{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.887 visninger | Oprettet:

Bank siger nej til huskøb {{forumTopicSubject}}

Det er så typisk.

Vi, manden og jeg har fundet det hus vi så gerne vil købe, ligger på rolig villavej, for enden ligger der en legeplads som sønnike på 7 vil få glæde af - storesøster kan selv cykle i skole, stor grøn mark jeg kan benytte til træning af hund (og børn hvis de er for frække) smiley .... men men men.

Banken siger nej.
Vi har som banken siger, et flot rådighedsbeløb hver måned, begge fast arbejde, huset vi har kigget på er billigere at eje frem for det vi bor til leje i pt.

Problemet er at vi skal låne til "papirsagerne" advokat, osv.

Læste en spiseseddel ved Brugsen, at banker siger nej til huskøb ved hver 3. kunde - det er jo helt urimeligt.

Vi gir ikke op - har kontaktet en anden bank! smiley

Men hvor er det frustrerende, når vi selv ved økonomien er til det.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bank siger nej til huskøb
  • #2   17. sep 2012 min kammerat gik til hans bank og fik nej... han tog til en anden bank og der sku de ikke kigge 2 gange før de sagde at han nemt ku låne en million mere nemt.. huset stod til 700,000... så ja spørg i en anden bank det kan altså godt betale sig en gang i mellem...

• #3   17. sep 2012 Nej det er jo nok der vi falder i - vi kan også godt selv finde de penge, men så står huset der måske ikke til salg ... man føler et vis pres smiley

• #4   17. sep 2012 Har lige haft læst en artikel i dag netop omkring dette.. Prøv med en anden bank, er det i samme område som I bor i nu ?

• #5   17. sep 2012 Vi købte hus her i Januar, jeg havde spar Nord bank, min mand syd bank. Min bank ville ikke låne os pengene, men syd bank vil gerne og vi skiftet til syd bank.. Så prøv en anden bank hvisi ellers har nogen penge selv og putte i det til udbetaling... Så giv ikke op smiley

• #6   17. sep 2012 Vi bor til leje i samme by som det vi vil købe - og vi ønsker nemlig ikke og fraflytte byen pga vores børn går i skolen her i byen. Også der er jo lidt sikkerhed i fremtiden. Den nye bank vi har kontaktet ligger i anden by, men kender til oplandet.

• #7   17. sep 2012 det var på tide at det endelig komme frem på spisesedlerne, jeg har sagt i de sidste to år at bla bankene er skyld i det stille stående boligmarked herhjemme og dermed er de også skyld i, at der er stor stigning af bolig tvangsaktioner, netop fordi man forsøger at få solgt boligen men det lykkedes ikke.
    men Hanne T, keep on trying, krydser fingre for jer

• #8   17. sep 2012 Det vil sige, at grunden til at banken siger nej er p.g.a. banklånet til udbetaling og andre omkostninger? - det er ikke kreditforeningerne, der sætter hælene i?

• #9   17. sep 2012 Nope .. banken siger nej - trods vi har et fint rådighedsbeløb. Vi når ikke engang til kreditforeningen.

Jeg forstår det ikke ... ell jo, for vi skal så låne til udbetalingen, advokat olign.

Jeg har truet med at gå på det "sorte" marked for at låne, og så købe huset - men kun sagt i en sjov kommentar - men man er sq fristet, når vi ved vi er gode nok til at eje! smiley

• #10   17. sep 2012 Vi lånte til det hele =)

Håber i finder en bank som vil låne jer pengene

• #11   17. sep 2012 Vi håber også ... smiley Men imens vi venter kan vi så lægge lidt til side, så jo længere de er om at hjælpe, jo nærmere kommer vi selv til udbetalingen smiley

• #13   17. sep 2012 Ulla .. de kan da lave pant i ejendommen.

• #14   17. sep 2012 Når vi snakker kroner og øre, så er det altså max 55.000,-

• #15   17. sep 2012 Jeg kan godt købe en ny bil ....

• #16   17. sep 2012 Enig TS, dette har intet med om I kan stille sikkerhed eller ej.. Bankerne er blevet så strenge og mange får afslag ..

