{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
805 visninger | Oprettet:

Hvad gør man så? {{forumTopicSubject}}

Ja, det bliver vist ikke lige den mest fantastiske jul i år.

Sagen er nemlig den, at jeg har en El regning liggende på 2800 kr.

Jeg skulle bruge mit SU lån til at betale den med, men su har fucked i det, så jeg får det først til Januar.

Elregningen er splittet op, så der er allerede en aftale på den. Dvs at der er no mercy hos el selskabet.

Man får én rykker, derefter lukker de strømmen.

Den rykker har jeg fået, og den har forfaldsdato i morgen, d. 17/12.

Derefter går der 4 dage, så lukker de for strømmen.

Jeg ringede til el selskabet.. deres svar var "Vi lukker strømmen hos mange inden jul"...

Jeg har simpelthen prøvet alt.. Familie, venner, bank og kommune. Alle siger nej.

Nu ved jeg så ærligt ikke hvad jeg skal gøre..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad gør man så?
  • #1   16. dec 2010 Jaa det er et godt spørgsmål smiley

• #2   16. dec 2010 Har I mon et eller andet I kan sælge?

• #4   16. dec 2010 JK - Fik til at starte med en regning på 5000 kr.. som er delt over 3 mdr.. Og den dækker 4 mdr vist nok.. Men husleje og el, synes jeg nu ikke er det samme smiley

JL - Det vi har, har jeg sat til salg.. Men det kræver jo også købere smiley

• #5   16. dec 2010 Hvad var grunden for at banken sagde nej ?
    Og kommunen for den sags skyld ?

I kan vel bevise at SU lånet går ind til Januar, og det så kan bruges til det.

Udover det så ville jeg blive ved med at ringe til el-selskabet smiley
    Der er vist ikke så meget andet at gøre.

• #6   16. dec 2010 CKH

Banken - At jeg står i RKI.

Kommunen - At de ikke er nogen bank... Suk.

Jeg bryder mig bare ikke om at konstant ringe, når de har en politik der hedder at har man først lavet en aftale, så er man på røven hvis man ik kan betale.

• #7   16. dec 2010 Tag ind på komunen og sig at du jo er nødt til at flytte ind på kommunen hvis de ikke hjælper med den elregning. Du kan jo evt få en seddel fra der hvor de har fucked op med din su at der kommer de ekstra penge d 1 januar.
    Det er sku træls at man ikke bare kan gå i banken og få den hjælp. eller på kommunen smiley Held og lykke.

• #8   16. dec 2010 - Sikke en gang fis at lukke ud af kommunen, min søster har flere gange fået hjælp lige netop til strømregninger.

Jamen jeg tror ikke der er andet at gøre end at ringe derind igen, og så håbe at der sidder en der er i julehumør. smiley

• #9   16. dec 2010 CKH - Ja, min nabo fik også hjælp til en elregning for nogle mdr siden.. Synes det er noget mærkeligt noget.

• #11   16. dec 2010 Desuden kan su nok sagtens lave en aconto udbetaling hvis de vil. Det er jo ligesom dem der har lavet en fejl.

• #12   16. dec 2010 JK - Den eneste varme vi har, er el raditor. Så det er derfor den er så høj smiley

Nej, når først man har lavet en afdragsordning... Så er man på røven smiley

• #13   16. dec 2010 Anita - Men det gør de ikke.

• #15   16. dec 2010 Jeg prøver at ringe til el selskabet igen og se om de er i julehumør idag

• #16   16. dec 2010 Nej de er sku nogle ************ meget grimt ord. Føler med dig..

• #17   16. dec 2010 har du ingen elvarme, så prøv med en gas kamin. Og ja, elselskabet lukker for strøm, men de giver meget lang snor, inden de gør det.

• #18   16. dec 2010 Snakkede med dem igen.. Og deres system er lavet sådan at hun slet ikke kan rykke den uanset hvor meget hun gerne vil.. Den mulighed har de slet ikke i systemet når der først er lavet en ordning..

