{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.725 visninger | Oprettet:

Folk der ikke burde anskaffe sig hund! {{forumTopicSubject}}

Er jeg den eneste der kan blive vred indeni over at sidde og se alle de salgsannoncer på ældre og unge hunde der er oprettet ?

Folk skal tænke sig meget mere om inden de anskaffer sig et dyr. Det gør helt ondt indeni at tænke på de stakkels hunde der bliver revet fra deres hjem i sådan en alder pga. tidsmangel.

TÆNK JER OM MENNESKER!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Folk der ikke burde anskaffe sig hund!
  • #1   11. sep 2012 Nej du er ikke den eneste der bliver vred over det, slet ikke den eneste! smiley

• #2   11. sep 2012 hellere da et nyt hjem hvor de er elsket og ønsket, end et hjem hos nogen der ikke kan li dem.

Jeg tog en 8 årig husky ind på et tidspunkt - havde ham i næsten 2 år og elskede ham da 100% fra den dag han landede hos mig.

• #3   11. sep 2012 Jeg synes det er bedre at hunden kommer et sted hen hvor der er tid/overskud/lyst til dem, frem for at være et sted de er uønskede. Men jo, det er skidt at folk anskaffer en hund uden at tænke ret meget over det.

Men det er for alvor pisser mig af er alt den hovedet-under-armen-og-for-hyggens-skyld-skod-avl og det er også årsagen til alle de billige hunde som ender som kastebolde.

• #4   11. sep 2012 Off-topic er det ikke noget nyt at man kan poste billeder, eller har den feature været der siden HG skiftede udseende?

• #5   11. sep 2012 Øhh mon det er min annocen du tænker på???

• #6   11. sep 2012 Ja, Anne. Det er ski smart smiley

• #7   11. sep 2012 Jeg bliver ikke vred over at folk ser sig nødsaget til at gå af med hunden.

Jeg bliver led og ked over folk der anskaffer sig en hund uden at tænke det igennem først og sælger den grundet graviditet, hvalpe unoder eller at den ikke kan være alene hjemme og andre hul-i-hovedet undskyldninger.... Berømte "ups" kuld, eller "Min dreng vil så gerne være faaar!"

Hellere at hunden kommer hen til et sted hvor den er elsket og der tages tid til den, fremfor at den bliver en sur pligt. Det er ikke til gavn for hverken hund eller ejer.

Forstår ikke tabuet bag at gå af med ens hund.
    Heller ej reglen om at man skal være halvdød før at det er acceptabelt.

• #8   11. sep 2012 Ind i mellem bliver jeg irriteret over salgsannoncerne, for unghunde der søges nye hjem til.
    Indrømmet............:Jeg tænker nogen gange på, om ikke ejeren skulle have haft tænkt sig om, inden salget. Og jeg er nok også hurtig til at stemple folk
    Men så igen..........Svært at sige, hvorfor hunden skal skifte hjem.
    Måske har ejer og hund ikke kemi sammen.........?
    Måske lever hunden ikke op til ejerens forventning..........?.
    Måske er ejeren- eller ejeren næremste- blevet langtidssyg?
    Jeg kender en del mennesker, der køber hunde/hvalpe/unghunde for at bruge dem til konkurrence/udstilling. Lever hunden ikke op til det forventet, bliver den solgt igen.
    Tror nu ikke at hundene tager synderligt skade af, at komme hen til en ny familie.
    Jeg har gennem tiden haft nogle "genbrugshunde", og det har været fint nok, selvom de desværre havde `lig i lasten`med sig.

• #9   11. sep 2012 Hellere at hunden ikke skal kastet frem ìg tilbage fra start . Ved da godt at søde mennesker tager dem til sig. Men det er stadig et svigt i mine øjne. - nej ikke kun din .

• #10   11. sep 2012 Til gengæld vil jeg indrømme at Nala er for selvstændig til min smag, men jeg elsker hende og går ikke af med min pige af den grund, så ved jeg bare det til næste gang :-).

