine forældre der skal lærer hunden det,?? du skal vel ikke stå med hele ansvaret selv?

• #4   20. okt 2012 jeg bestemmer sku ikke en skid over mine hunde, jo vist, de gør hvad jeg ber dem om, men det er kun efter MANGE timers træning, træning og mere træning. men det der med at "det er mig der bestemmer" kommer man ikke langt med smiley tværtimod, kan du risikere at få en hund der ikke gider noget som helst smiley og så som ilder-mor siger, så håber jeg da at dine forældre er indover også

• Junior G
    Junior G Tilmeldt:
    sep 2012

#5   20. okt 2012 Taak for de gode ideer og råd...Jeg har på en måde "Det store ansvar" for hende...Fordi det er "MIN" hund..

• #6   20. okt 2012 så syns jeg du skal sige til mor eller far at du gerne vil gå til træning med hende/ham da jeg kan se at det er en labrador/schæfer blanding og at h*n er ca 6 mdr nu smiley det er skide hyggeligt og du og din hund vil lære en masse sammen smiley jeg ved at DCH har ungdoms hold, kender ikke rigtig til andre klubber, men det kan være nogle andre her inde har nogle andre forslag smiley

• #7   20. okt 2012 Jeg synes bestem du skal begynde til hvalpe træning. Det er et stort ansvart at have en hund, og det er en god ide at tage tingene i opløbet inden der opstår problemer - hvis du forstår? smiley

• Junior G
    Junior G Tilmeldt:
    sep 2012

#8   21. okt 2012 Træning? Vejret her i Jylland er nu ikke perfekt til sådan noget smiley

• #9   21. okt 2012 Har man hund, er der ikke noget, der hedder dårligt vejr, man må ud i det og nyde livet sammen med hunden.

I skal skabe et forhold til hinanden, hvor du viser den hvad du gerne vil have den gør ved at belønne den, når den gør det.
    Det handler om, at I skal blive de bedste venner og de bedste venner oplever ting sammen, bruger tid sammen og stoler på hinanden.

Du skal vise din hund, at den kan stole på dig så vil den helt naturligt gå ud fra, at det du siger er noget der kan betale sig for den at gøre.

• #10   21. okt 2012 der er ikke noget der hedder dårligt vejr, men der er noget der hedder dårlig påklædning

• #11   21. okt 2012 Vejret, hver i Jylland eller andre steder i Dk fejler ikke noget... påklædning er kodeordet smiley
    Har man anskaffet en hund og har man påtaget sig ansvaret så hører ting som træning med, så man kan lære hvordan man gebærder sig og får det bedste samarbejde med sin hund smiley

• #12   21. okt 2012 Bor selv i Jylland, og ja - det regner da altid. Men jeg går nu til træning med begge mine hunde alligevel. Lige som jeg selvfølgelig også lufter dem selv om det regner!
    Det er hyggeligt at træne med gummistøvler og regntøj smiley

• #15   21. okt 2012 Junior, siger som de andre , find en klub hvor du kan træne , ved ikke hvor du bor men DCH har klubber næsten overalt, så kan du får gode råd og tips til at bygge dit og din hund tillidsforhold op.
    Og husk hver gang den gør som du beder den om eks sit så skal den have godbid, hvis den ikke gør det så siger du INGENTING og prøver igen, du må ikke skælde dem ud ( heller ikke hvis den tisser på gulvet) du må ikke råbe af den.
    Og dårligt vejr, findes ikke smiley hunden skal tisse selvom det regner og så kan du træne mens I er ude . held og lykke.

• #16   21. okt 2012 Min gamle hund (Australsk Terrier - han), var ved at tage magten fra mig - han troede virkelig, at han var bossen i huset. Jeg læste, at det var godt at lade som om man spiste først af hundens mad - i naturen spiser alfahannen først. Det gjorde jeg så hver aften - løftede hundeskålen op til munden, smaskede og lod som om jeg spiste med fingrene. Det lille trick gjorde en kæmpemæssig forskel - det at hunden så på, at jeg spiste først, gjorde at den accepterede, at jeg var lederen og vendte totalt op- og ned på vores indbyrdes forhold, som herefter blev meget bedre.

• #17   21. okt 2012 @Batdog :
    Det er muligt, men det virkede ! ;o)

• #18   21. okt 2012 Det der virker er ikke at spise først, gå først ud af døren, undlade at lade hunden komme i møblerne, ikke at hilse når man kommer hjem - alle disse Fennel-anbefalinger, men derimod at man har en plan og er tydelig.

Det er ejerens instilling og attitude hunden reagerer på - ikke alle de der krumspring der smiley

Jo mere tydelig og ærlig ejeren er, jo mere overblik denne udviser, jo mere stoler hunden på vedkommende.

• #19   21. okt 2012 Her hjemme har vi fundet ud af gensidig kærlighed, aktivering og samvær med hunden er det der hjælper bedst smiley

• #20   21. okt 2012 I alle pattedyrsflokke er der en alfa, så hvordan hulen kan man nu mene at teorien om alfa er noget pjat?
    Prøv at observer en slædehundeflok. Det er meget tydeligt at der er en alfa. Uden en stærk leder fungerer flokken ikke.
    Jan Fennels metoder er ikke som de fremstilles mange steder. Prøv at tage på kurser i teorien. Teknikerne fungerer smadder godt på vores race.

• #21   21. okt 2012 Altså - der var masser af leg, aktivering, hygge og gåture i området/skov/strand. Problemet var, at hunden gøede og "bossede" rundt med mig herhjemme - det stoppede omgående, da jeg begyndte at "spise" først, til stor lettelse for mig ! Mine børn var flyttet hjemmefra, så der var kun hunden og jeg - han havde et godt hundeliv til han var 13½ år og blev aflivet pga demens og andre aldersproblemer. Han var en meget dominant hund, også overfor andre hunde - jeg ville bare ikke acceptere, at han var det overfor mig - at det lille spisetrick kunne gøre det, synes jeg var super dejligt ! Og så er jeg sådan set ligeglad med, hvad andre mener !
    Min lille Yorkie har jeg slet ikke de problemer med, hun ved godt jeg er bossen og den der passer på hende - elsker den lille pelstot !

• #23   21. okt 2012 Denne herre forklare meget godt hvorfor man ikke længere bruger alfa og omega ret meget. http://www.youtube.com/watch?v=tNtFgdwTsbU

Kommentér på:
Hvem Bestemmer?

Annonce