{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.461 visninger | Oprettet:

Vi bliver mere og mere pylrede! {{forumTopicSubject}}

Det er synd, men også lidt morsomt når man oplever folk gå rundt med deres småhunde med tøj på, og i fine tasker fordi de ikke må gå på dere egne små ben! Ja der er faktisk også nogle, som har klapvogne til de små vovser! Og der findes hundesvømmehaller, hundehoteller, hundelegestuer osv.
Når jeg går ind i dyreforetninger, og går hen til hundeafdelingen er der så meget mad, at det er ligesom at gå i et spermarked. Skal jeg nu tage det billigste mad, eller skal det være det dyre og gode fra det ene eller det andet mærke?! Der er diverse gummi legetøj, tonsvis af godbidder og jeg ved ikke hvad! det undrer mig ikke, at hunde også er ved at få allergier, de får næsten ikke noget rigtigt kød og mad fra tallerkenen mere eller fra slagteren. Vi begynder altså at gå lidt for meget op i de hunde, de er jo bare hunde, og en hund får det ikke bedre af at have en dyr gummiand fra dyreforetningen, eller en dejlig pind som den selv har fundet og bragt med hjem!

Ja det er altså lidt FOR vildt efter min mening!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vi bliver mere og mere pylrede!
  • #1   25. apr 2011 Kan give dig ret i mange af tingene.. Dog ikke hundesvømmehallerne.. Da jeg selv har min i sådan en, min. 1 gang om ugen.. Det er udelukkende fordi det er så sundt for dem..

• #2   25. apr 2011 Må bare sige: jøsses og hvad rager det dig, at andre går op i hvad de fodrer deres hund med, synes gummiænder er sjove og går til svømning med deres hund? Du kan for pokker da være ligeglad med, hvad folk bruger deres penge på.

• #4   25. apr 2011 Julie p, jeg sidder ikke her og siger det er åndssvagt, for jeg gør det nemlig også selv, nu hvor jeg sidder her og tænker over det er det bare for meget smiley Men det har jeg bare ikke fremhævet da jeg skrev indlægget. Og desuden rager det mig en masse for pokker.

Ulla M, nææh det er nu ikke fordi de ligefrem skal have al maden fra tallerkenen, men noget rigtig kød har de jo kun godt af smiley

• #5   25. apr 2011 Michelle: Hvorfor rager det dig? Du kan da bare lade være med at købe det til din egen hund. Vil du også sidde og sige, at børn ikke skal have legetøj og slik, men kan få en sten med hul i og en lakridsrod?

• #7   25. apr 2011 Elsker at give Fie legetøj.....

Så jeg vil gerne være "mere og mere" pylret, hun har sørme også været meget i waterwalk.....

Heldigvis er det mine valg og ikke dine ;-9

• #8   25. apr 2011 Sten med hul i og en lakridsrod *LOOOOOOOOOOOOOL*

• #9   25. apr 2011 Kan kun advare med grene og pinde hundene selv finder og gnave i. Små splinter kan sitte sig fast t i munden på hunden og så koster den betydeligt mere end en gummiand.

• #10   25. apr 2011 Julie P, Det rager mig, fordi jeg har skrevet den her debat, og fordi jeg bare har sagt min mening om hvad jeg selv gør, og hvad mange andre også gør, og at jeg finder det lidt pylret. Og nej jeg kan åbenbart ikke lade være med at gøre det, det er netop mit problem.
    Men jeg har heldigvis ikke børn så det kan jeg ikke svare på.
    Desuden har jeg ikke sagt at jeg vil helt tilbage til stenalderen...

• #11   25. apr 2011 jeg vil så sige at både tøj og klapvogen skam kan være nødvendigt, da nogen hunde jo helt automatisk fryser om vinteren, og en del jo har problemer med ryg, led, og knæ og derfor ikke kan gå så meget, og er man på langtur med dem, så er klapvognen jo en hjælp både til hund og ejer.

