Gammel mand væltet af cyklen af løs hund. {{forumTopicSubject}}
13. august 2012 14:29Af Lone Beck lone.beck@nordjyske.dk
Gammel mand væltet af schæfer
Cyklist brækkede et ben, da fritløbende hund angreb.
BRØNDERSLEV: En knap 90-årig mand blev væltet af en aggressiv schæferhund lørdag eftermiddag i Dronninglund.
Manden kom cyklende ad Ndr. Ringgade, da den fritløbende hund pludselig sprang op ad ham og væltede ham.
Manden pådrog sig et lårbensbrud ved mødet med asfalten.
Det er ikke lykkedes at finde schæferen og dennes ejer.
Denne artikel kan læses på nordjyske.dk
Er der igen igen tale om en hunde-ejer, som bare stikker af fra et overfald??
Stakkels gamle mand.. i den alder er det ikke sikkert at han kommer på benene igen
.
jun 2012
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 95
Jeg har netop haft en kunde inde, hvis hund var blevet overfaldet af en løs schæfer - i Dronninglund. Dem vil jeg da lige kontakte i morgen og høre hvor det var. Måske det er samme område/vej.
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 48.133
At hejse din egen race op ved at pille andre ned, eller?
Fint, at du ikke kan lide schæferen, men lad da være med at køre den samme hetz mod den, som du klager over at andre kører mod din race.
jan 2006
Følger: 1 Følgere: 59 Hunde: 5 Annoncer: 2 Emner: 340 Svar: 14.188
Amen !
jan 2006
Nogle gange er dine indlæg at katagorisere som .... REN VERDENSKLASSE
jan 2006
aug 2006
jun 2010
Følger: 8 Følgere: 6 Hunde: 3 Emner: 104 Svar: 5.037
Var den dog bare posted af en som ikke KUN poster for at vise det IKKE var en muskelhund.
jan 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 1 Svar: 171
jul 2005
Følger: 22 Følgere: 16 Hunde: 2 Emner: 116 Svar: 1.111
jun 2007
Følger: 41 Følgere: 37 Hunde: 3 Emner: 190 Svar: 2.919
Hvor er det i grunden trist at der findes så mange inkompetente ejere, som fatter hat af at have styr deres hund/e... Det er jo dagligt der er overfald på både hunde og mennesker....:/
Uheld sker, ingen tvivl om det, men alligevel....:(
Og ja der er forskel på debatterne afhængigt af hvilke race der er nævnt i medierne - men der er i allerhøjeste grad os forskel på, hvilke personer der deltager i debatten... Jeg er led og ked af at høre/se MH forkæmpere nedgøre andre racer i et forsøg på at fjerne fokus fra MH.
Hvis ejerne er disse hunde brugte bare halv så meget tid på at følge lovgivningen, være ansvarlige, og indse at de faktisk selv er skyld i forbuddet, ville der være en reel chance for at forbuddet blev ophævet. Men med den mangel på selvindsigt og racekendskab der er i disse/visse kredse, ser jeg desværre ikke dette ske i nærmeste fremtid:(
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1463 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 29 Svar: 30.403
Hvad er det du prøver at opnå?
apr 2010
Følger: 2 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 63 Svar: 2.350
Vi har fattet det, schæferen er jordens farligste race.!
apr 2010
Følger: 2 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 63 Svar: 2.350
maj 2007
Følger: 27 Følgere: 27 Emner: 83 Svar: 1.167
At ejeren ikke har forstået alvoren i det hunden har gjort mod dig, som cyklist og at det ganske givet vil ske igen grundet den manglende indhegning, er utroligt.
Du fik sagen dømt i dit favør, åbenbart uden betydning!
okt 2009
Følger: 14 Følgere: 12 Hunde: 6 Emner: 51 Svar: 2.252
Men hvis en hund af anden race bider/angriber/whatever - og det gør de jo indimellem! Så... ingenting! Schæferen (for at tage et eksempel) er tydeligvis ikke en race for alle og enhver, men når vi hører om en episode der involverer en schæfer bliver der i stedet sagt "det kunne ligeså godt havde været en kamphund".
jun 2010
jul 2011
Følger: 9 Følgere: 30 Hunde: 3 Emner: 243 Svar: 5.823
Så hvis der en dag er en der vælter pga hun ikke flytter sig, så er hun oss aggressiv?