• #19   16. dec 2010 hvornår fik du rykkeren?

• #20   16. dec 2010 Den 11 tror jeg..

• #21   16. dec 2010 Jeg ville tale med kommunen igen hvis jeg var dig, de SKAL hjælpe dig når det er su der har lavet fejlen, og da det kun er "et lån" så mister de ingenting på at hjælpe dig, husk at det er derfor de er der, får du en dum madamme i røret så ring lidt efter så en anden tar fonen, eller bedre endnu, ta derop så kan de ikke bare "feje dig af" og smide røret på.*Ss*
    Håber at det hele når at løse sig.

• #22   16. dec 2010 Anita - Problemet er at de tager efter cpr nr.. Hvert cpr har sin egen behandler.. og min er åbenbart en sur en

• #23   16. dec 2010 Øv hvor trist :o( jeg har desværre ingen gode råd som du kan bruge lige nu og her - men jeg har et som du kan bruge i fremtiden - for man skal jo som nogen siger lære af sine fejl....

Sørg for at sætte x antal kroner ind hver måned på en el/varme konto så el/varme regninger aldrig kommer bag på dig....

I øvrigt synes jeg det lyder som en meget, meget høj regning - jeg bor i (gammel, dårligt isoleret) rækkehus - og vi bruger for ca. 9.000 OM ÅRET... Derfor synes jeg 5.000 for 4 måneder lyder usandsynlig højt...

Mvh
    Marianne

• #24   16. dec 2010 * Natascha * : Jeg forstår ikke helt, du først kan få dit SU lån den 1. januar, eftersom de udbetaler hver torsdag?
    Så hvis du den 1. december vidste, der var ged i den fra SU styrelsens side, har du kunne ringe derind, og du ville så havde fået dine penge den 9. eller aller senest i dag!?

• #25   16. dec 2010 Jamen har du kun talt med hende i fonen el.har du prøvet ansigt til ansigt, det hjælper tit når man møder op, for så kan man vise at det et stort/ akut problem, nøjes man med at ringe, så virker problemet måske ikke akut nok.

Man må ligesom prøve at tænke på hvorfor nogle får hjælp mens andre ikke gør,
    De kan jo ikke se gennem fonen at det er pga varmepaneler at din regning er så høj, så var jeg dig ja så ville jeg prøve at ta derop som sagt så du kan få talt med sagbehandleren ansigt til ansigt.
    Hellere det end at skulle sidde og fryse resten af december md.

• #26   16. dec 2010 Håber da du finder en løsning - fordi det koster 650kr at få åbnet for strømmen igen! smiley Hvilket jo ikke ligefrem er det man har brug for nu når man i forvejen ikke har penge til at betale regningen..

Men som de andre skriver - de PLEJER og give lang snor.. Og 1 rykker forstår jeg ikke skulle være det - den éne gang vi har fået lukket for strømmen (fordi jeg troede kæresten havde betalt - og han troede jeg havde betalt) fik vi 1 rykker (påstod de) som vi aldrig så.. Måske blev den væk i reklamerne, aner det ikke.. Og så fik vi nummer 2 rykker mens vi var på ferie og naboen tog imod post - og glemte og give os brevet :S Og de kom først og lukkede for strømmen ca. 2 mdr. efter første rykker angiveligt skulle have være sendt (hvor vi så også var på ferie) Så alt i alt - 2 mdrs "kredit" - hvilket jo er HELT fair.. Selvfølgelig skal man betale sine regninger til tiden..

Men forstår ikke at de siger at hvis der er lavet en aftale kan den ikke rykkes - det tror jeg det er en and! Men det hjælper selvfølgelig ikke dig! smiley Men 2800 kr er mange penge og skulle skaffe lige inden jul - hvis ikke man har familie eller venner man kan låne af.. smiley Hvad med familie som ville være villige til at låne jer for et mindre rente beløb?

• #27   16. dec 2010 hvis din sagsbehandler er "dum", så forlang at tale med hendes overordnede, det er nok nemmest at komme til hvis du står deroppe...