• #12   25. apr 2011 Brug hjernen før du køber hund, ja men det er heller ikke særlig smart hvis ens hund rent faktisk æder gummianden

• #13   25. apr 2011 Jeg kan godt li` lakridsrod:-))

• #14   25. apr 2011 Jamen jeg ønsker mig en klapvogn smiley

Den vil gavne mig meget hvis jeg f.eks skal på udstilling... jeg har nemlig en del rygproblemer, så en stor transportaske og 2 chi ville være meget at slæbe rundt på for mig.

Samtidig kan de sidde i en god højde og følge med i hvad der foregår, istedet for at stå på gulvet.

• #15   25. apr 2011 Jeg er nu helt enig i, at det af og til er ret overdrevet, hvad folk udstyrer deres hunde med og et langt stykken hen ad vejen, nok ikke for hundens skyld. Det kan ikke hidse mig op så længe dyrene ikke tager skade, men jeg korser mig da i mit stille sind nogle gange :D.

Samtidig synes jeg på nogle punkter, det er fint at holdningen til vores hunde har ændret sig gennem de snere år. Mit indtryk er, at det på nogle punkter som fodring og opdragelse, bestemt er kommet hundene til gode, at tiderne skifter.

I øvrigt har jeg det på samme måde med børn og indholdet af deres værelser. Nogle værelser ville jo på et loppemarked kunne indbringe penge nok til at bygge en landsbyskole.

Jeg kan ikke se det forkerte i at tale om det/give sin holdning til kende. Det lyder jo ikke som om, du forsøger at forbyde folk at handle som de har lyst smiley

• #16   25. apr 2011 nu var det jo altså hunden jeg mente kunne have de forskellige problemer, har selv en hund der ikke kan gå ret langt før den for problemer med sit knæ som låser, og hun er skam operet en gang, men uden synderlig effekt, godt nok bruger jeg ikke klapvogn til hende, men kan da godt se at nogen kunne have glæde af det.

• #18   25. apr 2011 Jeg kan godt se hvad du mener michelle smiley

Jeg syntes personligt godt at man kan gå op i sine hund/hunde uden at være pylret. Jeg tror dog at MANGE pylre for meget om sine hunde. som gør at hundene simpelthen også bliver for sarte.

Lidt ligesom med børn. jo mere du pylre over at de har fået en lille bitte bitte bule jo mere sarte bliver børnene. Det er ihvertfald sådan jeg har oplevet.

dette skal dog ikke menes med at man skal være ligeglad med at ens hund kommer til skade eller noget. Men nogle gange skal man bare ikke pylre så meget.

Jeg er selv til tider alt alt for pylre mor overfor mine hunde. Syntes da de skal have det bedste af det bedste smiley men jeg prøver at beherske det så det fx er lidt mere "naturligt" hvis man kan sige det på den måde. Fx for mine hunde tit råt kød og kogt kylling og rå eller røget ben fra slagteren og mine for lov til at gnave i træ pinde osv.

Ang det med tøj osv syntes jeg det er noget pjat med Kjole og sløjfer osv osv. men nogle hunde ha behov for en lille sweater eller dækken om vinteren og i kraftigt regn og blæst.

• #19   25. apr 2011 Hvorfor mener du at det skal være så meget anderledes end alt andet vi gør der ændre sig og udvikler sig hele tiden. Se på den mad VI spiser nu, den har da gennemgået en helt parallel udvikling: udvalget i supermarkedet ville også kunne få en "gammedags" husmor til at korse sig.Og det tøj vi går med, de aktiviteter vi deltager i og de hjælpemidler vi af og til benytter os af....vi er såmænd ikke meget bedre.
    Her går voven næsten nøgen rundt ( kun halsbånd) og han får sørme selv lov til at gå. Der er masser af forkælelse med guffer og hundesvøming er vi også helt med på....

• #20   25. apr 2011 Henriette med whiskyhunden.... Der er en grund til at jeg har oprettet debatten i " General diskussion om hunde" det er jo ikke en "general diskussion om mennesker og verdenssamfundet"

smiley

• #21   25. apr 2011 jeg mener at hvis man er ude at gå langt med flere hunde, så er det rart for den hund som ikke kan gå så langt at den kan få et hvil. og så alligevel være med.

