2.298 visninger
|
Oprettet:
Egne hunde slås. {{forumTopicSubject}}
Jer med flere hunde, har i oplevet jeres hunde pludseligt fløj i flæsket på hinanden, så man er nødt til at være 2 til at skille dem ad. De fik ikke nogle særlig skade, men det så voldsomt ud..
Har prøvet det nogle gange nu, men med ½ til hele års mellemrum.
Hvad der trikker er vi ikke klar over, det kommer som lyn fra en klar himmel.
Nogle ide / gode råd..
maj 2008
Følger: 50 Følgere: 50 Hunde: 9 Emner: 101 Svar: 884
Jeg har pt. 5 samojeder der går sammen ... har ALDRIG oplevet det for her det skam MIG der bestemmer ;D hehe men de ka knurre lidt af hinanden hvis de har kødben og sådan men niks aldrig været oppe og slås...
De trives i deres flok, og der er en af dem der bestemmer og det fungere bare som det skal
- Jeg havde en anden tæve inde i flokken på et tidspunkt,. og hende kunne min Alfa tæve ikke med og så der ikke noget at gøre for så ska de ikke være sammen når først 2 tæver ikke kan sammen
Jeg sys altid der er nemmer og få 2 hanner til kunne sammen end 2 tæver
jun 2004
Følger: 150 Følgere: 145 Hunde: 8 Emner: 1.182 Svar: 18.375
Dog er den ældste hund udsat da den viser svaghedstegn - you never know - det er immervæk rovdyr vi har med at gøre.
nov 2006
Følgere: 49 Hunde: 8 Emner: 131 Svar: 7.610
apr 2005
Følgere: 124 Hunde: 5 Emner: 736 Svar: 16.789
aug 2007
Følger: 41 Følgere: 78 Hunde: 8 Emner: 510 Svar: 12.467
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 134 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 157 Svar: 12.854
Da vi satte en han ind i flokken, og han ikke var tilfreds med sin plads nederst i hierakiet, kom der en kamp mellem han og førertæven efter nogle uger. Vi råbte og fik dem skilt ad. De fik begge små sår. Derefter kendte han sin plads.
Når man har hunde i flok må man forvente at der kommer kampe ifm fastsættelse af hieraki. Hvis ellers hundene har godt kropssprog, så burde de herefter falde til ro og acceptere tingene.
Hvis kampene varer ved, ville jeg omplacere den hund, der er problemet. Ofte er det en ung han, der ikke vil acceptere andet en førerposten, som allerede er besat. I hvert fald i vores race.
Det er ikke sjovt med hunde, hvis kemi ikke svinger. Hundene kan direkte lide under det. Alle fortjener at være et sted, hvor de anerkendes og respekteres uden at blive hakket på.
maj 2008
Følger: 6 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 30 Svar: 5.461
Jeg har nu to tæver som har taget nogle voldsomme slagsmål, ligesom hos dig var der også hos mig længe mellem slagsmålene, og hundene var lette at sætte sammen igen efterfølgende. De første gange var der en tydelig udløsende faktor, men til forskel fra hos dig skadede mine virkelig hinanden, og til sidst stod det klart at det ville ske igen, så nu er de permanent adskilt.
Det har givet en vældig ro på i hverdagen og hundene er begge afslappede med at den anden er der, men de kommer ikke sammen. Det kræver en indsats i hverdagen, men det kan lade sig gøre, hvis man vil det.
dec 2011
Følger: 10 Følgere: 10 Hunde: 2 Emner: 14 Svar: 175
mar 2009
Følger: 25 Følgere: 27 Hunde: 6 Emner: 74 Svar: 2.527
Jeg vil opfordre dig til at læse nogle bøger om dæmpende signaler - det har været fantastisk herhjemme at kunne læse hundene hurtigere og tydeligere. Måske du på den måde kan forhindre kampene og se hvem der er skyld i dem. Jeg håber det bedste for dig og dine hunde.
mar 2009
dec 2011
Følger: 10 Følgere: 10 Hunde: 2 Emner: 14 Svar: 175
mar 2010
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 248
Buller er FB. og vi fik ham da an var 4 mrd. Da han kom til havde vi en Cairn terrier Tæve på 12 mrd. I starten var der intet, men pludselig en dag var de i flæsket på hinanden , det var tydligt tæven,som startede, vi fik dem skilt ad, og så var alt fryd og gammen igen, da adrenalinet havde lagt sig, det skete med flere mrd. mellemrum.
Og jeg blev god til at spotte optrækket, det var især når vi havde gæster og vi spiste, så en lidt træls situation.
I går aftes sad vi og grillede på terassen, ,min datter og svigersøn var her med Deres lille bla. hund( ludwig) og hundene hyggede som de plejede, min datter gav dem lidt rester af nogle pølser, og jeg kunne se Ludwig lå og skulede og så sur ud.
Jeg begyndte at tage af bordet, og da der var taget af bordet, gik min svigersøn og mand ud og lagde bananer på grillen, så de stod er ude, buller sad bare på sin flade, da ludwig fløj på ham, Min mand og svigersøn tog fat i hver sin hund, men ludwig ville ikke slippe Buller, han havde godt fat i hals skindet, for at det ikke skal være løgn kom vores hun kat flyvende ud og delte øretæver ud til begge hunde.
Min datter smed en kop vand i hovedet af ludwig og vi fik ham til at slippe.