Nogle gange lyder det i mine øre som om medierne går MEGET op i hunde, træder den et skridt forkert ja så er den aggressiv, og skal aflives.
Hvad er det dog for et land vi har? Kan ikke lide at vores hunde sådan skal mistolkes, og nærmest jages, uanset race...
okt 2009
Nogle racer kræver et større ansvar end andre, det være sig "kamphunde", schæfere, rottweilere osv. desværre er der ejere på alle fronter der viser at de ikke kan leve op til det.
jun 2010
Det er når den slags (og enda år gamle) bliver postet med skjult dagsorden, jeg ikke kan lide det. Og det er så uanset om det er muskelhund eller anden race.
Alle alvorlige angreb, på mennesker eller dyr, er slemt men lad dog være at bruge andres tragedier til egen vinding.
okt 2009
apr 2005
Følger: 64 Følgere: 61 Hunde: 12 Emner: 85 Svar: 4.033
Jeg er glad for disse tråde, uanset race, for ikke altid man fanger alt der sker derude, men oftes samles det herinde, og det sætter fokus på et problem, og det er ustyrlige hunde og inkompente hundejere.....
Men det drukner desværre i de evendlige "os mod jer" Min race mod din " intriger der forgår herinde.... Trææææættende.......
aug 2006
Jeg har svært ved at se, hvad godt det skal føre med sig...
aug 2006
Helt ærligt - det er trættende med alle disse historier, som for ti år siden ville have været noget, man havde et skuldertræk til overs for.
At de overhovedet når medierne er ufatteligt.
Sådanne ting har foregået altid, alle steder - nu er det sensationer, vi bare MÅ informeres om.
I 80'erne da det var schæferen, rottweileren og doberen, der var de slemme monstre, var pressedækningen i det mindste så seriøs, at de kun tog de episoder med, hvor der reelt var tale om aggressive hunde.
okt 2009
Enig! Og dem der peger fingre skulle måske også tænke sig om inden
aug 2006
Hvad skal vi i bund og grund bruge til noget, at pege fingre?
Vores hunde vinder ikke noget ved det, det er HELT sikkert.
okt 2009
Enig! Årsagen til enhver bidepisode sidder i den anden ende af snoren - det er altid ejers mangel på ansvar der gør at episoden er indtruffet, IMO er det dér man skal tage fat.
apr 2005
Men hvis der også er noget at skrive om, hvorfor er det så ikke ok... Som jeg igen kan nævne der er et problem, og disse tråde sætter fokus på det, men som også skrevet det drukner i intrigerne.....
En skam, for i bund og grund rammer det os alle, og vi hundefolket bliver mere og mere hadet ude i samfundet, og det er uanset race, men folk er trætte i ansigtet af vores løse hunde, vores hang til at tro vi kan være overalt, vores hundes efterladenskaber osv osv.....
aug 2006
ER det en nyhed, der i realiteten er værd at involvere offentligheden i? Hvad er det præcist, den giver?
Ja, vi bliver mere og mere hadet - og det er da NETOP fordi alle de tåbelige historier bliver skrevet. Historier om hverdagsbegivenheder blæst op og folk bliver hamrende bange for de hunde, der altid har og altid vil afstedkomme uheld her og der.
Det kan ikke undgås - så skal vi ikke holde hunde.
Og når der så her dukker tråde op med flere år gamle "nyheder" - arj, så trækkes det, der i forvejen er langt ude ud på et overdrev, der bliver helt tåbeligt, IMO.
okt 2009
Ifølge justitsministeriets betænkning, som godt nok er et par år gammel, har antallet af hundebid ikke været stigende meget længe - det er bare skriverierne om dem der bliver mere og mere hysteriske.
apr 2005
Og syntes faktisk ikke der er nok fokus på disse, lige nu har jeg en tæve i løb, og vores 3 gange dagligt ude er en kamp for at holde hunde uden ejere væk fra hende + jeg to gange på en uge har måtte bringe hanhund hjem til sin ejer igen, da den stod og prøvede at grave sig ind i vores have..
