{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.015 visninger | Oprettet:

Bliver hunde mere hidsige i varmen ??? {{forumTopicSubject}}

Ja nu er vi kommet hjem efter en dejlig campingferie med sydlandsk temperatur og masser af dejlige mennesker.
Jeg bliver så lige nødt til at fortælle om den/de oplevelser vi havde en af dagene.
Vi mødte nogle dejlige mennesker på ferien som vi lærte at kende og spiste sammen med et par gange.
Den ene dag vi havde aftalt at mødes kom den ene fyr hen til vores vogn. Han var blevet bidt af naboens hund. Den bed ham fuldstændig umotiveret og han havde kendt ejeren og hunden i mange år. Fyren var selvfølgelig dybt rystet og ejeren dybt ulykkelig. Nå men vi rensede hans sår, det var i låret og slap for at sygehus besøg, troede vi.
Senere da vi så skulle hen og spise hos omtalte fyr, var vi nogen stykker og et par hunde. Fyren som vi var hos passede nogen venners hund, en lille blanding af gravhund og noget andet. Alt var hyggeligt og børnene hilste på hunden uden nogen problemer. Det skal lige siges jeg havde ladet Athena blive hjemme, da hun var kommet i løbetid. Pludselig uden varsel bed den lille hund min søn i hovedet. Min søn havde intet gjort og vi blev fuldstændig chokeret. Han måtte på sygehuset og sys med fire sting. Det var en grim oplevelse. Fyren der passede hunden var så rystet og han havde jo også sit eget hundebid in mente. Det endte med han dagen efter kørte hunden i pension, han turde simpelthen ikke passe den efter dette.
Jeg spørger bare, hvad sker der med disse 2 hunde, hvorfor reagerede de sådan lige den dag. Ingen af dem havde nogensinde bidt før?? Er det varmen eller hvad?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bliver hunde mere hidsige i varmen ???
  • #1   26. jul 2006 ... Nej, men det gør jeg *GG*

• #2   26. jul 2006 haha barbara. det gør jeg også.
    grande bliver bare slatten, men han er altid i godt humør *ss*

• #3   26. jul 2006 Uha, en ubehagelig oplevelse....

Jeg har ikke hørt om at de skulle blive hidsige i varmen, men jeg er da ikke ekspert på området....

Hvad med din søn, han er vel ikke blevet bange for fremmede hunde efter dette?

• #4   26. jul 2006 hmmm måske hunden havde smerter eller andet fysisk ubehag.....har ikke hørt om at hunde går amok pga. varme...det er kun bilister uden aircondition, i kø på motorvejen, en hot sommerdag....

Lykke

• #5   26. jul 2006 Nej det tyder ikke på min søn er blevet bange for fremmede hunde, heldigvis da.
    Ja netop det med hidsige billister i kø på motorvejen, fik mig til at tænke på om hunde også har en lavere tærskel når varmen bliver for hot.

Lene

• #6   26. jul 2006 da jeg var barn, blev jeg bidt (også i hovedet) af mine forældres schæfer, også uden grund eller noget. de tog den til dyrlægen for at få den aflivet, og han sagde at han havde oplevet det før med schæfer, at når de blev ældre, kunne det simpelhen slå klik for dem. simpelhen noget psykisk. det skulle da ikke undre mig at dette også kunne ske for andre racer. ellers kunne det nok sagtens være varmen der stresser dem.

• #7   26. jul 2006 Battie ligger bare og ligger..helt flad - men når kl blir 21 så vågner han op til dåd..GG Sikke en grim oplevelse for alle parter - har nu ikke hørt det med varmen sku påvirke hundetil at blive agressive, men man kan jo aldrig vide..God bedring til din søn..

• #9   26. jul 2006 Det er ikke kun varmen der påvirker hundene. at være på en campingplads kan godt være stressende for hundene. De er i et område med mange ukendte mennesker, mange andre hunde og lign. Selvfølgelig skal de ikke bide alligevel, det er meget uheldigt, men normalt har hundene altid sendt dæmpende signaler som vi bare ikke ser. Jeg kan varmt anbefale at læse Turid Rugaas bog - På talefod med hunden, de dæmpende signaler.

• #10   26. jul 2006 Ja det må så have været meget dæmpende signaler for ingen så eller hørte en reaktion fra hunden inden den bed.
    Det skal da lige tilføjes at familien der ejer hunden har 2 børn så han er ikke uvant med børn. Hvordan den så har det med dem er jeg ikke vidende om.
    M.h.t det at være på en campingplads kan jeg godt forstå Vibekes indlæg. Men begge hunde der bed har ihvertfald været på denne campingplads i mange år, så de var ikke helt uvant med dette, men selvfølgelig var der ukendte mennesker denne aften.
    Min egen store sløve hund, er ihvertfald meget dvask i varmen, men som hund som ejer.

Hej fra Lene

• #11   26. jul 2006 Og tak Anna, han har det ok og virker ikke særlig påvirket af situationen.

Hej fra Lene

Kommentér på:
Bliver hunde mere hidsige i varmen ???

Annonce