• #17   17. sep 2012 Nemlig lige præcis det vi mærker her. Vi ved vi er gode nok til at købe huset vi har kig på - skal dog lige have en håndsrækning til det finansielle.

Synes det er til grin vi får et nej, når vi ikke snakker om højere lån. Vi vil sidde ca 1500,- billigere pr mdr. ved at købe dette hus frem for at bo til leje i det vi bor i nu. Latterligt.

• #18   17. sep 2012 Det kan godt lade sig gøre at købe hus, selvom man ikke selv har til udbetaling, advokat osv., vi gjorde det selv sidste sommer/efterår (til d. 1. er det et år siden vi overtog vores hus :o) ), og vi gik endda til, til en helt fremmede bank, da vi godt viste at det ville være nytteløst at gå til Danske Bank som vi havde på det tidspunkt..

• #19   17. sep 2012 Det er helt hen i hegnet for tiden smiley læste på ttv idag at min. Hver 3. får afslag til lån vedr. huskøb. Jamen hva' fa'n tænker de på, hvis man gwrne vil have gang i væksten, hussalg o.s.v?
    Det hører jo ingen steder hjemme, at en familie ikke kan låne 50.000 kr udover kreditforeningslån, selvom de kommer til at sidde 2000 kr. billigere om måneden, "bare" fordi det er eje i stedet for eje smiley smiley
    Øv, jeg føler med dig Hanne T. Det er dybt uretfærdigt og ulogisk. Ønsker held med at det kan lykkes ad anden vej smiley

• #20   17. sep 2012 Miemiv, M & K - Night Creatures' Nightmare L

Tusinde tak - jeg håber også til det sidste. smiley Gir dig fuldstændig ret - det virker helt ulogisk.

• #21   17. sep 2012 Der slulle selvf. stå 'eje i stedet for leje', men du forstod meningen smiley
    Synes bankerne i stedet for bør kigge på deres investeringer og kreditter til større virksomheder. Det er ikke de alm. hr og fru Danmark kunder, de taber mest på alligevel.... men de "små" det går ud over...

• #22   18. sep 2012 Godt nok ikke hus, men lejlighed jeg har købt.. Jeg lånte også til det hele..
    Danske Bank sagde nej, så jeg skiftede til Nordea.. De sagde nemlig ja..
    Og oveni det så har jeg fået en super fantastisk bankrådgiver i stedet for det sure æsel jeg havde før..

• #23   18. sep 2012 prøv en anden bank, som mange andre siger.
    Jeg var kunde hos danske bank i 14- 16 år uden nogle problemer og helt uden lån, men da jeg endda spurgte efter at få mit visa lavet om til et dankort og få en kassekredit på 10.000, sagde de nej uden nogle særlig god begrundelse.
    Så skiftede jeg til jyske som efter to dage havde givet mig dankort og kassekredit

• #24   18. sep 2012 Bankerne er sindsyge i øjeblikket.

Jeg kigger selv på hus og har nu fundet drømmehuset. Min egen bank vil ikke hjælpe. Heller ikke selvom min økonomi er fin og jeg har til halvdelen af udbetalingen lige pt.

Nu er jeg gået til en anden bank, har netop været til møde i dag og de ser helt helt anderledes på det, så godt at jeg nu venter på om lånet bliver godkendt/bevilliget af kreditforeningen. Stod det til den bankdame jeg snakkede med i dag havde hun sagt JA på stedet. Uden at blinke. Og hun tror på lånet går igennem, hun kan intet finde der kunne spænde ben.
    SÅ tæt på har jeg aldrig været med min gamle bank trods jeg har kigget i 10 måneder og har haft 4-5 huse i kikkerten på det år.

Jeg havde dog besluttet at spørge nærmest alle bankerne i området indtil det lykkedes... For det ER drømmehuset og et rigtig godt køb.

Så bare fortsæt til det lykkedes smiley

• #25   18. sep 2012 Altså M vi er jo nogle der lige er kommet hjem fra nattevagt... SÅ skulle jo lige se om HG kunne fungere uden mig i alle de timer smiley Hvad med dig selv?

