Det bliver mere og mere hjerteløst {{forumTopicSubject}}
min dyrlæge
https://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/kattekilling-smidt-ud-af-vinduet-i-bil-modbydelig-handling/7721118
jeg tror kun en lov som vi fik ved hunde der tvinger et ansvar på katteejere vil virke.
jan 2006
Følger: 1 Følgere: 59 Hunde: 5 Annoncer: 2 Emner: 346 Svar: 14.168
Katten har virkelig lavstatus så det brager
apr 2018
Følger: 19 Følgere: 661 Emner: 121 Svar: 6.955
tænk sig at kaste et dyr ud af en bil... kynisk
resten af de mange 100 killinger de får ind kunne man dog godt lovgive om.. I hvert tilfælde en del af dem. Jeg forstår ikke den politiske uvilje. men måske overset jeg noget... Jeg synes bare en lov om id mærke ville kunne stille en ejer til ansvar som ved hunde
jan 2006
Følger: 1 Følgere: 59 Hunde: 5 Annoncer: 2 Emner: 346 Svar: 14.168
Det er jo helt sindssygt, som det vælter med katte der søger hjem, på internaterne. Men det er som om det "bare" er en kat, og sådan en gider man ikke bruge penge på at få fixet så den ikke kan avle videre.
apr 2018
dyr koster penge.
hundeejere er der en masse regler for og de betaler for deres dyr for de flestes vedkommende. hvorfor skal katteejere have særbehandling?
det er jo et tilvalg at have kat.
man kan bare lade være....
og jeg taler naturligvis ikke om de ejere der passer deres dyr. de findes jo heldigvis også
man gik ind og tvang hundeejere med en lov. de sidste katteejere kommer nok aldrig med før de tvinges....
apr 2018
jul 2018
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 16 Svar: 700
Det grundlæggende problem er, som Martine er inde på, at katte ikke har nogen værdi. Det er jo sjældent at det der overgår racekatte til flere tusinde kroner...
Det ændrer dog ikke på, at man må have en alvorlig vævefejl i kysen, for at skille sig af med et levende dyr på den måde.
maj 2009
Følger: 2 Følgere: 31 Annoncer: 16 Emner: 186 Svar: 10.469
Der kommer mere og mere oplysning, desværre hjælper det ikke en disse, desværre bliver katteproblemet værre og værre.
HL - ID-mærkning vil ikke hjælpe en disse.
Selv om katten er ID-mærket, vil folk stadig lade dem løbe frit rundt og formere sig.
Skal katte problemet løses, så skal de ID-mærkes og der skal uddeles bøder for at lade en fertil kat løbe frit.
dec 2018
Følger: 21 Følgere: 17 Hunde: 3 Emner: 36 Svar: 1.780
Hvis man kunne sænke prisen på neutralisering af katte evt i en overgangsperiode så alle havde råd til at opfylde evt nye lovkrav.
Avlskatte skulle holdes bag hegn eller indendørs. Alle killinger mærkes før salg.
maj 2009
Jamen hvert eneste år kører en del dyrlæger kampagner hvor man kan få sine katte neutraliseret til billige penge hvor alle kan være med.
Desværre bruger folk dem alt for lidt.
Min dyrlæge er en af dem, jeg skal prøve at spørge hende, hvor mange katte de får ind når de kører kampagne.
maj 2009
Dette er kun et enkelt sted hvor der køres kampagne, eg har set opslag på facebook hvor priserne var fra 600 til 1000 kr.
Jeg tror, at selv om priserne blev sat ned til 300 kr, så ville der stadig være rigtig mange der ikke fik neutraliseret deres kat, "for det er jo bare en kat"
jun 2009
Følger: 1 Følgere: 37 Hunde: 2 Emner: 1 Svar: 4.357
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 421 Svar: 13.114
Ja, det er en generalisering og naturligvis gælder det ikke alle.
dec 2018
Følger: 21 Følgere: 17 Hunde: 3 Emner: 36 Svar: 1.780
Næ, jeg har kat
Men katteejers dyrlæge kan da sagtens neutralisere alle 7 nu
maj 2008
Følger: 6 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 30 Svar: 5.451
Hvis man slet ikke er klar over, at der er disse tilbud fra tid til anden, så holder man måske ikke øje med dem og opdager dem derfor ikke.
Vi brokker os jo ofte herinde over, at folk ikke sætter sig ind i tingene, når de skaffer sig en hund. Det står helt klart meget værre til med katte, som desværre ofte ikke regnes for så meget.
maj 2008
De første steder jeg kontaktede ud fra annoncer, var alle killinger meget hurtigt reserveret. Der hvor jeg endte med at købe, kom annoncen på nettet fredag eftermiddag, jeg ringede lørdag og fik den sidste i et kuld på 5 ganske almindelige stribemisser.
