Sikke et chok! Løs hund angriber. *Langt* {{forumTopicSubject}}
Jeg skriver udelukkende dette dels for at få lettet "trykket" men også for at høre om jeg kan gøre andet, end det jeg har gjort
I går, er min kæreste, min veninde og jeg ude og gå med Turbo og hans far.
Vi går en lang tur (ca. 4 km) og kommer om til nogle blokke, der ligger i nærheden af hvor jeg bor.
Min veninde og jeg, får øje på en hund der render løs, og min eks veninde og hendes lillesøster går med den.
Jeg råber at de skal få den i snor, da vores hunde ellers vil angribe, hvis den kommer for tæt på!
De får den i snor, og vi tror det er sikkert at gå forbi, dog viser det sig at ungerne ikke kan holde deres (undskyld!) køter.
De kan lige med nød og næppe holde hunden i snoren, da vi går forbi.
Vi fortsætter, ca. 50 m. og lige pludselig kommer hunden løbende (uden snor!!) og har retning mod mig, da jeg råber af/efter den. Turbo beskytter mig, og bliver bidt, dog kom han ikke noget til udover chokket.
Jeg råber at de skal holde styr på deres køter og at de ville blive meldt hvis Turbo er kommet noget til. Hunde må nemlig IKKE gå løs på offentlige gader/veje/legepladser.
Min kæreste og jeg kommer hjem til mig, og får snakket med min mor om det. jeg RYSTER af raseri.
Der går 20 min. og det banker på døren, og jeg åbner, med kommentaren (til min mor og kæreste) at det sikkert er en der vil klage over at jeg råber af deres børn.
Jeg åbner og bliver RÅBT op i ansigtet, af en mand som er min eks venindes mors kæreste. Han er fuld/skæv på hash og kan ikke stå på sine ben. Han har en truende adfærd, og mener at vores hunde er kamphunde og at vi ikke har haft snor på hundene, som vi har haft under hele forløbet!
Han påstår at han har set det hele fra sin altan. Dog ved jeg hvor de bor, og det var 1-2 blokke væk fra hvor det hele skete!
Jeg ringer til min veninde for at få det bekræftet og siger "Hej L. Køterens ejer står i min dør.." og når ikke at sige mere, før han hidser sig op.
Min mor kommer så og råber:
"HALLO! HER BOR JEG, OG DU KAN GODT SKRUBBE UD AF MIT HUS!!!!!) Og skubber døren i, som han læner sig op ad, da han er gået ind i gangen til vores lejlighed.
Jeg har klaget til min mors venindes mand, som er med i bestyrelsen, der hvor dem med hunden bor, og jeg har skrevet klagebrev til boligforeningen, som jeg skal ned med på mandag.
Er der andet jeg kan gøre?
Tak fordi I læste det hele
nov 2006
Følgere: 49 Hunde: 8 Emner: 131 Svar: 7.609
maj 2011
Følger: 11 Følgere: 10 Hunde: 4 Emner: 111 Svar: 3.114
Også havde jeg meldt dem for ikke at have hunden i snor..
nov 2009
Følger: 5 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 18 Svar: 179
Molly - Det er det jeg har klaget med
Ulla - Ja det er det, men det er kun der hvor de bor (de bor på DT og jeg på H) jeg oplyser ikke vejnavne, derfor forkortelser.
aug 2008
Følger: 18 Følgere: 15 Hunde: 3 Emner: 127 Svar: 3.628
Men så længe der ikke er sket noget, får du ikke så meget ud af at melde noget som helst til politiet. Selvfølgelig kan man melde til politiet at personene den holdt den angribende hund i snoren, ikke kunne holde den- men jeg tror ikke at du vil få noget ud af det.
Når det er meldt til bestyrelsen, får familien nok en skriftelig meddelse om at hundene skal føres i snor af en forsvarlig voksen, og mere kan jeg ikke forstille mig at der vil ske.
nov 2009
Følger: 5 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 18 Svar: 179
Sikke et chok! Løs hund angriber. *Langt*