uansvarlig hundeejer, hvad gør man ? {{forumTopicSubject}}
Hej min søster har lige fået nr. 2 hund, en formel 1 hvalp. Fint nok tænker jeg men pigebarnet, har fået den gratis fordi den er fyldt med lopper og orm, what tænker jeg! Nå men jeg siger hun skal tage den til dyrlæge, og få behandling, sundhedstjek og chip. Hun siger ej jeg har bare givet den orme og loppekur til kat, det skal nok hjælpe, og selvom jeg forklarer at den skal have chip er hun ligeglad, for det har jeg ikke penge til, som hun siger. Så siger jeg at den skal jo også forsikres, ligesom den anden hund de har, men også her viser det sig at de undgår loven og heller ikke har nogen forsikring på denne. Jeg bliver så gal på hende at jeg har sagt at jeg ikke vil snakke med hende mere hvis hun ikke får det i orden inden i morgen, kan ikke klare uansvarlige hundeejer, Hvad mener i jeg kan gøre!
nov 2011
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 28 Svar: 288
men ja, det bare så surt at være vidne til!
sep 2012
Følger: 1 Hunde: 2 Emner: 1 Svar: 30
Det værste af det hele er at lige meget hvem der bliver kontaktet bliver intet gjort
sep 2012
Følger: 1 Hunde: 2 Emner: 1 Svar: 30
mar 2008
Følger: 18 Følgere: 17 Hunde: 3 Emner: 65 Svar: 454
Stakkels hund, får ikke næring af maden den spiser pga. orm, ormene kan blive til blodorm som kan slå hunden ihjæl osv.
Lopperne bliver kun værre og smitter til den anden hund, samt omgivelserne, kan springe på dem selv - samt hundene kan blive så plagede af det, at dyrlæge regningen kan løbe op i minimum det 10 dobbelte af hvad en orme/loppe kur kunne koste.
Prøv at høre om hun tror der er forkel på hund og kat ? på deres måde at optage det forskellige og om hun kan forestille sig hvorfor man laver forskellige til hund og kat?
Tror ikke man kan tvinge folk, så længe politiet ikke gør noget, trods at både lopper og orm kan være direkte tortur for hundene.
I min verden, burde disse folk fratages retten til dyr, hvad gør hun når en af hundene bliver syg, har hun så råd til dyrlægen? (gør mig sur, undskyld det har bestemt ikke noget med dig at gøre, du forsøger jo netop at gøre det rigtige, thumbs up for dig)
apr 2010
Følger: 19 Følgere: 17 Hunde: 2 Emner: 360 Svar: 1.373
jan 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 1 Svar: 171
nov 2011
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 28 Svar: 288
apr 2010
Følger: 19 Følgere: 17 Hunde: 2 Emner: 360 Svar: 1.373
hvis man har valgt at få et dyr skal man sgu også overholde de regler og ansvar der føgler med, ellers vil jeg påstå at hunden er bedre tjent med en anden ejer
maj 2007
Følger: 25 Følgere: 1230 Hunde: 7 Emner: 91 Svar: 2.792
uansvarlig hundeejer, hvad gør man ?