{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.710 visninger | Oprettet:

bliver mere og mere aggressiv:( {{forumTopicSubject}}

Jeg overtog jo Tasja for lidt tid siden..
Fra dag et af gøede hun af alt og alle. Og det er blevet en smule bedre, men nu er hun virkelig ved at være slem..
Hun gøer af alt og alle, hunde mennesker, farer ud efter biler. Og børn og barnevogne er rigtigt slemt.. Igår bed hun i en barnevogns hjul, som bare kørte forbi os, hun snappede ud og bider ud efter min niece's klapvogn, og hun går HELT amok hvis hun ser børn.
Jeg kan stort set ikke gå nogen steder med hende uden hun går amok på et eller andet.. Jeg har prøvet at træne gøen væk, og har pt. en aftale hos en hundeadfærs træner, vi skal bare lige aftale en dag.. Men jeg er simpelthen så bange for hvad hun kan finde på smiley Hun er helt uforusigelige..

Hvad ville i gøre? har i nogen som helst foreslag til HVAD jeg kan gøre?

skal lige siges, at min niece og tasja KUN har mødtes engang, og jeg så vidtmuligt undgår al kontakt til børn osv..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  bliver mere og mere aggressiv:(
  • #1   6. nov 2011 Hvis det havde været en stor hund, ville jeg umiddelbart sige aflivning..

Nu er det jo en lille hund, som tydeligvis må have det ganske forfærdeligt.
    Jeg ville hurtigst muligt få en proff til at hjælpe mig og så tage den derfra..

• #2   6. nov 2011 Åhh.. nu læste jeg lige i hendes profil, at hun har mistet et ben, da hun blev kørt ned af en cykel.. Tror da pokker, hun ikke kan lide ting med hjul på smiley

• #3   6. nov 2011 En kugle, eller en sprøjte ved dyrlægen. Om det er en stor eller en lille hund, så har den det ikke godt når den opføre sig sådan.

HADER når folk siger "Havde det været en stor hund skulle den aflives, men når det er en lille gør det ikke noger"

Om den vejer 80 kilo eller 2 kilo, er det stadig en hund. En hund som skal have det godt, og din har det ikke godt lyder det til.
    Jeg ved udemærket godt en stor hund kan gøre mere skade end en lille, men det er stadig det samme. Det er en hund.

• #4   6. nov 2011 Hvis du er så bange for hvad der kan ske ville en tur til de evige jagtmarker måske være det bedste.

Men du kan jo ev høre en bedømmelse fra træneren først.

• #5   6. nov 2011 Natascha og Kongo .

DET har jeg så IKKE sagt!

• #6   6. nov 2011 Hvad med sådan en adfærdsterapeut? Hunden er jo ikke så gammel igen, så måske det var pengene værd? Ellers er jeg enig i, at der nok desværre kun er en vej, såfremt den adfærd ikke kan stoppes smiley

• #7   6. nov 2011 Er iøvrigt enig med *Fredfyldt*

• #8   6. nov 2011 Jeg synes nærmere det lyder som en meget bange og usikker hund, som føler den selv er nødt til at træde i karakter for at holde potentielle farer væk..

• #9   6. nov 2011 Danielle -

Hvilket jo er forståeligt. I hundens profil står der:

"Tas er blevet reddet fra aflivning. Hun har kun 3 ben. Efter hun blev kørt ned af en cykel."

Det må have været en forfærdelig oplevelse smiley

• #10   6. nov 2011 Det vigtigste mener jeg er, at forsøge at skabe forståelse for hundens adfærd, som du jo så fint gør.
    Jeg ville kontakte en behandler med meritterne i orden og et fornuftigt hundesyn (ikke en træner), og få et kvalificeret bud på hvorfor hunden opfører sig som den gør, og hvad der kan gøres ved det.

Jeg kunne ikke selv drømme om at aflive uden først at have søgt efter, om der skulle være en forklaring og noget, der kan løses med overskuelig indsats.

• #11   6. nov 2011 Kan se i din profil, at hunden har mistet et ben fordi den blev kørt ned af en cykkel....
    Jeg synes det lyder som om du skal give denne lille bange hund fred...