• #22   25. apr 2011 Jeg har ikkwe noget imod at være pylret, hvis man er det ved at give hunden udfordrende legetøj eller ordentligt mad.
    jeg elsker at se min hunde gå rund med deres legetøj og vise det frem.

Men tøj tasker m.m er jeg imod.

Du lyder som en der synes vi skal tilbage tilden gamle opdragelse af hunden og små/store fedtklumper

Heldigvis er de fleste blevet klogere

• #23   25. apr 2011 Ejjjj , det vidste jeg ikke !!!

Kan små hunde gå selv ?? hmmmm , så må Bertil vist ned på jorden igen smiley

Ej pjat til side:-)

Jeg behandler og forventer det samme af Bertil på 6 kg som jeg gjorde af Simmer på 35 kg.

En hund er en hund .

Men jeg giver dig ret i , at nogle kammer lidt over , men er det synd for hunden ?? jeg ved det ikke , jeg syntes bare det er fjollet og der er da en vis risiko for at hunden ikke ved til sidst at den er en hund.

• #24   25. apr 2011 Ulla: hvis hunden ikke kan holde til at gå hele vejen til skoven og rundt i skoven og hjem igen, så har den da stor glæde af at sidde i en klapvogn frem og tilbage og så pøle rundt i skoven til den ikke kan mere.

Jeg kan godt nok ikke få ondt i røven over, hvad folk bruger deres penge på og hvilke muligheder der er. Hund er ikke bare hund, det er en hobby, livsstil og erstatningsbarn for mange. Hvordan kan man tillade sig at pege fingre af andres menneskers livsstil?

• #26   25. apr 2011 Michelle - de to ting kan jo ikke helt adskilles. Når vi vælter os i overflod, så smitter det også af på hundene.

• #27   25. apr 2011 jo den går skam og nej neglene bliver ikke for lange, da den jo kommer ud på mange korte ture, men selvfølig vil den da med når vi er i skoven med den store. og som sagt bruger jeg så ikke klapvogn, men kan da godt se at det kan hjælpe nogen.
    og som julie siger, så må det da være op til den enkelte, hvor meget man vil ofre for sin hund.

• #28   25. apr 2011 Alice A, Nå men hvis jeg lyder sådan vil jeg lige understrege at det ikke er sådan jeg tænker...

Bjerggeden AKA Bertil, Nej det er ikke synd for hunden, det synes vi bare fordi vi nok ikke selv ville blive klædt på med prinsesse tøj og bleer og hvad man ellers kan få til hunde, det er enlig mere synd for de fattige at de skal kigge på det, og tænkte på den mad de kunne få for det.

• #29   25. apr 2011 Nu er det jo ikke alle hunde der slider neglene nok, selvom de går lange ture...

• #30   25. apr 2011 Julie
    Man kan da godt debattere sine holdninger??

• #31   25. apr 2011 Reé nej men vi klipper skam også negle og ellers gør dyrlægen da hun er til tjek hver måned.

• #33   25. apr 2011 Marianne: Selvfølgelig. Det er bare fremlagt på en "ladida- jeg er så hævet over jer dummer mennesker, som går op i jeres hunde" -møde, så bliver jeg sgu provokeret.

• #34   25. apr 2011 Ang. udstyr / legetøj osv til hunden , kigger jeg ALDRIG på prisen !!

Jeg køber det , jeg mener er det rigtige til min hund til det givne behov.

F.eks købte jeg en del dyrt Nina Ottesen legetøj til Simmer , da han elskede at løse opgaverne

Og da hans poter gjorde ondt pga. pollen købte jeg de bedste ( og måske de dyreste ) sko til ham

Ang. seletøj køber jeg altid så det passer perfekt og skifter det løbende ud. Jeg køber KUN det der sidder perfekt

Ang. dækken køber jeg kun det der sidder perfekt og lever op til det danske vejr.

