{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.265 visninger | Oprettet:

mand der lurer {{forumTopicSubject}}

vi har i dag haft en mærkelig oplevelse..

Min nabo ringede pludselig og sagde, at jeg skulle skrive et nummer ned... det var en nummerplade...

hun havde været ovre og handle og så på vej hjem på parkeringspladsen uden for os, holder en bil med en mand i.
Han stiger ud af bilen og kigger omkring og går om bagved. Så går han tilbage til bilen og sidder og skriver et eller andet ned...
Jeg kan der iagttage ham fra mit køkkenvindue.

Han forlader bilen igen og går om bagved.

Vi bor i en kæmpe cirkel af rækkehuse med buske og træer bagved i vores side...

Jeg mødes med naboen i haven og hun går en runde. Så står manden helt inde i en busk. Da han ser min nabo går han ned af en sti.

Så tager jeg en af naboens hunde og går derned forbi, som om jeg var på gåtur...
Der går han fra stien op og kigger ind til to rækkehuse bagfra. Så ringer han til en eller anden... og så går han ud i sin bil... sidder der lidt og skriver og så kører han..

min nabo skulle nu på arbejde og ser så på vejen, at bilen holder ud for et hus, hvor han sidder i bilen... Lige uden for "vores" område... som om han godt ved vi har holdt øje med ham og derfor er kørt derned og holde.

vi har haft meget med indbrud herude... og synes ærlig talt det er lidt klamt med manden der...

Men tror ikk man kan ringe til politiet, når man reelt set ikke har noget?

Jeg har tænkt mig at gå over til beboerformanden og fortælle hende det, når hun kommer hjem... for en af de to rækkehuse vi så han lurede på, var hendes...

Hun har haft indbrud for ikke så lang tid siden.

og hvis han dukker op igen, så går jeg over og spørger ham, hvad fanden han har gang i...

for hvis det ikke var for at lure, så var det godt nok en meget mærkelig opførsel.

Tænker lidt at måske ringede til en for at sige, at han var nødt til at køre, fordi der blev holdt øje med ham... ja man fantaserer, det ved jeg...

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  mand der lurer
  • #1   16. jul 2008 det ville jeg da ringe og fortælle politiet det der......... især når i har haft mange indbryd og sådan

• #2   16. jul 2008 det er ulovligt at kigge ind af folks vinduer, så det kan du da melde ham for smiley

• #3   16. jul 2008 ring til politiet alligevel! det er jo ikk ligefrem en normal adfærd!

• #4   16. jul 2008 Du ringer bare til politiet med det samme. Hvis du gik med en stor hund ville jeg ikke være bleg for at antaste ham og spørge hvad han luskede rundt og lavede, så ved han jo at i naboer holder sammen, men helt ok med politi, De er jo også intresserede i at få fat på tyvene især hvis det er bander. :O)

• #5   16. jul 2008 jeg ville bestemt også ringe til politiet og fortælle dem det hele og spørge om de ikke godt gider tjekke ham for det der lyder godt nok sært..

• #6   16. jul 2008 i kan ikke gøre noget. Har i ikke læst om ham der lurede men politiet ville ikke gøre noget da han ikke havde gjort noget forkert?
    Til sidst begik han indbrud og politiet svarede; vi havde ikke nok resurser!

• #7   16. jul 2008 jeg vil lige gå ud og se om han stadig holder nede ved det hus

• #8   16. jul 2008 hvis han gør så ville jeg nok ringe til politiet om ikke andet kan de vel fortælle dig hvordan i skal forholde jer til situationen!

• #10   16. jul 2008 Man hører ofte at tyvene kommer igen når folk har modtaget deres forsikringspenge og købt nye " varer " , de ved jo allerede hva ddet er folk vil købe og henter det så igen smiley

• #11   16. jul 2008 M&S: nej det ville være umuligt at få sat overvågning op... det er ikk sådan lige noget man kan gøre....

nå ingen spor af bilen nogen steder...
    jeg tror jeg prøver at ringe til politiet for lige at høre...

skal nok lige vende tilbage

• #12   16. jul 2008 ´håber de kommer med noget nytigt så, det må ikke være rart at ha haft en lure sådan

• #13   16. jul 2008 Og I har betalt licens.....? Vi havde også en der gik rundt i området og det var en licensmand. Hmmm...... Det kan også være en der er sendt ud af kommunen for at holde øje med socialt bedrageri i området. IKKE at jeg siger I laver bedrageri, men det kunne være sådan noget.

• #14   16. jul 2008 Er der ingen huse til salg derude? for tænker han måske kiggede fordi han synes husene var flotte og måske var interesseret i et, og ville se området? ja jeg ville han spurgt ham... men jeg er nok også det mest naive menneske i verden... *g*

• #15   16. jul 2008 Ja vi betaler licens, laver ikke socialt bedrageri og ingen huse er til salg, da det er lejeboliger... og ingen er ledige

• #16   16. jul 2008 hvis man er licens mand eller ude og kigge på huse, så gemmer man sig vel ikke inde i buskene????+ Han lyder syg i pæren....