Taler med så mange til dagligt der føler sig plaget af løse hunde, og kan ikke passe der ikke kan gøres og skal gøres noget ved dette, og det kan der kun gøres hvis der kommer mere fokus på problemet...
Som én nævner er et brækket lårben på en 90 årig, altså ikke BARE.... Og fokus burde også ligge på at ejer og hund bare er væk, som i sidste sag i Horsens, det må vi simpelthen til livs med... Og igen er det forkus der kan være med til dette...
Gammel sager, ser faktisk kun at det er "modstander" af denne tråd der bringer gamle sager frem....
Jeg vælger bare modsat nogle andre at se sådanne tråde på en anden måde, lige så vel som da det var om listehunde der kom i flæng og gerne samme emne i 5 tråde på en dag ;o)
aug 2006
Og nu er det jo heller ikke udelukkende hundbid, der skrives om.
Her i denne tråd er det en væltet cykel. Og en mand, der brækker sit ben - det er jo en forfærdelig historie for ham selv og sikkert også for hans familie. Men tænk, hvis der skulle en avisartikel til hver gang en 90 årig brækkede sit ben?
Når han snublede over et dørtrin, når han blev væltet af en andens indkøbskurv - og så videre.
Det ER forfærdeligt for dem, det går ud over - men nyheder, nej, det er det altså ikke.
apr 2005
maj 2012
Følger: 36 Følgere: 31 Hunde: 4 Emner: 49 Svar: 1.632
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 17 Hunde: 4 Emner: 77 Svar: 1.730
Og det burde vel behandles ens.
Hvis man vil angribe andre racer, må man også finde sig i, at andre angriber ens egen race, når de har været involveret i noget.
Generelt kan man vel sige, at når en race har lavet noget skidt, og der kommer en tråd om det, så er ejere af de racer meget mere i deffensiven og prøver at komme med forklaringer på hvad der er sket, eller giver skylden på ejer, manglende stamtavle eller at det lige så godt kunne være en anden race.
Og her syntes jeg ikke der er så stor forskel, om det er muskelhunde eller en anden race der skal forsvares. Dog er muskelhunde ejere generelt, ikke så gode til at formulere sig i en sober tone (måske pga af alder).
Alt i alt, så skal man værer klar til at få verbale øretæver, hvis man også selv vil give nogen.
HG burde være et sted man kunne samles og debattere hundene, som er vel det der driver os alle sammen, uden at man behøver at angribe andre med en anden mening. Stamtavler, træning, racer mm, kan gøre folk til fjender herinde.
aug 2006
Men nu skal vi høre hver gang en hund har besørget i en andens indkørsel..
aug 2006
Personligt er jeg fuldstændig ligeglad med hvilken race, der omtales, jeg synes det er hysterisk om det så er pitbulls eller minipudler, vi snakker om.
Du ser ikke mig harcelere i kamphundetråde overhovedet - jeg synes det er plat og overdrevent.
apr 2005
Vi er ikke enige, i takt med at hundebestanden er blevet betydelig større i DK, er dette blevet et større problem, og jeg som mange gange skrevet nu, mener der skal fokus på dette....
aug 2006
Synes det er en elendig forretning for både hunde og hundeejere.
Og helt ærligt - det er altså også lidt kedsommelig læsning. Ligesom jeg ikke gider at læse om at Fru Jensen fik en bule i bilen da Hr Petersen ikke så sig ordentligt for, da han skulle parkere, ligeså lidt gider jeg at læse om at en hund har forskrækket en jogger, så han snublede over kantstenen...
aug 2006
okt 2009
apr 2005
Kan ikke rigti samligne det med at en mand bliver forskrækket og snubler... I dette tilfælde er det HUNDEN der går ind ogVÆLTER manden og hans cykel....
Ja, det er jeg sikker på, allemandsretten til at eje hund har aldrig været så stor som den er nu..... da jeg var yngre så man ikke så mange hunde i gaden som man gør idag... Måske de så levede i haven, det kan jeg ikke udtale mig om....
okt 2009
Gammel mand væltet af cyklen af løs hund.