Vi bliver mere og mere pylrede! {{forumTopicSubject}}
Det er synd, men også lidt morsomt når man oplever folk gå rundt med deres småhunde med tøj på, og i fine tasker fordi de ikke må gå på dere egne små ben! Ja der er faktisk også nogle, som har klapvogne til de små vovser! Og der findes hundesvømmehaller, hundehoteller, hundelegestuer osv.
Når jeg går ind i dyreforetninger, og går hen til hundeafdelingen er der så meget mad, at det er ligesom at gå i et spermarked. Skal jeg nu tage det billigste mad, eller skal det være det dyre og gode fra det ene eller det andet mærke?! Der er diverse gummi legetøj, tonsvis af godbidder og jeg ved ikke hvad! det undrer mig ikke, at hunde også er ved at få allergier, de får næsten ikke noget rigtigt kød og mad fra tallerkenen mere eller fra slagteren. Vi begynder altså at gå lidt for meget op i de hunde, de er jo bare hunde, og en hund får det ikke bedre af at have en dyr gummiand fra dyreforetningen, eller en dejlig pind som den selv har fundet og bragt med hjem!
Ja det er altså lidt FOR vildt efter min mening!
aug 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 22 Svar: 188
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.224
jun 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 17 Svar: 483
Ulla M, nææh det er nu ikke fordi de ligefrem skal have al maden fra tallerkenen, men noget rigtig kød har de jo kun godt af
feb 2006
jan 2006
Følger: 19 Følgere: 59 Hunde: 2 Emner: 1.742 Svar: 21.787
Så jeg vil gerne være "mere og mere" pylret, hun har sørme også været meget i waterwalk.....
Heldigvis er det mine valg og ikke dine ;-9
maj 2004
Følger: 23 Følgere: 22 Hunde: 4 Emner: 47 Svar: 672
okt 2008
Følger: 10 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 8.174
jun 2007
Men jeg har heldigvis ikke børn så det kan jeg ikke svare på.
Desuden har jeg ikke sagt at jeg vil helt tilbage til stenalderen...
maj 2009
Følger: 12 Følgere: 10 Hunde: 2 Emner: 55 Svar: 1.504
jun 2007
maj 2007
Følger: 43 Følgere: 144 Hunde: 5 Emner: 1.141 Svar: 38.615
maj 2004
Følger: 23 Følgere: 22 Hunde: 4 Emner: 47 Svar: 672
Den vil gavne mig meget hvis jeg f.eks skal på udstilling... jeg har nemlig en del rygproblemer, så en stor transportaske og 2 chi ville være meget at slæbe rundt på for mig.
Samtidig kan de sidde i en god højde og følge med i hvad der foregår, istedet for at stå på gulvet.
dec 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 260 Svar: 7.936
Samtidig synes jeg på nogle punkter, det er fint at holdningen til vores hunde har ændret sig gennem de snere år. Mit indtryk er, at det på nogle punkter som fodring og opdragelse, bestemt er kommet hundene til gode, at tiderne skifter.
I øvrigt har jeg det på samme måde med børn og indholdet af deres værelser. Nogle værelser ville jo på et loppemarked kunne indbringe penge nok til at bygge en landsbyskole.
Jeg kan ikke se det forkerte i at tale om det/give sin holdning til kende. Det lyder jo ikke som om, du forsøger at forbyde folk at handle som de har lyst
maj 2009
feb 2008
Følger: 37 Følgere: 38 Hunde: 4 Emner: 163 Svar: 1.197
Jeg syntes personligt godt at man kan gå op i sine hund/hunde uden at være pylret. Jeg tror dog at MANGE pylre for meget om sine hunde. som gør at hundene simpelthen også bliver for sarte.
Lidt ligesom med børn. jo mere du pylre over at de har fået en lille bitte bitte bule jo mere sarte bliver børnene. Det er ihvertfald sådan jeg har oplevet.
dette skal dog ikke menes med at man skal være ligeglad med at ens hund kommer til skade eller noget. Men nogle gange skal man bare ikke pylre så meget.
Jeg er selv til tider alt alt for pylre mor overfor mine hunde. Syntes da de skal have det bedste af det bedste men jeg prøver at beherske det så det fx er lidt mere "naturligt" hvis man kan sige det på den måde. Fx for mine hunde tit råt kød og kogt kylling og rå eller røget ben fra slagteren og mine for lov til at gnave i træ pinde osv.
Ang det med tøj osv syntes jeg det er noget pjat med Kjole og sløjfer osv osv. men nogle hunde ha behov for en lille sweater eller dækken om vinteren og i kraftigt regn og blæst.
jun 2010
Følger: 45 Følgere: 61 Hunde: 2 Emner: 126 Svar: 3.859
Her går voven næsten nøgen rundt ( kun halsbånd) og han får sørme selv lov til at gå. Der er masser af forkælelse med guffer og hundesvøming er vi også helt med på....
jun 2007
maj 2009
jan 2008
Følger: 6 Følgere: 13 Hunde: 2 Emner: 183 Svar: 2.627
jeg elsker at se min hunde gå rund med deres legetøj og vise det frem.
