Indbrud ved "naboen" {{forumTopicSubject}}
Sagen er den at vi bor på en matrikel hvor vi er 5 lejere, der er et hus ( der bor vi ) og nogle haller, som er lejet ud til erhverv.
Natten til onsdag, var der så indbrud i den ene.
Alarmen skulle være gået, og vi snakker 100 m fra vores soveværelse.
Der har så været politi.....sågår politihunde i vores have.
Og hverken vi har hørt noget....eller vores gamle hanhund, som ellers er meget vagtsom.
Vi er selvfølgelig lidt rystet. Men er okay.....de er ikke gået efter værdier, men nok mere for at genere ham som havde stedet, hvor de brød ind.
Sagen er så den, når vores gamle vovse er væk.....er vi næsten nødt til at have en hund, som virkelig er vagtsom.
Og hvad racer kan vi kigge på ?
Vi har i forvejen en fransk bulldog og basset hound, begge tæver.
Og IKKE vagthunde:-P
Vi ender nok med en voksen hund.....men er jo forelsket i mange racer.
Tanken er nok den, at det skal være en hund som kan være ude om natten....hele året rundt.
En husky ville jo være god.....men er den vagtsom?
En dobber er jo god vagthund, men bliver det ikke for koldt om vinteren?
Vi er hundekyndige personer, og træner også en del med hundene.....men det skal ikke være en hund som kræver 4 timers træning om dagen:-P
Nogle forslag?
jul 2007
Følger: 15 Følgere: 26 Hunde: 2 Emner: 13 Svar: 1.427
sep 2009
Følger: 18 Følgere: 16 Hunde: 5 Emner: 46 Svar: 243
Der findes også fx jansson, G4S og et hav af andre racer...
jul 2007
Følger: 15 Følgere: 26 Hunde: 2 Emner: 13 Svar: 1.427
okt 2010
Følger: 12 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 54 Svar: 2.496
Jeg tror ikke en dobermann ville trives som udehund. Desuden yder pelsen ikke meget beskyttelse.
Tænker schæfer måske - hvis vi taler brugshunde.
Måske en sankt bernhardhund eller Lises tibetanske mastiffer ville synes det var fedt at være ude om natten - hele året rundt. Eller evt. nogle andre spidshunderacer end huskyen...
Men hvilke egenskaber skal hunden have udover at kunne lide at være udendørs?
nov 2009
Følger: 30 Følgere: 30 Hunde: 7 Emner: 61 Svar: 4.061
En dober kan bestemt ikke gå ude hele året og hvis jeg kigger på min egen er der ski ikke meget vagthund over ham =)
okt 2010
Hvis den kan lide at være udendørs og ville trives med det?
Jeg læser ikke, at de ikke ønsker at være sammen med hunden. Jeg tænker at den er inde ved familien om dagen og udendørs om natten.
De skriver også at de træner med deres hunde, men ikke ønsker en overenergisk hund.
Ja, selvfølgelig kan man abonnere på G4S og andre, men hvorfor er det forkert (når man alligevel gerne vil have hund) at ønske sig en, der ville sige vov eller have en snert af vagt i sig?
Jeg ønskede mig en hund, der ikke var slem til at gø, da jeg bor midt i byen (meget støj udenfor) og klods op af naboer.
Hvorfor er det forkert at ønske sig det modsatte, hvis man ikke bor, hvor hundeglam kan genere andre end en selv?
okt 2010
Jeg mener så, at det ligger i nogle racer gerne at ville afpatruljere deres område og at trives godt udendørs. Hvis man kan kombinere ovenstående med mange andre egenskaber i hunden/racen, som man sætter pris på, så er der ingen ko på isen fra min side.
okt 2010
okt 2010
Sankt Bernhardshund
http://www.hunden.dk/Files/News/File/d98d26bb-8eea-4213-a598-4665aaf6a173.pdf
Leonberger
http://www.hunden.dk/Files/News/File/88494fd9-85eb-4f56-8f05-195c12b9fb37.pdf
Pyreneerhund
http://www.pyreneerklubben.dk/dansk-index.htm
Tibetansk mastiff
(link fjernet)
Berner Sennenhund
http://www.hunde-forum.dk/berner-sennen/1585-temperament-og-arvelige-sygdomme-hos-berner-sennen.html
NB: Meget vigtigt!
Ingen af ovenstående hunde ville kunne trives i en hundegård! De knytter sig meget til deres familie. Men det er "gårdens vogter"-type hunde og de er ofte glade for at tilbringe meget tid udenfor. Men kontakt nogle der ejer/opdrætter racerne og spørg, spørg, spørg - det er den eneste måde at afgøre om det er et godt match
okt 2010
Rigtigt - men hvis det er industriområde uden anden beboelse, så er der meget stille om natten og dermed ville det kun være ejers egne ører, der evt. stod for skud.
Og de har åbenbart et glimrende sovehjerte hihi.
okt 2010
Pga. formuleringen "der er et hus (der bor vi)" og så nogle haller der er udlejet.
Men ja, jeg ville heller ikke synes, det var fedt at bo klods op af en vogter med fri adgang til haven
nov 2006
Følgere: 49 Hunde: 8 Emner: 131 Svar: 7.610
DU ville dog hurtigt blive træt af dette da de (de fleste) tager opgaven meget alvorligt og vogter MEGET nidkært--- Intet går deres næse, ører og øjne forbi når mørket har sænket sig og deres røst skal nok sørge for at vække dig... mange gange hver eneste nat *G*
nov 2006
Følgere: 49 Hunde: 8 Emner: 131 Svar: 7.610
feb 2007
Følger: 19 Følgere: 20 Hunde: 7 Emner: 940 Svar: 10.329
Men først og fremmest skal den være familiehund og ikke vagthund.
aug 2004
Følger: 15 Følgere: 14 Hunde: 4 Emner: 50 Svar: 253
Jeg glemte måske at skrive noget vigtigt:-)
Hunden vil være en del af familien ligesom vores andre hunde.
Den skal blot sove udenfor, istedet for i vores entre.
I dagtimerne vil den selvfølgelig være inde.....og sammen med os om aftenen....det er blot når vi sover, at vi ønsker den skal kunne holde vagt.
Den vil komme i hundeskov, og på gåture....og trænes ligesom vores andre hunde.
Derfor syntes jeg ikke det er synd, at den skal være ude om natten.
Den skal blot sige vov.....hvis der kommer nogle om natten.
Vi har som sagt en vagtsom hund, men den kan ikke hører hvis der går nogle på den anden side af huset.....og derfor ønsker vi at den skal være ude.
Indbrud ved "naboen"