{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.214 visninger | Oprettet:

Egne hunde slås. {{forumTopicSubject}}

Jer med flere hunde, har i oplevet jeres hunde pludseligt fløj i flæsket på hinanden, så man er nødt til at være 2 til at skille dem ad. De fik ikke nogle særlig skade, men det så voldsomt ud..
Har prøvet det nogle gange nu, men med ½ til hele års mellemrum.
Hvad der trikker er vi ikke klar over, det kommer som lyn fra en klar himmel.

Nogle ide / gode råd..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Egne hunde slås.
  • #1   16. aug 2012 Tæver eller Hanner ? smiley

    Jeg har pt. 5 samojeder der går sammen ... smiley har ALDRIG oplevet det for her det skam MIG der bestemmer ;D hehe men de ka knurre lidt af hinanden hvis de har kødben og sådan men niks aldrig været oppe og slås... smiley
    De trives i deres flok, og der er en af dem der bestemmer og det fungere bare som det skal smiley
    - Jeg havde en anden tæve inde i flokken på et tidspunkt,. og hende kunne min Alfa tæve ikke med og så der ikke noget at gøre for så ska de ikke være sammen når først 2 tæver ikke kan sammen smiley
    Jeg sys altid der er nemmer og få 2 hanner til kunne sammen end 2 tæver smiley


  • #2   16. aug 2012 5 tæver her i hustanden. Har kun oplevet uenighed omkring "kødbens skifte".
    Dog er den ældste hund udsat da den viser svaghedstegn - you never know - det er immervæk rovdyr vi har med at gøre.


  • #3   16. aug 2012 Jeg har et par enkelte gange oplevet skærmydsler over legetøj... men aldrig mere end jeg selv har kunne klare ærterne og aldrig så en hund har fået ridser smiley


  • #4   16. aug 2012 Min tæve "banker" nogle gange min hanhund. Men ikke sådan for alvor, hvor der sker noget og det er kun fordi de bliver uenig over nogle tyggeben.

  • #5   16. aug 2012 Lanka og vores gamle beagletæve Punktum hadede hinanden af et godt hjerte, fordi de talte så forskellige sprog, og der var mange situationer, hvor vi skulle være obs, for de ikke røg i totterne på hinanden. Det var virkelig et mareridt!

  • #6   16. aug 2012 Vores to tæver kan godt have mindre kampe, oftest når leg eskalerer og den ene overser den andens stopsignaler.
    Da vi satte en han ind i flokken, og han ikke var tilfreds med sin plads nederst i hierakiet, kom der en kamp mellem han og førertæven efter nogle uger. Vi råbte og fik dem skilt ad. De fik begge små sår. Derefter kendte han sin plads.

    Når man har hunde i flok må man forvente at der kommer kampe ifm fastsættelse af hieraki. Hvis ellers hundene har godt kropssprog, så burde de herefter falde til ro og acceptere tingene.
    Hvis kampene varer ved, ville jeg omplacere den hund, der er problemet. Ofte er det en ung han, der ikke vil acceptere andet en førerposten, som allerede er besat. I hvert fald i vores race.
    Det er ikke sjovt med hunde, hvis kemi ikke svinger. Hundene kan direkte lide under det. Alle fortjener at være et sted, hvor de anerkendes og respekteres uden at blive hakket på.


  • #7   16. aug 2012 Jeg har haft adskillige hunde sammen i årevis uden problemer, men så fik jeg på et tidspunkt en tæve, der ikke egner sig særlig godt til at gå i flok, og det har givet problemer.

    Jeg har nu to tæver som har taget nogle voldsomme slagsmål, ligesom hos dig var der også hos mig længe mellem slagsmålene, og hundene var lette at sætte sammen igen efterfølgende. De første gange var der en tydelig udløsende faktor, men til forskel fra hos dig skadede mine virkelig hinanden, og til sidst stod det klart at det ville ske igen, så nu er de permanent adskilt.

