Løs hund (Langt indlæg) {{forumTopicSubject}}
Da kæresten og jeg var på vej hjem i dag, ser vi en lille FB der løber rundt ude på vejen, imens vi langsomt kører lidt videre ser vi om der er nogen mennesker i sigte, men der er ingen.
Så vi vælger at stoppe op, for at se om ikke hun har et halsbånd på med hundetegn, så vi kan kontakte ejer, hunden når hurtigt op til bilen og i det jeg åbner døren, hopper hun straks ind i bilen.
Hun har ingen halsbånd på, hun ser pæn og velplejet ud, dog noget underernæret.
Vi starter med at køre ind til det første hus for at høre om de har set den lille hund før, det mente de så de henviste os til en dame lidt væk, men hun kendte ikke hunden.
Vi valgte så at køre til dyrlægen i byen, tænkte de måske kendte hende.
Hun blev lidt dårlig af at køre, og kastede op, der var intet foder med.
De troede de vidste hvem hun tilhørte, men da de tjeckede chippen, sagde de at det var en ukrainsk Chip og hunden var ikke registreret i DHR, de søgte så efter savnede hunde, men heller intet der.
Hunden spiste godt med godbidder, og vi snakkede lidt sammen omkring at hun var underernæret.
Vi bliver så enige om at politiet bliver nødt til at komme på banen, så vi må tage hende med hjem og så få fat i politiet for at høre hvad vi derefter skulle gøre.
Men så ringer telefonen, det er ejeren der vil høre om de har fået hendes hund ind, hun bliver spurgt hvordan den ser ud, og det viser sig så at hende dyrlægerne troede var ejeren, rent faktisk var ejeren.
Ejeren og hendes søn dukker op, hun virker pænt ligeglad med os som fandt hunden, hun virker ligeglad med hunden, men hun går meget op i at hun nu havde løbet rundt i byen.
Dyrlægen konfronterer hende så med at hun ikke har fået den hund chippet, og det er en voksen hund, ejerens svar "det forstår jeg ikke, jeg har jo fået hende vaccineret", i guder tænkte jeg, og var noget sur over at hun ikke havde styr på så simpelt en ting.
Hunden var også uden ansvarforsikring.
Jeg blev ærlig talt noget sur og stram i betrækket, og siger så vi fandt hende nede ved kirken, hvor hun gik rundt på vejen, så vi besluttede os for at finde ud af hvor hun hørte til.
Så siger hun "i kørte hende vel ikke over", der blev jeg sku sur, prøv da for he..... at kigge på din glade hund der fiser rundt på gulvet.
Jeg siger selvfølgelig høfligt, "nej, det gjorde vi ikke".
Derefter siger hun jo så med en noget sur mine "jeg bor jo kun ovre på den anden side af kirken", næsten rigtigt, for hun boede så lige på en gård et godt stykke oppe af vejen.
Her bliver jeg godt nok sur, og jeg siger meget klart "Det er jo ikke nemt at vide når din hund hver ken har halsbånd eller hundetegn på, som er lovpligtigt, og din hund løb på vejen".
Jeg forklarer hende også at hunden kastede op i bilen, og det kun var vand der kom, men fik et ligegyldigt blik fra hende.
Hun får efter noget tid sagt "tak fordi i kørte hunden herop, men det var ikke nødvendigt".
Herefter forklarer dyrlægen hende så at hunden skal registreres i DHR, ejeren virkede ikke helt tilfreds med at skulle til at betale for det, og argumenterede igen med at hunden jo var blevet vaccineret der.
Jeg magter egentlig ikke at stå og snakke med så ligegyldig en ejer mere, men inden jeg går får jeg dog lige påpeget at hunden er underernæret, i håb om hun så får lidt fokus på det.
Jeg er så irriteret på hende, sikke et uansvarligt hunde menneske, og jeg sidder nu og tænker på den søde lille hund, håber da godt nok ejeren tog det til sig at hendes hund er underernæret, at hun nu vil holde bedre øje med sin hund og sørge for at få et halsbånd med et hundetegn i, samt få lavet en ansvars forsikring.
jun 2012
Følger: 2 Hunde: 1 Emner: 21 Svar: 140
Bør dyrelægen ikke melde dem til politiet pga. manglende chip og halsbånd?
okt 2012
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 62
okt 2012
sep 2011
Følger: 10 Følgere: 17 Hunde: 9 Emner: 60 Svar: 821
Jeg fortrød også sådan at vi havde taget dyrlægen, vi skulle have taget hende med hjem, så ejeren kunne nå at blive rigtig forskrækket, og evt. få en bøde af politiet, tror det havde haft større effekt på ejer og gjort hende mere opmærksom på de mangler, men man kan jo aldrig vide hvem der ejer hunden, jeg gik ud fra at hunden var smuttet hurtigt ud af døren uden ejer havde set det, og at det forklarede det manglende halsbånd.
Men hunden var med ejer ude og behøvede da ikke halsbånd.
jun 2011
Følger: 15 Følgere: 37 Hunde: 1 Emner: 134 Svar: 3.626
nov 2009
Følger: 30 Følgere: 30 Hunde: 7 Emner: 61 Svar: 4.061
Det gør i bare hvis i ser den igen, altså hiver den til politiet
feb 2008
Følger: 25 Følgere: 23 Hunde: 1 Emner: 56 Svar: 642
sep 2011
Min kæreste vil holde øje med om han ser den fare sådan rundt igen, når han kører hjem til/fra arbejde, men vi håber dog ikke vi ser den løbe løst rundt igen
jan 2012
Følger: 23 Følgere: 23 Hunde: 2 Emner: 106 Svar: 4.224
feb 2008
Min bror var ude for en hund fulgte efter ham på vej hjem, vi ringede til politiet da vi ikke vidste hvor den hørte til og der var ikke noget navneskilt på, og der sagde politiet at vi selv måtte komme op på stationen med den, og hvis ikke vi havde mulighed for det måtte vi smide den på gaden igen.
sep 2011
feb 2008
jan 2012
Hunden løber hjemmefra: 2000 kr.
Hunden mangler hundetegn: 1000 kr.
Hunden mangler ID mærkning og registrering i Dansk Hunderegister: 2000 kr.
Hunde mangler ansvarsforsikring: 3000 kr.
Hunden bider eller forvolder andre skader på mennesker eller dyr. Mindst 4000 kr.
Hundeejeren overtræder snorpligt og mundkurvspligt: 2000 kr.
okt 2012
jan 2012
sep 2011
sep 2011
Løs hund (Langt indlæg)