• #11   11. sep 2012 Nej med min var med kan jeg forstår!!!!!

Måske i skulle lad være med at dømme så hurtig, måske skulle man kende personen bag.!!

Jeg har på ingen måde lyst til at forsvare mit valg herinde, og har også kun den ene ting at sige.

Så længe i ikke kender person bag annocen, så lad være med at døm!!!
    Jeg bliver sgu rigtig ked af at læse om jeres indlæg, især fordi at det nok har været den hårdeste beslutning noglesinde!!

Og husk nu, i ved aldrig selv om i en dag står med en hund, i ikke har kermi med, jeres liv ændre sig så meget at i bliver nødsat til at gå af med hunden, eller hvad det nu måtte være, Ingen af jer kan forudse jeres fremtide, eller fremtidens hunde..
    Men det er jo altid nemt at spille hellig ude bag skærmen..

• #12   11. sep 2012 Rolig. Den er ikke myntet på dig ..
    Tænker bare når jeg læser din annonce at hvorfor ikke arbejde på det ?
    Og hvis det er tiden som du også skriver, hvorfor har I så anskaffet jer en til??

Kan godt være at man dømmer for hurtigt. Tror bare at folk har hver deres følelser med hensyn til dyr. Folk skiller sig heller ikke af med et familiemedlem fordi deres temperament ikke passer sammen. Og sådan ser jeg på det, at min hund er et familiemedlem.

Hver sin mening.

• #13   11. sep 2012 Må indrømme at jeg også bliver ked af det, når jeg ser en gammel hund der bliver smidt ud, fordi der er flyttet en ny hvalp ind. Men et eller andet sted, så burde jeg have mere ondt af hvalpen.

Jeg står selv og er ved at formidle en gammel hund - dog med den mest lovlige undskyldning der findes (død) og er sikker på at han bliver utrolig glad for sin nye famillie. Han elsker alle smiley
    Nogle hunde kan klare at få nyt hjem - andre kan ikke.

• #14   11. sep 2012
    Jeg har haft hende i 2½ år, tror du så ikke jeg har arbejdet med hende?? Jeg har kæmpet og kæmpet, og vi når bare ikke videre sammen, vi kan ikke arbejde sammen, vi kan ikke finde ind til hianden, og tror mig, jeg ville så meget ønske det var anderledes, men det er det ikke.
    Jeg synes bestemt ikke det er sjovt, som sagt er det en af de hårdes beslutninger noglesinden, jeg har været så længe om at nå dertil hvor jeg har kunne indrømme overfor mig selv om min omverden at det ikke går...

Hvorfor jeg anskaffede en mere dengang, vil jeg slet ikke ind på, men dengang havde jeg stadig troeden på hende og mig og alting så anderledes ud dengang i forhold til tid.

Jo mine dyr er også familie medlemmer for mig, og jeg elsker mine dyr, men nogle gange må man altså også giv slip... Det gør ikke at jeg er dålig hundeejer, der ikke burde anskaffe mig dyr.. Kan man faktisk heller ikke tillade sig at sige før man kender historen fuld ud!

Jeg har ikke brug at blive banket ovne i hovdet, jeg er så led og ked af det, og er så ulykkelig, men ved ikke hvad løsningen ellers skulle være.

Husk nu tingene kan forandre sig i ens liv... også uden man er herre over det.

Jeg vil ikke forsvare mig mere herinde...

• #15   11. sep 2012 Der er mange ok undskyldninger til omplaceringer, men der er tilgengæld også det modsatte. Fælles for disse, er at ejerne ikke havde sat sig ind i det at holde hund før købet. Det er til at kaste op over.

• #16   11. sep 2012 Øhh okay... så i kan stille jer for dommer overfor om jeg ikke havde sat mig ind i det omkring af at hund, Flot må jeg nok sige...
    Hmm nej har da ALDRIG haft hund før, nej nej slet ikke!!