Buller blev tjekket, han var lidt slap og blødte fra mundvigen,( tror han havde bidt sig selv) havde et par røde mærker i huden men ikke hul, blødte over næsen efter kattens klør. Bagefter var der fred, men buller vogtede godt nok lidt på Ludwig, Sjovt nok rendte katten rundt som en anden udsmider og vogtede på de to slags brødre. så på trods af det hele kunne vi ikke lade være med at more os lidt over vores farlige dørmand Katten..
Det er altid Buller som får klø, men han må jo lægge op til ballade på en eller anden hunde måde, Havde jeg været der tror jeg ikke der var sket noget, jeg er godt til at spotte optrækkene. men det er sgu fustrende.
+ Buller slet ikke kan klare fremmede hunde, overhovedet.
mar 2010
på et tidspunkt havde vi 4 sammen, 3 tæver og en han.
Men aldrig en fransk Bulldog før, buller er den første af den slags, og jeg har da lagt mærke til de ikke helt kan kommunikere, som andre hunde, de snakker ikke helt samme sprog.
okt 2008
Følger: 44 Følgere: 30 Hunde: 6 Emner: 91 Svar: 1.053
jul 2010
Følger: 17 Følgere: 15 Hunde: 4 Emner: 74 Svar: 2.013
jun 2004
Følger: 150 Følgere: 145 Hunde: 8 Emner: 1.182 Svar: 18.375
Det er der jo råd for ved at holde dem væk fra bordet og gerne adskilt.
mar 2009
dec 2006
Følger: 13 Følgere: 14 Hunde: 3 Emner: 2 Svar: 251
Vores hunde flyver dog aldrig direkte i flæsket på hinanden. Den gamle kan finde på at markere, lige tage fat i den unge, men han slipper med det samme, og ingen kommer til skade
dec 2008
Følger: 33 Følgere: 29 Hunde: 2 Emner: 117 Svar: 3.558
De har et par gange fået nogle meget små rifter, men aldrig alvorligt. Det kan lyde lidt voldsomt, men når det sker, ved de også godt, at jeg slet ikke tolerer det, og skiller dem ad med det samme og holder dem fra hinanden til er kølet ned, hvilket sker rigtig hurtigt
Men fordi det sker så sjældent som det gør, ser jeg det som en af de ting der kan ske, ved at have dem, og 99% af tiden, leger og putter de sammen. Og hvis uheldet er ude, handler jeg lynhurtigt på det, og de ved også godt, at det ikke accepteres.
jul 2010
Følger: 17 Følgere: 15 Hunde: 4 Emner: 74 Svar: 2.013
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 416 Svar: 13.987
Hvis vi skal have hund nr. 3 bliver det ret sikkert en hanhund som også har en blød psyke. På den måde kan Sigurt forhåbentlig beholde sin position, uden for meget bøvl.
mar 2010
Tror ikke alder har noget med dette at gøre.
I det daglige er de intet og leger de for voldsomt, kan jeg også hurtigt dæmpe dem, bare med stemmen.
De får foder, når vi spiser, i hvert sit hjørne og der er intet, giver jeg en godbid, skal de sætte sig og når de har fået løber de hvert til sit. Der er aldrig noget.
Ved sgu ikke helt, men vi har nu aftalt, de intet må få af godbider, når vi har gæster.
maj 2008
Følger: 6 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 30 Svar: 5.461
Mit "problembarn" Jaffa startede da hun var 8 mdr. med at have problemer med en tæve, der var 6 år ældre end hende selv, og som kunne med alle andre hunde, og som hele tiden havde været en velfungerede del af min flok. Den tæve har jeg så ikke mere, men nu har Jaffa problemer med Celtia, der er 2 år yngre end hende selv.
En god aldersforskel forbedrer chancen for at det fungerer, men det er ikke en garanti. Der er nogle hunde, der bare ikke kan enes.
I ts tilfælde drejer det sig har de en han og en tæve, som man normalt ville forvente kunne enes.
mar 2008
Følger: 15 Følgere: 15 Hunde: 3 Emner: 44 Svar: 2.205
maj 2005
Følger: 102 Følgere: 101 Hunde: 2 Emner: 545 Svar: 14.746
Men de har aldrig været oppe og slås.
apr 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 7 Svar: 52
mar 2010
Vi har ikke tæven længere, men nu kom han så i slagsmål med Min datters Han, som han kender og har været sammen med 14 dage af gangen i 2 år.
Han er en dele hund, min datter sejler i 14 dage og er hjemme i 14, Han er så her når hun er på job, de plejer at enes men igår aftes kom de op og toppes.
i fik dem skilt ad tør simpelhen ikke bare lade dem slås...
dec 2007
Følger: 16 Følgere: 40 Hunde: 4 Emner: 81 Svar: 5.577
Jeg syntes at kunne læse mig til at der skull ha være grebet ind da den første begyndte at "skule" på den anden, i såfald, var det ikke eskaleret til et slagsmål.
Jeg har 7-9-13 aldrig haft sådanne problemer i min flok eller sagt på en anden måde har aldrig haft problemer med at mine hunde røg i totterne på hinanden og jeg har "pga.det gerne er reddede hunde" altid blandede flokke pt 3tæver og 1 han, den mindste flok i mit liv men man bliver deesv.ældre og nu kan hundene risikere at overleve mig, så ikke flere unge vapser her ;-(
mar 2010
mar 2010
Egne hunde slås.