• #12   6. nov 2011 Citat fra You know B

"Din hund har været udsat for noget traumatisk og har det sikker psykisk dårligt ligesom vi mennesker også kan få det. Derfor får vi ikke døds sprøjten eller en kulge for panden, nej vi får hjælp. "

Nej men nogle mennesker burde have en kugle eller en sprøjte...

Men kan den ikke hjælpes bør den herfra.

• #13   6. nov 2011 ''Igår bed hun i en barnevogns hjul, som bare kørte forbi os, hun snappede ud og bider ud efter min niece's klapvogn''

Hvis hun mistede det ene ben på grund af en cykel er det mere end forståeligt at hun bider ud after hjulet.

• #14   6. nov 2011 Det vigtigste mener jeg er, at forsøge at skabe forståelse for hundens adfærd, som du jo så fint gør.
    Jeg ville kontakte en behandler med meritterne i orden og et fornuftigt hundesyn (ikke en træner), og få et kvalificeret bud på hvorfor hunden opfører sig som den gør, og hvad der kan gøres ved det.

Jeg kunne ikke selv drømme om at aflive uden først at have søgt efter, om der skulle være en forklaring og noget, der kan løses med overskuelig indsats.

Ja få den til med terapeuten, hvis du vil give din hund den chance så skal du også gøre det, hvis hun eller han mener det kan arbejdes med så er det da det du skal. Din hund har været udsat for noget traumatisk og har det sikker psykisk dårligt ligesom vi mennesker også kan få det. Derfor får vi ikke døds sprøjten eller en kulge for panden, nej vi får hjælp. Hvis du mener du godt vil ofre denne form for hjælp til din hund, måske igennem længere tid, så tager jeg hatten af for dig. Så er du en ansvarsfuld hunde ejer ud til fingrespidserne, det er FOR nemt bare at give den sprøjten. Måske hjælper hjælpen fra terapeuten, måske ikke. Men det er værd at tage med i sine overvejelser.
    -------------------------------------------------

Det er i virkeligheden derfor jeg vil have hende til en adfærsdims, om det er en træner, terapeut eller hvad, er det ikke det samme?..

Men allerede fra dag 1 af, havde hun en adfær som ikke var okay, og jeg har prøvet at aflede med godbider osv. Men det hjælper bare ikke hun går helt i sort/baglås.

Derfor jeg gerne ville have nogen andre ind over.

Stod det til min familie, blev hun aflivet, ingen vil passe hende, eller have hende, og min søster vil slet ikke have noget med hende at gøre, og hun skal slet ikke i NÆRheden af min niece.

• #15   6. nov 2011 Jeg læser videre når jeg når tilbage, hvis i vil have svarskriv en PB også. Da jeg muligvis kommer til at springe noget over. Mvh

• #16   6. nov 2011 Siger jeg den ikke kan hjælpes?

• #17   6. nov 2011 Ja det står jeg ved, men HVOR ser du jeg skriver den IKKE kan hjælpes ???

• #18   6. nov 2011 Måske lød det sådan for dig, men lad være med at påstå jeg mener noget uden jeg har skrevet det.

• #19   6. nov 2011 Hvor bor i forresten?
    Er det i tæt bebygget område?

• #20   6. nov 2011 Vi har en Westie, han var angst fra dag 1 vi fik ham, han hadede også branevogne, cykler, biler ja alt med hjul og gik til angreb, så det behøver overhovedet ikke have noget at gøre med den er blevet kørt ned, det er OS der fastholder hunden i dens trumer, men det vil rigtig mange ikke indse, de fleste hunde vil bare komme videre, men hvas man allerede har hjertet oppe i halsen når man tager snoren er kampen tabt.
    Vores hadede også børn, fremmede ja alt, men idag er han 4 år og er faktisk rimelig afbalanceret.
    Han kan dog stadig ikke lide børn, men han nøjes med at gø.