    Det har givet en vældig ro på i hverdagen og hundene er begge afslappede med at den anden er der, men de kommer ikke sammen. Det kræver en indsats i hverdagen, men det kan lade sig gøre, hvis man vil det.


  • #8   16. aug 2012 Vi har lige fået en lille hvalp, og Miko er ikke helt tilfreds endnu. Han har vist hende at det er ham der er førerhan. Han knurre en del af hende, specielt hvis hun bider ham i halen, poter og hopper op i ansigtet på ham for at lege. Da de mødtes første gang var det et neutralt sted og Miko synes rigtig godt om hende, men det var lige til hun kom med hjem :s Hun fik lov at gå rundt og snuse og Miko fulgte med hende. Hun fik øje på Miko's tæppe hvor han sover og gik på det og lugtede til det, det var Miko ikke så glad for og markerede sig! Miko ville ikke sove på hans tæppe 2 dage efter det skete. Det er lidt som om han ikke kan slappe af når hun er i nærheden... Han er blevet betydelig bedre de sidste par dage, men der er stadig lang vej endnu før vi stoler nok på ham til ikke at gøre hende noget :s

  • #9   16. aug 2012 Nu kommer det jo også meget an på race, men mine kan godt tage nogle voldsomme kampe. Faktisk blev det så hårdt for mig, at jeg på et tidspunkt havde den mellemste til salg, da han blev banket af den ældste. HELDIGVIS stod min kæreste (også med jrt) og manglede en god jagthund og da han kun har tæver, ville han gerne tage imod ham. Så idag hygger han med 3 tæver og en ny lab han. Tilsammen har kæresten og jeg 5 jrt og 2 labber, hvoraf jrt er opdelt i to flokke - hans og min. Vi har blot et børnegitter imellem dem, som de sagtens kan hoppe over hvis de virkelig ville, men lader til at være tilfreds med at den anden flok går ved siden af. I starten var det lidt hårdt at de sådan skulle være opdelt, men idag er det en fantastisk løsning. Vi har også erkendt at hundene højst sandsynlig godt ville kunne gå sammen, men det er MIG der er problemet. Omkring ham er der intet.

    Jeg vil opfordre dig til at læse nogle bøger om dæmpende signaler - det har været fantastisk herhjemme at kunne læse hundene hurtigere og tydeligere. Måske du på den måde kan forhindre kampene og se hvem der er skyld i dem. Jeg håber det bedste for dig og dine hunde.


  • #10   16. aug 2012 Uha Kristina.. det er modigt at købe endnu en akita. Racen er ikke ret god til at acceptere andre hunde i egen flok.

  • #11   16. aug 2012 Ja, vi har altid gerne ville have en lege kammerat til Miko og nu når han ikke kan med andre han hunde bestemte vi os for at det skulle blive en tæve. Vi håber meget på at Miko vil acceptere Kumi så de kan få glæde af hinanden på længere sigt smiley

