{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.294 visninger | Oprettet:

Selvsikker hund er begyndt at blive nervøs {{forumTopicSubject}}

Hej HG.

Min ellers så selvsikre hund er begyndt at blive lidt nervøs/bange.
Vi har desværre haft lidt uheldige oplevelser, blandt andet en oppe ved købmanden hvor der var en flok unge på cykel der faret rundt om hende, og ellers for nylig med et stødhegn hvor hun kom for tæt på og fik stød. Men så idag på vores morgentur gik vi ned mod byen - først forbi købmanden, som hun efter den episode ikke er glad for at gå forbi men vil sige det blevet bedre, hvor hun lige efter det var sket slet ikke ville derop forbi, men vi gik så forbi igen idag og det gik okay, men kan godt mærke hun ikke er helt tryg lige i det vi går forbi købmanden men vi gik videre og kom så hen hvor vi skulle over vejen og der kom så 4 lastbiler lige efter hinanden som skulle svinge idet vi står og skal over vejen og der blev hun bange og ville bare væk derfra. Dem har hun ellers heller ikke været bange for før. Vi gik så ned på et grønt område og efter hun ellers er faldet til ro kommer så en havetraktor med vogn bag på og skal til at slå græs - den synes hun heller ikke godt om. Men fik spurgt om hun ikke lige måtte komme hen og snuse (selvfølgelig mens den var slukket) og så fik hun ellers set den an og så var der ikke noget alligevel da hun fandt ud af den slet ikke var så farlig og hende der kørte på den ville også rigtig gerne nusse og snakke så sekundet efter havde hun glemt alt om hun var bange og så var det bare hyggeligt med en der ville snakke.
Men normalt er hun meget selvsikker og nysgerrig og kan næsten ikke komme hurtigt nok hen og se hvad tingene er, fx nu her på vores aften tur kom vi forbi en grund hvor der er ved at blive bygget et hus. De er lige startet på byggeprojektet så der stod flere store maskiner, flere små, 3 store containere, der lå noget træ, pap, plastic, hegn, muresten og jamen alt muligt - og hun var bare så nysgerrig efter at få set alle tingene - der var ikke en snert af nervøsitet der - tværtimod, der var hun fuldstændig selvsikker og gik rundt og snuste til det hele, stak hovedet ind i det hun nu ku stikke hovedet ind i, hoppede ned i nogle huller der var blevet gravet og jamen altså - det var bare skide spændende det er med alt det nye der var man ku snuse til!!

Men jeg har så to spørgsmål;
1: Skal jeg være bange for min hund er ved at blive en nervøs "ødelagt" hund?
2: Når jeg ved hun fx. godt kan blive nervøs ved at gå forbi købmanden, vil i så mene at vi så helt skal lade være med at gå forbi et sted hvor man ved hun vil være utryg og så i stedet gå andre veje?

Til sidst vil jeg lige sige at jeg godt er klar over nervøsitet kan smitte af på hunden hvis ejer er det og jeg mener selv jeg går fuldstænding som jeg normalt ville gøre idet vi går forbi købmanden :O)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Selvsikker hund er begyndt at blive nervøs
  • #2   21. aug 2012 Det lyder godt hvad du gør ved at lade hende snuse til det hele og give hende tid.
    Jeg vil mene det er vigtigt du ikke forcerer tingene, men derimod træne det under kontrollerede forhold, hvor du har styr på det.
    Masser af godbidder. Eventuelt, hvis det for eksempel er købmanden hun er bange for kan du lægge godbidder på fortorvet ved købmanden så hun kan spise dem, det kan være hun vil få nogle andre minder om stedet så smiley

• #3   21. aug 2012 Tak for jeres svar. Det med at ligge godbidder er også noget vi bruger - vi brugte det fx. Også idag ved havetraktoren hvor jeg lagde lidt rundt omkring på den. Har dog ikke haft smidt godbidder på fortovet ved købmanden men taget hende med derop sammen med min mor hvor hun så gik ind og købte hundemad på dåse til hende som hun fik lov til at spise der - og det samme med en lille is hun også fik der en anden dag. Men tak for jeres råd - vil ihvertfald gøre hvad jeg kan for at hun ikke skal gå hen og blive en nervøs hund! smiley

• #4   21. aug 2012 Tak for jeres svar. Det med at ligge godbidder er også noget vi bruger - vi brugte det fx. Også idag ved havetraktoren hvor jeg lagde lidt rundt omkring på den. Har dog ikke haft smidt godbidder på fortovet ved købmanden men taget hende med derop sammen med min mor hvor hun så gik ind og købte hundemad på dåse til hende som hun fik lov til at spise der - og det samme med en lille is hun også fik der en anden dag. Men tak for jeres råd - vil ihvertfald gøre hvad jeg kan for at hun ikke skal gå hen og blive en nervøs hund! smiley

Kommentér på:
Selvsikker hund er begyndt at blive nervøs

Annonce