• #17   11. sep 2012 NG hvem er det du svare? smiley

• #19   11. sep 2012 Tvangstanker.

• #20   11. sep 2012 N G - du må jo føle dig truffet siden du føler det hele er møntet på dig??

• #21   11. sep 2012 Prøv at hører, der bliver bla. skrevet om min annoce..

Jeg underskylder jeg fare op, men har følserne uden på tøjet, og græder og græder fordi jeg skal af med hende, og så ser man de her indlæg, og bliver endnu mere ked af det!!

Måske der er andre der sidder med de her annocer, som faktisk er ligeså kede af det som mig at skulle tage afsked med deres hunde..

Beklare, og trækker mig stille ud..

• #22   11. sep 2012 Så vidt jeg kan se, JA din annonce bliver der hentydet til .. FORDI du selv bliver ved med at snakke om den! Jeg kan se at TS skriver om salgsannoncer i al almindelighed og JO det er helt okay du har DIN mening om hvor vidt det er okay at omplacere en hund eller ej men det har TS også sin egen mening om, men DEN skulle der med det samme fares op over.
    Se det er i DET tilfælde jeg bliver en smule træt af at se de negative kommentere! Det kan da ved gud ikke passe, at bare fordi du mener ALT drejer sig om dig, at du så skal blive så gal over TS har sin egen mening!

• #23   11. sep 2012 Hvem er det der skriver om din annonce?

• #24   11. sep 2012
    Nej det er rigtig!
    Jeg prøvede at forklare mit valg.. hvorfor jeg har taget det svære valg.

Jeg spurgte jo om det var min der blev henvist til og det blev der svaret osse den, og ts spurgte ind til den, og jeg svaret, og så kørert det ellers derud af.
    Men beklare da hvis jeg fik det dejet over på mig. Undskyld.
    Jeg blander mig uden om.

• #25   11. sep 2012 Når man anskaffer sig en hund, bør man vide hvilket stort ansvar man påtager sig.
    Jeg forstår slet ikke hvordan man kan sælge sin bedste ven. Jeg kan ihvertfald ikke leve uden min hund, og jeg ved slet ikke hvad jeg skal gøre af mig selv den dag han ikke er her mere.

• #27   11. sep 2012 Faktisk rigtig meget enig med dig Stefano.

• #29   11. sep 2012 Det problemet ligger i - i hvert fald fra MIT synspunkt det er at så mange direkte lyver sig til salget af deres hund, det er så tit man læser om det herinde eller på andre sider, at de skriver i salgsannoncen det hele er ih og åh så galt og de simpelthen ikke kan have deres højt elskede hund mere, det gør så frygtelig ondt at skulle af med den osv. og ugen efter - tja, en måned eller to efter i hvert fald så har de enten en ny eller har glemt alt om den hund.
    Der har fx. været en tråd om det i dag, mange misbruger de dumme undskyldninger fordi det nu evt. sner og så er det da ikke sjovt at skulle ud med hunden, eller som i dag, en har købt en hund på 2 år og hunden var ikke renlig, så måtte den tidligere ejer gerne købe hunden tilbage, men hun dækkede da først lige over det - eller rettere prøvede. Derfor bliver man hurtigt mistænksom for der er kun én taber i folks hjerteløse spil!

• #30   12. sep 2012 Stefano F : kunne ikke være mere enig i det du skriver . Du har selv valgt hunden , du har ikke fået den kastet i hovedet. Den har ikke valgt dig og det er dit ansvar at sørge for at liv uden den skal ende som en kasteboldt.

• #31   12. sep 2012 Og NG ; at skille sig af med problemet løser ingenting.

• #32   12. sep 2012 ved der er mange opdrætter der sælger deres hunde ,når de ikke kan få flerre hvalpe på dem,så har de jo også udtjent deres pligt på de kennler,det er både synd og skam man gør det,

• #33   12. sep 2012 Nu biver der henvist til mig af Mathilde f, er det så okay jeg svare??

