Hvalp kommer op at toppes med andre - stoppes? Hvalp kommer op at toppes med andre - stoppes?
Hej folkens
Ellie, vores OEB bliver 10 uger i morgen og hun er en temperamentsfuld ung dame. Når hun leger med andre hunde, både voksne, unghunde og hvalpe kan det ske at de siger fra da hun bider meget og virkelig prøver af.
Jeg prøver selvfølgelig at stoppe legen når det kører for meget op og det virker også helt fint. Men tre gange er det virkelig blevet for meget og de er kommet op at "slås" (som hvalpe og andre hunde nu kan gøre). Første gang med vores anden hund Gaja, som sagde fra fordi hun hev hende i øret og Ellie blev sur på Gaja hvorefter det eskalerede og jeg stoppede dem.
2. gang med min veninde STB-hanhund på 6 måneder, som sagde fra og det samme skete som med Gaja.
3. gang var i tirsdags med en kammerats franske bulldog tæve på 5-6 måneder.
Vores Ellie bliver VIRKELIG tosset og hun giver sig ikke (tror jeg ikke).
Efter at have snakket med forskellige mennesker, så er jeg splittet. Nogen siger at de selv skal ordne det, altså hundene - for Ellie skal sættes på plads. Andre siger at vi skal stoppe dem, og det er også det jeg altid har lært. Hvalpen skal jo ikke have dårlige oplevelser og den ved ofte ikke at den leger med ilden.
Så hvad siger i, skal hun sættes på plads eller skal jeg stoppe det?
Og jeg vil så også lige tilføje, at jeg normalt lige pauser legen hvis jeg kan se at det er ved at gå over gevind, men de tre gange hvor det er sket, så har der ikke været tegn på noget.
aug 2004
Følger: 45 Følgere: 44 Hunde: 2 Emner: 45 Svar: 986
Desværre er der stadigvæk rigtig mange mennesker, der har den holdning, at "de finder selv ud af det"...
Nej.. Det gør de altså ikke....
aug 2004
Følger: 45 Følgere: 44 Hunde: 2 Emner: 45 Svar: 986
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 421 Svar: 13.132
De kan være nogle rigtige banditter de bulldogs.
apr 2012
Hunde: 1 Emner: 32 Svar: 554
Står du først med en voksen bulldog, der bliver aggressiv med andre hunde, så har du et alvorligt problem.
jun 2007
Følger: 43 Følgere: 42 Hunde: 2 Emner: 32 Svar: 356
Jeg er MEGET obs på det, men det kommer også udenfor leg. Altså f.eks. da vores egen Gaja sagde fra fordi Ellie kom hen og bed i hendes ører, så er det jo helt ok at Gaja siger fra men hvor Ellie så bliver sur og bider tilbage - og her starter det.
Med de to andre har det været i leg, hvor det er kørt op men synes virkelig ikke at det er vild leg. De løber bare rundt og leger og pludselig sker det.
Men jeg må jo blive bedre så, selv om jeg synes det er svært at passe mere på end jeg gør i forvejen :o)
Og så rart få bekræftet at man skal stoppe dem, for det var også det jeg mente man skulle og har gjort indtil videre.
Tak for råd!
Hvalp kommer op at toppes med andre - stoppes?