  • #12   16. aug 2012 Tak for de svar som er kommet.
    Buller er FB. og vi fik ham da an var 4 mrd. Da han kom til havde vi en Cairn terrier Tæve på 12 mrd. I starten var der intet, men pludselig en dag var de i flæsket på hinanden , det var tydligt tæven,som startede, vi fik dem skilt ad, og så var alt fryd og gammen igen, da adrenalinet havde lagt sig, det skete med flere mrd. mellemrum.
    Og jeg blev god til at spotte optrækket, det var især når vi havde gæster og vi spiste, så en lidt træls situation.
    I går aftes sad vi og grillede på terassen, ,min datter og svigersøn var her med Deres lille bla. hund( ludwig) og hundene hyggede som de plejede, min datter gav dem lidt rester af nogle pølser, og jeg kunne se Ludwig lå og skulede og så sur ud.
    Jeg begyndte at tage af bordet, og da der var taget af bordet, gik min svigersøn og mand ud og lagde bananer på grillen, så de stod er ude, buller sad bare på sin flade, da ludwig fløj på ham, Min mand og svigersøn tog fat i hver sin hund, men ludwig ville ikke slippe Buller, han havde godt fat i hals skindet, for at det ikke skal være løgn kom vores hun kat flyvende ud og delte øretæver ud til begge hunde.
    Min datter smed en kop vand i hovedet af ludwig og vi fik ham til at slippe.
    Buller blev tjekket, han var lidt slap og blødte fra mundvigen,( tror han havde bidt sig selv) havde et par røde mærker i huden men ikke hul, blødte over næsen efter kattens klør. Bagefter var der fred, men buller vogtede godt nok lidt på Ludwig, Sjovt nok rendte katten rundt som en anden udsmider og vogtede på de to slags brødre. så på trods af det hele kunne vi ikke lade være med at more os lidt over vores farlige dørmand Katten..
    Det er altid Buller som får klø, men han må jo lægge op til ballade på en eller anden hunde måde, Havde jeg været der tror jeg ikke der var sket noget, jeg er godt til at spotte optrækkene. men det er sgu fustrende.
    + Buller slet ikke kan klare fremmede hunde, overhovedet.


  • #13   16. aug 2012 PS. vi har haft hunde i 30 år, men aldrig nogen som sloges.
    på et tidspunkt havde vi 4 sammen, 3 tæver og en han.
    Men aldrig en fransk Bulldog før, buller er den første af den slags, og jeg har da lagt mærke til de ikke helt kan kommunikere, som andre hunde, de snakker ikke helt samme sprog.


  • #14   16. aug 2012 Da jeg havde Laika havde hende og Bohema nogle uoverenstemmelser en gang i mellem, men det var kun i forbindelse med leg, den ene fik bidt lidt for hådt osv. Jeg behøvede ikke at gøre noget, de fandt ud af det 3 sek efter de startede, konfliktsky tøser. smiley

  • #15   16. aug 2012 Jeg har 2 tæver der slet ikke tåler synet af hinanden - det er bare så surt! I deres tilfælde er der intet at gøre...

  • #16   16. aug 2012 Det lyder som om det sker i "mad-situationer"?
    Det er der jo råd for ved at holde dem væk fra bordet og gerne adskilt.


  • #17   16. aug 2012 Anne: I har fået hundene for tæt på hinanden. Der skal være min. 2 år mellem hundene netop for at undgå problemer af den art.

  • #18   16. aug 2012 Vores 2 diskuterer ind i mellem. Det er to hanhunde vi har nu. Den gamle vil ikke overgive sig, og den unge er så stor, kluntet og ung at han ikke rigtig fatter pointen endnu. Når de diskuterer er den gamle sur, og den unge tror at de leger (-;
    Vores hunde flyver dog aldrig direkte i flæsket på hinanden. Den gamle kan finde på at markere, lige tage fat i den unge, men han slipper med det samme, og ingen kommer til skade smiley


  • #19   16. aug 2012 Mine to drenge, som er brødre, har en sjælden gang, hvor de tager en tur, men som regel kan jeg mærke når der er spænding og luften, og beder dem gå hver deres sted hen. Nogle gange er det almindelig leg der når at eskalere, andre gange fordi den ene gerne vil have tingene for sig selv

    De har et par gange fået nogle meget små rifter, men aldrig alvorligt. Det kan lyde lidt voldsomt, men når det sker, ved de også godt, at jeg slet ikke tolerer det, og skiller dem ad med det samme og holder dem fra hinanden til er kølet ned, hvilket sker rigtig hurtigt

    Men fordi det sker så sjældent som det gør, ser jeg det som en af de ting der kan ske, ved at have dem, og 99% af tiden, leger og putter de sammen. Og hvis uheldet er ude, handler jeg lynhurtigt på det, og de ved også godt, at det ikke accepteres.


  • #20   16. aug 2012 Malene - det er langt fra altid det er alderen som er problemet...