• #17   16. jul 2008 Ja jeg ville ringe til politiet med det samme. I har jo nummerpladen, så de kan slå ham op og give ham et kald, hvis det altså ikke er stjålne plader da.

• #18   16. jul 2008 Kontakt politiet. Hvis det er et område med børn ville jeg nok være lidt panisk.

• #22   16. jul 2008 **En gang AB, altid AB ! Klunte jeg elsker dig*
    puuh hvor klamt... der var jeg nok stået af i svinget af skræk..

Jeg har lige snakket med politiet....
    de ville gerne ha haft vi ringede, mens han var der... men jeg var i tvivl om vi skulle...

Nå men han kunne fortælle at bilen er ejet af en, som bor ude omkring vores område...
    Han spurgte om alder... jeg sagde først/midt i 30erne..ejeren af bilen er i 50erne... og det var ham her i hvert fald ikke...

SÅ spurgte han om manden var dansker, så sagde jeg at jeg synes han godt kunne minde om en polak... lignede ikke en dansker... Så sagde han at ejeren af bilen havde et navn, der kunne minde om grønlandsk...
    Men ham her lignede ikke en grønlænder synes jeg...

Ejeren af bilen er ikke kendt af politiet... Men jeg kunne ikke forene ejer med fører med de oplysninger...

De sagde bare, at vi måtte ringe igen, hvis vi så ham herude med mærkelig adfærd...

Politiet troede måske at han ikke havde tøj på, siden han stod i busken, altså at han var blotter... men han havde nu tøj på...

så vi må bare holde øjne og øre åbne...

Men jeg har nu alligevel tænkt mig at gå over til beboerformanden i aften og fortælle det...

• #25   16. jul 2008 christina c:okay. det lyder godt nok mystisk at fører og ejer ikke rigtig passer sammen.. vi må håbe det bare var det.. ja lyder som en ide bare så hun ved det..

• #26   16. jul 2008 Det kunne jo også være at den bil han reelt kørte i den havde han lige "lånt" på ubestemt tid.... Man ved jo aldrig, har også en livlig fantasi i en sådan situation.
    Jeg havde skudt en masse billeder af ham, men jeg er jo også amatør-fotograf i min fritid....

• #31   16. jul 2008 man kan nu også overreagere - havde en bekendt, der en solskinsdag satte sig på en bænk og læste i en bog han havde haft i sin rygsæk - da han gik hjemad kom der en politibil ham i møde, stoppede ham og han skulle vise legitimation og tømme sin rygsæk - for der havde været mange indbrud der hvor han havde siddet og læst i sin bog ?? Min bekendt blev lidt arrig over denne behandling og gik tilbage til området hvor han havde siddet og der stod en dame i døråbningen til et hus og hun sagde til ham om han ikke var gået hjem endnu !? Min bekendt spurgte hvorfor hun havde haft ringet til politiet når han sad og læste i en bog på en bænk - det svarede hun ikke på og min bekendt valgte at gå hjem igen og ikke sætte sine ben ved det område fremover når han ikke kunne få lov at sidde i fred, men blev åbenbart overvåget - som sagt synes godt nok, der er mange der overreagerer i dagens Danmark - er det mangel på spænding monstro ?

• #33   16. jul 2008 Pia P: jeg synes nu der er stor forskel på om man sidder og læser en bog eller om man render rundt og lurer og gemmer sig i buske

• #34   16. jul 2008 Christina C - det er der da også - til gengæld fortjente min bekendt da ikke at politiet stoppede ham og skulle se både legitimation og han skulle tømme sin rygsæk - modsat at der render een rundt og gemmer sig i buskene og man ikke tør gøre andet end at skrive om det på HG

• #35   16. jul 2008 i første omgang og så ringe til politiet i anden omgang ................

• #36   16. jul 2008 Pia P. Selvfølgelig var det forurettet, men hellere tjekke en for mange, end slet ingen. Jeg kan godt forstå de har tjekket ham hvis der har været mange indbrud.

Hellere være på den sikre side. Jeg er også selv blevet stoppet og min bror også, fordi han passede på et signalement.

Jeg synes det er okay. De gør det for vores sikkerhed.

• #37   16. jul 2008 Pia P: jeg tænkte jo netop at jeg intet havde at have det i.... selvom han var mærkelig, så havde han jo ikke desideret gjort noget....

• #38   5. aug 2008 christina: hvad blev det til med ham støderen i busken? Er han kommet tilbage, var det licensmanden, er det en tyv eller en spasser som ikke kunne finde sin husnøgle?

Dør snart af nysgerrighed...

hvis han stadig er der, så køb en pittbull som kan gå løs i haven - muhahha

• #39   5. aug 2008 der er ikke sket andet end at natten efter var der indbrud - lidt creepy...

men politiet fik i den forbindelse også nummerert på bilen - og om der videre er blevet noget ud af det, ved jeg ikke

• #40   5. aug 2008 fy for helvede smiley

Kommentér på:
mand der lurer

Annonce