Jamen hvd løser så problemet?? Kom da gerne med de vise sten, det kan jo være du har dem, for alle andre folk og berneejer jeg har haft kontakt til har dem ikke, og det er ret tydlig vi ikke fungere sammen, men kom gerne med dem!!????

Men det er da også okay at beholde hende, og så bliver både hende og jeg ulykkelige sammen, sikke da et liv...

Jeg er sååå meget klar over hun er mit ansvar, og hun ikke er kastede i hovdet på mig, jeg har altså kæpet med hende, sammen med hende, og jeg smider hende nu ikke bare ud.
    Jeg ville ønske det var så meget anderledes, det ville jeg virkelig.

Måske jeg føler mig så ramt af jeres indlæg, netop fordi jeg selv har haft den holdning, man skiller sig bare ikke af med et dyr, men nu står jeg der selv, og min samvithed er ved at æde mig op, er så gal på mig selv over at vi ikke kan få det til at fungere!! Men hvor langt skal jeg gå, vi har prøvede i 2½ år nu, og vi har ikke fundede ind til hiandene endnu!! men i kender jo laaaaangt fra mig, min hund, og vores histore sammen!
    Undskyld jeg atter engang dejer det ind på mig, men nu bliver der altså henvist til mig, og jeg må svare for mig selv, hvorfor de andre sælger der hunde, kan jeg ikke stå til ansvar for, og de må selv komme frem og forsvare dem selv..

• #34   12. sep 2012 NG: jeg ved godt tråden ikke handler om dig, men jeg er alligevel lidt nysgerrig. Når du skriver, I ikke kan sammen, ikke har kemi - kan du så ikke fortælle lidt om, hvordan det viser sig/hvordan du mærker det? - simpelthen, hvad er problemet?
    En af Viskas brøde blev afleveret tilbage til opdrætter af samme årsag, så det er ikke første gang jeg hører det. men jeg har selv svært ved at forestille mig situationen.

• #35   12. sep 2012 Stefano - hvad så hvis du en dag går hen og uventet mister din bolig? Og ikke lige har et sted hvor Vuffi må være med.

• #36   12. sep 2012 Hvornår er det så okay at træffe en sådan svær beslutning??

Jeg har selv måtte sande at man kan havne i sådan en situation.

Første gang var da min kæreste og jeg gik fra hinanden og jeg var alene med vores dogue de bordeaux, som vi havde sammen. Han vejede 60 kg og jeg 49 kg, og vi havde det godt indtil han fik et okselår ben fra naboen, og han virkede truende, jeg trak mig og det gjorde at fra at være en hund jeg kunne have med alle stede og jeg stolede på 100%, til en hund jeg nu ikke kunne have med og jeg ikke længere kunne gå med, jeg blev simpelthen bange for ham. Det var ikke hans fejl, men min.. Men han bødet for det, da jeg ikke turde have ham med mig rundt. (Jeg blev som barn overfaldet af en dobberman som jeg har kendt fra den var 8 uger), så har det svært ved store hunde, der virker truende(beskyttende)..Viste jeg ikke før jeg oplevede det her.
    Vi havde en fælles ven der kom i hjemmet, som kendte hunde og de 2 var glade for hinanden, så ejerskabet gik til ham, da jeg viste det var bedst for ham og han ville få det godt..
    Jeg føler ikke det gør mig til en dårlig hunde ejer, jeg tog en hjerteskærende beslutning, men tog et ansvar, der var bedst for min hund..
    Og ved i dag at store hunde skal jeg arbejde mere med, hvis det skal være dem og mig..
    dogue de bordeaux er stadig en race som jeg sætter stor pris på. Men skal jeg nogensinde have sådan en igen, skal jeg have den fra barn af og selv være med til hunde træningen fra start af og ikke overtage en voksen ung han, som jeg kun kender historien på.