  • #21   16. aug 2012 Nej, det gør de ikke. Dels fordi det er en han og en tæve, og dels fordi Asta er ret "blød" psykisk, så hun lader Sigurt bestemme. smiley

    Hvis vi skal have hund nr. 3 bliver det ret sikkert en hanhund som også har en blød psyke. smiley På den måde kan Sigurt forhåbentlig beholde sin position, uden for meget bøvl. smiley


  • #22   16. aug 2012 Karina J. 99% af tiden leger vores også og putter sammen.

    Tror ikke alder har noget med dette at gøre.
    I det daglige er de intet og leger de for voldsomt, kan jeg også hurtigt dæmpe dem, bare med stemmen.
    De får foder, når vi spiser, i hvert sit hjørne og der er intet, giver jeg en godbid, skal de sætte sig og når de har fået løber de hvert til sit. Der er aldrig noget.
    Ved sgu ikke helt, men vi har nu aftalt, de intet må få af godbider, når vi har gæster.


  • #23   16. aug 2012 Black Beauty: helt enig

    Mit "problembarn" Jaffa startede da hun var 8 mdr. med at have problemer med en tæve, der var 6 år ældre end hende selv, og som kunne med alle andre hunde, og som hele tiden havde været en velfungerede del af min flok. Den tæve har jeg så ikke mere, men nu har Jaffa problemer med Celtia, der er 2 år yngre end hende selv.

    En god aldersforskel forbedrer chancen for at det fungerer, men det er ikke en garanti. Der er nogle hunde, der bare ikke kan enes.

    I ts tilfælde drejer det sig har de en han og en tæve, som man normalt ville forvente kunne enes.


  • #25   16. aug 2012 det ver normalt at tæver slås mange gange er det for at slå den anden i hjæld ,hanner kan også ,syndtes ikke det er så slem med dem hvis jeg var jer ville jeg skille dem ad så de ikk får den muglig hed igen


  • #26   16. aug 2012 Mine to tæver kan godt knurre af hinanden og Tia har også snappet ud efter Daisy et par gange.
    Men de har aldrig været oppe og slås.


  • #27   16. aug 2012 Malene - er enig med black beauty og der skal ikke absolut være 2 år mellem hundene, for at det går godt..

  • #28   16. aug 2012 Buller er en Han, han sloges med vores tæve.
    Vi har ikke tæven længere, men nu kom han så i slagsmål med Min datters Han, som han kender og har været sammen med 14 dage af gangen i 2 år.
    Han er en dele hund, min datter sejler i 14 dage og er hjemme i 14, Han er så her når hun er på job, de plejer at enes men igår aftes kom de op og toppes.
    i fik dem skilt ad tør simpelhen ikke bare lade dem slås...


  • #29   20. aug 2012 Man må heller ikke bare lade dem slås, de skal vide at I ikke finder det acceptabelt i er trods alt flokkens overhoveder og bestemme derfor hvornår de skal og må gøre bestemte ting.

    Jeg syntes at kunne læse mig til at der skull ha være grebet ind da den første begyndte at "skule" på den anden, i såfald, var det ikke eskaleret til et slagsmål.

    Jeg har 7-9-13 aldrig haft sådanne problemer i min flok eller sagt på en anden måde har aldrig haft problemer med at mine hunde røg i totterne på hinanden og jeg har "pga.det gerne er reddede hunde" altid blandede flokke pt 3tæver og 1 han, den mindste flok i mit liv smiley men man bliver deesv.ældre og nu kan hundene risikere at overleve mig, så ikke flere unge vapser her ;-(


  • #30   20. aug 2012 Anita . Jeg greb også ind den første gang, men lidt senere gik jeg så ind og der opstod situationen, men heldigvis blev det stoppet med det samme.



  • #31   21. aug 2012 Det går fint, der er ikke noget de leger som de plejer.


Kommentér på:
Egne hunde slås.

Annonce