Til Simmers pelspleje pga. eksemen købte jeg KUN shampooen hos dyrlægen og jeg købte KUN dyrlægens fiskeolie.

Jeg køber ALDRIG noget der ikke er brug for , enten som aktivering , helbred eller udstyr

Så ja , jeg bruger nok mange penge på hund , men de bliver aldrig klædt ud , eller båret eller ynket eller ........ , de bliver behandlet som hunde med de bedste muligheder der er til stede.

• #35   25. apr 2011 Ps. og jeg venter aldrig på at min egen dyrlæge åbner , men tager af sted uanset tidspunktet , hvis der er behov for det.

Der kigger jeg heller aldrig på pengene.

• #36   25. apr 2011 Fie´s motto

Man må aldrig mangle legetøj.....

• #38   25. apr 2011 Ulla M

Lige nølagtig mine ord smiley

• #39   25. apr 2011
    ***René** *

smiler smiley

Og du må aldrig aldrig mangle strøm på kameraet samt hukommelsesplads på samme. smiley

• #40   25. apr 2011 Julie
    Det synes jeg nu ikke er galt og TS skriver jo også i sin første kommentar, at det også gælder hende selv, så det har vel ikke noget at gøre med at føle sig hævet over andre.

I øvrigt synes jeg nu også gerne, man må mene, at andre er galt på den uden det indbefatter én selv uanset om det gælder børn, dyr eller hvad ved jer. vi har da også masser af tråde herinde om folk, der ikke kan finde ud af at holde deres hunde i snor osv. Alt muligt omkring hundeopdragelse og almen adfærd

• #41   25. apr 2011 Nej hukommelse og strøm er "no go" at mangle *G*

• #42   25. apr 2011 Julie P, jeg peger ikke fingre af andre, ellers peger jeg jo også fingre af mig selv, for jeg pylre også meget om min egen hund fordi jeg elsker den og elsker at gøre den glad lige som alle andre hundeejere gør. Jeg har bare lavet den her debat fordi jeg synes at det var sjovt at folk ligefrem brugte klapvogne til deres hunde, det har jeg aldrig set før, det var ikke for at støde nogen eller gøre nogle irriterede. Og hvis det virkelig er fremlagt på den måde så kan jeg ikke lige skrue tiden tilbage og rette det. Tror du har misforstået det en smule.

Henritte med WHiskyhunden, det har du ret i, men jeg holder mig til et mindre emne smiley

• #43   25. apr 2011 Jeg er stor modstander af alt den påklædning, mange udsætter deres hunde for....I mine øjne, ska en hund kun ha slag omkring, hvis det er nødvendigt pga kulde....Alt det tøj de proppes i, er i mine øjne sygt....
    Stakkels hund smiley
    Klapvogn.....da jeg hørte det første gang var jeg rystet smiley
    Hvis man gerne vil gå lange ture, og ens hund ikke kan holde til det, så har man valgt den forkerte race.....
    Hunde svømning, kan evt være godt ved sygdom......

• #46   26. apr 2011 Kira R, tror du jeg snakker om at det er pulret at give sin hund et dækken eller hvad ved jeg på om vinteren fordi den fryser? Nej jeg snakker om unødvendige ting.
    Lidt legetøj har jeg heller ikke imod, men min egen hund har efterhånden en hel stak af sit eget som ligger og flyder og som den aldrig bruger, jeg synes bare det er synd for ham at han ikke har noget at lege med, det synes jeg er lidt pylret.

Og jeg mener altså heller ikke at man skal overfodre sin hund med mad fra tallerkenen, desuden er det ike alle hunde der bliver fede af det, men et stykke kød, eller et ben fra slagteren en gang om ugen har vores dyrelæge sagt at han har godt af, så han kan bruge sine tænder smiley

Palle P, jeg er nu enlig også glad for hundesvømning, desværre er min egen hund ikke så glad for det, jeg synes bare at det er vildt at der findes svømmehalle kun til hunde, men er ikke i tvivl om at det er sundt for hundene og at de nyder det!

Kommentér på:
Vi bliver mere og mere pylrede!

Annonce