Det skal siges, at det var efterår, så der var selvfølgelig færre killinger end forår/sommer, men stadigvæk i betragtning af, at man altid hører, hvor svært det er at komme af med huskatte killinger, så var jeg da overrasket.
maj 2008
Jeg kender da heldigvis også mange højt elskede katte, som bliver passet til punkt og prikke, og har samme status i familien som de fleste hunde har.
apr 2018
https://www.tvmidtvest.dk/artikel/jeg-sad-med-taarer-ned-ad-kinderne
jul 2012
Følger: 22 Følgere: 1420 Hunde: 1 Emner: 36 Svar: 7.414
Og hankatte behøver ikke at blive kastereret, for de får jo ikke killinger.
Og så er der det der med at fratage katten sit naturlig liv osv.
Og endelig er det jo så "sødt" at have killinger, og de undervurderer fuldstændigt arbejdet med dem, for at det skal blive gode familiekatte.
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 552 Svar: 31.054
Her i nabolaget er der en milliard katte. De fleste er tamme og tydeligt hundevante (sten elsker dem ). Men de render løse omkring, inkl en relativt nytilflyttet, som har valgt, at jerbaneovergangen er et fremragende sted at sove - det er jo bare et spørgsmål om tid, før det går galt.
Neutraliseringskampagner er absolut et godt tiltag, men virker jo mest på dem, der i forvejen har haft tanken at neutralisere. De mange andre får sig næppe taget sammen til at indfange kræet og fragte den til dyrlægen uanset hvor billigt det måtte være - det er besværligt og misser klarer sig jo fin uden
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 241 Svar: 15.389
Jeg ved ikke hvordan hankatte opfører sig ...
Jeg havde virkelig ikke mange penge at gøre med, da jeg fik "smidt" min første kat i nakken.
Men så fandt jeg nogle andre katteejere i ejendommen, som også skulle have deres katte neutraliserede, og vi gik sammen, og fik mængderabat.
Man må godt selv være lidt opsøgende.
Den kat jeg har nu, gik jeg sammen med en anden HG'er om, da hun også skulle have nogle af sine katte neutraliseret, og igen, vi fik mængderabat + det løse (vores faste dyrlæge, så han gav yderligere rabat).
Men folk er ligeglade. Vildt mange, virker endda som om det er langt de fleste, kunne ikke være mere ligeglade.
De NÆGTER, at bruge en øre på deres katte.
Det kunne vi se, da ingen ville skrive under på, at hæve kattens værdi i DK, hvis det ville ende med, at det kunne komme til, at de skulle tage ansvar for deres katte, eller du godeste, skulle spendere en krone på dem.
Mine naboer har begge mindst haft 2 katte, som er "forsvundet" (vi bor lige ud til en stor vej, og når de når over den, så er der en togbane de kan hygge sig med).
Den ene er på kat nummer 5+, de andre overvejer at anskaffe sig en hund (de har en dreng med voldsom allergi ...).
Det er virkelig svært, at skulle respektere sådanne katteejere .. men udover deres syn på DERES dyr, er de egentligt nogle okay mennesker ... men hvordan kan de byde deres dyr det, og deres naboer, der skal trækkes med deres katte?
Jeg kommer aldrig til at forstå det ...
Min ene nabos hankat er for nyligt blevet neutraliseret. Jeg var flejnet, hvis han ikke var.
jul 2012
Følger: 22 Følgere: 1420 Hunde: 1 Emner: 36 Svar: 7.414
okt 2006
Følger: 60 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 14.015
Dyrlægen nærmest undskyldte med et overslag på indlæggelsen og undersøgelser på ca. 7000kr.
Han fortalte så de havde et program til netop katte der var over killingestadiet om gratis sundhedsundersøgelse 1 gang årligt. For ellers så kom folk ikke. Og selv om det var gratis så var der stadig mange katteejere og katte de aldrig så.
Men så fik de dem nogengange indenfor døren, og kunne få snakken med ejeren i det mindste. Give et godt tilbud på neutraliserings og vaccine.
apr 2018
https://www.tv2ostjylland.dk/artikel/se-den-soede-video-kattekilling-faar-ny-familie-efter-kast-fra-bil?v=0_99wc8jx4
apr 2018
https://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/to-killinger-efterladt-til-den-visse-doed-i-lukket-papkasse/7726699
feb 2018
Følger: 4 Følgere: 4 Emner: 15 Svar: 1.504
apr 2018
Det bliver mere og mere hjerteløst