Her er det kæresten der har trænet, det har foregået således: Han var ligeglad med hvad hunden mente om tingene, han tog snoren og så gik han, og når de mødte ting han ikke kunne døje, sagde han intet han gik blot rask videre, og når Far ikke er bange hvorfor skulle hunden så være det.
    Det virker til UG, idag kan han gå uden snor, når far siger: bliv bag ved, så går han der uanset hvad der kommer, så igen lad være med at fastholde hunden i jeres angst, kom ud med den og træn, træn træn

• #22   6. nov 2011 Jeg vil bare ikke kunne tilgive mig selv hvis hun bider et barn..
    og det er børn hendes udfald er værst imod smiley barnevogne, børn generalt og klapvogne..

Også er der andre hunde..

Jeg vil prøve adfærsterapeut først, også mpå jeg tage den derfra..

• #23   6. nov 2011 Hun kan jo ikke bide hvis du har snor på, men du virker angt bare ved tanken om at komme ud, og så er det dødsdømt på forhånd.

• #24   6. nov 2011 Jeg ville få klarlagt om hunden har smerter før jeg går igang med et evt behandlingsprogram hos adfærdsterapeut. Så en tur til dyrlægen og kør med smertestillende i en periode, og se om adfærden ændrer sig. Gør den det, så ville jeg uden tøven aflive hunden.

Når den har mistet et ben er det ikke unormalt at have store fantomsmerter. Smerter = aggression

• #25   6. nov 2011 Tak for svar smiley
    Jeg er ikke angst for at gå tur med hende, langt fra.
    Jeg prøver at tage det helt roligt, møder vi nogen, vender vi om, eller stiller os med ryggen til, også prøver jeg at aflede opmærksomheden..

Vibe R..
    Det vidste jge ikke smiley Jeg håber ikke det er det! Men jeg vil ringe og hører min dyrlæge ad!

• #26   6. nov 2011 B-B < Vores rotte på 1 1/2 år er på samme måde. Og vi fandt grunden da hun var til røgten hos dyrlægen. Hun har så mange smerter pga D hofter og albuer i 3 grad med mus i leddende. Så nu forstår vi bedre hvorfor hun ikke er til at stole på. Hun er nu kommet i smertebehandling og nyder den sidste tid inden hun skal til de evige jagtmarker.

Så helt klart få den testet om den har nogen form for smerter.

• #28   7. nov 2011 You know - det er det også. Vores rotte er ikke til at stole på. Måske går det godt de første par gange man møder hende også vender hun på en tallerken. Og det er mennesker hun går efter.

• #29   7. nov 2011 Når vi har gæster er hun i bur i soveværelset. Og når vi går tur er der ingen som får lov at hilse på hende. Nej vi bruger ikke mundkurv.

• #30   7. nov 2011 Hun er utilregnlig derfor er hun ikke ude hos gæsterne. Og hvis hun kan se gæsterne bliver hun mere gal. Og hun bider. Så derfor er hun ikke i rummet. Det har jeg fået at vide at jeg skulle fortsætte med. Hun er gal fordi hun har haft smerter i lang tid.

• #31   8. nov 2011 congo

helt enig hunden burde aflives ingen grund til og holde liv i sådan noget nervøst noget og jeg har prøvet og sige det pænt den have ikke været hos mig mere end en dag hvis jeg sådan en ustabil hund

• #32   8. nov 2011 Mennesker, der ville sende aggressive hunde til Cesar Millan fordi man ikke bare skal aflive uden at have forsøgt at undgå det, argumenterer her for det stikmodsatte?

• #33   8. nov 2011 Ch

jeg er også i den anden tråd, min holdning er den samme her, jeg ville ikke aflive, der har vi været og det var minus sjovt, jeg ville klart se om hans metoder virkede når andet ikke slår igennem, hvis de gjorde så ville det da være intet mindre end perfekt

• #34   8. nov 2011 Flindt, det er nu ikke fra en konkret tråd...

Elsker paradokser, her var en af dem :oD

• #35   8. nov 2011 ja det var så ikke et paradoks fra mig, min holdning er ikke ændret, jeg mener stadig den lille hund skal ud og opleve uden man selv er ræd og jeg mener ved gud også at den store hund har brug for andre ting i forhold til dens addførd, men igen det er min holdning:o)

• #36   8. nov 2011 fristavningen er med i prisen:o)

• #37   8. nov 2011 hvad hvor, hvem udhænger hvem miriam?

Kommentér på:
bliver mere og mere aggressiv:(

Annonce