Men tøj tasker m.m er jeg imod.
Du lyder som en der synes vi skal tilbage tilden gamle opdragelse af hunden og små/store fedtklumper
Heldigvis er de fleste blevet klogere
jan 2010
Følger: 42 Følgere: 40 Hunde: 5 Emner: 403 Svar: 3.011
Kan små hunde gå selv ?? hmmmm , så må Bertil vist ned på jorden igen
Ej pjat til side:-)
Jeg behandler og forventer det samme af Bertil på 6 kg som jeg gjorde af Simmer på 35 kg.
En hund er en hund .
Men jeg giver dig ret i , at nogle kammer lidt over , men er det synd for hunden ?? jeg ved det ikke , jeg syntes bare det er fjollet og der er da en vis risiko for at hunden ikke ved til sidst at den er en hund.
feb 2006
Jeg kan godt nok ikke få ondt i røven over, hvad folk bruger deres penge på og hvilke muligheder der er. Hund er ikke bare hund, det er en hobby, livsstil og erstatningsbarn for mange. Hvordan kan man tillade sig at pege fingre af andres menneskers livsstil?
jun 2010
Følger: 45 Følgere: 61 Hunde: 2 Emner: 126 Svar: 3.859
maj 2009
og som julie siger, så må det da være op til den enkelte, hvor meget man vil ofre for sin hund.
jun 2007
Bjerggeden AKA Bertil, Nej det er ikke synd for hunden, det synes vi bare fordi vi nok ikke selv ville blive klædt på med prinsesse tøj og bleer og hvad man ellers kan få til hunde, det er enlig mere synd for de fattige at de skal kigge på det, og tænkte på den mad de kunne få for det.
jan 2006
dec 2008
Man kan da godt debattere sine holdninger??
maj 2009
feb 2006
jan 2010
Jeg køber det , jeg mener er det rigtige til min hund til det givne behov.
F.eks købte jeg en del dyrt Nina Ottesen legetøj til Simmer , da han elskede at løse opgaverne
Og da hans poter gjorde ondt pga. pollen købte jeg de bedste ( og måske de dyreste ) sko til ham
Ang. seletøj køber jeg altid så det passer perfekt og skifter det løbende ud. Jeg køber KUN det der sidder perfekt
Ang. dækken køber jeg kun det der sidder perfekt og lever op til det danske vejr.
Til Simmers pelspleje pga. eksemen købte jeg KUN shampooen hos dyrlægen og jeg købte KUN dyrlægens fiskeolie.
Jeg køber ALDRIG noget der ikke er brug for , enten som aktivering , helbred eller udstyr
Så ja , jeg bruger nok mange penge på hund , men de bliver aldrig klædt ud , eller båret eller ynket eller ........ , de bliver behandlet som hunde med de bedste muligheder der er til stede.
jan 2010
Der kigger jeg heller aldrig på pengene.
jan 2006
Man må aldrig mangle legetøj.....
jan 2010
Lige nølagtig mine ord
jan 2010
***René** *
smiler
Og du må aldrig aldrig mangle strøm på kameraet samt hukommelsesplads på samme.
dec 2008
Det synes jeg nu ikke er galt og TS skriver jo også i sin første kommentar, at det også gælder hende selv, så det har vel ikke noget at gøre med at føle sig hævet over andre.
I øvrigt synes jeg nu også gerne, man må mene, at andre er galt på den uden det indbefatter én selv uanset om det gælder børn, dyr eller hvad ved jer. vi har da også masser af tråde herinde om folk, der ikke kan finde ud af at holde deres hunde i snor osv. Alt muligt omkring hundeopdragelse og almen adfærd
jan 2006
jun 2007
Henritte med WHiskyhunden, det har du ret i, men jeg holder mig til et mindre emne
aug 2006
Følger: 9 Følgere: 9 Hunde: 2 Emner: 10 Svar: 1.444
Stakkels hund
Klapvogn.....da jeg hørte det første gang var jeg rystet
Hvis man gerne vil gå lange ture, og ens hund ikke kan holde til det, så har man valgt den forkerte race.....
Hunde svømning, kan evt være godt ved sygdom......
jun 2007
Lidt legetøj har jeg heller ikke imod, men min egen hund har efterhånden en hel stak af sit eget som ligger og flyder og som den aldrig bruger, jeg synes bare det er synd for ham at han ikke har noget at lege med, det synes jeg er lidt pylret.
Og jeg mener altså heller ikke at man skal overfodre sin hund med mad fra tallerkenen, desuden er det ike alle hunde der bliver fede af det, men et stykke kød, eller et ben fra slagteren en gang om ugen har vores dyrelæge sagt at han har godt af, så han kan bruge sine tænder
Palle P, jeg er nu enlig også glad for hundesvømning, desværre er min egen hund ikke så glad for det, jeg synes bare at det er vildt at der findes svømmehalle kun til hunde, men er ikke i tvivl om at det er sundt for hundene og at de nyder det!
Vi bliver mere og mere pylrede!