• #26   18. sep 2012 vi havde samme problem for er par måneder siden. banken sagde nej, selv om vi i starten af året havde fået en beregning af dem der sagde vi kunne låne meget mere.

vi ringede til en anden bank, og i den her weekend flytter vi ind i drømmehuset smiley
    vi opdagede på de to bankers beregninger at det var fordi de havde nogle helt forskellige modeller de regnede ud fra.
    første bank, danske bank, mente at vi skulle have samme rådighedsbeløb, som en familie med to børn (vi har ingen børn)
    derudover satte de mere end det dobbelte af til vedligeholdelse om måneden.

så det kan altså godt betale sig at ringe rundt og finde en anden bank.
    vi har også lånt til det hele, da vi ikke have den store opsparingen. så det kan lade sig gøre smiley

• #27   18. sep 2012 Arh jeg fik lige lidt før fri.. Har ellers vagt til kl. 6 smiley Min seng kalder os om lidt kan jeg mærke.

• #29   18. sep 2012 altså vi kunne ik låne en krone i nordea.... men kunne låne til hele huset i nykridit , vi gjorde det så ik , men det er en anden historie. vi havde dog cA 40.000 sparet op

• #30   18. sep 2012 Nykredit har også tidligere lånt ud til folk der ikke havde nok fri hver mdr. inkl. mig selv men det går fint rundt alligevel men de godkendte en bekendt til 1.6 mil. da han tjente ca. 21.000,- i mdr. Men så blev han fyret men de godkendte det alligevel + mit huskøb var til 925.000,-

• #31   18. sep 2012 min kæreste og jeg har lige lånt til et hus, jeg er på su og har arbejde, og min kæreste har et arbejde, vi skulle også låne til alt og havde ikke den store opsparing, huset var ikke så dyrt men skulle total renoveres, vi har lånt i nykredit (:

• #32   18. sep 2012 Nu vil jeg ikke nærmere ind på min privatøkonomi herinde, men vi kigger ikke på hus vi ikke kan sidde i uden job. Hvis vi begge skulle være så uheldige at blive uden job, kan vi stadig sidde i huset.

• #33   18. sep 2012 Selvom vi ikke havde til udbetalingen, så er vi heller ikke så dumme at vi har sat os i et hus vi ikke har råd til at bo i, hvis manden bliver arbejdsløs (jeg er på FP, så min indtægt giver lissom sig selv smiley )..

Fremfor regler om at man selv skal have til udbetalingen, syntes jeg nu at det var mere relevant, at laver regler for at man også skal kunne sidde i drømmehuset, selvom man bliver arbejdsløs og ryger på dagpenge... At man har haft til udbetalingen for måske 5 år siden, sikre jo ikke at man ikke må gå fra hus og hjem, hvis man bliver arbejdsløs, så dén kan jeg nu ikke helt se..

• #34   18. sep 2012 Holtevejen H

Man kunne også nedsætte kommende tvangsaktioner ved at lade folk købe hus! smiley

• #36   18. sep 2012 Jeg kigger heller ikke på så dyre huse at jeg ikke kan sidde der uden job, du kan være ganske rolig.

De huse jeg ellers havde kig på, dem har jeg til udbetalingen på, men på det hus jeg går efter nu er udbetalingen 15.000 mere end jeg har, og det er kun 1 måned siden jeg fandt deti avisen/nettet, så derfor har jeg ikke hele beløbet. Men det er banken nu ligeglad med, det er fint jeg har halvdelen, faktisk lige over halvdelen.

• #37   18. sep 2012 Nu som medløber DKK snob. .

Det er da vild spændende om du snart blir husejer smiley Håber også vi snart hører noget - har ventet hele dagen, men der sker nok ikke noget nu. smiley

• #38   18. sep 2012 hwj da jeg købte hus havde jeg slet ikke banken inde over vi handlede igennem nykredit

• #39   18. sep 2012 Ja det er vildt spændende!!!! smiley De har svaret inden fredag, på om kreditforeningen har godkendt lånet smiley Det ser vildt godt ud... Så jeg håber smiley Mon ikk os I snart høre noget smiley

• #40   18. sep 2012 Håber virkelig smiley

Kommentér på:
Bank siger nej til huskøb

Annonce