• #28   16. dec 2010 En rigtig sød kvinde har tilbudt mig at låne pengene! Hold kæft jeg er glad nu!!

Tusind tak for alle jeres svar smiley

• #29   16. dec 2010 Man skal måske lige huske på at en sag har 2 sider - før man fx kalder varmeselskabet/kommunen for ting og sager ;o) man får 2-3 rykkere før der bliver "truet" med varmelukning... og selv der får man jo en frist så man kan nå at betale før de lukker...
    OG kommunen siger måske nej, hvis de har erfaring med at der ikke er styr på økonomien - og venner og familie siger måske nej - for at slå fast at nu må personen altså lære at klare sig selv/få styr på økonomien...
    Siger ikke dette for at sparke til en der ligger ned i forvejen.... Men det er jo desværre ofte sådan at folk der bliver hjulpet igen og igen af fx mor, far og/eller søskende, venner - de lærer aldrig på den måde - for de har jo den opfattelse at mor redder mig altid - de lærer først den dag det virkelig gør ondt... den dag mor siger nej...

Og der skal altså også meget til før man ryger i RKI...

Natascha - hvis du ikke får hjælp til regningen - så må du bruge de penge du har til at betale regningen med - nogle penge må du jo have :o) og så spise hos familie og venner resten af måneden/næste måned - var det ikke en mulighed måske...

Mvh
    Marianne

• #30   16. dec 2010 Mijanne - Når man har lavet en afdragsordning får man kun én rykker før de lukker smiley

• #31   16. dec 2010 Ja når man har lavet en afdragsordning :o) men så har man sikkert også allerede inden da fået 1-2 rykkere :o)
    Og jeg håber ikke du opfattede det jeg skrev som et angreb :o)
    Det jeg mente/mener med mit indlæg var lidt at man skal også lære af sine fejl - man skal måske til at indse at man kan nå at lave sig om - at man kan nå at blive voksen - at det måske er på tide :o)
    Jeg er selv 41 og har heldigvis aldrig været helt så "langt ude" - men har bestemt også kvajet mig økonomisk - AmagerKort, HandelsFinans, Finax osv osv :o) men jeg nåede at tage mig selv i nakken før det gik helt galt :o) betalte al min gæld - og laaaaaaaang tid - men har efter det aldrig nogensinde købt noget på afbetaling og betaler altid mine regninger :o) man har det så dårligt når man skylder penge til alle mulige og når man ikke kan betale sine regninger og skal gå den tunge og pinlige gang til venner og famiile igen og igen :o)
    Og i dit tilfælde er du kommet så langt (denne gang?) at en vildfremmed må hjælpe dig - synes det er fantastisk der findes sådanne mennesker - men det må da ikke være rart for dig... Det burde i hvert fald ikke føles rart - og tænker om ikke det havde været bedst/bedre for dig selv at virkelig nå derud hvor ingen hjalp - det ville måske vise dig at det er på tide at stoppe op og gøre status...
    Ja ved godt det måske føles som "hårde ord" :o) men prøver bare at være lidt voksen og komme med nogle kedelige, men gode råd :o)
    Mvh
    Marianne

• #32   16. dec 2010 Mijanne - Ingen rykkere ud over den her. Vi fik en elregning på 5000.. så jeg ringede ind og lavede en afdragsordning, således at jeg skulle betale den over 3 mdr. Reglen hos dem er så at man får max 1 rykker, derefter lukker de.

Tager ikke det du siger som et angreb smiley

• #34   16. dec 2010 Natascha - Nu kender jeg ikke din økonomi.. Men godt du fandt ud af det! :o) Jeg har selv fået anbefalet bogen "pengekuren" og skal til at i gang med den. Det er for kvinder der godt vil have styr på deres økonomi og blive rige ;o) Det kunne være en ide at låne den og læse måske? Så du undgår sådan noget fremover smiley

• #35   16. dec 2010 Synd denne person er "anonym", hun skulle have kæmpe ros smiley smiley

Kommentér på:
Hvad gør man så?

Annonce