• #37   12. sep 2012 Puha, den er svær for jeg syntes hunden fortjener et hjem hvor den hører til istedet for et hvor den ikke er velkommen, tilgengæld mener jeg ikke en hund burde være en kastebold, og hold op hvor er der mange af dem, de fleste af dem dækker i bund og grund over "dårlig" adfærd hos hunden. Sidder selv med en hund der er ekstrem svær at håndtere med angst, stress, bidesyndrom osv som bla. stammer fra hans hvalpe periode, hvor nogle mener han er taget alt for tidligt fra moderen og mange andre ting.
    Vi har også selv siddet og tænkt; er han hunden for os, men hvis han ikke er og vi må opgive (kæmper bravt, for vil gøre alt for at lykkedes) så kommer han IKKE til et nyt hjem... Han er vores dreng og vores ansvar, og kan vi ikke magte opgaven skal han ikke ud og være kaste bold, men den tunge vej til dyrlægen.

• #38   12. sep 2012 Charlotte jeg er helt enig .

• #39   12. sep 2012 Ja, du har slået hoved på sømmet Charlotte..
    Hunde skak ikke være kaste bolde, men som hunde ejer, og den der krnder sin hund og sine omgivelser bedst, må det være deres beslutning, der er den rigtige.
    Og så kan vi andre føle, og mene grunden er forkert, fordi vi måske ville have handlet anderledes, men det er jo ikke ens betydende med at det er os der måske er lidt forarget, der har den rette løsning.

• #40   12. sep 2012 Pernille, da jeg skrev mit indlæg var dit ikke fremme endnu. Jeg respekterer fuldt ud din beslutning. Jeg siger heller ikke at min dreng ikke kunne ende hos en super dygtig hundefører, der kunne håndtere en fyr som ham, måske også bedre, en som jeg kendte og stolede 100% på, men nu er jeg som person desværre ikke typen der der tit lader tvivlen komme folk tilgode( for hvor godt kender vi egentligt folk) så ville frygte den dag hvor det måske alligevel ikke gik, og måtte med tunge skridt hente min dreng hjem for så alligevel måtte den laange seje tunge vej til dyrlægen, for det ville bestemt heller ikke være nemt, hverken før eller eventuelt efter. Men ja vi er alle (heldigvis) forskellige og har hver vores meninger og synspunkter på livet og andres, og selvfølgelig skal der være plads til os alle. Der hvor det så bare tit skærer lidt i mit hjerte er at folk som omplacerer hunde pga tid eller hvad "undskyldningen" nu måtte være, desværre tit ikke har rent mel i posen, det er hunde der har meget i deres bagage og desværre er det ikke lyserøder skyer, der følger med dem.. Det er bare ikke altid en dans på roser at have fået en hvalp (og også senere som teenager og voksen), og det kan være surt og mega øv, og rigtig skidt at stå op om natten fordi den lige skal, men vi som ejer har valgt den, og vi har valgt et ansvar, og det mener jeg vi skal stå ved uanset hvad, hvis vi ikke kan det, så kan det Aldrig blive hundens fejl eller problem, men det er lige præcis det som det bliver...

• #41   12. sep 2012 Charlotte L, jeg tog det nu ikke personligt, og jeg har absolut helt enig..
    Jeg har gudskelov også lært af min fej og er blevet erfaringen rigere og mere omhyggelig med hvad jeg selv gør.. Og syntes det er en skam, at så mange kun tænker på glæden ved at få en hund, og indimellem glemmer at hunder søge hvilke hund de får og det arbejde og ansvar det er at få hund.
    Det gør ondt helt ned i maven og læse og tæver der bliver bundet til skurvovne med sine små hvalpe, i frost vejr fordi man ikke lige magtede den opgave, om hunde der går rundt i deres eget lort fordi folk ikke gider eller har tid til at luft deres hund og de den stil.. Så heller et nyt hjem, men det er jeg nu sikker på vi alle nok mener.. smiley

Kommentér på:
Folk der ikke burde anskaffe sig hund!

Annonce